Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OMG! Olenko asperger?

Vierailija
11.04.2014 |

Luin hesarin jutun jostain aspergerista ja aika monta kohtaa kolahti ja kommenteissakin oli kaikkee. Minäkään en ymmärrä onko parempi valehdella kuin kertoa totuus.

Minua ei kiinnosta hirveästi muut ihmiset. Oikeastaan olisi ihan sama vaikka koko muu ihmiskunta kuolisi. En jäisi kaipaamaan. On olemassa paljon typeriä sääntöjä joiden ainoa peruste on, että näin ollaan aina tehty.

Entäs jos olen asperger?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tässä juuri myös itse olevani ja kaikki lapsenikin ovat. 

Vierailija
2/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nettitestin ja pistemäärä 112 eli piirteitä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 02:56"]

Luin hesarin jutun jostain aspergerista ja aika monta kohtaa kolahti ja kommenteissakin oli kaikkee. Minäkään en ymmärrä onko parempi valehdella kuin kertoa totuus.

Minua ei kiinnosta hirveästi muut ihmiset. Oikeastaan olisi ihan sama vaikka koko muu ihmiskunta kuolisi. En jäisi kaipaamaan. On olemassa paljon typeriä sääntöjä joiden ainoa peruste on, että näin ollaan aina tehty.

Entäs jos olen asperger?

[/quote]

Kyllä sua aika paljon muut ihmiset kiinnostaa jos kirjoitat tänne kysyäksesi heidän mielipidettään ja olet ilmeisen huolestunut siitä että sulla olisi asperger.

Vierailija
4/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokaisesta löytyy aivan varmasti yksi tai useampi asperger-piirre, eikä se anna meille kuitenkaan oikeutta olla asperger. Tästä on tehty nyt joku kummallinen muoti-ilmiö negatiivisessa mielessä. Ja mitä sitten, jos sinulla olisi asperger? Tekisikö sen tieto sinusta yhtäkkiä nyt jotenkin ihan erilaisen ihmisen, kuin mitä tähän saakka olet ollut? Lopettakaa ja ottakaa ensin selvää, mikä asperger edes on.

T. Asperger-pojan äiti

Vierailija
5/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 02:56"]Luin hesarin jutun jostain aspergerista ja aika monta kohtaa kolahti ja kommenteissakin oli kaikkee. Minäkään en ymmärrä onko parempi valehdella kuin kertoa totuus.

Entäs jos olen asperger?

[/quote]

Asperger-diagnoosin saanut: "Normiin pakottaminen on kamalinta" - Aspergerin oireyhtymä - Elämä - Helsingin Sanomat http://www.hs.fi/m/elama/Asperger-diagnoosin+saanut+Normiin+pakottaminen+on+kamalinta/a1397024493849?ref=tf_iHShuutoboksi_etusivu&jako=02f485c1fce1315e0e968e2b8d101f94

Vierailija
6/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on diagnoosi, en tiedä kuinka siihen on päädytty. Onko se oikea vai ei, en tiedä sitäkään. Mielestäni minulle kerrotut perusteet siihen voi laskea melko normaaleiksi asioiksi.

Vierailija
7/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger on muoti-ilmiö. Äidit hakevat lapselleen diagnoosin ja lopulta varmasti löytyy lääkäri, joka sen tekee.

Vierailija
8/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 07:21"]Itselläni on diagnoosi, en tiedä kuinka siihen on päädytty. Onko se oikea vai ei, en tiedä sitäkään. Mielestäni minulle kerrotut perusteet siihen voi laskea melko normaaleiksi asioiksi.

[/quote]

No tavallaan, kysehän on persoonallisuustyypistä eikä varsinaisesta sairaudesta

Vierailija
9/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 07:25"]

Asperger on muoti-ilmiö. Äidit hakevat lapselleen diagnoosin ja lopulta varmasti löytyy lääkäri, joka sen tekee.

[/quote]

Mielenterveyteen liittyvät muoti-ilmiöt vain pahentavat ihmisten tietoisuuden määrää niistä. Yleisesti tiedossa oleva asia...

Vierailija
10/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 07:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 07:21"]Itselläni on diagnoosi, en tiedä kuinka siihen on päädytty. Onko se oikea vai ei, en tiedä sitäkään. Mielestäni minulle kerrotut perusteet siihen voi laskea melko normaaleiksi asioiksi.

[/quote]

No tavallaan, kysehän on persoonallisuustyypistä eikä varsinaisesta sairaudesta

[/quote]

Olen samaa mieltä, mutta nykyisin aspergerin syndrooma luokitellaan ilmeisesti autismiksi.

Vierailija
11/11 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä! Tämä iltalehtityylinen, täysin älytön aloitukseni saa yksitoista vastausta vaikka siinä ei edes ollut linkkiä lehtijuttuun mutta toinen fiksumpi aloitukseni ei saa kuin 7 vastausta ja niistäkin yli puolet omia kommenttejani. Vittu mitä paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän