Inhoatko lapsia
Lukee joitakin näitä aloituksia ja tulee vähän sellaiset fiilikset, että lapsiin kohdistuva inho on aika laaja-alaista...
Kommentit (69)
Vauva.fi, suomen suurin lapsivihapalsta!!!
Olen työurani tehnyt lasten parissa ja edelleenkin pidän lapsista. Lapset ovat aitoja, spontaanisti toimivia ihmisen alkuja. He janoavat aikuisten seuraa ja vuorovaikutusta. He vasta opettelevat elämää ja etsivät hyviä malleja joiden mukaan toimisivat.
Paljon olen nähnyt myös aikuisten vahingoittamia, surullisia ja vihaisia lapsia.
Rakkauden puute on pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lapset on kamalia. Elämäni toistaiseksi isoin virhe oli alkaa parisuhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia 🤢
T. Paha äitipuoli
En, en vain juurikaan jaksa mekkalaa, jota usein pitävät enkä jatkuvaa hötkyilyä sinne tänne.
En inhoa, mutten jaksa niitä kauaa. Oma on jo maailmalla.
Ihmisiä pitkään tölläävät lapset ovat ärsyttäviä, katsoo melkeen kieroon kuola suupielestä valuen ihan kuin ei olisi ihmistä nähnytkään.
Todella harvoja lapsia voin sanoa henkilökohtaisesti (siis lapseen kohdistetusti) inhoavani. Ainakin alle kouluikäisistä pidän suurimmasta osasta. Tai ainakin omassa elämässäni kohtaamista lapsista. Enemmän aikuisissa on sellaisia, joista en totisesti pidä. Yleensä näiden touhut on jo sitten tosi kusipiäisiä, mistä inho. Lapset on harvoin mielestäni k-päitä (on kyllä sellaisiakin, tietyssä ikävaiheessa eli teini-iässä ihmiset on k-päisimmillään). Monet lasten tekemiset kyllä ärsyttää. Lapsena itse en ymmärtänyt kuinka toisista lapsista kantelu (ja itsensä esittäminen nuhteettomana kiitoksen ansaitsevana kilttiksenä") on oikeasti ihan jumalattoman ärsyttävää. Tällaisten kielikellojen (totuuden kiertäjien, jotka ei näe käytöksessään moitetta) aikaansaamien riitojen selvittely on pahinta. Ja toki ihan perussotkeminen mennessään ärsyttää, muttei sotkeva lapsi inhota ellei sitten tee sitä kiusatakseen ja vielä jos koska on vaan ku si pää (oon nähnyt vain kerran).
Kolmen mamma
Rakastan lapsia ja omaani varsinkin. En vaihtaisi mihinkään. Tottakai jokaisessa ihmisessä on ärsyttäviä puolia, jopa omissa lapsissa. En minäkään rakasta kitinää, kiukuttelua ja sotkemista.
Suhtaudun ärsyttäviin lapsiin samalla tavoin kuin ärsyttäviin aikuisiin. Onhan ne ärsyttäviä.
Inho on aika voimakas sana. Mutta ei, en pidä lapsista. Ne ovat äänekkäitä, ärsyttäviä, itsekkäitä ja no... tyhmiä.
Hyvä kysely, kyllä inhoan, sydämmeni pohjasta.
Vela 54v
Olen niin onnellinen, että lapseni ovat aikuisia, ja asuvat aivan toisessa kaupungissa kuin minä. Nyt koronan takia saan olla aivan rauhassa.
"Elämä alkaa, kun koira on kuollut, ja lapset muuttaneet kotoa"
W.C. Fields sanoi aikanaan että "kukaan, joka vihaa lapsia, ei voi olla läpeensä paha". Mutta oman kokemukseni perusteella oli kyllä ainakin siinä asiassa täysin väärässä. Sellaisella, joka ei lapsista pidä, ei ole kaikki aivan kohdallaan.
Voin sanoa, että inhoan, vaikka ei minulla mitään inhon tunnetta ole.
Vauvat on ihania. Ja 11-12-vuotiaat on kivoja.
Inhoan! Periaatteessa joukossa voi olla myös mukavia, hiljaisia, lapsineroja whatever. MUTTA suurin ja huomiota herättävän osa on näitä suoraan kurkusta huutavia inhottavia tautipesäkkeitä jotka haisevat pahalle ja levittävät melusaastetta joka paikkaan. Siksi inhoan. Ja myös siksi että kusipäänarsistit vanhemmat haluavat maksimoida ja jakaa oman kurjuutensa muille ja tuovat ne huutamaan ravintoloihin, lentokoneisiin ja muihin periaatteessa muuten mukaviin, rentouttaviin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun ärsyttäviin lapsiin samalla tavoin kuin ärsyttäviin aikuisiin. Onhan ne ärsyttäviä.
Ihan oikeesti. Lapsi on lapsi. Surullista kuunnella teitä
mies52v
Suhtaudutko koiriinkin kuten kissoihin?
Jos ovat m%&lkkuja niin kyllä, pääsääntöisesti en.
Mä RAKASTAN lapsia. En vain omia vaan kaikkien. Laitan kuukausittain rahaa eri järjestöille ja mulla on plan kummilapsia.
Jokainen lapsi on uskomaton ihme, ainutkertainen aarre. Ja joo, niitä on itkeviä, kiljuvia, resupekkaisia ja räkänokkaisiakin lapsia. Ne erityisesti tarvitsevat rakkautta ja ihailua koska eivät sitä välttämättä kotoa vanhemmiltaan saa.
Mulla oli surkea lapsuus ja huonot vanhemmat, tän takia elämässäni tärkeä tehtävä on rakastaa ja huomioida lapsia. Niitä eritoten joita kukaan muu ei huomioi.
Kyllä. Lapset on kamalia. Elämäni toistaiseksi isoin virhe oli alkaa parisuhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia 🤢