Avaatko oven virpojille tulevana sunnuntaina?
Meillä ovi on ja pysyy kiinni. En kerta kaikkiaan kestä tuollaisia isoja ventovieraiden kakaroiden laumoja, jotka tuleva oven taakse kerjuulle. Minusta kyseessä on kerjuu, ei mikään perinne. Virpokoot sukulaisten ovilla ja jos sukulaisia ei asu lähiseudulla, kannattaa miettiä koko virpomisesta luopumista. Tai sopia naapureiden kanssa, keiden luokse sopii mennä ja mihin aikaan.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:16"]
Meillä ovi on ja pysyy kiinni. En kerta kaikkiaan kestä tuollaisia isoja ventovieraiden kakaroiden laumoja, jotka tuleva oven taakse kerjuulle. Minusta kyseessä on kerjuu, ei mikään perinne. Virpokoot sukulaisten ovilla ja jos sukulaisia ei asu lähiseudulla, kannattaa miettiä koko virpomisesta luopumista. Tai sopia naapureiden kanssa, keiden luokse sopii mennä ja mihin aikaan.
[/quote]
Eipä ole käynyt virpojia edes yrittämässä sinä aikana kun olen asunut nykyisessä kämpässä,talossamme ei taida juuri asua lapsia. Jos kävisi,en avaisi,niin kuin en muutenkaan avaa ovea jos en odota vieraita.(Yleensä siellä on silloin kaupustelijoita tai hihhuleita). Samaa mieltä kyllä ap:n kanssa,ärsyttävä kerjäysperinne. Tosin vähän parempi kuitenkin kuin jenkkien Halloween:virpojathan antavat kerjäyssaaliin vastalahjaksi virpomisoksan,kun taas karkki tai kepponen-kierroksella tehdään jotain ilkeää jos kerjuu ei onnistu :D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:36"]
Miksi ei voi avata ja sanoa kohteliaasti, että ei kiitos niille virpojille. Minä en aikanaa edesnäe keitä siellä on ennenkuin avaan. Toisaalta saatan yhtähyvin olla pihahommissa.
[/quote]
Jos ei aio antaa virpojille mitään,onhan se nyt niillekin mukavampi ettei avaa ovea ollenkaa.Voi teeskennellä että ei ole kotona,sen sijaan että pahoittaa lasten mielen,ja avaa oven vain kertoakseen ettei ne saa mitään.
Kyllä avaan ja kaikki saavat palkan, ja isoltakin porukalta otan vain yhden oksan. Paljon namia pn varattu ja meilläpäin käykin aina 20-30 virpojaa. Omatkin käyvät naapurustossa. Kiva perinne kaiken kaikkiaan. :)
Tulee mieleen joistakin vastaajista semmoset kärttysät vanhat ukot ja akat joilla elämä takana ja sekin huonosti eletty.
Mutta eiväthän he toki itseään sellaisina näe.
kyllä avaan, omat lapset ovat käyneet vuosia virpomassa, ja lähinaapurit jopa pyytävät tulemaan, kun ohi kulkevat :)
Virpojat menevät mulla samaan kastiin jehovan todistajien kanssa. Eli en avaa ovea.
En avaa. Syön mignon-munani itse.
Kyllä avaan. Olen ostanut 20 Kinderiä ja piilottanut ne mieheltäni. Jos kukaan ei tulekaan, syömme munat itse.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:41"]
Yritän olla poissa kotoa. Viime vuonna kävi 25 porukkaa. Muutama tuttu lapsi kävi yksin, mutta muuten oli 2-7 lasta per porukka. Meni maku koko jutusta.
[/quote]
Meillä myös eräänä vuonna ovikello soi 35 kertaa kolmessa tunnissa. Ei avata enää kenellekään. Virpojat kun ovat enimmäkseen 10-13-vuotiaita, jotka kulkevat isossa porukassa. Mennyt maku koko juttuun.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:36"]
Miksi ei voi avata ja sanoa kohteliaasti, että ei kiitos niille virpojille. Minä en aikanaa edesnäe keitä siellä on ennenkuin avaan. Toisaalta saatan yhtähyvin olla pihahommissa.
[/quote]
Jos ei aio antaa virpojille mitään,onhan se nyt niillekin mukavampi ettei avaa ovea ollenkaa.Voi teeskennellä että ei ole kotona,sen sijaan että pahoittaa lasten mielen,ja avaa oven vain kertoakseen ettei ne saa mitään.
[/quote]
Näin minäkin ajattelen. En kyllä ymmärrä, miten jotkut päästävät lapset tuntemattomien oville. Ei voi tietää mikä pedofiili tai huumehörhö sieltä vastaan tulee. Itselläni on ikävä pakkovappukukkamyyntikokemus jo 70-luvulta, juoksimme kännissä ollutta ukkoa karkuun. Maaseudulla vieläpä.
Minulla on 24 Kinder-munaa odottamassa. Yleensä lapsiryhmiä on käynyt 2-4, aina olen toivonut että tulisi enemmän.
Tervetuloa meille :-)
Tänä vuonna ensimmäistä kertaa omat mukelot ovat lähdössä virpomaan, menevät mummon luo lauantaine tekemään vitsoja