Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Collarit, villasukat ja tank top. Turha esittää mitään hienostopelleä.
Huvittaa miettiä sitä tilannetta, kun siinä se normi perhe istuu omassa porukassa joulupöydän ääressä pukuineen xD
Onneksi oma suku on täysjärkisiä, niin ei edes kenenkään 50v, ripareihin ja kastajaisiin tartte mennä puku päällä.
Ollaan koko perheelle hankittu sellaiset siistit ja rennon juhlavat Harward-huppari-collari asukokonaisuudet Tokmannilta. Pojille poikien väriset ja meille perheen tytöille sellaiset ihanat tyttöjenväriset.
Ei mitään - joulusaunassa siis. Hautausmaille ihan tavallisen lämpimästi. Muuten vähän juhlavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.
Mahtaa olla jo kulahtanut mekko🤣
Ensi kerralla panosta laatuun ja ajattomaantyyliin niin ymmärrät miksi joillakin sama asu toimii vuosien ajan.
Itselläni eräs 20v. vanha cocktailmekko kerää aina kehuja naisilta ja miehiltä. Ainoa negatiivinen asia on, että joudun miettimään minne ja milloin voin sen taas laittaa päälle ettei luulla sen olevan ainut cocktailmekkoni. Ostan välillä uusia ja myyn ne pois käytön jälkeen, mutta tämä ja yksi iltapuku tulevat asumaan vaatekaapissani niin kauan, kun istuvat päälleni tyylikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin pukeutua tänä jouluna nahkaan, mustaan ihoa myötäilevään nahka-asuun. Saa pihan kerran kaikkien katseet itseeni ja olla huomion keskipisteenä
Jos minä pukeutuisin noin, keräisin todellakin kaikkien katseet. Näyttäisin karrelle palaneelta kinkulta 😱😂
Mulla on eräs aivan ihana, hulmuava mekko, jota todellakin käytän vain jouluaattona. Teen sen 40% koska vitsikästä - mutta 60% olen kuitenkin toisissani. Jalkaani laitan sukkikset ja kevyet remmikengät. Mieheni laittaa valkoisen kauluspaidan ja ( juu puhtaat) farkut, lapset ovat jo teinejä ja pukevat joulupöytään hekin yllensä jotain muuta, kuin verkkarit, mutta tekevät sen omasta tahdostaan. Jos olemme vain keskenämme, kuten nyt tänän jouluna, mulle olisi ihan sama missä asussa teinit purjehtisivat pöytään, mutta hieman hienostelevasta perheestä tuleva puolisoni on tästä itseäni tarkempi. Lapsuudenkodissani laitettiin silti myös jouluisin juhlavaatteet päälle, mutta vietimmekin joulut muualla, kuin vain oman pienen lähiperheen kesken.
Lähinnä päällysvaatteisiin kun ainakaan Hertzikassa ei katsota perinnepuvussa hölkkäävää kundia kovin hy vällä koska on hom...hame päällä ja muutenkin on jotain kummaa.
Samalla tavalla kuin lähes koko vuoden, alasti.
Vähän siltä näyttää, että sairaalan pinkkeihin.
Viikunanlehden kiedon vyötäisilleni ja vedän tonttulakin päälleni.
Menemme aina anopille (tänäjoulunakin) syömään jouluateria ja viivymme yleensä myöhään. Minulla ja tytöllä juhlavat mekot, miehellä siistimpi villapaita tms. ja siistimmät farkut tai puuvillahousut. Minä ja tyttö laitetaan myös hiukset nätisti. Miksi? Koska se on kivaa ja elämässä on aika vähän juhlia, varsinkin nyt.
Oikeastikko te vietätte joulua hienoissa vaatteissa ja ihan aamusta asti?
Päivystyksen sinisiin työvaatteisiin. Illan olen kotona collegeissa. Lapsuudessa ja nuoruudessa oltiin aattonakin kotona juhlavaatteissa, sama linja jatkui joulupäivänä :)
Meillä on tapana, että joulusauna on jo päivällä, ja sen jälkeen pukeudutaan pyjamiin, collareihin, aamutakkeihin tai vastaaviin kotiasuihin, ja ilta vietetään rennosti oleskelemalla. Mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Oikeastikko te vietätte joulua hienoissa vaatteissa ja ihan aamusta asti?
Jep ja vielä oman porukan kesken. Ihmiset on kyllä häiriintyneitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juuri mekossa on niin erikoista, että about kaikki selittävät jostakin mekosta? Ettekö käytä hameita/mekkoja normaalisti koskaan missään vaan aina jos laitetaan hametta/mekkoa päälle, on kyseessä jokin juhla?
Miksi toisaalta joku mekko olisi sen ns. hienompi tai juhlaan sopivampi vaatetus kuin housutkaan? Varsinkin kun monella on lyhyet sääret kera paksujen pohkeiden, joita se hame/mekko oikein tuo esille juuri siinä juhlassa, jossa oletettavasti halutaan näyttää mahdollisimman hyvältä niin ei kuin hametta päälle ja pallopohkeet esiin.
Jos kysytään, mitä laitat päälle, niin eikö ensimmäiseksi tule mieleen kertoa mikä vaatekappale puetaan? Käytän usein mekkoja töissä, juhlissa ja vapaa-ajalla. Tähän ketjuun kerroin pukevani jouluna päälle mukavan mekon, mikä on mielestäni usein juhlavampi asu kuin mukavat housut.
Mekolla on helpompi tehdä asusta näyttävä, housu/hame vaatii enemmän panostusta materiaaliin, leikkaukseen, asusteisiin tms. että vaikutelma on sama. Mekko päällä saa usein kommentin "oletpa hienosti pukeutunut" vaikka omasta mielestään on vaan vetänyt jotain rentoa päälle.
Ei kysytty, mitä laitat päälle. Vaan kysyttiin, miten pukeudut. Vaatteiden päällepukemistyyliä udeltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.
Mahtaa olla jo kulahtanut mekko🤣
Jos mekko on laatumekko, hyvin säilytetty ja hoidettu ja harvakseltaan käytössä niin kestää hienona vuosikausia! Tyyliltään vielä ajaton niin siinä on mekkojen mekko pidettäväksi vuosikymmeniksi.
Tietty jos ostaa halvoista materiaaleista tehtyjä kertakäyttörytkyjä niin ei tällaista ymmärtää.
T. ohis
Rentoilu on ainakin meidän perheessä IN!
Turhia ei jakseta nipottaa ja nurista, vaan käytännöllinen mukavuus on isona osana kuviota, jotta saadaan loihdituksi kotoisa ja jokaista miellyttävä joulutunnelma. Olemme lomalla ja silloin oikeastaan kuuluukin elää hieman normiarjesta poikkeavasti. :D