Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä Tiffanyn koruissa on niin ihmeellisen ihanaa?

Vierailija
12.04.2014 |

Aina, kun jossain Suomessa on koruista puhe, niin yleensä juttu aina kääntyy siihen, miten "kamalia" on suomalaiset korut, esim. Kalevala-korut tai Tillander. Ja miten ihania ja tyylikkäitä on Tiffanyn korut! ???

No, googletin sitten noita Tiffany-koruja. Onhan niillä tietysti koruja joka lähtöön, vaikka mitä timanttihupsutuksia ja upeita ja yliprameita. Niin että varmasti jokaisen öljysheikin kahdeksaskin vaimo löytää jotain, mihin talousrahansa tuhlata. Mutta mutta.

Mun mielestä ne korut, jotka on tavallisen ihmisen ostettavissa, ei olleet yhtään sen merkillisempiä kuin mitkään muutkaan korut, joita täältä Suomestakin saa. Ihan samannäköisiä sormuksia ja riipuksia ja rannekoruja saa täältäkin. Ok, varmaan iso osa niistä voi olla vähän matkittuja sitten noista Tiffanyn malleista. Mutta en mä silti ymmärrä tätä Tiffany-vouhotusta.

Kun näki vaikka, mitä Tiffany-koruja monet niillä lesoilevat blogistit on ostaneet, niin ihanhan ne on niitä halvimmasta päästä olevia hopeakoruja. Jotain sydämiä ja lukkoja ja avaimia. Ihan samanlaisia saa täältä jokaisesta tusinakorukaupasta, en täällä Suomessakaan ostaisi sellaisia.

Mielestäni monet Kalevala-korut ja varsinkin Lapponia-korut hakkaa monet noista Tiffanyn malleista mennen tullen. Ja Suomessa on paljon pienempiä koruvalmistajia, myös uniikkikoruja tekeviä korupajoja, joiden tuotanto on paljon tyylikkäämpää,modernimpaa, innovatiivisempaa - yksinkertaisesti erilaista. Vaikka Tammen koru.

Kertokaa mulle, kun en ymmärrä, mikä noissa Tiffanyissä nyt on niin erikoista? Sekö, kun niitä on blogeissa? Sekö, kun ne saa turkoosiin rasiaan (ylläripylläri, useimmat koruliikkeet pakkaa korut vähintään yhtä hienosti kuin nuo Tiffanyn laatikot, jos ei nyt ihan jostain peruskultajousesta niitä korujaan hanki).

Minusta nuo monella blogistilla olevat pienet Tiffany-helyt on, anteeksi vaan,aika rihkamaa. :( Samalla rahalla olisi täältä Suomesta saanut kotimaista valmistetta olevia, yksilöllisempiä koruja.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:18"]

Lähinnä ihmetyttää miksi suomalaiset "muoti"bloggaajat ostaa vielä Tiffanyn peruskoruja, ne on aika OUT ja maailmalla suositaan nykyään vähän uudempia erikoisempia korumerkkejä.

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen!

Mitä korumerkkejä maailmalla nykyisin sitten suositaan? Korufanina kiinnostaa.

[/quote] Van Cleef&Arpels, Harry Winston, Bulgari, Mikimoto jne.

Vierailija
22/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:40"]

Tiffanyn cobblestone mallisto on aika kiva omasta mielestäni, enchant malliston scroll korvakorut on myös ihanat.

Kaikilla tuollaisilla brändillä ratsastavilla yrityksillä on myös halpoja tuotteita, jotka on tarkoitettu keskiluokalle (ulkomaita meinaan), ja sieltä tulee isoin tuotto, ja se auttaa tutustumaan brändiin, monille muotitaloille hajuvedet oli ennen sellainen tuote, nykyään enemmän käsilaukut ja huivit, tiffanylla halvimmat korut on sellaisia myös.

[/quote]

Um... Minusta noissa Cobblestone-koruissa oli kyllä paljon kiviä, mutta ei kovin originaalia tuo design. Sorry... Niin, siis, ymmärrän kyllä, että ne halvat Tiffany-helyt on suunnattu turisteille ja muille, jotka haluaa itselleen palan sitä jotain Tiffany-glooriaa, mutta ei sitten ole varaa/halua maksaa 4500 taalaa korvakoruista. Mutta silti en ymmärrä, mikä niissä sisäänheittohopeakoruissa on sen ihmeellisempää kuin samanhintaisissa koruissa täällä Suomessa. Ei ne toki sen huonompiakaan ole - mutta kun puhutaan jostain supertiffanyihmeellisestä laadusta ja designista, niin ei ne sydänlaatta-hopea-avainkorut sitä vielä edusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:18"]

Lähinnä ihmetyttää miksi suomalaiset "muoti"bloggaajat ostaa vielä Tiffanyn peruskoruja, ne on aika OUT ja maailmalla suositaan nykyään vähän uudempia erikoisempia korumerkkejä.

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen!

Mitä korumerkkejä maailmalla nykyisin sitten suositaan? Korufanina kiinnostaa.

[/quote] Van Cleef&Arpels, Harry Winston, Bulgari, Mikimoto jne.

[/quote]

Eikös Mikimoto tee ainakin helmikoruja? Niitä saanee Suomestakin? Cleef&Arpelsin tiedän ja Bulgari, Winston oli mulle uusi nimi. Kiitos!

Tuleeko muille muuta mieleen?

Vierailija
24/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi astioissa pitää lukea Arabia, Villeroy&boch tai Iittala? Syynä on pitkälti hyvä markkinointi. Sama syy Tiffanyn kanssa. Sen ymmärrän että saksissa pitää lukea Fiskars kun olen myös muunlaisia joutunut epäonnekseni käyttämään.

Vierailija
25/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

status ja merkki

Vierailija
26/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamia Tiffanyn hopeakoruja arkikoruina, just niitä sydämiä ja lukkoja (+1 Elsa Perettin suunnittelema kaulakoru). Miellyttävät mun silmää, ovat kohtuu edullisia eikä niitä täällä Suomessa tuu kaikilla vastaan (toisin kun esim. Kalevalan tiettyjä koruja tuntuu olevan joka toisella).

En mäkään kyllä mitään vouhotusta ymmärrä (enkä oo sellasta huomannukkaan). Mä en kyllä muutenkaan ymmärrä vouhotusta yhtään mistään merkistä, liitty se sitten vaatteisiin, huonekaluihin tai autoihin..

Vierailija
27/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 03:12"]

Miksi astioissa pitää lukea Arabia, Villeroy&boch tai Iittala? Syynä on pitkälti hyvä markkinointi. Sama syy Tiffanyn kanssa. Sen ymmärrän että saksissa pitää lukea Fiskars kun olen myös muunlaisia joutunut epäonnekseni käyttämään.

[/quote]

Meillä on sekä Fiskarsin että saksalaisen Wüsthofin saksia. Sanoisin, että Fiskarsit on hyvät, mutta Wüsthofit vielä paremmat.

Vierailija
28/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:20"]

Sassi, lorukoru, ja toi sirokoru on varmasti jonkun mielestä kivoja, mutta mun silmään ne on aika rajusti ysäriä tyyliltään, enkä tykkää tuollaisesta kovasta graafisuudesta "modernista" ilmeestä koruissa, vaan sellaisesta klassisesta enemmän. Tykkään myös isoista safiireista ja rubiineista, akvamariineista, klassisissa koruissa.

Teetän kyllä koruja joskus yhdellä suomalaisella kultasepällä, mutta sillä aina klassisia koruja, en noita graafisia, erikoisia moderneja, loput ostan ulkomailta.

Kalevalakorusta mulla on negatiivisia konnotaatioita sen takia, koska ne liittyy mun mielestä tietynlaiseen tyyliin, josta en muutenkaan pidä, mutta varmasti nekin jonkun mielestä kivoja.

[/quote]

Ihan vaan sivuhuomautuksena, että nuo geometriset ja graafiset korut tulee olemaan syksyllä kuuminta hottia. Trendi tulee takaisin. Romanttisesta härsellyksestä on nyt päästy ohi. YSL:n muotinäytös F/W 2014-2015 osoitti sen.

Vierailija
29/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 03:57"]

Ihan vaan sivuhuomautuksena, että nuo geometriset ja graafiset korut tulee olemaan syksyllä kuuminta hottia. Trendi tulee takaisin. Romanttisesta härsellyksestä on nyt päästy ohi. YSL:n muotinäytös F/W 2014-2015 osoitti sen.

[/quote]

No hauska juttu.
Minun mielestäni ne on silti susirumia, enkä laittaisi niitä päälleni, vaikka ne olisi kuinka huutia.

Pidän naisellisesta ja tyttömäisestä tyylistä. Suomalainen äidinkielenopettaja -tyyli on aika kaukana tyylikkäästä.

Mistä muuten johtuu, että varsinkin äidinkielenopettajat ja humanistisen alan naiset pitävät noista palikkakoruista?

Vierailija
30/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 14:14"]

Koska he ovat itsenäisiä, tyylitietoisia naisia? Ehkä siksi?

Yleensä ne on jotain sairaanhoitajia ja siivoojia ja lastenhoitajia, jotka tykkää tyttömäisestä ja romanttisesta.

Mun mielestä noissa Tiffanyn perushopeakoruissa ei kyllä ole mitään romanttista.

[/quote]

Aika hyvä :D Olen nimittäin siivooja ja pidän naisellisista ja värikkäistä jutuista. Ja niin muuten pitää moni työtoverinikin, sekä siskoni, joka on hoitoalalla. Mistähän se sitten taas johtuu? Uusi stereotypia, jota en ole tullutkaan ajatelleeksi.

T: 28

Vierailija
31/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen YTM ja töissä YK:lla kriisialueella ja tykkään Tiffanyn koruista :) Olen myös itsenäinen ja älykäs nainen. Pidän tosin myös jostain Kalevalan koruista, esim. Vanamot on tosi kauniita.

Mun mielestä on hassua, miten av:lla aina jankutetaan blogien persoonattomuudesta ja massahysteriasta mutta samaan aikaan nenä nykkyrällä haistellaan "maailman muotia". Samanlaista massaahan se sekin on?  

Olen ostanut ekat tiffanyn koruni melkein 20 vuotta sitten ja käytän niitä edelleen eikä mua kiinnosta, onko ne muotia vai ei. 

Vierailija
32/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:18"]

Mä olen YTM ja töissä YK:lla kriisialueella ja tykkään Tiffanyn koruista :) Olen myös itsenäinen ja älykäs nainen. Pidän tosin myös jostain Kalevalan koruista, esim. Vanamot on tosi kauniita.

Mun mielestä on hassua, miten av:lla aina jankutetaan blogien persoonattomuudesta ja massahysteriasta mutta samaan aikaan nenä nykkyrällä haistellaan "maailman muotia". Samanlaista massaahan se sekin on?  

Olen ostanut ekat tiffanyn koruni melkein 20 vuotta sitten ja käytän niitä edelleen eikä mua kiinnosta, onko ne muotia vai ei. 

[/quote]

Jatkan vielä, etten noin ylipäänsä ymmärrä, miten toisten korumaku voi olla jollekin ongelma? Jos et itse pidä Tiffanysta tai sen sellaisista, niin älä käytä mutta älä yritä pakottaa vaikkapa minua käyttämään tuota Lorukorun kammotusta:D

Bvlgari ja Harry Winston ovat muuten ainakin Briteissä ja Jenkeissä aika lailla "samalla statuksella" kuin Tiffany, joten se niiden erityistrendikkyydestä. 

Vierailija
33/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta nuo monella blogistilla olevat pienet Tiffany-helyt on, anteeksi vaan,aika rihkamaa. :( Samalla rahalla olisi täältä Suomesta saanut kotimaista valmistetta olevia, yksilöllisempiä koruja."

Noita koruja loytaa ebaylta $30-40 ja ihan Tiffany pussin kanssa. Kayvatko nama bloggaajat New Yorkissa ostoksilla? En ole ihan varma etta Tiffany postittaisi Suomeen.

Vierailija
34/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama kuin macaronsseissa, niistä nyt kuuluu tykätä.

Niin joo, ja tietysti, koska Audrey Hepburn!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi