Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
En ymmärrä näitä jotka laittavat korkkarit sisälle ja sitten hilluvat ne jalassa. Pukeudun itsekin juhlallisesti jouluna ja laitan kivan kampauksen ja mies ja lapset pukeutuvat myös juhlallisesti mutta ei tulisi mieleenkään alkaa korkokengissä sisällä kotona olemaan
Normaalit arkivaatteet, siisti paita ja housut koko perheellä.
Ihan tavalliset vaatteet koska myös aattona joutuu tekemään talli- ja navettatöitä. Ei järkeä vaihtaa jatkuvasti vaatteita.
Jotkut kivat collegehousut ja t-paita/neule/huppari. Tykkään olla rennoissa, mutta toki ehjissä ja siisteissä vaatteissa. Olen joulun yksin ja herkuttelen.
Lapissa mökillä joulu. Saunassa käydään illansuussa ennen ruokaa. Saunan jälkeen mukavat vaatteet päälle, olkoon sitten verkkarit tai farkut. Hiukset voi laittaa ja ehkä korvikset mutta en kyllä viitsi saunan jälkeen meikata kun ei mihinkään olla menossa. N61
Juhlavaatteet. Laitan punaisen jouluisen polvipitkän mekon ja hienot korut sen kanssa. Lapsia minulla ei ole.
Tääl on alapeukkuja saanu tyyliin kaikki jotka pukeutuu jouluna vähän hienommin, näköjään teema pitäis olla normivaatteet/oloasu/colleget!
Vaihtelee vuosittain. Samalla isolla porukalla vietetään joulut. Välillä ollaan juhlamekossa/ kauluspaita päällä ja välillä kaikilla jouluneule. Ei olla pönöttäjiä, silti halutaan välillä vaihdella juhlavaatteisiinkin.
Kalsareilla oon niin kun muutkin vapaapäivät.
Olen aina alasti ja heilutan kulllia joulupöydässä, välillä laitan sen kinkun päälle, anoppi ottaa yleensä nokkiinsa mutta syö kuitenkin , minun kullli kinkkua, esittää kotka niin viatonta vaikka aina nusssii minun kanssa joulusaunassa ja haukkuu tytärtään :)
T-paita, legginsit, villasukat ja jos viluttaa niin huppari vielä. Miehen kanssa ollaan kahdestaan. Mä oon suunnilleen aina pukeutunut näin jouluna. Meillä lapsuudenkodissakaan ei puettu juhlavaatteita koskaan. Minusta olisi hassua pönöttää oman porukan kanssa juhlavaatteissa, mutta näköjään se on tosi yleinen käytäntö.
Minä laitan jouluaterialle ainakin joulunpunaisen kauluspaidan. Ei meillä mitään pukujoulua ole, mutta ei kuitenkaan arkivaatteissakaan olla. Myöhään illalla vaihdetaan pyjamiin ja ruvetaan katsomaan jouluyön messua Pietarinkirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina alasti ja heilutan kulllia joulupöydässä, välillä laitan sen kinkun päälle, anoppi ottaa yleensä nokkiinsa mutta syö kuitenkin , minun kullli kinkkua, esittää kotka niin viatonta vaikka aina nusssii minun kanssa joulusaunassa ja haukkuu tytärtään :)
Aika tavanomainen fantasia sulla.
Vaalean puuvilla kauhtanan jossa karkeasta hamppuköydestä rennosti kietaistu vyö. Vaimolla vaaleansininen kokopitkä kolttu ja vaalea olkapäille ulottuva huivi. Jouluaterian jälkeen käperryn pelkissä kestovaipoissa kuusen juurelle.
Minä en ymmärrä, miksi juhlistakin pitää tehdä vain päivä päivien joukossa? Oloasuja, leggareita, t-paitoja ja collegeja...
Meillä ei kyllä oloasuja käytetä muutenkaan, vaan molemmat ovat aina siististi pukeutuneita, siistitkin vaatteet ovat mukavia, kun oikea koko on yllä. Tietysti, jos joka paikasta tursuaa, on mukavampi pysytellä oloasuissa.
Te, jotka olette jouluaaton pyjamassa: syöttekö jouluateriat myös pyjama päällä?
Ei välttämättä hienommin tai juhlavammin, mutta siistimmin ja jouluun sopivammin. Pari vuotta sitten esim. keksin käyttää lopultakin jouluna aiemmin ostamaani joulunpunaista neuletta, jossa oli epätasainen puolittain pitkä helma. Se sopi hyvin jouluun, ei mihinkään muuhun ajankohtaan.
Saunan jälkeen tottakai oloasut tai pyjamat, niissä voi hillua sitten joulupäivänäkin melkein koko päivän. Ei oo kiire mihkään.
Joulunpunainen pusero, mustat legginssit, villasukat, tonttulakki.. Tämän joulun vietämme ukon kanssa kahden. Pääasia että on puhtaat mukavat kotoisat vaatteet. Koristeita ja ruokapöydässä joululiina sekä nätti kattaus. Kotoisaa ja esteettisesti kaunista mutta mukavaa, se olkoon jouluasun motto tänä vuonna..