Lapsiperhe-elämää, Turku vs Helsinki
Asumme Helsingissä ja mietimme muuttoa Turkuun. Työpaikat säilyy nykyisellään, että siitä ei ongelmaa. Lähinnä mietimme, että kuinka Turkuun sopeutuisimme? Minkälaista siellä on lapsiperheiden asua ja elää? Saisimme haaveitamme vastaavan kodin Turusta, se kiehtoo mutta sopeutuminen mietityttää.
Kertokaahan kokemuksia pk-seudulta Turkuun muuttaneet, miten on mennyt? Ja muutkin kommentit vastaan ja puolesta otetaan mielellään vastaan!
Kommentit (64)
Helsingissä on enemmän menoja, ja keskusta on varmaan 10 kertaa isompi kuin turussa. ihmiset ovat sosiaalisempia ja positiivisempia Helsingissä, ja siellä riittää tekemistä. Toki Helsingissä asunnot ovat todella kalliita ja asunnon saamisessakin voi kestää ellei mene perus opiskelija kämppään tai maksa yksityisestä se 1000-1500 euroa vuokravakuutta, toki kontulasta saisi helposti kämpän mutta sekin maksaa ja se on kauhea paikka muutenkin, kaukana keskustasta. Turku on kumminkin aika hieno kaupunki, ei liian pieni eikä liian iso. Menoja on sielläkin ja kai sieltä nyt jonkun kaverin saa kun niitä kavereita voi nyt saada mistä tahansa suomea, kaikki ei ole samanlaisia. Opiskelupaikan saa varmaan helpommin turusta. Sanoisin et turussa on varmaan turvallisempaa ja helpompaa lapsiperheelle.
Itse hain opiskelemaan Turkuun, koska olen asunut koko ikäni vantaalla ja stadissa mulla ei ole kavereita, ja sinne menee aikaa julkisilla + rahaa. Turussa voi perjaatteessa liikkua pyörällä paikasta toiseen ja nauttia enemmän luonnosta. Kannattaa kokeilla Turkua jos kaipaa vaihtoa, aina voi muuttaa takaisin Helsinkiin. Kyllä se Turku on kumminkin top 3 Suomen kaupunki listoilla.
Turku on lapsiperheelle mieluisampi. TEkemistä riittää ja on kivat puistot perheille. Asuminen paljon edullisempaa ja liikkuminen sujuvampaa. Päiväkotipaikan saimme heti, Helsingissä oli todella pitkä jono.
Kuka välinpitämätön vanhempi laittaa lapsensa ydinkeskustaan asumaan? Huh huh...
Turkulaiseksi voi tulla vain syntymällä Heidekenillä!
mvm55