Avaatko oven virpojille tulevana sunnuntaina?
Meillä ovi on ja pysyy kiinni. En kerta kaikkiaan kestä tuollaisia isoja ventovieraiden kakaroiden laumoja, jotka tuleva oven taakse kerjuulle. Minusta kyseessä on kerjuu, ei mikään perinne. Virpokoot sukulaisten ovilla ja jos sukulaisia ei asu lähiseudulla, kannattaa miettiä koko virpomisesta luopumista. Tai sopia naapureiden kanssa, keiden luokse sopii mennä ja mihin aikaan.
Kommentit (51)
Tottakai avataan! Palkaksi kindereitä, Virvonvarvon-patukoita, täytemunia... Niin kauan kuin riittää:-) Paljon on käynyt virpojia joka vuosi! Lenkille lähdetään, kun palkat loppuu!
Mä en kyllä kans voi sietää jo sellaisia isoja lapsia, melkein murkkuikäisiä jotka tulee pensaasta revityn, koristelemattoman oksan kanssa mumisemaan ovelle. Olen sitten varmaan kamala mutta karkkia en anna. Sen sijaan ne pienet, selkeästi vaivaa nähneet pienet noidat ja puput ovat ihania ja palkitsen kyllä. Olen itse vela mutta pidän kyllä lapsista ja minusta virpominen on aina ollut suloista ja tervetullutta vaihtelua.
No en todellakaan avaa. Miksi opetatte lapsenne loisiksi jo lapsina? Tulevaisuuden sossupummit siinä taas.
EI meillä käy mitään virpojia. Viikon päästä tulee trulleja trullittamaan, ikävä kyllä hyvin vähän niitä käy meillä vaikka asutaan omakotitaloalueella, omatkin lapset menee trullittamaan.
mä en ole tänä vuonna kotona. Teini lupas hoitaa oven, mutta 12 jälkeen hän saa palkaksi vähintään saman verran herkkuja kuin on virpojille jakanut.
Meillä käy vaan naapuruston tutut lapset ja sukua. Etukäteen sovittu. Lapun laitan oveen, ettei ennen kahtatoista ja lisäksi otan ovikellon pois päältä.
Vantaalta, ihan hellunen perinne
Meille saa tulla virpomaan naapuruston lapset:)
Mutta, toivomus on ettei ennen klo 10., haluan nukkua vapaapäivinäni. Vielä parempi olisi vasta klo 11 jälkeen.
Saa tulla, ovi avataan. Toivomuksena kuitenkin vasta klo 12 jälkeen.
En avaa muillekaan tuntemattomille, joten en myöskään virpojille.
Kun itse olin napero virpominen oli yksi kevään koho kohdista! Ensin suunniteltiin asut ja sitten tehtiin ahkerasti vitsoja. Kaikki naapurit suhtautuivat asiaan postiviisesti ja hyvät muistot jäi:) Haluan että muillekin tapahtuma olisi kiva, joten ehdottomasti avaan ja annan hyvät namit palkkioksi.
Nytkö sunnuntaina se on? Mulle on joka vuosi aina yllätys että minä päivänä ne kulkee enkä osaa avautua ajoissa.
Tuntemattomille en avaa, tutuille kyllä. Rahaa en anna. Kerjäläisiin verrattavat isot kollit Batman- viittoineen raivostuttaa.
En mutta ensi viikon lauantaina avaan, pitää ostaa paljon karkkeja varalle.
Avaan oven. Harvemmin tänne ketään tule. Viime vuonna tais pari porukkaa tulla.
Miksi ei voi avata ja sanoa kohteliaasti, että ei kiitos niille virpojille. Minä en aikanaa edesnäe keitä siellä on ennenkuin avaan. Toisaalta saatan yhtähyvin olla pihahommissa.
En avaa kellekään, jotka eivät ole puhelimitse ilmoittaneet etukäteen tulostaan, joten en virpojillekaan.
Yritän olla poissa kotoa. Viime vuonna kävi 25 porukkaa. Muutama tuttu lapsi kävi yksin, mutta muuten oli 2-7 lasta per porukka. Meni maku koko jutusta.
Avaan, ei täällä mitään kakaralaumoja vaella. Muutaman kerran ehkä soi ovikello. Annan virpoa, sanon kiitos virpomisesta ja länttään joka tenavalle suklaamunan käteen.
Saa tulla virpomaan meille. Omatkin ovat kovasti menossa naapurustoon. Vitsoja ja asuja on värkkäilty jo viikon päivät aivan täpinässä (lapset siis). Viime vuotisen perusteella suurin osa oli todella hartaudella valmistautunut ja selvästikin lapset tuosta nauttivat. Omat sunnuntait nyt eivät yleensäkään niin hartaita ole, että häiriintyisin moisesta. Sen sijaan on ihan kiva katsoa suomalaista perinnettä, joka kukoistaa vt. halloween ja ystävänpäivä, jotka ovat ihan turhaa kaupallista lainatavaraa.
En avaa. Aion laittaa lapun oveen. Koira stressaa koputtajista.