3v kulunut siitä kun en päässyt merkonomiksi.
Ja vieläkään en ole siitä yli päässyt enkä varmaan ikinä pääsekkään.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:20"]
Mitäs sille ärrälle ja puhelinmyynnille on nyt tapahtunut?
[/quote]
No mä menen sinne puhelinmyyntiin mutta oikeastikko luulet että se on vuosien työ?enkä tiedä miten voisin vastoin miehen tahtoa alkaa yrittäjäksi. Toivon etten enää kauaa eläisi ja onneksi kuntoni on mennytkin sydämen osalta huonompaan suuntaan kovasti.
[/quote]
Vasta pari päivää sittenhän sinä olit keksinyt ovelan kiristyskeinon, jota et suostunut täällä paljastamaan.
[/quote]
Joo mut se ei taitaisi olla oikein miestä kohtaan.
Ja tosiaan aloittajan viestien ja niiden aiempien perusteella lähihoitajan tai pph:n työ ei liene sopivinta juuri niiden fyysisten kipujen takia. Niissä täytyy olla riittävän valpas ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Koulunkäyntiavustajankin täytyy olla melkeinpä "varaopettaja" lapsille. Mutta ATK-tallennus tai vastaavat voisivat sopia, samoin ketjussa mainittu puhelinmyynti. Oon itse ollut kesätöissä puhelinmyyjänä opiskeluaikoina kesälomilla ja siellä oli ihmisiä tosi monenlaisista taustoista. Koulutuksen niihin tuotteisiin ja myyntiin sai siellä töissä. Ja siellä tosiaan riittää, että seuraa niitä ohjeita sen kummemmin miettimättä ja hommaan oppii nopeasti ihan kuka vain.
Varaa aika työvoimaneuvojalle ja vuodata siellä kaikki tämä, jospa ammattilainen keksisi ratkaisun (joka sulle kelpaa)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:31"]
Ja tosiaan aloittajan viestien ja niiden aiempien perusteella lähihoitajan tai pph:n työ ei liene sopivinta juuri niiden fyysisten kipujen takia. Niissä täytyy olla riittävän valpas ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Koulunkäyntiavustajankin täytyy olla melkeinpä "varaopettaja" lapsille. Mutta ATK-tallennus tai vastaavat voisivat sopia, samoin ketjussa mainittu puhelinmyynti. Oon itse ollut kesätöissä puhelinmyyjänä opiskeluaikoina kesälomilla ja siellä oli ihmisiä tosi monenlaisista taustoista. Koulutuksen niihin tuotteisiin ja myyntiin sai siellä töissä. Ja siellä tosiaan riittää, että seuraa niitä ohjeita sen kummemmin miettimättä ja hommaan oppii nopeasti ihan kuka vain.
[/quote]
Joo olen ollut myymässä lehtiä ja nyt olen taas menossa myymään mutta epäilenpä ettei niitä taas tarpeeksi saa myytyä vaan aika äkkiä tuollaisista potkut saa.
Mol.fi:stä voi löytyä niitä ko. nimikkeen hommia vaikka ensi viikolla tai joskus myöhemmin. Puhelinmyyjän töitä sen sijaan ainakin löytyy aina. Mene vaikka ensin puhelinmyyjäksi joksikin aikaa, niin siinä saa hyvää työkokemusta. Samalla voit etsiskellä muuta työtä siinä sivussa välillä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:32"]
Varaa aika työvoimaneuvojalle ja vuodata siellä kaikki tämä, jospa ammattilainen keksisi ratkaisun (joka sulle kelpaa)
[/quote]
Olen käynyt useasti myös eri ammatinvalintapsykologeilla olen käynyt kuten erityistyövoimaneuvojillakin eipä ole ollut mitään muuta apua kuin että mut on patistettu aina uudestaa opiskelemaan sitä merkonomin tutkintoa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:35"]
Mol.fi:stä voi löytyä niitä ko. nimikkeen hommia vaikka ensi viikolla tai joskus myöhemmin. Puhelinmyyjän töitä sen sijaan ainakin löytyy aina. Mene vaikka ensin puhelinmyyjäksi joksikin aikaa, niin siinä saa hyvää työkokemusta. Samalla voit etsiskellä muuta työtä siinä sivussa välillä.
[/quote]
Mä olen kesäkuun alusta menossakin ja olen tehnyt sitä ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:12"]
Sinusta ei ole kuulunutkaan vähään aikaan mitään.
[/quote]
Kyllä täällä on ollut aloituksia oikeastaan päivittäin. Aloittaja on saanut työpaikan puhelinmyyjänä ja keksinyt ovelan keinon kiristää miestään niin, että tämän on pakko antaa hänen aloittaa yrittäjänä.
[/quote]
Minulta on mennyt nämä uudet käänteet täysin ohi. Miten voin enää elää?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:42"]
[/quote]
Kyllä täällä on ollut aloituksia oikeastaan päivittäin. Aloittaja on saanut työpaikan puhelinmyyjänä ja keksinyt ovelan keinon kiristää miestään niin, että tämän on pakko antaa hänen aloittaa yrittäjänä.
[/quote]
[/quote]
Olisi kiva, jos aloittaja tägäisi nämä keskustelut jotenkin, niin ne olisi helppo löytää haulla ;) Itse olen ollut kuumeessa kotona, niin on ollut hyvin aikaa päivystää täällä.
Tässähän sulle nyt ehdotettiin hyvää vaihtoehtoa, tuota ATK-tallennusta. Mun mies on tehnyt sitä opiskeluaikanaan. Sitä voi usein tehdä tuntityönä ja jopa omassa aikataulussaan, joten sopisi varmasti sulle. Kannattaa hakea tuotakin!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olisi kiva, jos aloittaja tägäisi nämä keskustelut jotenkin, niin ne olisi helppo löytää haulla ;) Itse olen ollut kuumeessa kotona, niin on ollut hyvin aikaa päivystää täällä.
[/quote]
No kuule teille tämä on vaan hupia saatte tyydytystä kun olette pärjänneet elämässä ja minä en mulle tämä on todellisuutta ja vienyt vuosien saatossa täysin elämänhaluni.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:54"]
Tässähän sulle nyt ehdotettiin hyvää vaihtoehtoa, tuota ATK-tallennusta. Mun mies on tehnyt sitä opiskeluaikanaan. Sitä voi usein tehdä tuntityönä ja jopa omassa aikataulussaan, joten sopisi varmasti sulle. Kannattaa hakea tuotakin!
[/quote]
Haenkin heti kun mollin sivuille tulee eka paikka vapaaksi.
Mikä kurssi niissä opinnoissa jäi takkuamaan? Vai jäikö monikin? Kuinka pitkälle ehdit opiskella?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:00"]
Mikä kurssi niissä opinnoissa jäi takkuamaan? Vai jäikö monikin? Kuinka pitkälle ehdit opiskella?
[/quote]
No en saanut atk-ajokorttia sitten näytöistä jäi kirjanpitonäyttö,laskutusnäyttö yms niitä en saanut läpi. Kaikki tunnit kävin ja kurssit mutta 3 näyttöä jäi uupumaan plus tuo atk-ajokortti.
Oon itse tietotekniikan insinööri plus yliopistosta kanditutkinto (tuo aiemmin ketjussa puhelinmyyntiä kesäisin tehnyt) ja voisin auttaa/antaa tukiopetusta ilmaiseksi, että saisit sen atk-ajokortin valmiiksi sekä voitais käydä niitä laskutuksen ja kirjanpidon juttuja läpi, että niistä menis ne näytöt sulta läpi ok. (Jos siis asuisimme suht lähellä toisiamme, että se kävis kätevästi.) Missä päin Suomea asut? Itse oon pääkaupunkiseudulla. Onneksi oot menossa sinne puhelinmyyntihommaan ja etsi tosiaan samalla vielä niitä atk-tallentajan paikkoja. Tsemppiä!!
Oliko jokin aine, minkä oppiminen sujui vai olivatko kaikki ihan toivottomia ja jouduit kertaamaan kaiken useaan otteeseen.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:07"]
Oliko jokin aine, minkä oppiminen sujui vai olivatko kaikki ihan toivottomia ja jouduit kertaamaan kaiken useaan otteeseen.
[/quote]
lukuaineet ovat mulle helppoja esim markkinointi yms.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:24"]
Mitäs sille ärrälle ja puhelinmyynnille on nyt tapahtunut?
[/quote]
No mä menen sinne puhelinmyyntiin mutta oikeastikko luulet että se on vuosien työ?enkä tiedä miten voisin vastoin miehen tahtoa alkaa yrittäjäksi. Toivon etten enää kauaa eläisi ja onneksi kuntoni on mennytkin sydämen osalta huonompaan suuntaan kovasti.
[/quote]
Vasta pari päivää sittenhän sinä olit keksinyt ovelan kiristyskeinon, jota et suostunut täällä paljastamaan.