Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykinpesuaine loppu, ei rahaa ostaa lisää

Vierailija
11.04.2014 |

Kuin vasta tiistaina, yksi koneellinen ois pakko saada pestyä. Voiskohan laittaa shampoota pesuaineeksi ja hoitoainetta huuhteluaineeksi :-D

No, tosissani mietin tuota shampoota.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin Suomea olet ap? Aika monella olisi lahjoittaa pesuainetta muutamaan koneelliseen.

Vierailija
2/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrjjipyykkiä, shampoolla vaikka. Sitten pesukoneeseen ilman pesuainetta (huuhtoutuu hyvin) ja huuhteluaineeksi pikku tilkka etikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts! Nyrkkipyykkiä siis.

Vierailija
4/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt yksi koneellinen puhdistu ilman pesuainettakin, vaikka pidemmällä ohjelmalla? Tai käy naapurista lainaamassa, paistat vaikka pullaa kiitokseksi.

Vierailija
5/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut?

Vierailija
6/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin etikka tai ruokasoodaa.

Vierailija
7/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän pesupähkinöitä juuri tuosta syystä, tulevat halvemmaksi ja kun ostaa ainakin kilon kerrallaan, eivät helpolla lopu! :D

Vierailija
8/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka huuhteluaineeksi ja sooda pesuaineeksi. Puhdasta tulee.etikan haju lähtee pyykin kuiviesa.

Vierailija
9/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin olet, ap? Saisit multa jauhetta.

Vierailija
10/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa ja soodaa täälläkin ehdotuslistalla. Eri asia sitten, että löytyykö noita taloudesta. Ja ja tuo nyrkkipyykki shampoolla ja konepesu päälle kuulostaa myös hyvältä väliaikaratkaisulta.

Vierailija
11/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pessyt jo vaikka kuinka kauan fairylla + nyrkkipyykillä vaatteeni. :-D

opiskelija

Vierailija
12/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:13"]

Laittaisin etikka tai ruokasoodaa.

[/quote]

Joo, tää komppais. Vanha emäntäkerhon nyrkkisääntö. Etikalla ja ruokasoodalla irtoaa kaikki p**ska. Ne käy melkein kaikkeen kodin siivoukseen ja pesuun  (ainakin keittiössä ja kylppärissä, seka pyykinpesussa).

Vierailija
13/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis ylimääräinen paketti, mutta olen ulkomailla... :D Käytetään opiskelija-asuntolan pyykkihuonetta ja aluksi luultiin, että tarvitaan oma pesuaine, mutta siellä onkin ne jo valmiiksi.

Vierailija
14/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:18"]

Oon pessyt jo vaikka kuinka kauan fairylla + nyrkkipyykillä vaatteeni. :-D

opiskelija

[/quote]

Ei, ei, ei shampoolla. Ei myöskään käsitiskiainetta koneeseen.

Vaahto voi rikkoa koko pesukoneen ja luulen, että ei aloittajalla ole varaa ostaa uutta konetta tai korjauttaa vanhaa.

Soodaa voi käyttää, myös jotain vaahtoamatonta saippuaa, esimerkiksi mäntynestesaippuaa tai vaikka tavallista saippuaa veteen liotettuna. Mutta ei siis vaahtoavaa!

Kannattaa pestä vähintään 60 asteessa ja laittaa reilummin vettä, kyllä puhdistuu vähemmälläkin pesuaineella.

Vierailija
15/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mäntysuopaa kaapissa? Tai pese pelkällä vedellä pitkällä ohjelmalla, tai vaikka kahteen kertaan, kyllä ne silläkin lähtee ja viet ulos tuuleen kuivumaan. Tai lainaa naapurista. Eihän tuo nyt 1dl pyykkipulveria mikään mahdottomuus ole lainaksi saada.

Vierailija
16/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoon pestiin tuhkasta tehdyllä lipeällä.

Tuhkaa pussiin (vaikka vaippaharsosta tehtyyn) ja kuumaa vettä päälle- tulee livettä, joka oli ja on todella tehokas puhdistaja. laita hetkeks lipeään likoamaan ja sitten kone päälle.

Vierailija
17/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodaa eikä etikkaakaan ei ole. En kehtaa kertoa, mistä olen, kun hävettää muutenkin. Tässä mietin, että menisinkö talon pyykkitupaan katsomaan, oisko joltain jäänyt pesuainetta. Tietenkin voisin pyytää naapurilta, jos on pihassa, erikseen en kehtaa mennä ovea rimputtamaan tämän takia. Ei kyl koskaan käy ulkona tuo naapuri. Nyrkkipyykkiin en jaksa alkaa koko koneellista pestä. Ehkä mä voisin 60 asteessa pestä vaan vedellä.ap

Vierailija
18/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina luojan kiitos saan rahaa!!! Koskaan en oo näin pa ollut. Ruokaan menee rahat. ap

Vierailija
19/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka likaisia vaatteet ovat? Jos et ole vähään aikaan putsannut pesukonetta, niin pesulokerossa ja muualla koneen uumenissa saattaa hyvin olla sen verran pesuainejämiä, että suhteellisen puhtaat vaatteet puhdistuvat sillä. Tämä siis varsinkin, jos käyttää jauhemaista pesuainetta.

Vierailija
20/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun saat rahaa, kannattaa mennä Tokmannista katsomaan. Siellä on usein eurollakin pönikkä pyykinpesuainetta. Varmaan kyllä köyhänä sen jo tiesitkin? :D t. toinen köyhä