Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykinpesuaine loppu, ei rahaa ostaa lisää

Vierailija
11.04.2014 |

Kuin vasta tiistaina, yksi koneellinen ois pakko saada pestyä. Voiskohan laittaa shampoota pesuaineeksi ja hoitoainetta huuhteluaineeksi :-D

No, tosissani mietin tuota shampoota.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan ap mistä olet. Voisin antaa nestemäistä muutamaan koneelliseen. Helsingistä olen minä.

Vierailija
22/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saiputtaa. Iske nyrkki altaasee jossa vaatteita, vettä ja saiputtaa ja hivuttele kädet vastakkain ja vaate välissä. Niinhän ne ennenmuinoin pesi, olihan se pyykkilautakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin rivarissa koputellaan naapurin ovelle jos jokin on loppu. Perunajauhoja annoin viimeksi naapurille ja itsekin olen käynyt joskus jotain kysymässä. Ei me nyt mitään läheisiä muuten olla, joskus rupatellaan ja juttelen ja touhuan naapurin isompien lasten kanssa kun olen omien pienten kanssa pihalla.

Vierailija
24/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:02"]Kerro vaan ap mistä olet. Voisin antaa nestemäistä muutamaan koneelliseen. Helsingistä olen minä.

[/quote]

En ole Helsingistä. ap

Vierailija
25/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:48"]Sitten kun saat rahaa, kannattaa mennä Tokmannista katsomaan. Siellä on usein eurollakin pönikkä pyykinpesuainetta. Varmaan kyllä köyhänä sen jo tiesitkin? :D t. toinen köyhä

[/quote]

Tääl ei oo Tokmannia, halpiskauppa kyllä. Menenkin sinne heti tiistaina.

Vierailija
26/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:33"]

Soodaa eikä etikkaakaan ei ole. En kehtaa kertoa, mistä olen, kun hävettää muutenkin. Tässä mietin, että menisinkö talon pyykkitupaan katsomaan, oisko joltain jäänyt pesuainetta. Tietenkin voisin pyytää naapurilta, jos on pihassa, erikseen en kehtaa mennä ovea rimputtamaan tämän takia. Ei kyl koskaan käy ulkona tuo naapuri. Nyrkkipyykkiin en jaksa alkaa koko koneellista pestä. Ehkä mä voisin 60 asteessa pestä vaan vedellä.ap

[/quote]

Miten sinä kuvittelet nyrkkipyykissä yhtään sen paremmin puhdistuvan kuin koneessa, paitsi että nyrkkipyykkiin voisit käyttää shampoota tai käsitiskiainetta.
Kai sinulla jotain vaahtoamatonta saippuaa edes on, vai millä sinä peset kätesi?

Vierailija
27/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että teiltä ei paria euroa pesuaineeseen löydy? Entä jos teille iskisi viikonloppuna lapselle vaikka silmätulehdus johon tarvitsisitte silmätipat tai silmä muurautuu umpeen. Mistä te ne silmätipparahat saisitte?

Kerätkää vararahasto tämmöisiä tilanteita varten.

Vierailija
28/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:18"]Miten on mahdollista, että teiltä ei paria euroa pesuaineeseen löydy? Entä jos teille iskisi viikonloppuna lapselle vaikka silmätulehdus johon tarvitsisitte silmätipat tai silmä muurautuu umpeen. Mistä te ne silmätipparahat saisitte?

Kerätkää vararahasto tämmöisiä tilanteita varten.

[/quote]

Lainaan rahaa siskolta. Tiedän, säälittävää. Viimeksi tosin oon joutunut lainaamaan ehkä 3 vuotta sitten. Nyt tosiaan vaan tällanen tosi paska tilanne, yleensä mulla on ees 100 euroa ylimääräistä. Lapset on onneksi vkl isovanhemmilla hoidossa. Oma budjetti on nyt 4-6 euroa päivä, maanantaiksi olen säästänyt 12 euroa, jotta saan lapsille ruokaa ja vessapaperia, se on nyt akuutimpi kuin pyykonpesuaine. ap

Vierailija
29/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoo tai suihkusaippua pelittää hyvin. Tilkka riittää. Olen testannu, kun ostin kerran niin pahanhajusta pyykkäriä, etten halunnu sillä pestä ja ei ollu muutakaan siihen hätään.

Vierailija
30/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans laittaisin koneeseen ilman ainetta sen yhden koneellisen, jos ooot aikaisemmin käyttänyt jauhetta. Sitä jää sen verran sinne lokeroon, että riittänee siihen yhteen koneelliseen.

Esipesuohjelmat ym , vaan lisäks, kyllä puhdistuu.

Tsemppiä, ap!

Vierailija
31/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:33"]

Soodaa eikä etikkaakaan ei ole. En kehtaa kertoa, mistä olen, kun hävettää muutenkin. Tässä mietin, että menisinkö talon pyykkitupaan katsomaan, oisko joltain jäänyt pesuainetta. Tietenkin voisin pyytää naapurilta, jos on pihassa, erikseen en kehtaa mennä ovea rimputtamaan tämän takia. Ei kyl koskaan käy ulkona tuo naapuri. Nyrkkipyykkiin en jaksa alkaa koko koneellista pestä. Ehkä mä voisin 60 asteessa pestä vaan vedellä.ap

[/quote]

Kerro vaan! Ei tartte nolostella.

Vierailija
32/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laita tilinumerosi niin me laitetaan rahaa pyykinpesuaineiseen!

Vierailija
33/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:06"]Eikö nyt yksi koneellinen puhdistu ilman pesuainettakin, vaikka pidemmällä ohjelmalla? Tai käy naapurista lainaamassa, paistat vaikka pullaa kiitokseksi.

[/quote]

Kyllä puhdistuu. Älkää käyttäkö shampoota!

Vierailija
34/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lpr rajamarket 5 kg pesuainetta 5€.

Vierailija
35/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:10"]Ap laita tilinumerosi niin me laitetaan rahaa pyykinpesuaineiseen!

[/quote]

Voi ku ootte ihania :-) Kyllä mä nyt tän viikonlopun pärjään. Käyn nyt ensin kurkkaamassa taloyhtiön pesutupaan, oisko joku unohtanut sinne ainetta. Jos ei, niin mä pesen pelkällä vedellä :-) ap

Vierailija
36/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten pesee mäntysuovalla, niin sitä kannattaa laittaa sitten todella vähän.

Nimim. Vaatteet pariin kertaan vaahtokylvyn jälkeen huuhdellut

Vierailija
37/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesuainetta vois ehkä laittaa pyykinpesuaineen sijasta?

Vierailija
38/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:30"]

Ennen muinoon pestiin tuhkasta tehdyllä lipeällä.

Tuhkaa pussiin (vaikka vaippaharsosta tehtyyn) ja kuumaa vettä päälle- tulee livettä, joka oli ja on todella tehokas puhdistaja. laita hetkeks lipeään likoamaan ja sitten kone päälle.

[/quote]

Niin joo, tuhkaahan on joka taloudessa aina kasapäin saatavilla.

Vierailija
39/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita nestemmäisen pyykinpesuaineen pulloon vettä nii saa viimesetkin käytröön :-D

Vierailija
40/44 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijessus mikä ongelma.