kun laihdutat,oletko kokonaan ilman herkkuja vai pidätkö
välillä herkkupäivää? kerran viikossa? joka pv vähän hyvää? kerran kuussa buustipäivä,jokatoinen viikko? mulla ongelmana herkut siis nimenomaan epäterveelliset herkut kuten leivonnaiset ja suklaa, jäätelö. ja kompastun aina tähän samaan ongelmaan..tahdon opetella kohtuu käyttäjäksi niinsanotusti :D
Kommentit (13)
En. Aina kun tulee tarve tiputtaa kertyneet pari kiloa, syön ihan normaalisti mutta vähän vähemmän.
Kerran viikossa "överipäivä", usein lauantai. Eli pixzzaa, sipsiä, suklaata, karkkia yms. Räjäyttää hyvin aineenvaihdunnan käyntiin, ei mee säästöliekille :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:48"]
välillä herkkupäivää? kerran viikossa? joka pv vähän hyvää? kerran kuussa buustipäivä,jokatoinen viikko? mulla ongelmana herkut siis nimenomaan epäterveelliset herkut kuten leivonnaiset ja suklaa, jäätelö. ja kompastun aina tähän samaan ongelmaan..tahdon opetella kohtuu käyttäjäksi niinsanotusti :D
[/quote]
Sama homma,mulla suurin heikkous on irtokarkit,nyt olen pyrkinyt vähentämään herkuttelua,pidän yhden "karkkipäivän"viikossa,niin kuin lapsena oli. Luin jostain naistenlehdestä "pankkitililaihdutuksesta",eli ajatellaan että on joku laihdutuspankki,kun syö kevyesti,tili on plussalla,ja jos mässää,silloin menee miinukselle.Ja se on tarkoitus olla tasapainossa.Jos vaikka tekee hirveästi mieli syödä se leivos,niin tekee sen,mutta "maksaa velan takaisin" syömällä sitten seuraavana päivänä tavallista kevyemmin. Se ainakin kuulosti järkevältä,en tiedä toimiiko kun en vain voi vastustaa kaikkia kiusauksia :D
Jatkuvasti syön herkkuja mutta pieniä määriä, esim. puolikas keksi teen kanssa. Ja teetä juon päivällä, iltapäivällä, illalla... Joskus otan vain 1/4 palan.
Pidän kerran viikossa herkutteluillan, jolloin syön yhdellä aterialla ehkä jotain epäterveellistä tai vaikka karkkia aterian lisäksi.
Syön silloin kun tekee mieli. Minulla herkkuhimoja on merkittävästi vähentänyt 1) sallivampi asenne herkutteluun ja 2) se, että olen alkanut syödä riittävästi kunnon ruokaa.
En ole ikinä vielä laihduttanut. Voin syödä herkkuja jos kuinka mutta en halua syödä joka päivä en edes joka 5.s viides päivä.
Laihdutan ja herkuttelen päivittäin hyvällä ruoalla. En tarvitse erikseen herkuttelupäivää.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:04"]
Syön silloin kun tekee mieli. Minulla herkkuhimoja on merkittävästi vähentänyt 1) sallivampi asenne herkutteluun ja 2) se, että olen alkanut syödä riittävästi kunnon ruokaa.
[/quote]
Tämä taitaakin olla laihdutuksessa se avainsana,sallivampi asenne. Jos on ihan totaalikieltäytyjä herkkujen suhteen,ei sitten muuta ajattelekaan kuin herkkuja ja voi "retkahtaa" pahastikin.
Pidän herkuttelupäivän. Olen yrittänyt katsoa, ettei kalorimäärä nousisi kovin korkealle, mutta kyllä karkkipäiväni ovat viime aikoina olleet aikamoista mässäystä. Paino on tippunut silti. Muina päivinä olenkin sitten syönyt ehkä vähän liian vähän. Ja liikun paljon.
Mä en usko karkkipäiviin edes lapsilla, silloin tulee syötyä paljon enemmän herkkuja kuin jos niihin ei keskity niin kovasti.... Kun laihdutan ja muutenkin syön periaatteessa kaikkea mutta lasken kokonaiskulutuksrn.
Oi millä tohon sallivuuteen oppisi,miten työstätte niitä ajatuksia siihen suuntaan? ap.
Pidän kerran viikossa herkkupäivän, jolloin voi hakea noutoruokaa, syödä nachoja jne. Mutta silloinkin pidän huolen ettei kalorit ylitä kovin paljoa kulutustani. Muina päivinä syön n. 1200-1300 kaloria päivä.