Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Vaatteisiin.
Jos Sijaltainen nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Juhlatunnelmaa kirjoitti:
Miehillä tumma puku ja solmio,naisilla juhlamekko,korut sekä korkokengät. Meillä ei olla mitään verkkari-villasukka-porukkaa. Tänä vuonna joudutaan ehkä olemaan kahden,mutta kaikki vermeet päälle ja juhlakattaus ruokasaliin.
Miksi naiset saavat pukeutua mukavasti, mutta miesten pitää pukeutua epämukavasti kerroksistain?
Vedä vain itse mekko päällesi, lisää muotoilevat alusvaatteet, sukat ja korkkarit. Huomaat nopeasti, miten paljon mukavampi puku on.
Ostin ihanan north outforin merinovillamekon, ajattelin pukeutua siihen. Mies ja lapset farkut + asiallinen paita (kauluspaita tms)
Vierailija kirjoitti:
Ostin ihanan north outforin merinovillamekon, ajattelin pukeutua siihen. Mies ja lapset farkut + asiallinen paita (kauluspaita tms)
Korjaus: north outdoorin mekon
Tilasin netistä semmosen syvään uurretun joulumekon, jossa on kauluksen ympärillä valkoinen joulupörrö. Siihen ajattelin sonnustautua.
Tänä jouluna mä laitan kaksiosaisen, koko vihreän setin. Valkoista sukissa. Päähän ehkä vaaleanpunaisen hattaran muotoisen hatun, tai sinisen kauluksellisen hatun, riippuu vähän. Lasit voisin yrittää valita vaikka punaisilla kehyksillä. Sukkien väriin matsaa maski, siinä voi toki olla keltainen venttiili.
Olemme työttömiä, asumme lähiössä, Hakunilassa. Puemme hyvät vaatteet aattona. Onneksi saamme Kelalta asumistuen, sekä tt-tuen 15.12. Menemme Prismaan tikkurilaan, ostamme ruokaa ja ehkä jouluvalot parvekkeelle. Jos rahaa jää, ostan muutaman kynttilän. Tyttärelle värityskirja. Loput säästetään hammaslääkärilaskuun, joka erääntyy tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä tumma puku ja solmio,naisilla juhlamekko,korut sekä korkokengät. Meillä ei olla mitään verkkari-villasukka-porukkaa. Tänä vuonna joudutaan ehkä olemaan kahden,mutta kaikki vermeet päälle ja juhlakattaus ruokasaliin.
Miksi naiset saavat pukeutua mukavasti, mutta miesten pitää pukeutua epämukavasti kerroksistain?
Vedä vain itse mekko päällesi, lisää muotoilevat alusvaatteet, sukat ja korkkarit. Huomaat nopeasti, miten paljon mukavampi puku on.
No esim ilman niitä sukkahousuja tuokin asu on varmasti jo reilusti mukavampi. Puhumattakaan jos korkkarit ottaa pois. Jos sisätiloissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim ilman niitä sukkahousuja tuokin asu on varmasti jo reilusti mukavampi. Puhumattakaan jos korkkarit ottaa pois. Jos sisätiloissa ollaan.
Riippuu mekosta, ei ne aina ole jotain väljiä trikookaapuja.
Ihan tavalliset vaatteet, olemme kotosalla omalla porukalla.
Paremmin tietty, mutta se tarkottaa mulle vaan uudet lökärit ja lempihuppari. Vähän hajuvettä, stringit alle ja menoksi 😉 ei sen kummempaa.
Eiköhän joulu oo päivä muiden joukossa, mielummin panostetaan ruokaan ja tunnelmaan kaikin tavoin.
Rennosti otetaan niinkuin aina.
Mitä sitä pänttäytymään, kun vieraana on vaan yksi ystävä miehineen ja lähtevät melko ajoissa viettämään omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juuri mekossa on niin erikoista, että about kaikki selittävät jostakin mekosta? Ettekö käytä hameita/mekkoja normaalisti koskaan missään vaan aina jos laitetaan hametta/mekkoa päälle, on kyseessä jokin juhla?
Miksi toisaalta joku mekko olisi sen ns. hienompi tai juhlaan sopivampi vaatetus kuin housutkaan? Varsinkin kun monella on lyhyet sääret kera paksujen pohkeiden, joita se hame/mekko oikein tuo esille juuri siinä juhlassa, jossa oletettavasti halutaan näyttää mahdollisimman hyvältä niin ei kuin hametta päälle ja pallopohkeet esiin.
Jos kysytään, mitä laitat päälle, niin eikö ensimmäiseksi tule mieleen kertoa mikä vaatekappale puetaan? Käytän usein mekkoja töissä, juhlissa ja vapaa-ajalla. Tähän ketjuun kerroin pukevani jouluna päälle mukavan mekon, mikä on mielestäni usein juhlavampi asu kuin mukavat housut.
Mekolla on helpompi tehdä asusta näyttävä, housu/hame vaatii enemmän panostusta materiaaliin, leikkaukseen, asusteisiin tms. että vaikutelma on sama. Mekko päällä saa usein kommentin "oletpa hienosti pukeutunut" vaikka omasta mielestään on vaan vetänyt jotain rentoa päälle.
Meillä pukeudutaan päivälliselle siistimpiin vaatteisiin. Koti on juhlakunnossa ja ruokaa on valmisteltu monta päivää. Myös vaatteet saavat olla silloin siistimmät. Talon miehillä ja pojilla on farkut ja kauluspaidat, minulla siisti mekko. Tapa on minun kotoani opittu. Minua aina ärsyttää suunnattomasti, kun miehen sukulaiset saattavat tulla meille syömään verkkareissa. Heillä jouluaterialla on syöty vain puuroa ja silloin asu on ihan sopiva, mutta juhlapäivälliselle se ei sovi.
Ollaan sovittu puolison kanssa, että kumpikin pukeutuu nahkahousuihin.
Mies laittaa suorat housut ja jokun kivan paidan. Minä laitan jonkun juhlavan topin ja sit joku kiva hame. Tekonahkahame tms.
Tietenkin hieman juhlavampaa, ja ulos kun lähdetään käymään niin nämä on naamalla :)
https://maskiset.net/fi/tuote/antibakteerinen-puuvillamaski-joulu-hopea…
Oloasuun eli trikoo- tai flanellihousut ja huppari. Aloitamme päivän syömällä riisipuuroa ja katsomalla Joulupukin Kuumaa linjaa. Sitten lueskelua, sauna ja ruoanlaittoa. Jouluateria, elokuva tai lueskelua ja juustolauta. Olennaista on mukavuus. Jouluaatto on ainoa päivä, jonka vietän kokonaan oloasussa,
Rento asukokonaisuus. Jouluna ei enää viitsi suorittaa, kun ennen varsinaisia pyhiä on kuitenkin tehty viikkokaupalla paketoimisia, shoppailua, suunnitelmia ja valmisteluja sekä stressattu järjen hivenenkin päästä. Aattona vain ollaan ja nautitaan koko perheen voimin! :)
Eli tänä vuonna joulumekko jää ehkä välistä, jos kukaan muukaan ei siistimmin pukeudu tai saunassa tule käytyä. Toki voisin pukea muista välittämättä, mutta jotenkin ei vain sitä samaa fiilistä tule.