Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että laihdutan 36kg. Ero?

Vierailija
01.12.2020 |

Ei onnistu mitenkään. Kauhea olo, kun yritän pitää kalorit alle 1800.
Pitäisikö suosiolla erota?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kivaa trolli?

Vierailija
82/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rakastat miestäsi ja haluat jatkaa parisuhdetta hänen kanssaan niin laihduta! Se on kaikkien parhaaksi - sinun, miehesi, lapsienne, koko perheenne. Annat myös hyvän mallin lapsillesi, tuskin haluat että heistäkin tulee sairaalloisen lihavia aikuisina.

Olen myös melko varma, että miehesi alkaisi arvostaa sinua ihan eri tavalla, jos todella pystyisit noin suureen elämänmuutokseen. Aika harva nimittäin pystyy, ainakaan niin että se olisi pysyvä. Puhumattakaan siitä millaisia terveysvaikutuksia laihtumisella olisi muuten - miten se vaikuttaisi itsetuntoon ja mielialaan, moni vaiva voisi helpottaa ja riskit sairastua eri sairauksiin pienentyä. 

En näe mitään syytä miksi et yrittäisi laihtua, miehesi on varmasti täysillä tukenasi ja sekin on suuri etu.

Öö, olen yrittänyt satoja kertoja.

Kyllä mies tukee, mutta hyväksyy myös aina sen dieetin loppumisen ja hakee mulle suklaata ja pitsaa kaupasta, kun haluan.

Että ei se sitten tosissaan halua mun laihtuvan kuitenkaan?

Myönnän olevani alisuorittaja, siksi mun laihdutukset aina kaatuu. Siksi en halua enää yrittää, kun en jaksa sitä jatkuvaa pettymyksen tunnetta.

Kun ei yritä, niin ei voi pettyä. Taas.

Ap

Jaa, mä kyllä laihdutan syömällä normaalia kotiruokaa ja käymällä tunnin kävelylenkin päivässä. Kilokalorit kirjaan Yazion sovellukseen enkä ole niin tarkka sen kanssa jos kalorit menevät välillä yli kun kuuntelen enemmän näläntunnetta kuin jotain ohjelmaa.

Koko ajan paino laskee ja laihdutan normaalipainon sisällä. Pidän tällaista pitkänä prosessina. Ajattele, että se on sun omaksi parhaakses. Kannattaa kokeilla tällaista sovellusta, koska ensinnä lähtee napostelu kun kaikki täytyy tilittää sinne ohjelmaan ja nopeasti näkee miten paljon ruokaa tuossa 1800 kcal on kun tekee oikeita valintoja.

On kyllä kätevä sovellus, ollut mulla monta kuukautta. En ole vielä saanut yhtään päivää vihreälle. Muutama päivä kuitenkin ollut plus miinus nolla. Ap

Tuossa on jonkun vertailun mukaan kaikkein alhaisin kalorimäärä jota on dieetissä ns. sallittua noudattaa. On kyllä outoa jos ei yhtään paino putoa...ehkä se ravintoterapeutti voisi auttaa- tuo edellinen kirjoittaja

Siinä sovelluksessa saan syödä 2400 kcal, että paino pysyy,laihdun, kun 1800 kaloria.

Kolmena päivänä sain 2400,loput neljä kuukautta meni siinä 3000-3500 kaloria. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nro 23 ja 25.

Joo kyllähän sitä diabetesta miettii ja painoa on paljon. Mutta olen jo yrittänyt _satoja_ kertoja ja aina on plussalla kalorit reilusti.

Vaikka puoli päivää olisi mennyt hyvin. Ilmeisesti ei vaan ole motivaatiota,niin miksi kiusata itseään, kun tietää epäonnistuvansa?

Ap

Ootko harkinnut ammattilaisen apua?

Mulla särähti pari juttua. Elät ja nautit, miten paljon oikeasti, jos sulla on noin paljon liikaa taakkaa kannettavana?

Toinen juttu oli toi "yrittänyt satoja kertoja" (syöden niin huonosti ja epäterveellisesti että kituuttaa ja on huono olo, ja puoli päivää menee hyvin?

Sulla on niin paljon hukassa ajatus hyvinvoinnista ja terveellisestä syömisestä elämästä nauttien, että tarvisit ravintoterapeutin apua. Henkilökohtaiseen hyvinvointivalmentajaan sulla ei ehkä ole rahaa tai et ainakaan ole valmis "tuhlaamaan hömppään?"

Tekis mieli kiljaista, että kirjoitat niin kuin minä olisin voinut kirjoittaa 30 kiloa takaperin (tosin en saanut samanlaista uhkavaatimusta). Kuinka ei pysty, ei jaksa olla syömättä, ei se mitään auta kun aina repsahtaa ja on huono olo kun ei saa syödä.

Sä tarvisit nyt jonkun, joka kertoo sulle, että sun nimenomaan tarvii syödä, että laihtusit. Sun ei tarvii laskea maanisesti kaloreita, kun opettelet syömään oikein. Sulla ei ole paha olo kun syöt, ja laihdut kun syöt. Sun ei tarvii repsahtaa puolessa päivässä, et ole missään sisulla syömättä-tosi-tv:ssä. Ei tarvii ravata vaa'alla kuudesti päivässä (tai edes kerran päivässä).

En tiedä, mitä syöt enkä tiedä miten "laihdutat ja repsahdat", mutta olisi asiallista lopettaa se ja tehdä asioita pitemmällä tähtäimellä.

Onko sulla allergioita tai ruokarajoitteita? Jos ei, niin aloita lisäämällä kasviksia joka aterialle, PALJON. Syö vaikka neljä, viis ateriaa päivässä. Älä syö valmisruokia jos pystyt tekemään ruuat itse. Muista juoda tarpeeksi vettä. Keitä kaurapuuroa, älä syö leipää kauheasti.

Jos haluat syödä pullaa, keksiä, jätskiä, siitä vaan. Syö jälkiruuaksi kun vatsa on täynnä, ainakin kaksi kertaa päivässä. Unohda vaaka pariksi kuukaudeksi, saatat yllättyä kun kaivat sen taas esiin.

Kiitos tästä, mutta en aio enää yrittää.

Nyt mietin, mitä tehdä tälle parisuhteelle ero vai ei, miten lasten asuminen jne. Ap

Ole hyvä vaan, mutta oikeastaanhan me ollaan samaa mieltä siitä, että dieettejä ei kannata enää yrittää?

Ero ja lasten asioiden miettiminen ei poista itse ongelmaa, sitä että rankaiset itseäsi jostain syömällä ruokia, jotka eivät ole terveellisiä. Ei se ole itsensä palkitsemista tai rentoutumista. Ihminen voi tietysti lappaa suuhunsa vaikka pascaa, ja sanoa että herkkua on.

Ihmettelen sitäkin, että miksi yleensä pyydät miestäsi tuomaan mättöä kaupasta, miksi et hae sitä itse?

Kun sanoit, että liikut, tuli mieleen että itse luulin liikkuvani aikaisemmin, ennen kun ne 30 kg oli lähtenyt. Oikeasti lyllersin perässä. Ajattelin olevani tyytyväinen elämääni, mutta olin aikalailla naama norsunperällä. Tietysti sulla voi olla parempi lihaskunto kuin mulla oli, ja saatat hölkätä kovaa vauhtia sen 1,5 tuntia, me ollaan kaikki niin erilaisia.

No en ole koskaan kokeillut ihme dieettejä, ohjeena aina ollut suositus 1800 kaloria. Mitä en ole pystynyt noudattamaan.

Miksi hakisin itse, jos mies muutenkin menee kauppaan? Haen kyllä itsekin.

Ja kyllä parasta rentoutumista on herkut, ollut lapsesta asti. Ap

Vierailija
84/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka kilomäärä kuulostaa oudolta vaatimukselta, mutta toisaalta... Omassa parisuhteessa on sovittu, että toiselle kerrotaan jos jompi kumpi alkaa lihomaan. En tiedä miten me otettaisiin se puheeksi, herkkä asia, varmaan kumpikin koittaisi olla hienotunteinen. Ja sitten yhdessä koitettaisiin muuttaa asiaa. Luonne on toki tärkein, mutta parisuhteessa viehätyksellä on väliä ja jos viehättyy vain normaalipainoisesta, niin, noh, minkäs sille voi. Asian voi tuoda esille kiltisti tai ilkeästi, oman kumppanin pitäisi kunnioittaa ja olla olematta ilkeä. Terveysnäkökulma asiassa on myös.

Minusta silläkin on vaikutusta miten on tavattu. Ei ole reilua alkaa seurustella ylipainoisen kanssa ja sitten vaatia häntä laihtumaan. Tai olla itsekin ylipainoinen ja vaatia vain toista laihtumaan. Mutta siis jos mies on kiva ja mukava, kannustava, hyvä kumppani jne. niin koittaisin pitää siitä kiinni. Voisiko mies tukea tilanteissa joissa tekee mieli syödä herkkua, vaikka syömisen sijasta tehdä jotain kivaa yhdessä. Epäonnistuminen laihduttamisessa ei tarkoita, että olisit epäonnistuja, olet silti yrittänyt, ja varmasti rakas miehelle,

Vierailija
85/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkka kilomäärä kuulostaa oudolta vaatimukselta, mutta toisaalta... Omassa parisuhteessa on sovittu, että toiselle kerrotaan jos jompi kumpi alkaa lihomaan. En tiedä miten me otettaisiin se puheeksi, herkkä asia, varmaan kumpikin koittaisi olla hienotunteinen. Ja sitten yhdessä koitettaisiin muuttaa asiaa. Luonne on toki tärkein, mutta parisuhteessa viehätyksellä on väliä ja jos viehättyy vain normaalipainoisesta, niin, noh, minkäs sille voi. Asian voi tuoda esille kiltisti tai ilkeästi, oman kumppanin pitäisi kunnioittaa ja olla olematta ilkeä. Terveysnäkökulma asiassa on myös.

Minusta silläkin on vaikutusta miten on tavattu. Ei ole reilua alkaa seurustella ylipainoisen kanssa ja sitten vaatia häntä laihtumaan. Tai olla itsekin ylipainoinen ja vaatia vain toista laihtumaan. Mutta siis jos mies on kiva ja mukava, kannustava, hyvä kumppani jne. niin koittaisin pitää siitä kiinni. Voisiko mies tukea tilanteissa joissa tekee mieli syödä herkkua, vaikka syömisen sijasta tehdä jotain kivaa yhdessä. Epäonnistuminen laihduttamisessa ei tarkoita, että olisit epäonnistuja, olet silti yrittänyt, ja varmasti rakas miehelle,

Olin normaalipainoinen kun tavattiin, mutta se johtui siitä, että oli mennyt lujaa edelliset 3kk.(piri)

Olen muuten ollut lapsesta asti ylipainoinen.

Mies sanoi eka kerran lihomisesta jo 2016,enkä ole saanut painoa pois, lihoinut sen jälkeen 12kg.

Ennen ylipainoa oli tullut vaan 23kg.

Kun on satoja kertoja aloittanut, niin tietää, ettei enää kannata yrittää. Ap

Vierailija
86/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos olet ylipainoinen niin laihduttaisin terveellisesti ihan itsesi tähden (elintapamuutos ei mikään pikadietti). Mutta jos mies on noin pinnallinen niin ehkä voisi mennä vaihtoon.

Yritetty.

Meillä 3 alle kouluikäistä lasta, joten ei voi erota pelkän ihran vuoksi. - aloittaja-

Eikö se mies juurikin ole eroamassa pelkän ihran vuoksi? 

Vierailija
87/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos olet ylipainoinen niin laihduttaisin terveellisesti ihan itsesi tähden (elintapamuutos ei mikään pikadietti). Mutta jos mies on noin pinnallinen niin ehkä voisi mennä vaihtoon.

Yritetty.

Meillä 3 alle kouluikäistä lasta, joten ei voi erota pelkän ihran vuoksi. - aloittaja-

Eikö se mies juurikin ole eroamassa pelkän ihran vuoksi? 

Mies ei halua erota. Sanoin, että voi lähteä jos ei kelpaa. Hätääntyi.

Ap

Vierailija
88/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käytännön toimia mies lupasi itse tehdä terveytesi vuoksi tuon uhkavaatimuksen antaessaan? Syödä kanssasi samoja juttuja? Laihduttaa kanssasi? Olla enemmän lasten kanssa jotta saat omaa aikaa ja stressitasoja laskettua? Ulkoilla enemmän perheenä? Tehdä sinulle terveellistä ruokaa? Kieltäytyä ostamasta mitään herkkuja? Ottaa enemmän vastuuta lasten asioista? Ostanut sinulle lahjaksi käynnit ravitsemusterapeutilla? Ostanut sulle hyvät lenkkikengät? Perehtynyt ravintotietouteen jotta voi laittaa koko perheelle ravinteikasta ruokaa? Jotain muuta?

Vierailija
89/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännön toimia mies lupasi itse tehdä terveytesi vuoksi tuon uhkavaatimuksen antaessaan? Syödä kanssasi samoja juttuja? Laihduttaa kanssasi? Olla enemmän lasten kanssa jotta saat omaa aikaa ja stressitasoja laskettua? Ulkoilla enemmän perheenä? Tehdä sinulle terveellistä ruokaa? Kieltäytyä ostamasta mitään herkkuja? Ottaa enemmän vastuuta lasten asioista? Ostanut sinulle lahjaksi käynnit ravitsemusterapeutilla? Ostanut sulle hyvät lenkkikengät? Perehtynyt ravintotietouteen jotta voi laittaa koko perheelle ravinteikasta ruokaa? Jotain muuta?

Ei. Pyysi tekemään hälle ruokaa, mun ei kuulemma tarvitse syödä sitä, vaan laihduttaa.

Mies ei siis itse koskaan kokkaa. Ap

Vierailija
90/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pyysi tekemään hälle ruokaa, mun ei kuulemma tarvitse syödä sitä, vaan laihduttaa.

Mitä tunteita sussa sitten herättää että mies vaan vaatii, jopa laittamaan itselleen ruokaa, mutta ei tue sinua ilmeisesti mitenkään? Kuka sua on tukenut aiemmissa laihdutusyrityksissä?

Vierailija
91/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vaikutelman että olet jonkun trauman tai lapsuuden ja nuoruuden kokemusten takia jäänyt vähän lapsen tasolle mitä tulee vastuulliseen aikuisuuteen. Et selkeästi osaa vetää omia rajoja, avioliittosi ei kuulosta tasapainoiselta etkä kestä edes ajatusta siitä että olisit sen verran vastuullinen aikuinen itseäsi kohtaan että söisit normaalisti ja pysyisit terveenä. Metsästät helppoa mielihyvää ja kivaa pitää olla, muu alkaa ahdistaa.

Vierailija
92/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä sairastut pian. Ylipaino vie sut ennenaikaiseen hautaan. Lapsille kurjaa.

Valoja päälle. 98kg ei ole mikään ”sairastut ja kuolet”.

Mä olen 165cm ja 82kg, juoksen viikossa 30-40km ja siihen päälle sali ja jumppaa. Joo ylipainoa on mutta olen todella kovakuntoinen ja kuolema ei kuule kolkuttele.

Tuttuni on 175cm ja 162kg ja vielä 37v iässä terve kuin pukki.

Sellaset ”kuolema korjaa” lihavat ovat niitä Dr Now sarjan 300 kiloisia.

Vierailija
93/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi roikut tuollasessa ukossa? Mun mies lentäisi ikkunasta pihalle lasin läpi jos komentelisi mua laihduttamaan 36kg

Vierailija
94/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kannattaa laihduttaa. Menet nyt lääkärin vastaanotolle ja hommaat ajan ravintoterapeutille.

Kohta olet 150 kiloinen. Jalat sökönä, diabetes ym. Ajattele myös lapsiasi. Jos vaikka asuisit jatkossa yksin lastesi kanssa lihavana ja sairaana, niin kuka sun lapsista pitäisi huolta.

Ryhdistäydy!

Vierailija
95/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
96/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tunteita sussa sitten herättää että mies vaan vaatii, jopa laittamaan itselleen ruokaa, mutta ei tue sinua ilmeisesti mitenkään? Kuka sua on tukenut aiemmissa laihdutusyrityksissä?

Ahmimis tunteita. Salasyömistä. Viime talvena menin vaunulenkille, oikeasti ostin aina suklaalevyn, salaa ukolta :D ap

Vierailija
97/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan vaikutelman että olet jonkun trauman tai lapsuuden ja nuoruuden kokemusten takia jäänyt vähän lapsen tasolle mitä tulee vastuulliseen aikuisuuteen. Et selkeästi osaa vetää omia rajoja, avioliittosi ei kuulosta tasapainoiselta etkä kestä edes ajatusta siitä että olisit sen verran vastuullinen aikuinen itseäsi kohtaan että söisit normaalisti ja pysyisit terveenä. Metsästät helppoa mielihyvää ja kivaa pitää olla, muu alkaa ahdistaa.

Totta. Osa kiloista on tullut viinin lipittelystä, pakko saada hyvä olo, kun rankka viikko lasten kanssa yksin kotona. Pieni hiprakka aina pe-la. Tietysti krapula ahminta. Tämä vielä n. vuosi sitten.

Nuorenpana oloon auttoi huumausaineet, ei fiksuimpia aikojani.(paitsi että olin ekaa kertaa elämässäni normaalipainoinen)

Nyt sen hyvän olon antaa syöminen. Vaikea päästää irti ja vaan kärsiä... Ap

Vierailija
98/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1800 kaloria, eli 1,8 kcal on kyllä todella vähän, semminkin kun naisille ohjearvo on 2000 kcal.

Sehän tulee täyteen jo melkeinpä yhdestä riisinjyvästä. Tosin jos tarkoitit 1800 kcal, niin siinähän saa jo mättää ihan huolella ruokaa sisään, ellei sitten ime jotain rasvapommeja.

Höpö, Jenkeissä tohtori Now, pistää 300+ kiloiset 1200kcal kuurille vuosiksi, jotta laihtuisivat. Kukaan ei olekuollut nälkään ja jotkut jopa lihovat 20kg kuukaudessa vaikka ovat noudattaneet tuota ohjetta.

Hauskaa seurata näitä palstoja 😄. Saamiesi alapeukkujen määrästä päätellen sarkasmiasi ei ymmärretty. Minua tämä nauratti, sillä seuraan dr. Now:ia 😄😄

-Sen sijaan aloittajan kysymyksen asettelu vaikuttaa hyvin lapselliselta. Et kai oikeasti halua mieluummin erota kuin laihtua? Jos nämä kaksi asiaa on vastakkain, missä on se rakkaus?

Vierailija
99/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo sitten ajatellut että tarvitsisit tukea ja hoitoa tuohon varsinkin nyt kun on 3 lastakin?

Vierailija
100/116 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt mikä sen miehen painoindeksi on. Onko sillä oikeasti varaa nalkuttaa?

Jännä muuten että tällaisissa ketjuissa aina lähtökohta on se, että mies saa jonkun paremman, laihan kauniin blondin, vaikka muissa ketjuissa vingutaan, kuinka vaikeaa miehen on saada naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä