Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?

Vierailija
30.11.2020 |

Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?

Kommentit (706)

Vierailija
281/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen samettimekko kuulosti ihanalta.

Omistan sinisen samettimekon jota en ole vielä käyttänyt. Myös vihreän samettibleiserin. Kai sitä nyt voisi repäistä vaihtamalla väriä tai edes tyyliä kerran vuodessa.

Vierailija
282/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa asiaton kommentti, huh huh mitä maa päällään kantaa. Punaiseen mekkooni pukeudun minäkin eikä ole yhtään kulahtanut kun se on käytössä yhden päivän vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä joulusta en vielä tiedä, mutta aikaisempina jouluina on vierailtu sukulaisten luona, niin pukeudutaan siististi, mutta ei kovin juhlallisesti. Yleensä haudallakin käydään samalla, ja saattaa olla pakkasta, niin minulla ainakin on yleensä villatakki ja farkut. Nuorempi tyttö tykkää pukeutua hienosti, niin hänellä on yleensä juhlamekko. Vanhempi tyttö (nyt 13v) pukeutuu rennosti collegevaatteisiin. Tonttulakit on ollut ainakin lapsilla.

Vierailija
284/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvaatteet päälle, otin jouluksi lisävuoroja. 

Vierailija
285/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älästi.

Vierailija
286/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pukeudut jouluna !!?,   voihan sitä olla vaikka alasti koko viikonlopun jos ei tarvi duuniin

mennä.  Pukki tulee käymään vaan striimattuna ja lahjat haetaan jostain naapurin postilaatikosta.

Vierailija
287/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä joka kodissa jouluaaton juhla-aterialle laitetaan tavallista siistimmät ja paremmat vaatteet päälle.

Suurin osa suomalaisista käy saunassa ennen jouluaaton juhla-ateriaa joten pöytään tullaan puhtaina, ja kauniissa vaatteissa.

Jouluaaton ateria lienee niitä ainoita päiviä suomalaisiisa kodeissa, joihin jokainen panostaa ja haluaa olla edukseen pöydässä. 

Kummasti tämä perinne on elänyt isältä pojalle ja elää edelleen.

Ja hyvä näin.

Näin minäkin luulin, kunnes vietin ensimmäisen kerran joulua mieheni vanhemmilla ja appiukko tuli joulupöytään kulahtaneessa oloasussa. Vieläkin tämä hänen tapansa ällöttää, vaikka yhteisiä jouluja on takana jo 10. Lapsetkin on jo sen verran isoja, etteivät enää mukisematta niele sitä, että heillä on oltava siistit vaatteet (ei mitään juhlapukuja tarvitse olla, mutta esim. siisti neule), mutta papalla ei. Luotan kuitenkin siihen, että aikuisiksi kasvaessaan osaavat arvostaa, että kotona on jotain käytöstapoja opetettu.

Vierailija
288/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja lapsilla on juhlavaatteet. Mies pukeutuu miten tykkää yleensä arkisesti kauluspaita ja farkut.

Vierailija
289/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko joulun alasti.

Vierailija
290/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mun tutuista pukeutuu hienosti jouluna. Ruoan ja saunan välissä lähdetään vielä iltanavettaan.

Vierailija
291/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.

Mahtaa olla jo kulahtanut mekko🤣

Miksi olisi jos sita käyttää kerran vuodessa muutaman tunnin ajan?  Mulla on 12-vuotiaana ostettu samettihame ja edelleen puen sen jouluisin, olen 46, ei se ole yhtään kulahtanut.  

Vierailija
292/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette voi olla tosissaan! Juhlavaatteet päällä tonotetaan kotona, rentona ku rautakanget..

Ja mies on varmaan sanellut niin...😄

Toivottavasti sinulla ei ole miestä kärsimässä sinusta

Vierailija
293/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.

Miksi olisi jos sita käyttää kerran vuodessa muutaman tunnin ajan?  Mulla on 12-vuotiaana ostettu samettihame ja edelleen puen sen jouluisin, olen 46, ei se ole yhtään kulahtanut.  

miten 12 vuotias on jo juonut niin paljon siideriä ja kuohuviiniä, että on kasvanut täysikokoiseksi av mammaksi?

Vierailija
294/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset vaatteet. Lapsena ollessa vanhemmat laittoivat vielä jotain pönötysvaatetta päälle, mutta jossain vaiheessa rentoutuivat.

Vierailija
295/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalavaatteissa ellen pääse lomalle.

Vierailija
296/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sikalatilallinen. Tottakai haalareissa jotka ovat olleet juuri sikalassa päällä.

Vierailija
297/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tonttulakin ja pillulegginsit!

Vierailija
298/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla jotain erityistä päällä?/quote]

Ainakin meillä ruokapöydän kattaus on erityisen juhlava, joten tuntuisi aivan idioottimaiselta pukeutua arkivaatteisiin.

Miksi sitä pitää kattakaan paremmin, kyllä ne muumimukit ym saavat kelvata joulunakin, on ihan turhaa pönöttävää, kun oman perheen kanssa ollaan.

Vierailija
299/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten 12 vuotias on jo juonut niin paljon siideriä ja kuohuviiniä, että on kasvanut täysikokoiseksi av mammaksi?

Hahaa oletpas hupsutteilija

Vierailija
300/706 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaava on ollut se, että alkupäivä normi olovaatteissa ja saunan jälkeen sitten laitetaan jotain vähän siistimpää jouluista päälle, esim itse ajattelin vihreää samettimekkoa ja mustia sukkahousuja. Nyt tosun mennään taas miehen suvun kanssa joulua viettämään, mikä vähän harmittaa. Omalla perheellä on tietyt joulurutiinit, miehen perheellä ei juuri mitään. Jouluruokaa syö kukin kun syö, saunassa käydään sillontällön jos käydään, pukki ehkä käy tai sit ei. Toki oleminen on rentoa ja viihdyn miehen perheen kanssa, mutta perinteiden puuttuminen surettaa, kun itselle ne niin olennaisesti tekevät joulusta joulun.