Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin eilen, että minua olisi piiskattu lapsena

Vierailija
01.12.2020 |

Muuten hyvä, mutta kun en itse muista sitä. Sen muistan kuitenkin 3 vuotiaana, kun minulle ostettiin hautajaisia varten niin pienet kengät, että jätti pysyvän muistijäljen.

Että minä nyt sitten ihmettelen tuota piiskauslegendaa ja että onko totta.

Mitä mieltä olette tuosta, että voiko lapsi unohtaa tämmöisen kurituksen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertsa kirjoitti:

Siis miten niin "olisi" piiskattu ehdollisessa muodossa?

Siis on vai ei ole (Sinua piiskattu)?

Eilen kuulin, että silminnäkijän kertomuksen mukaan minua olisi piiskattu. Itse en tämmöistä muista.

En ala erityisesti sinua varten kertaamaan jo kerrottua asiaa.

Vierailija
22/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ollut sellainen symbolinen piiskaus eli vähän risulla koskettu ja ei muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä' ruumiillisen kurituksen muistaisi.

Vierailija
24/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... En ala erityisesti sinua varten kertaamaan jo kerrottua asiaa.

Jos olit näin ylimielinen jo lapsena, en ihmettele että sait piiskaa...

Vierailija
25/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pertsa kirjoitti:

Siis miten niin "olisi" piiskattu ehdollisessa muodossa?

Siis on vai ei ole (Sinua piiskattu)?

Eilen kuulin, että silminnäkijän kertomuksen mukaan minua olisi piiskattu. Itse en tämmöistä muista.

En ala erityisesti sinua varten kertaamaan jo kerrottua asiaa.

En pyytänytkään kertaamaan, vaan kirjoittamaan oikein.

Esim. tästä uusimmasta puheenvuorostasi: "Eilen kuulin, että silminnäkijän kertomuksen mukaan minua ON piiskattu."

Suomeksi kirjoitetaan noin.

Vai oletko niin kansainvälinen kosmopoliitti ettet osaa kirjoittaa ilman näitä väljähtäneitä anglismeja?

Vierailija
26/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joita on piiskattu lapsena. Muistatteko asian?

ap

En muista itse piiskauksia suurimmalta osin. Muistan pelon ja pakenemiset ja sen, että minua on kuritettu fyysisesti, mutten itse kurituksia. Olin tosin hyvin nuori. Muistan myös tapauksen, kuinka äitini oli hyvin vihainen isälleni huomatessaan, miten kavahdin ja suojauduin nopeilta käsiliikkeiltä.

Muistan vain viimeisen. Minusta lapsena jo fyysinen kuritus oli väärin ja epäreilua, joten kerran vain päätin, etten enää aio pelätä. Halveksuin vain isääni. Sattui ja itkin, mutta myös nauroin ja katsoin häntä suoraan silmiin aina, kuin pystyin. Ehkäpä sellainen inho ja halveksunta nuorelta lapselta tehosi, tai ehkäpä vanhemmat jo pelkäsivät minun seonneen. Siihen loppui kuritus.

Sen jälkeen olemme esittäneet kaiken olevan hyvin. Ehkäpä isäni mielestä asiat olivat hyvin, ehkäpä tässä vaiheessa muistisairaana on jo kaiken unohtanut. Mutta minä en ole unohtanut ja halveksun häntä edelleen. Esitetään sitten hänen kuolemaansa saakka ja hautaan salaisuudet hänen mukanaan. En kuitenkaan halua käydä hänen luonaan, en edes pyynnöistä huolimatta. En voi välittää ihmisestä, joka käyttää pelkoa ja kokoaan niin pientä ja heikkoa kohtaan.

Vierailija
27/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

emme

Et siis muista ruumiillista kuritusta jota olet todistettavasti saanut pienenä? Vaikea uskoa, että olisi totta.

Jos minä muistan kivistävät kengät 3-vuotiaana, niin miksi en muistaisi kivistävää takamusta?

Tähän kun joku antaisi vastauksen.

ap

Jos sinä et halua uskoa, että voi unohtaa, niin ole uskomatta sitten.

Unohtaminen ei ole edes epätavallista. Mutta jos sinun mielestäsi totta on vain se minkä sinä muistat, niin saat olla sitä mieltä.

Vierailija
28/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

emme

Et siis muista ruumiillista kuritusta jota olet todistettavasti saanut pienenä? Vaikea uskoa, että olisi totta.

Jos minä muistan kivistävät kengät 3-vuotiaana, niin miksi en muistaisi kivistävää takamusta?

Tähän kun joku antaisi vastauksen.

ap

Jos sinä et halua uskoa, että voi unohtaa, niin ole uskomatta sitten.

Unohtaminen ei ole edes epätavallista. Mutta jos sinun mielestäsi totta on vain se minkä sinä muistat, niin saat olla sitä mieltä.

Ei se ole yksinomaan tämä, että en muista, että minua olisi koskaan piiskattu, vaan vielä tuo, ettei minulla ole vanhemmista mielikuvaa, että olisivat piiskanneet. 

Veikkaan, että lapsi jota piiskataan, niin hänellä olisi myös joku mielikuva asiasta.

ap

Vierailija
29/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä' ruumiillisen kurituksen muistaisi.

Salaliittoteoreetikot antaa alapeukkua.

Vierailija
30/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuristi minua , kun olin 4 v , muistan sen , syystä kun halusin katsoa tv , stä piirrettyjä. Isä oli ermieltä. Äiti ei puolustanut , kun pelkäsi tulevansa hakatuksi.Veljeni ei kuullut heti , kun isä huusi ulkona leikkivää veljeäni 9v syömään.Rangaistus kellariin hakattavaksi , remmillä.Sisareni 8 v   ei uskaltanut  riisuutua terveystarkastuksessa koululla , kun oli niin pahat jäljet hakkaamisesta.

Vierailija
31/31 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vakuuttavia esityksiä muiden muistamisista, että alan olla jokseenkin varma, etten ole saanut sitä vitsaa. Myös oma muistelo tukee tätä, lisäksi muistelo myöskin vanhempien tyylistä kasvattaa

Silminnäkijä on ollut minua 3-4 vuotta vanhempi ja tapahtuma-aikaan korkeintaan 10-11 vuotias ja itse tapahtumasta vuosikymmeniä.

Voidaan sanoa että ns. "totuuskomissio" on saanut työnsä päätökseen ja tapahtuma perätön.

ap