Toimin lemmikkienhoitajana, kyllästyin omistajiin
Työ itsessään oli leppoisaa, koska aidosti rakastan eläimiä.
Ongelmaksi muodostui omistajat.
Pompottelua ja aikataulujen muutoksia. Esim. olivat kuukausia aiemmin varanneet minut hoitajaksi. Sitten viime hetkellä muuttivat aikatauluja. Ja näköjään minä olin heidän ainut vaihtoehto, kun olettivat minun olevan aina käytettävissä viime hetkelläkin. Jos minut oli varattu, olin kieltäytynyt kaikesta muusta ja muista työkeikoista.
Pompottelua myös, erilaisten tehtävien antoa kodissaan.
Eläimet joskus vaativia, vaikka ihania. Esimerkiksi riippuvaiset koirat, joiden piti saada olla samassa huoneessa kanssani 24/7. Hyvä kun pääsin parin viikon keikan aikana edes kauppaan käymään.
Pitäkää tunkkinne.
Kommentit (11)
Vien vaan koirahoitolaan ja siellä on ulko- ja sisähäkissä ja hyvin toimiin.
voin vain kuvitella, musta tuntuu että lemmikkien pito on mennyt tänäpäivänä aika monella"rikki" , vähän sama kun lastenkin kanssa. Itse saa lenkillä polttaa hihojaan lähes päivittäin muihin lemmikkeihin, missä omistaja maireasti hymyillen lässyttää kun tämä perhoskoira nyt haluaa tapittaa keskellä kulkuväylää ja haluaa vielä syöksyä toisen koiran perään..koiran kauppaan pääsemisestä on tullut elinehto jne( opaskoirat tietty poislukien).
Sun pitää ottaa vaikka 50%:n ennakkomaksu, jota ei voi enää perua tietyn ajan jälkeen. Saat ainakin puolet hoidosta, jos koira ei tulekaan hoitoon
Säännöillä nuo olisi selvinneet. Esimerkiksi mitä tehtäviin kuuluu ja mitä ei kuulu, tai lisäveloitus. Tai tuleeko joku muu tekemään ne eri firmasta. Ja lisäksi mihin varatessa tilaaja sitoutuu tai jos tulee peruutus, mikä maksu jne.
Selkeät säännöt mustaa valkoisella vaan kaikkiin mahdollisin tapauksiin, kuten peruutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ottaa vaikka 50%:n ennakkomaksu, jota ei voi enää perua tietyn ajan jälkeen. Saat ainakin puolet hoidosta, jos koira ei tulekaan hoitoon
Käyttämäni hoitola käyttää tuota vuoden ruuhkaviikoilla ja menettää osan rahoista, jos ihan viime tingassa peruu. Muuten peruutus ei haittaa, mutta ovat tarkkoja erityisesti koulujen lomaviikoilla, jolloin hoitola on täynnä.
Ok.