Pidän lastani virikehoidossa,kysyttävää.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:13"]
Hoidatko nuorempia sisaruksia kotona? Kuinka vanha lapsesi on ja hoitoaika?
[/quote]
Lapsi on ainokainen eikä meille tule muita lapsia. 5v ja 15pv/kk klo 9-15.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:15"]
Mikä on lempivärisi?
[/quote]
Vihreä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:17"]
Seuraatko Salkkareita?
[/quote]
En.
Hienoa! 5-vuotiaan on hyvä saada olla kaveriseurassa. Oletko lainkaan itse palkkatöissä?
Mikä koulutuksesi on? Mitä teet vapaa-ajallasi?
Oletko itse saanut jotain vihjauksia tai katseita hoitohenkilöstöltä tai muilta ihmisiltä? Vaikka ihmettelisin jos olisi. Lapsen ikä huomioiden on varmaan paljon parempi hänelle olla samanikäisessä seurassa kun esim. sinun kanssa päivät pitkät ja hoitoajatkin ovat lyhkäisiä.
Meilläkin on kohta 5-vuotias lapsi "virikehoidossa" 3 päivää viikossa (9-17) yksityisessä tarhassa, ollut jo 3 vuotta. Maksamme tästä lystistä yli 1000 eur/kk. Asumme ulkomailla ja koen, että lapsi ensinäkin tarvitsee kaveriseuraa ja lisäksi hän oppii paikallisen kielen, jotta ei kouluun sitten tarvitse ummikkona mennä.
Onko mammojen mielestä omalla rahalla kustannettu virikehoito hyväksyttävämpää kuin yhteiskunnan varoilla kustannettu?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:47"]
Meilläkin on kohta 5-vuotias lapsi "virikehoidossa" 3 päivää viikossa (9-17) yksityisessä tarhassa, ollut jo 3 vuotta. Maksamme tästä lystistä yli 1000 eur/kk. Asumme ulkomailla ja koen, että lapsi ensinäkin tarvitsee kaveriseuraa ja lisäksi hän oppii paikallisen kielen, jotta ei kouluun sitten tarvitse ummikkona mennä.
Onko mammojen mielestä omalla rahalla kustannettu virikehoito hyväksyttävämpää kuin yhteiskunnan varoilla kustannettu?
[/quote]
Tottakai on. Koska mä en halua, että MUN rahoilla kustannetaan jotain leveäperseisten mammojen makoilua. Ei kannata tehdä lapsia, jos ei ITSE jaksaa hoitaa. Ja ärsyttää ihan hirveesti, että muiden lapset vie MUN lapsen paikan. Vaikka MÄ käyn töissä ja MAKSAN niiden äpäröiden päivähoidon.
Nämä mammat hyväksyy lähes kaiken, jos se ei ole itseltä pois.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:47"]
[/quote]
Tottakai on. Koska mä en halua, että MUN rahoilla kustannetaan jotain leveäperseisten mammojen makoilua. Ei kannata tehdä lapsia, jos ei ITSE jaksaa hoitaa. Ja ärsyttää ihan hirveesti, että muiden lapset vie MUN lapsen paikan. Vaikka MÄ käyn töissä ja MAKSAN niiden äpäröiden päivähoidon.
Nämä mammat hyväksyy lähes kaiken, jos se ei ole itseltä pois.
[/quote]
Hah hah, sinun rahoillasi ei makseta edes kävelytielle jättämäsi rasvaisen jäljen siivoamista, tyhjätasku ja paskanpuhuja
Joko mies on suostunut sen R-Kiskan ostamiseen?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:23"]
Hienoa! 5-vuotiaan on hyvä saada olla kaveriseurassa. Oletko lainkaan itse palkkatöissä?
[/quote]
Olen kotirouva.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:27"]
Mikä koulutuksesi on? Mitä teet vapaa-ajallasi?
[/quote]
Ammattitutkinto löytyy. Harrastan ulkoilua,lukemista,teatteria yms.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:29"]
Oletko itse saanut jotain vihjauksia tai katseita hoitohenkilöstöltä tai muilta ihmisiltä? Vaikka ihmettelisin jos olisi. Lapsen ikä huomioiden on varmaan paljon parempi hänelle olla samanikäisessä seurassa kun esim. sinun kanssa päivät pitkät ja hoitoajatkin ovat lyhkäisiä.
[/quote]
Kyllä siihen aika nuivasti hoitajat monesti suhtautuu vaikka pidän pitkiä loma-aikoja lapselle eli hän on myös paljon kotona.
Miksi päädyit juuri tuohon määrään päiviä ja tunteja? Meillä on 3,5-vuotias virikehoidossa yksityisessä päiväkodissa kolme päivää viikossa ja kolme tuntia kerrallaan. Kuusi tuntia tuntuisi hänelle pitkältä ajalta, mutta 5-vuotiaalle se voi hyvin olla sopiva.
Miksi päiväkodissa? Miksei hän ole kerhossa tai leikkikoulussa ym. vastaavassa, jossa hän ei vie päiväkotia oikeasti tarvitsevan paikkaa?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:11"]
Miksi päädyit juuri tuohon määrään päiviä ja tunteja? Meillä on 3,5-vuotias virikehoidossa yksityisessä päiväkodissa kolme päivää viikossa ja kolme tuntia kerrallaan. Kuusi tuntia tuntuisi hänelle pitkältä ajalta, mutta 5-vuotiaalle se voi hyvin olla sopiva.
[/quote]
Päiväkoti suositteli oli aiemmin 10pv/kk klo 9-15 mutta että sopeutuu ryhmään paremmin niin siksi kuulemma 15 pv/kk klo 9-15 oli parempi.
Hoidatko nuorempia sisaruksia kotona? Kuinka vanha lapsesi on ja hoitoaika?