Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi juhlistakin pitää tehdä vain päivä päivien joukossa? Oloasuja, leggareita, t-paitoja ja collegeja...
Meillä ei kyllä oloasuja käytetä muutenkaan, vaan molemmat ovat aina siististi pukeutuneita, siistitkin vaatteet ovat mukavia, kun oikea koko on yllä. Tietysti, jos joka paikasta tursuaa, on mukavampi pysytellä oloasuissa.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/amp/entertainment-arts-47…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.
Mahtaa olla jo kulahtanut mekko🤣
Minun mielestäni hienoa mahtua useampana peräkkäisenä vuotena samaan mekkoon. Minä en mahdu ja epäilen että sulla on sama juttu kun niin oudolta ajatus tuntui.
Riippuu mekosta. On eri asia mahtua samaan mekkoon vuodesta toiseen jos mekko on kapea ja joustamatonta kangasta kuin että se on pari metriä ympärysmitaltaan ja trikoinen.
Who cares?
Ihanaa, kun olisi noin helppo elämä, että ehtii miettimään ja jaksaa miettiä mitä vaatetta laittaa jouluna päällensä. Ja viestini ei ole kettuilua. Oma elämäni on ollut surua, sairautta ja kuolemaa täynnä tämä vuosi ja en mitään muuta toivo kuin sitä, että joskus vielä minullakin olisi samanlainen helppo tilanne.
Idea on joskus ollut että ehkä vähän parempaa, mutta kuitenkin siinä käy niin että osa tulee suoraan saunasta pyyhe lanteilla (miehet) niin eipä sen ole väliä mitä on päällä kun kerran perheen kesken vaan ollaan oman pöydän ääressä missä arkenakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun olisi noin helppo elämä, että ehtii miettimään ja jaksaa miettiä mitä vaatetta laittaa jouluna päällensä. Ja viestini ei ole kettuilua. Oma elämäni on ollut surua, sairautta ja kuolemaa täynnä tämä vuosi ja en mitään muuta toivo kuin sitä, että joskus vielä minullakin olisi samanlainen helppo tilanne.
First world problems - tätä se nykyaika on.
Jaksamisia ja voimia sinulle koettelemusten keskellä! 💖
Laitan varmaan punaisen polvipituisen leningin. Sukkahousuista en tiedä, joko laitan ohuet tai en laita ollenkaan. Teinien vaatteista en osaa vielä sanoa, jotain siistiä heilläkin on yleensä päällä. Farkut tai muut siistit housut toki jalassa, ei olla verkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella olevani koko päivää yöpaidassa tai pyjamassa. Tulisi ihan nuhjuinen ja likainen olo.
Sama juttu. Päivän vietän yöpuvussa ja aamutakissa vain ja ainoastaan ankarassa flunssassa. Muuten aivan ehdottomasti haluan pukea päivävaatteet, pestä kasvot ja hampaat, laittaa dödöä jne.
Miten pyjamaväki muuten viettää jouluaattoa? Vedättekö joulusauna jälkeen taas saman yöpuvun päälle vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Idea on joskus ollut että ehkä vähän parempaa, mutta kuitenkin siinä käy niin että osa tulee suoraan saunasta pyyhe lanteilla (miehet) niin eipä sen ole väliä mitä on päällä kun kerran perheen kesken vaan ollaan oman pöydän ääressä missä arkenakin.
Siis onko miehet pyyhe lanteilla joulupöydässä???
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette jouluaaton pyjamassa: syöttekö jouluateriat myös pyjama päällä?
Meillä täällä Kihniön suunnalla ollaan silloin jo alasti nytkyttämässä kuusen ympärillä.
Pukeudutaan vähän juhlallisemmin kuin normaalisti. Tulee juhlan tuntua. Päivällisen tai lahjojen jälkeen saatetaan vaihtaa rennompiin, fiiliksen mukaan.
Joku peruskotiasu kuten muulloinkin, ehkä astetta siistimpi tai jotain sellaista siinä mitä en ns normisti kotiasuissa käytä. Hieman vie fiilistä sen kummemmin "stailailla", kun mies ja kaksi teinimiestä eivät moisesta välitä piiruakaan eli mieskin vaikka niissä kalsareissa vaan pöytään.
Ja olen joskus siitä sanonut, että olisi kiva kun astetta juhlavampaa tms, mutta enpä saanut vastakaikua idealle.
Juhlatunnelmaa kirjoitti:
Miehillä tumma puku ja solmio,naisilla juhlamekko,korut sekä korkokengät. Meillä ei olla mitään verkkari-villasukka-porukkaa. Tänä vuonna joudutaan ehkä olemaan kahden,mutta kaikki vermeet päälle ja juhlakattaus ruokasaliin.
Miksi naiset saavat pukeutua mukavasti, mutta miesten pitää pukeutua epämukavasti kerroksistain?
Vain minä, 9v tyttäreni ja ystävättäreni tänä vuonna jouluaaton vietossa.
Aamupäivällä ja päivällä ollaan jouluun sopivat cozy outfitit, sitten iltaa kohti jouluaterialle juhlamekot ja asusteet joissa avataan vielä lahjat ja tunnelmoidaan, ja lahjojen avaamisen jälkeen pyjamat ylle jonka jälkeen alkaa lösötys ja lautapelit ym. rentoilu.
Kaikki asut tietysti jokaisella kolmella toisiinsa matchaavat, ollaan ystävän kanssa suunniteltu nää asut jo marraskuussa. :D
Joulupäivänä lapsen isovanhempien luokse joulupäivän aterialle ja siellä olevien lahjojen avaamiseen, pukeudutaan varmaan samoihin vaatteisiin kuin jouluaaton illalliselle eli juhlavat ja jouluun sopivat.
Tosin heillä on arkisempaa, eli ehkä vaatteetkin on sitten vähän arkisemmat.
Jos faijalla ois ees housut jotka ei oo haaroista revenneet, niin se olis jo juhlapuku mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä tumma puku ja solmio,naisilla juhlamekko,korut sekä korkokengät. Meillä ei olla mitään verkkari-villasukka-porukkaa. Tänä vuonna joudutaan ehkä olemaan kahden,mutta kaikki vermeet päälle ja juhlakattaus ruokasaliin.
Miksi naiset saavat pukeutua mukavasti, mutta miesten pitää pukeutua epämukavasti kerroksistain?
Älä muuta sano. Naiset saavat olla ohuessa mekossa ilman housuja kun taas miehillä hiostava tumma puku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano. Naiset saavat olla ohuessa mekossa ilman housuja kun taas miehillä hiostava tumma puku.
Ja kyllä se maha pömpöttää miehillä ruokailun jälkeen samalla tavalla kuin naisillakin. Ei se housujen vyötärö kiristä heilläkään yhtään vähemmän. Miehet eivät silti ole alushoususillaan tai pitkissä kalsareissa.
Jouluaterialla iltapuvussa naiset ja miehet tummassa puvussa.
Myöhemmin illalla sitten rennommin (oloasu ja villasukat tms)
Tälläinen tapa ollut aina ja haluan/toivon sen myös jatkuvan.
Laittaudun että saa kivat kuvat Instagramiin 😁
Pukeudutaan siististi. Ei nyt mihinkään iltapukuihin, mutta tavallista parempiin vaatteisiin. Meillä on kaksi tyttöä ja poika. Tytöt pukeutuu mekkoihin (eivät ole housuista innostuneet juhlissa, toki saisivat housutkin valita) ja tehdään jokin sievä kampaus, letitys ja/tai pinniviritelmä. Olen pyrkinyt ostamaan lapsille sellaisia juhlavaatteita, että niitä voi pitää useammassa tilaisuudessa kuten synttäreillä, jouluna, päiväkodin/koulun juhlissa... Pojalle puetaan paremmat housut ja joku siistimpi paita Itse puen yleensä jonkin vaalean villamekon tai paidan + tummat housut jouluisin. Vaalea sopii itselle aika hyvin kun muuten on rusehtavammat ja ristiverisennäköiset piirteet vaikka ihan suomalaiset juuret minulla on niin pitkälle kuin tiedän. Tumma ei siis sovi oikein omaan ulkonäköön eikä luonteeseen vaikka joillekin sopii ja sopii se vaalea muillekin :D Mies pukee kauluspaidan aina ja tummat farkut yleensä, tavallisesti kotona hengaa aika vähissä vaatteissa joten ihan oloasussa ei todellakaan voi viettää joulua sukulaisten kesken :D tilaisuutta kunnioittaen. Moni sukulainen pukeutuu asteen rennommin, muttei kukaan tule epäsiisteissä vaatteissa viettämään joulua meilläpäin. Pukeudutaan siististi kun miljööseen on muutenkin panostettu valoilla, koristeilla, jonkinlaisen ohjelman miettimisellä (🎅) ja tarjoiluilla. Ei ole mitään sitä vastaan, että jossain perheessä joulua vietetään eri tavalla tai vaikkei vietettäisi ollenkaan. Mutta näin meillä tykätään menetellä omissa ympyröissä. Tänä jouluna tosin ei kovin isolla porukalla kokoonnuta. Yksinäisimpiä sukulaisia aion kyllä tavata jos itse niin haluavat, esimerkiksi isäni on riskiryhmää, mutta yksinäinen ja sosiaalinen eristäminen sairastuttaa. Skype ei riitä kaikille.
Itsellä joku mekko, hiukset laitan nätiksi ja meikkaan. Miehellä siistit housut ja kauluspaita (on kyllä normaalistikn aina). Aamiainen syödään yöppäreissä ja kylpytakissa, mutta sen jälkeen vaihdamme siistimmät vaatteet. En voisi ikinä kuvitella olevani pyjamassa tai collareissa jouluaattoa. Niitä ehtii pitää arkena.