Mies haluaa että laihdutan 36kg. Ero?
Ei onnistu mitenkään. Kauhea olo, kun yritän pitää kalorit alle 1800.
Pitäisikö suosiolla erota?
Kommentit (116)
Kyllä minäkin lopulta jättäisin jonkun, jolla on noin pahoja ongelmia syömistensä kanssa, eikä hakisi ammattiapua asiaan. Ahdistaisi seurata jotain päivittäisiä puolen päivän sieettejä ja niitä seuraavia repsahduksia. En ole kenenkään mielenterveyshoitaja, eikä sellainen kuulu parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dieetit eivät onnistu. Vain elämäntapamuutos pudottaa painoa pysyvästi ja niin, ettet huomaakaan.
Suosittelisin jonkin liikunnan aloittamista. Ei tarvitse olla kuin vaikka joku kymmenen minuutin Youtube jumppavideo. Jotenkin kummasti se liikunta auttaa hillitsemään ruokahaluja, saamaan sinut voimaan paremmin ja se on hyvin voimaannuttavaa, kun yhtäkkiä huomaatkin kykeneväsi tekemään niin paljon enemmän, kuin jonkin aikaa sitten. Kun onnistuu, uskaltaa kokeilla ja uskoa itseensä. Se lähtee pienestä.
Liikunta ei kuitenkaan laihduta yksin, joten ruokaankin on panostettava. Pienemmät lautaset, joille ei mahdu paljon ruokaa ja hyvin hidas syöminen saavat sinut tuntemaan olosi täydeksi ja vatsa oppii pienemmälle määrälle ruokaa. Napostelu on paha ja huomaamaton tapa, mutta voisit yrittää rajoittaa ajankohtaa, milloin saat syödä jotain pientä hyvää päivässä, eikä mitään ylimääräistä sen ulkopuolella. Haluat syödä yhä ruokia, joista pidät, etkä rajoittaa kaikkia halujasi - silloin on liian helppo luovuttaa. Anna itsellesi viikossa päivä syödä oikein kunnon herkkuja. Mehuja ja limukoita on syytä jättää vähemmälle, jos niitä tulee juotua päivittäin. Kokeile, millainen tyyli sopii itsellesi. Toiset haluavat syödä pieniä annoksia koko päivän, toisille sopii paremmin vaikka yksi suurempi ateria. Itse en ole koskaan tykännyt syödä aikaisin ja siihen itseni pakottamalla muiden suosituksista vain lihoin. Kun tein päätöksen, etten aio syödä kuin vasta töiden jälkeen ensimmäisen ateriani, kun minulla oikeasti tekee mieli ruokaa, laihduin ilman nälkää. Puolet päivän kaloreista karsiutui pois hetkessä.
Aloita pienestä ja innostu. Retkahdukset ovat normaaleja, mutta tee päätös, ettei se koskaan jatku yhtä päivää kauempaa. Seuraavana päivänä elämä jatkuu, eikä eilisestä tarvitse murehtia!
Ongelmani on ollut, että repsahdan JOKA ilta. Sitten päätän repäistä kunnolla ja herkkuja haetaan kaupasta lisää. Huomenna dieetti jatkuu. Kunnes tulee ilta taas. Jne jne Ap
Kokeile hypnoositerapiaa. Se ei ole mitään ihmeellistä. Eräs tuttu pääsi siten tupakoinnista eroon. Sinulla on kyse vain elämäntapojen muutoksesta. Siihen voisi suggestio auttaa. Se ei siis ole mitään erikoista huuhaata vaan ihan normaalia terapiaa. Kannattaisi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan nro 23 ja 25.
Joo kyllähän sitä diabetesta miettii ja painoa on paljon. Mutta olen jo yrittänyt _satoja_ kertoja ja aina on plussalla kalorit reilusti.
Vaikka puoli päivää olisi mennyt hyvin. Ilmeisesti ei vaan ole motivaatiota,niin miksi kiusata itseään, kun tietää epäonnistuvansa?
ApOotko harkinnut ammattilaisen apua?
Mulla särähti pari juttua. Elät ja nautit, miten paljon oikeasti, jos sulla on noin paljon liikaa taakkaa kannettavana?Toinen juttu oli toi "yrittänyt satoja kertoja" (syöden niin huonosti ja epäterveellisesti että kituuttaa ja on huono olo, ja puoli päivää menee hyvin?
Sulla on niin paljon hukassa ajatus hyvinvoinnista ja terveellisestä syömisestä elämästä nauttien, että tarvisit ravintoterapeutin apua. Henkilökohtaiseen hyvinvointivalmentajaan sulla ei ehkä ole rahaa tai et ainakaan ole valmis "tuhlaamaan hömppään?"
Tekis mieli kiljaista, että kirjoitat niin kuin minä olisin voinut kirjoittaa 30 kiloa takaperin (tosin en saanut samanlaista uhkavaatimusta). Kuinka ei pysty, ei jaksa olla syömättä, ei se mitään auta kun aina repsahtaa ja on huono olo kun ei saa syödä.
Sä tarvisit nyt jonkun, joka kertoo sulle, että sun nimenomaan tarvii syödä, että laihtusit. Sun ei tarvii laskea maanisesti kaloreita, kun opettelet syömään oikein. Sulla ei ole paha olo kun syöt, ja laihdut kun syöt. Sun ei tarvii repsahtaa puolessa päivässä, et ole missään sisulla syömättä-tosi-tv:ssä. Ei tarvii ravata vaa'alla kuudesti päivässä (tai edes kerran päivässä).
En tiedä, mitä syöt enkä tiedä miten "laihdutat ja repsahdat", mutta olisi asiallista lopettaa se ja tehdä asioita pitemmällä tähtäimellä.
Onko sulla allergioita tai ruokarajoitteita? Jos ei, niin aloita lisäämällä kasviksia joka aterialle, PALJON. Syö vaikka neljä, viis ateriaa päivässä. Älä syö valmisruokia jos pystyt tekemään ruuat itse. Muista juoda tarpeeksi vettä. Keitä kaurapuuroa, älä syö leipää kauheasti.
Jos haluat syödä pullaa, keksiä, jätskiä, siitä vaan. Syö jälkiruuaksi kun vatsa on täynnä, ainakin kaksi kertaa päivässä. Unohda vaaka pariksi kuukaudeksi, saatat yllättyä kun kaivat sen taas esiin.
Kiitos tästä, mutta en aio enää yrittää.
Nyt mietin, mitä tehdä tälle parisuhteelle ero vai ei, miten lasten asuminen jne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jatkaisi sekuntiakaan miehen kanssa, joka haukkuisi ulkonäköäni ja pakottaisi laihduttamaan uhkavaatimuksilla. Sellainen ihminen ei ole millään muotoa kiinnostunut minun hyvinvoinnistani eikä oikeasti välitä minusta. Eri asia sitten olisi kannustava kumppani, joka tsemppaa esim. terveellisempiin elämäntapoihin, laittaa yhdessä terveellistä ruokaa ja muutenkin suhtautuu asiaan terveys edellä.
Itselläni on siis syömishäiriötaustaa (vienyt aikanaan lähes letkuruokintaan), joten negatiivisen kautta meneminen sysäisi todennäköisesti takaisin vaaralliselle tielle. Osittain juuri sen takia en voi ymmärtää, miten joidenkin miesten mielestä on ihan ok puhua läheisten ulkonäöstä niin alentavasti :/
Välittääkö ylipainoinenkaan oikeasti kumppanistaan, jos ei kiinnosta kumppaninsa hyvinvointi ja että pystyisi viehättymään hänestä? Kukaanhan ei voi mitään sille jos toinen ei viehätä. Tietenkään ketään ei saa vaatimalla vaatia laihduttamaan koska se on jokaisen oma asia, mutta en nyt sanoisi ettei välitä kumppanistaan jos haluaa että pystyisi itsekin nauttimaan seksistä ja ilmaisee kumppanilleen että tämä ei ole enää niin haluttava. Tai ehkä naisten mielestä olisi parempi jos mies vain suorilta jättäisi eikä antaisi edes mahdollisuutta korjata ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Tee kompromissi ja sano, että 18 kg voi lähteä. Se onnistuu jo pelkästään suklaan ja karkin poisjättämisellä.
Kumma mies, kun toivoo sinulle terveyttä ja pitkää ikää. Kyllä sellainen sika pitää jättää heti!
Hänen motivaatio on vain ja ainoastaan ulkonäkö. Elää itsekin epäterveellisesti. Ap
Liiku vähän enemmän niin saa syödäkin enemmän. Itselleni ilman liikuntaa kalorit olisi 1200 koska olen niin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jatkaisi sekuntiakaan miehen kanssa, joka haukkuisi ulkonäköäni ja pakottaisi laihduttamaan uhkavaatimuksilla. Sellainen ihminen ei ole millään muotoa kiinnostunut minun hyvinvoinnistani eikä oikeasti välitä minusta. Eri asia sitten olisi kannustava kumppani, joka tsemppaa esim. terveellisempiin elämäntapoihin, laittaa yhdessä terveellistä ruokaa ja muutenkin suhtautuu asiaan terveys edellä.
Itselläni on siis syömishäiriötaustaa (vienyt aikanaan lähes letkuruokintaan), joten negatiivisen kautta meneminen sysäisi todennäköisesti takaisin vaaralliselle tielle. Osittain juuri sen takia en voi ymmärtää, miten joidenkin miesten mielestä on ihan ok puhua läheisten ulkonäöstä niin alentavasti :/
Välittääkö ylipainoinenkaan oikeasti kumppanistaan, jos ei kiinnosta kumppaninsa hyvinvointi ja että pystyisi viehättymään hänestä? Kukaanhan ei voi mitään sille jos toinen ei viehätä. Tietenkään ketään ei saa vaatimalla vaatia laihduttamaan koska se on jokaisen oma asia, mutta en nyt sanoisi ettei välitä kumppanistaan jos haluaa että pystyisi itsekin nauttimaan seksistä ja ilmaisee kumppanilleen että tämä ei ole enää niin haluttava. Tai ehkä naisten mielestä olisi parempi jos mies vain suorilta jättäisi eikä antaisi edes mahdollisuutta korjata ongelmaa?
Parempi jättää, silloin nainen laihtuu 100%varmasti.
N
Vierailija kirjoitti:
Liiku vähän enemmän niin saa syödäkin enemmän. Itselleni ilman liikuntaa kalorit olisi 1200 koska olen niin pieni.
4-5 kertaa viikossa, 1h-1,5h kerrallaan todellakaan voi lisätä. 4v lapsi ja kaksoset 2,5v. Pitää olla kotonakin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö terveys kiinnosta? Diabetes tukkii verisuonet. Et tunne normaalia nälkää, hormonit sekaisin.
Minua ei kiinnosta
Siis yks juttu. Sähän et ole sama ihminen kuin miehesi. Tee omat päätökset ja toimi. Ja elä sitten päätösten kanssa mököttämättä kenellekään. Alaviitteenä sanoisin, että keveänä oleminen on todella kivemman tuntoista kuin ylipainon kanssa, ihan omaksi iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastat miestäsi ja haluat jatkaa parisuhdetta hänen kanssaan niin laihduta! Se on kaikkien parhaaksi - sinun, miehesi, lapsienne, koko perheenne. Annat myös hyvän mallin lapsillesi, tuskin haluat että heistäkin tulee sairaalloisen lihavia aikuisina.
Olen myös melko varma, että miehesi alkaisi arvostaa sinua ihan eri tavalla, jos todella pystyisit noin suureen elämänmuutokseen. Aika harva nimittäin pystyy, ainakaan niin että se olisi pysyvä. Puhumattakaan siitä millaisia terveysvaikutuksia laihtumisella olisi muuten - miten se vaikuttaisi itsetuntoon ja mielialaan, moni vaiva voisi helpottaa ja riskit sairastua eri sairauksiin pienentyä.
En näe mitään syytä miksi et yrittäisi laihtua, miehesi on varmasti täysillä tukenasi ja sekin on suuri etu.
Öö, olen yrittänyt satoja kertoja.
Kyllä mies tukee, mutta hyväksyy myös aina sen dieetin loppumisen ja hakee mulle suklaata ja pitsaa kaupasta, kun haluan.
Että ei se sitten tosissaan halua mun laihtuvan kuitenkaan?Myönnän olevani alisuorittaja, siksi mun laihdutukset aina kaatuu. Siksi en halua enää yrittää, kun en jaksa sitä jatkuvaa pettymyksen tunnetta.
Kun ei yritä, niin ei voi pettyä. Taas.
ApJaa, mä kyllä laihdutan syömällä normaalia kotiruokaa ja käymällä tunnin kävelylenkin päivässä. Kilokalorit kirjaan Yazion sovellukseen enkä ole niin tarkka sen kanssa jos kalorit menevät välillä yli kun kuuntelen enemmän näläntunnetta kuin jotain ohjelmaa.
Koko ajan paino laskee ja laihdutan normaalipainon sisällä. Pidän tällaista pitkänä prosessina. Ajattele, että se on sun omaksi parhaakses. Kannattaa kokeilla tällaista sovellusta, koska ensinnä lähtee napostelu kun kaikki täytyy tilittää sinne ohjelmaan ja nopeasti näkee miten paljon ruokaa tuossa 1800 kcal on kun tekee oikeita valintoja.
On kyllä kätevä sovellus, ollut mulla monta kuukautta. En ole vielä saanut yhtään päivää vihreälle. Muutama päivä kuitenkin ollut plus miinus nolla. Ap
Mitäpä sillä Yazio sovelluksella, kun kaloreita ei saa pidettyä senkään avulla miinuksella.
Vierailija kirjoitti:
4-5 kertaa viikossa, 1h-1,5h kerrallaan todellakaan voi lisätä. 4v lapsi ja kaksoset 2,5v. Pitää olla kotonakin
Ap
Saako kysyä, että millaista tuo liikunta on? Onko syke koholla koko tuon 1h-1,5h ajan?
Ootko sä se nainen jonka mies valitti täällä että vaimo on lihonnut yli 30kg? Miksi olet lihonut lisää?
Vierailija kirjoitti:
Siis yks juttu. Sähän et ole sama ihminen kuin miehesi. Tee omat päätökset ja toimi. Ja elä sitten päätösten kanssa mököttämättä kenellekään. Alaviitteenä sanoisin, että keveänä oleminen on todella kivemman tuntoista kuin ylipainon kanssa, ihan omaksi iloksi.
Tämähän se, kun olen elämän iloinen ja onnellinen! Paitsi silloin, kun joku yrittää pakottaa laihtumaan. Tuntuu, että ahmiminen lisääntyy, kun laskee kaloreita.
Nyt on ollut tosi ihana viikko, kun ei ole kytännyt kaloreita tai katsonut itseään kaupassa, kokovartolo peilistä.
Olen ollut yhtä hymyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSaako kysyä, että millaista tuo liikunta on? Onko syke koholla koko tuon 1h-1,5h ajan?
2x viikko sali, 2xvko uinti.
Joskus 3x sali ja kaksi uintia, joskus 2x sali ja kolme uintia.
Ainoaa omaa aikaa, olen kotona vielä 6kk,kiitos koronan, varmaan kauemmin. Pienet heräilee yöllä jonkin verran. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan nro 23 ja 25.
Joo kyllähän sitä diabetesta miettii ja painoa on paljon. Mutta olen jo yrittänyt _satoja_ kertoja ja aina on plussalla kalorit reilusti.
Vaikka puoli päivää olisi mennyt hyvin. Ilmeisesti ei vaan ole motivaatiota,niin miksi kiusata itseään, kun tietää epäonnistuvansa?
ApOotko harkinnut ammattilaisen apua?
Mulla särähti pari juttua. Elät ja nautit, miten paljon oikeasti, jos sulla on noin paljon liikaa taakkaa kannettavana?Toinen juttu oli toi "yrittänyt satoja kertoja" (syöden niin huonosti ja epäterveellisesti että kituuttaa ja on huono olo, ja puoli päivää menee hyvin?
Sulla on niin paljon hukassa ajatus hyvinvoinnista ja terveellisestä syömisestä elämästä nauttien, että tarvisit ravintoterapeutin apua. Henkilökohtaiseen hyvinvointivalmentajaan sulla ei ehkä ole rahaa tai et ainakaan ole valmis "tuhlaamaan hömppään?"
Tekis mieli kiljaista, että kirjoitat niin kuin minä olisin voinut kirjoittaa 30 kiloa takaperin (tosin en saanut samanlaista uhkavaatimusta). Kuinka ei pysty, ei jaksa olla syömättä, ei se mitään auta kun aina repsahtaa ja on huono olo kun ei saa syödä.
Sä tarvisit nyt jonkun, joka kertoo sulle, että sun nimenomaan tarvii syödä, että laihtusit. Sun ei tarvii laskea maanisesti kaloreita, kun opettelet syömään oikein. Sulla ei ole paha olo kun syöt, ja laihdut kun syöt. Sun ei tarvii repsahtaa puolessa päivässä, et ole missään sisulla syömättä-tosi-tv:ssä. Ei tarvii ravata vaa'alla kuudesti päivässä (tai edes kerran päivässä).
En tiedä, mitä syöt enkä tiedä miten "laihdutat ja repsahdat", mutta olisi asiallista lopettaa se ja tehdä asioita pitemmällä tähtäimellä.
Onko sulla allergioita tai ruokarajoitteita? Jos ei, niin aloita lisäämällä kasviksia joka aterialle, PALJON. Syö vaikka neljä, viis ateriaa päivässä. Älä syö valmisruokia jos pystyt tekemään ruuat itse. Muista juoda tarpeeksi vettä. Keitä kaurapuuroa, älä syö leipää kauheasti.
Jos haluat syödä pullaa, keksiä, jätskiä, siitä vaan. Syö jälkiruuaksi kun vatsa on täynnä, ainakin kaksi kertaa päivässä. Unohda vaaka pariksi kuukaudeksi, saatat yllättyä kun kaivat sen taas esiin.
Kiitos tästä, mutta en aio enää yrittää.
Nyt mietin, mitä tehdä tälle parisuhteelle ero vai ei, miten lasten asuminen jne. Ap
Ole hyvä vaan, mutta oikeastaanhan me ollaan samaa mieltä siitä, että dieettejä ei kannata enää yrittää?
Ero ja lasten asioiden miettiminen ei poista itse ongelmaa, sitä että rankaiset itseäsi jostain syömällä ruokia, jotka eivät ole terveellisiä. Ei se ole itsensä palkitsemista tai rentoutumista. Ihminen voi tietysti lappaa suuhunsa vaikka pascaa, ja sanoa että herkkua on.
Ihmettelen sitäkin, että miksi yleensä pyydät miestäsi tuomaan mättöä kaupasta, miksi et hae sitä itse?
Kun sanoit, että liikut, tuli mieleen että itse luulin liikkuvani aikaisemmin, ennen kun ne 30 kg oli lähtenyt. Oikeasti lyllersin perässä. Ajattelin olevani tyytyväinen elämääni, mutta olin aikalailla naama norsunperällä. Tietysti sulla voi olla parempi lihaskunto kuin mulla oli, ja saatat hölkätä kovaa vauhtia sen 1,5 tuntia, me ollaan kaikki niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastat miestäsi ja haluat jatkaa parisuhdetta hänen kanssaan niin laihduta! Se on kaikkien parhaaksi - sinun, miehesi, lapsienne, koko perheenne. Annat myös hyvän mallin lapsillesi, tuskin haluat että heistäkin tulee sairaalloisen lihavia aikuisina.
Olen myös melko varma, että miehesi alkaisi arvostaa sinua ihan eri tavalla, jos todella pystyisit noin suureen elämänmuutokseen. Aika harva nimittäin pystyy, ainakaan niin että se olisi pysyvä. Puhumattakaan siitä millaisia terveysvaikutuksia laihtumisella olisi muuten - miten se vaikuttaisi itsetuntoon ja mielialaan, moni vaiva voisi helpottaa ja riskit sairastua eri sairauksiin pienentyä.
En näe mitään syytä miksi et yrittäisi laihtua, miehesi on varmasti täysillä tukenasi ja sekin on suuri etu.
Öö, olen yrittänyt satoja kertoja.
Kyllä mies tukee, mutta hyväksyy myös aina sen dieetin loppumisen ja hakee mulle suklaata ja pitsaa kaupasta, kun haluan.
Että ei se sitten tosissaan halua mun laihtuvan kuitenkaan?Myönnän olevani alisuorittaja, siksi mun laihdutukset aina kaatuu. Siksi en halua enää yrittää, kun en jaksa sitä jatkuvaa pettymyksen tunnetta.
Kun ei yritä, niin ei voi pettyä. Taas.
ApJaa, mä kyllä laihdutan syömällä normaalia kotiruokaa ja käymällä tunnin kävelylenkin päivässä. Kilokalorit kirjaan Yazion sovellukseen enkä ole niin tarkka sen kanssa jos kalorit menevät välillä yli kun kuuntelen enemmän näläntunnetta kuin jotain ohjelmaa.
Koko ajan paino laskee ja laihdutan normaalipainon sisällä. Pidän tällaista pitkänä prosessina. Ajattele, että se on sun omaksi parhaakses. Kannattaa kokeilla tällaista sovellusta, koska ensinnä lähtee napostelu kun kaikki täytyy tilittää sinne ohjelmaan ja nopeasti näkee miten paljon ruokaa tuossa 1800 kcal on kun tekee oikeita valintoja.
On kyllä kätevä sovellus, ollut mulla monta kuukautta. En ole vielä saanut yhtään päivää vihreälle. Muutama päivä kuitenkin ollut plus miinus nolla. Ap
Tuossa on jonkun vertailun mukaan kaikkein alhaisin kalorimäärä jota on dieetissä ns. sallittua noudattaa. On kyllä outoa jos ei yhtään paino putoa...ehkä se ravintoterapeutti voisi auttaa- tuo edellinen kirjoittaja