Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Netflixissä enää mitään hyvää katsottavaa`?

Vierailija
01.12.2020 |

Kaikki sarjat ja leffat tuntuu olevan sitä samaa tusinatavaraa.

Kommentit (350)

Vierailija
221/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ensin katsoa! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Warrior kirjoitti:

Yks parhaimmista sarjoista on itsensä Bruce Leen käsikirjoituksiin perustuva ja hänen tyttärensä tuottama Warrior-sarja.

Nimi on pikkasen hämäävä siinä mielessä, että vaikka warrior tuo mieleen yleensä tuon sarjan aikakauden miessoturit, niin toinen toistaan voimakkaammista naishamoista ei ole pulaa. En ole tosin varma näkyykö Netflixissä kun on Cinemax sarja.

Warrior (TV Series 2019– ) - IMDb

https://www.imdb.com/title/tt5743796/

Tuo ãmmíèn äijää leikkiminen sopisi ehkä kummeli tyyppiseen leffaan tai sarjaan missä asiaa käsitettään vitsinä niinkuin kuuluukin.

Juuri näillä ”voimakkailla naishahmoilla” jossa naiset kuvittelevat ja näyttelevät olevansa äijiä pilataan nykyään kaikki elokuvat tekemällä niistä fèmakkòpläjäyksíä mistä puuttuu täydellisesti realiteetit ja millä koko leffa muuttuu oksettavaksi utopiaksi.

Näin miehenä luonnollisestikkin inhoan femakkoja yli kaiken, mutta Warrior-sarjan kohdalla täytyy todeta että tuon aikakauden esittämät hahmot eivät juurikaan kuvittele, vaan ovat tehneet, kirjaimellisesti verissä päin, vuosikausia töitä saavuttaakseen asemansa, ja silti tajuavat rajansa. Kannattaa katsoa sarja ennenkuin tuomitsee. Kyllä nuo omalla verellään ovat paikkansa lunastaneet. Yksikään hahmo kaukana synnittömästä tosin! Ei nuo naiset kovin loistokkaasti yksikään valtaansa ole nousseet, eivätkä vain omin avuin, saati että pelkästään omin avuin sen voisivat säilyttää!

Warrior-sarja on kirjaimellisesti yhtä vauhdikas kuin sen trailerit. Verellä siinä valta lunastetaan, ja monesti henki hilkulla, ja yhtä monesti mennyttä! Kukaan ei ole turvassa, vaikka kuinka pomon pallilla istuisi!

Olen nähnyt sarjan ja pidin siitä myös.

Edellinen kommenttini oli tarkoitettu lähinnä viestiin johon vastasin koska siinä ylistettiin ”voimakkaita naishahmoja” sekö myös tätä nykyistä hulluutta vastaan jossa pilataan useat filmit ja sarjat juurikin tuolla fèmàkkòudella ja lisäksi vielä kuorutettuna suvaitsevaisuudella.

Tästä ollaan täysin samaa mieltä. Useimmitenhan nuo "voimakkaat" naishahmot ovat vain puhtaasti veemäisiä kusipäitä, jotka luulevat voivansa pallotella toisia, ja sitten heitä kuvataan "voimakkaina"! Monesti tälläiset hahmot eivät ole edes niitä välkyimpiä tai ovelimpia, veemäisyys riittää "voimakkuuteen"!

Warrior sarjassa taas piti olla aika skarppina pelkästään jo siinä että oma henki ei lähde, puhumattakaan että eteenpäin pääsisi. Omaa verta sai olla valmis vuodattamaan, ja toivoa että vastapuoli vuotaisi nopeammin kuiviin. Aika  karulla tavalla tuossa kuvattiin mitä pitää olla vaaaalmis tekemään että johtavaan asemaan pääsee!   Kyllä siinä kauneus karisi, kun köriläinen kanssa joutui miekkahippasille!

Vierailija
222/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

After life.

Ricky Gervais ei ole kuulunut mun suosikkikoomikoiden joukkoon, sarjan pari ekaa jaksoa ei ensin vakuuttanut — sitten jäinkin koukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Castamarin keittäjätär

Vierailija
224/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos, hankkikaa harrastus tai kaksi. Miten ikinä olisitte pärjänneet 80-luvulla, kun kanavia oli kolme?

Samaa mietin mä. Miten hitossa voi olla niin tylsä elämä että netflix? Vieläkin riittää hyvin ne 3 kanavaa, tai taitaa niitä olla jo 10, mutta tv:on tullut avattua viimeksi monta viikkoa sitten, mutta koska oikeasti katsonut jotain elokuvaa niin ainakin vuosi aikaa... En mä jaksa ainakaan esim tunniksi istua kattomaan elokuvaa.

Vierailija
225/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos, hankkikaa harrastus tai kaksi. Miten ikinä olisitte pärjänneet 80-luvulla, kun kanavia oli kolme?

Samaa mietin mä. Miten hitossa voi olla niin tylsä elämä että netflix? Vieläkin riittää hyvin ne 3 kanavaa, tai taitaa niitä olla jo 10, mutta tv:on tullut avattua viimeksi monta viikkoa sitten, mutta koska oikeasti katsonut jotain elokuvaa niin ainakin vuosi aikaa... En mä jaksa ainakaan esim tunniksi istua kattomaan elokuvaa.

Meillä ei ole ollut antennikaapelia televisiossa kiinni vuosikausiin. Yle areenaa kuitenkin käytämme jonkin verran. Suomalaisia mainoskanavia sen sijaan emme katso lainkaan.

Vierailija
226/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixin vanhimpia kannattaa katsoa jos osa on jäänyt välistä. Yksi ensimmäisiä sarjoja oli Bloodline, joka on suosittelemisen arvoinen.

Aika paljon uusissa sarjoissa on ihan kuraa. Mulla oli aiemmin HBO, Prime, Netflix, enää on jälkimmäinen ja senkin olen ajatellut laittaa tauolle. Uutena on kokeilussa Apple TV, jonka otin Lisey's Story -sarjan takia. Muuta sieltä ei oikein tunnu löytyvänkään.

Vierailija
227/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

El Marginal on hyvä.

Vierailija
228/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

After life.

Ricky Gervais ei ole kuulunut mun suosikkikoomikoiden joukkoon, sarjan pari ekaa jaksoa ei ensin vakuuttanut — sitten jäinkin koukkuun.

Erittäin laadukas sarja, mutta ei päästä katsojaa kovin helpolla.

Vierailija
229/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixin kohdeyleisö lienee teinit, sillä heille valtaosa uudesta sisällöstä on suunnattu.

Vierailija
230/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua taas säälittää ihminen joka ei voi edes 1,5-2,5 tuntia keskittyä yhteen asiaan, eli istua alas ja nauttia jostain hyvästä elokuvasta. Ollaan olevinansa niin hienoa ja parempaa ihmistä kun on kaikkea niiiiiiin paljon tärkeämpää tekemistä (eli mitä?).

Mullan alle tässä kaikki ollaan matkalla, eikä siellä saa hyvä ihminen -pisteitä siitä että oli niin tärkeä ja kiireinen ettei edes telkkaria ehtinyt joskus katsoa.

Vierailija
231/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvän leffan tai sarjan katsomisessa ole mitään tylsää, ellei ole adhd-tapaus. Sinun tapasi käyttää aikaa ei ole yhtään sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan.

Vierailija
232/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflixin vanhimpia kannattaa katsoa jos osa on jäänyt välistä. Yksi ensimmäisiä sarjoja oli Bloodline, joka on suosittelemisen arvoinen.

Aika paljon uusissa sarjoissa on ihan kuraa. Mulla oli aiemmin HBO, Prime, Netflix, enää on jälkimmäinen ja senkin olen ajatellut laittaa tauolle. Uutena on kokeilussa Apple TV, jonka otin Lisey's Story -sarjan takia. Muuta sieltä ei oikein tunnu löytyvänkään.

Vanhemmista Netflixin helmistä pitää mainita myös Alias Grace, joka kuuluu ehdottomasti Netflixin parhaimmistoon.

Vierailija
233/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvän leffan tai sarjan katsomisessa ole mitään tylsää, ellei ole adhd-tapaus. Sinun tapasi käyttää aikaa ei ole yhtään sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan.

Mikä on hyvä leffa tai sarja? Yleensä mikään teennäinen näytelty ei oikein nappaa, pitäis olla aitoja. Joskus käynyt ihan elokuvissakin, mutta tuntuu että ajan hukkaa vain, enemmän saa nautintoa jos ottaa vaikka tunnin maksullisen naisen kuin tunnin elokuvan...

Vierailija
234/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflixin kohdeyleisö lienee teinit, sillä heille valtaosa uudesta sisällöstä on suunnattu.

Just pistin Netflixin tauolle ekaa kertaa sen ottamisen jälkeen eli vuoden 2014. Syynä juurikin tuo, että kaikki tuntuu nykyään olevan teineille suunnattua. Olen kauhun suuri ystävä ja aiemmin Netflixissä oli todella paljon hyviä kauhuleffoja ja -sarjoja. Parin viime vuoden ajan ne on pääsääntöisesti ollut genressä teinikauhu. Ei kiinnosta 17 v jenkkiteininen seksi- ja koulusekoilut, joihin yhdistetään sopiva määrä kirkumista ja alastomia nuoria kroppia. Romantiikkaa en ole katsonut koskaan, mutta olen huomannut, että myös noista romanttisita/historiallisista sarjoista suurin osa on niitä teinijuttuja, esim. paljon hehkutettu Bridgerton.

Vaihdoin siis HBO:hon, josta katson nyt uusintana True Bloodia, jonka henkilöt on sentään vähintään 3-kymppisiä ;D

Vierailija
235/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Good Doctor oli ihan katsottava sarja. Joskus katsoin Grace ja Frankie mutta sarjan edetessä näyttelijät leikkelivät niin paljon kasvojaan, varsinkin Jane Fonda, ettei sitä enää voi katsoa.

Vierailija
236/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Good Doctor on ihan huikea sarja! Pääosassa on Freddie Highmore, joka näytteli pikkupoikana mm. Jali ja suklaatehdas -elokuvassa. Sarja kertoo autistisesta huippukirurgista, joka kohtaa rajoitteidensa takia haasteita.

Vierailija
237/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixissä on se vika, että sille tehdyt elokuvat ja sarjat tuntuvat olevan yhden idean ympärille luotuja. Hyvä esimerkki on Bird box. Katsoin sen kun sitä oli niin kehuttu, mutta koko juonen voi tiivistää "kuolet jos näet". Juonista puuttuu omaperäisyys ja tarinan kerronta. Tuntuu riittävän että se yksi idea on uusi. Siksi kannattaa katsoa sellaistenkin sarjojen aloitusjaksoja, jotka eivät muuten tunnu kiinnostavilta, koska ne saattavat olla tehty perinteiseen tapaan käsikirjoittamalla ja kirjoittajissa voi olla lahjakkuuksia.

Löysin Netflixissä vähät katsomisen arvoiset elokuvat ja sarjat kirjoittamalla hakuun hyviksi havaittujen ohjaajien ja näyttelijöiden nimiä. Monet näyttelijät valitsevat joko sellaisia rooleja, jotka ovat heistä kiinnostavia tai sitten samantyyppisiä joita ovat ennenkin näytelleet. Dane de Haan on uusi suosikkini, joka osaa näytellä ja selvästi pyrkii saamaan rooleja laadukkaista sarjoista ja elokuvista, jotka on ainakin edes omaperäisiä.

Vierailija
238/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan katsonut mitään amerikkalaisia ohjelmia, joten löydän kyllä Netflixistä vaikka mitä, etenkin aasialaisia sarjoja. Tällä hetkellä katselen vuorotellen kahta korealaista sarjaa, She Was Pretty ja Cheese in the Trap. Eilen yksi kaveri suositteli jordanialaista minisarjaa AlRawabi School for Girls. Toissapäivänä katselin animea. Ei lopu katseltava kesken :)

Vierailija
239/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Itselläni on yli 800 blu rayn elokuvakokoelma, ja kymmeniä huippusarjoja. Ei tarvitse suoratoistoja maksella kuin ainoastaan kun joku todella hyvä uusi sarja tulee. Jengi munasi kun hankkiutuivat fyysisestä mediasta eroon. Osittain sama juttu musiikin kanssa. Spotifysta ei löydy läheskään kaikkea, ja onhan se tylsä tapa nauttia musiikista. Levyjen keräily on mahtava harrastus, ja fyysinen äänitteen omistaminen on myös artistin kunnioittamista. Kokoelma lisäksi näyttää upealta hyllyssä.

Vierailija
240/350 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri. Itselläni on yli 800 blu rayn elokuvakokoelma, ja kymmeniä huippusarjoja. Ei tarvitse suoratoistoja maksella kuin ainoastaan kun joku todella hyvä uusi sarja tulee. Jengi munasi kun hankkiutuivat fyysisestä mediasta eroon. Osittain sama juttu musiikin kanssa. Spotifysta ei löydy läheskään kaikkea, ja onhan se tylsä tapa nauttia musiikista. Levyjen keräily on mahtava harrastus, ja fyysinen äänitteen omistaminen on myös artistin kunnioittamista. Kokoelma lisäksi näyttää upealta hyllyssä.

Itselläni ei ihan noin isoa kokoelmaa ole, mutta fyysisistä leffoista en minäkään luovu. Enkä musastakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä