Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex vaatii lapsille oman huoneen!

Vierailija
11.04.2014 |

Mies muutti suht isosta asunnosta pienempään kanssani, jossa on vain yksi makuuhuone.Nyt ex oli soittanut miehelle, ja sanonut että meidän täytyy muuttaa isompaan, jotta lapset saavat oman huoneen! En voi uskoa tätä enää todeksi! Muutimme yhteisestä päätöksestä minun luokseni, koska haluamme säästää mahdollista yhteistä asuntoa varten hieman käsirahaa, ja ehkä jopa matkustella hieman.Miehen vuokra oli aivan liian iso tuloihin nähden ja siihen että se yksi huone on vain silloin tällöin käytössä eli miehenkin mielestä turha.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös nyt säästökuuri päällä. Muutettiin kolmiosta yksiöön, tehdään molemmat pitkää päivää. Tavoitteena olisi tietysti saada mahd paljon säästöön nopeasti. Tarkoituksena olisi ostaa 4h asunto, jossa olisi meidän vanhempien huone, miehen työhuone ja lapsille yhteinen huone. Missään tapauksessa ei laiteta molemmille lapsille omia huoneita, ei ole järkevää pitää puolta asuntoa tyhjänä.

Tällä hetkellä Miehen 5v nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä, 12v patjalla lattialla. Asunnolla nukutaan ja syödään, muuten viikonloput menee touhaillessa ulkona. Saatetaan myös pelata lautapelejä.

Kolmiossamme oli vanhempien makkari ja miehen työhuone, jossa lapset nukkuivat viikonloppuisin. Yritin ehdottaa huoneen muuttamista lastenhuoneeksi mutta päädyttiin sitten säästökuurille.

Vierailija
62/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi hyvin asua vaikka yksiössä, kunhan on lämmin ja rakastava ilmapiiri, eikä lapsista tunnu, että ovat kylässä. Ap:n kirjoituksista sain vain sen kuvan, että matkat, autot ja puutarhat menee vieraiden lasten edelle. Toivottavasti todellisuus on toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:22"]

Olen nyt kyllä hämmästynyt :O Ettäkö etävanhempi ei saa matkustella mutta lähivanhemmalle se on ok? Lapset ovat 7 ja 9-vuotiaat ja nukkuvat olkkarissa joka toimii lastenhuoneena silloin kun ovat meillä ja saattavat käydä viikollakin koska asumme samalla paikkakunnalla.Kummallista tässä vaatimuksessa on se, ettei ex ilmeisesti tiedä ettemme ole edes oikeutettuja isompaan asuntoon, emmekä saa asumistukeakaan, koska lapset asuvat äidillään.Ex ei ymmärrä, että maksamme itse kaiken ja siksikin tuntuu ihan turhalta maksaa kovaa vuokraa ns.hyvällä alueella, kun se ei ole tarpeellista.

ap

[/quote]

no tottakai saa matkustella jos talous sen kestää. Mutta jos rahat ovat niin vähissä, että rahat riittävät joko matkusteluun tai lasten omaan huoneeseen, niin aika vastuutonta on laittaa se matkustelu lasten edun edelle. Tuntuu todella itsekkäältä, että rahat riittävät reissuihin, mutta eivät sellaiseen asuntoon, jossa lapsilla olisi oma tila (huom. olohuone ei ole oma tila). Asioita tulisi priorisoida: lapset ja perhe ensin ja jos rahaa senkin jälkeen jää niin sitten niitä omia juttuja, kuten esim. matkustelua.

Millainen mikki hiiri sinulla on "miehenä" jos ei kerran edes osaa pitää omien lastensa puolta? Perheen perustamista hänen kanssaan kannattaa harkita todella tarkkaan, seuraavaksi ne voivatkin olla sinun lapsiasi, jotka nukkuvat isän uuden tyttöystävän sohvalla/keittiön nurkassa.

Vierailija
64/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:22"]

Olen nyt kyllä hämmästynyt :O Ettäkö etävanhempi ei saa matkustella mutta lähivanhemmalle se on ok? Lapset ovat 7 ja 9-vuotiaat ja nukkuvat olkkarissa joka toimii lastenhuoneena silloin kun ovat meillä ja saattavat käydä viikollakin koska asumme samalla paikkakunnalla.Kummallista tässä vaatimuksessa on se, ettei ex ilmeisesti tiedä ettemme ole edes oikeutettuja isompaan asuntoon, emmekä saa asumistukeakaan, koska lapset asuvat äidillään.Ex ei ymmärrä, että maksamme itse kaiken ja siksikin tuntuu ihan turhalta maksaa kovaa vuokraa ns.hyvällä alueella, kun se ei ole tarpeellista.

ap

[/quote]

No voihan....ihanko pitää itse maksaa asuminen eikä yhteiskunta maksakaan teille lisätilaa? On se niin väärin!

Mutta sillä ex-eukolla ei ole mitään sananvaltaa siihen miten monta huonetta teidän asunnossanne on, hän voi haluta mitä haluaa ja te elätte sen mukaan mikä teille sopii ja mihin on varaa.

Vierailija
65/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat pieniä, eikä heille ole edes omaa huonetta teidän luona, niin kyllä heillä täytyy olla ainakin mahdollisuus nukkua isänsä vieressä ilman uutta naista!

Vierailija
66/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:28"]

Minä en ymmärrä, miten ne miehet menettävät aina kaikki palkkarahansa erossa. Siihen asti on yhteisesti riittänyt rahaa autoon ja mökkiin ja harrastuksiin ja asumiseen, mutta eron jälkeen 360 e/kk elatusmaksut nousevat niin korkeiksi, ettei mies enää voi matkustella ja rahat on aina loppu.

[/quote]

No ajattele että miehen pitäisi maksaa omasta pussistaan oma asunto(vuokra)siihen vedet ja sähköt vielä päälle.Ja tämän lisäksi ne elatusmaksut.Tavallaan asumiskulut tuplaantuu, vaikka tulot pysyisikin samana.

[/quote]

Mutta 25 vrk/kk jääkaapista syö vain yksi ihminen. Siinä on viikkotasollakin jo iso säästö.

Vierailija
67/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaapa, miten meillä, kun kukaan ei ole vaatinut ketään asumaan tietynlaisissa asunnoissa, pojan isällä on kaksio, poika nukkuu isänsä kanssa samassa makkarissa, omassa sängyssään. Mutta meillä on ok-talo, jossa kolme makuuhuonetta ja silti poika haluaa nukkua samassa huoneessa äitinsä ja äitinsä miehen kanssa. Poika on jo 6-vuotias. Samassa huoneessa on siis kolme sänkyä, sillä pikkusisko 6kk nukkuu täällä myös. Ostettiinko turhaan kolmen makuuhuoneen talo? Poika nukkui omassa huoneessa, kun asuimme kahdestaan. Ja vielä vuoden senkin jälkeen, kun mieheni muutti luoksemme. Sitten yhtenä iltana vaan päätti, että ei enää halua omaan huoneeseen ja nyt kaksi vuotta nukkunut meidän huoneessa. Lapsi on viikko-viikko-systeemillä meillä ja aina on hinku niin isin luo, kuin kotiinkin.

Vierailija
68/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te asutte parhaaksi katsomallanne tavalla ja niin tekee miehesi ex myös. Kummankaan perheen asumisjärjestelyt on kyseessä olevan perheen oma asia. Jäitä hattuun. Älkää ottako exän kommentteja vakavasti.

Vierailija
69/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden säästämillä pääsette käsiksi omakotitaloon? Ja asutte ns. hyvällä alueella, eli ette halua siitä tintiä. Ihmetytti 'kalliit valmisruuat'. Montako tonnia nyt vuodessa säästyy ruokamenoissa?

Onkohan lapset valittaneet huoneettomuudesta äidilleen, jospa vaikka eivät uskalla isälle ottaa puheeksi.

Vierailija
70/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:12"]Jos lapset ovat pieniä, eikä heille ole edes omaa huonetta teidän luona, niin kyllä heillä täytyy olla ainakin mahdollisuus nukkua isänsä vieressä ilman uutta naista!

[/quote]

No mitä ihmettä nyt taas. Entäs jos se lapsi (tai lapset) kokevat äitipuolensa niin läheiseksi että tahtovat nukkua hänen kanssa!

Meillä ainakin miehen 5v tykkää käpertyä mun kainaloon. Tahtoo nukkua mun ja miehen kanssa. Sanoo rakastavansa minua ja minä häntä. En ole hänen äitinsä, mutta koen että hän pitää minua äitin korvikkeena viikonloppuisin.

Toivottavasti tilanne on tällainen vielä 10 vuoden kuluttua!

T. 55

Vierailija
71/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sellaisessa tilanteessa, kun ex vaatii, että miehellä pitää olla sellainen asunto jossa on molemmille lapsille omat huoneet. Kun sellaisen hankkii, niin ex kysyy, että mitä tekee niin isolla asunnolla? Pitäisi olla halvempi asunto, että ex saisi suuremmat elatusmaksut, koska pienemmällä vuokralla miehen elatuskyky olisi suurempi.

Jos taas mies olisi hommannut eron jälkeen pienemmän ja halvemman asunnon, niin sekään ei olisi kelvannut, koska mihin se sitten lapset laittaa ja sellaisen panoluukun vaan hommannut.

Ollaan jossain vaiheessa lyömässä miehen kanssa hynttyyt yhteen, aluksi minun asuntooni. Tiukkaa ehkä tekee, mutta uskon, että sopu sijaa antaa. Miehen lapset ovat nyt olleet miehellä viikonloppuisin ja minulla on yksi lapsi. Iältään ovat teini-ikäisiä. Kaksi makuuhuonetta ja iso olohuone muokkaillaan niin, että kaikilla on omaa tilaa halutessaan.

Tosin tuokaan vaihtoehto ei exälle kelpaa, kyllä miehellä pitää olla oma asunto. Paitsi että itse ehdotti miehelle, että se voisi muuttaa heitukkansa luo, kun ei siellä omassa asunnossaan ole kuitenkaan.

Periaatteessa siis niin tai näin, niin exän mielestä mikään ei ole oikea vaihtoehto.

Vierailija
72/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:50"]

Jos ex onkin vaan viestintuoja ja puhuu lasten suulla?!

[/quote]

Lapset haluaa usein oman huoneen, talon, auton, veneen, kuuraketin ja oman saaren.

Moni lapsi jakaa sisaruksensa kanssa huoneen, nukkuu jopa samassa huoneessa vanhempiensa kanssa, ei ole myöskään vanhemmilla saati lapsella autoa, taloa, kuurakettia eikä edes sitä omaa saarta ;-)

[/quote]

Nimenomaan näin! Meilläkin miehen lapsi odottaa saavansa seuraavassa asunnossa isoimman huoneen, vaikka asuu täällä vähiten. Hänellä on nyt oma huone ja minä, mies ja kohta syntyvä vauvamme asumme sitten toisessa. Sanoinkin hänelle, ettei uutta asuntoa valita hänen mielihalujensa perusteella ja että hän saa sen huoneen, mikä annetaan. Aikuiset päättävät - siis ne aikuiset, jotka asunnossa asuvat ja siitä maksavat!

Vierailija
73/73 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:53"]

Mies muutti suht isosta asunnosta pienempään kanssani, jossa on vain yksi makuuhuone.Nyt ex oli soittanut miehelle, ja sanonut että meidän täytyy muuttaa isompaan, jotta lapset saavat oman huoneen! En voi uskoa tätä enää todeksi! Muutimme yhteisestä päätöksestä minun luokseni, koska haluamme säästää mahdollista yhteistä asuntoa varten hieman käsirahaa, ja ehkä jopa matkustella hieman.Miehen vuokra oli aivan liian iso tuloihin nähden ja siihen että se yksi huone on vain silloin tällöin käytössä eli miehenkin mielestä turha.

[/quote]Meilläpäin exsät todellakin pitää turpansa kiinni, eikä puutu vieraiden

ihmisten asioihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi