Nimeä perheenne viisi yleisintä ateriaa
Kaipaisin ideoita tämän meidän "lihapitoisen" ruokavalion piristämiseen. Tuntuu, että aina tulee syötyä jotain lihapitoista, vaikka välillä toki puuroa ja pinaattilettujakin.
Meillä yleensä:
1. Makaronilaatikko
2. Lasagne
3. Perunamuusi + lohi, kana tai pihvi
4. Nakkikastike
5. Lihapullat
Argh. Olen selannut Googlea, mutta kaipaisin silti teiltä vinkkejä!
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:27"]
Ei ole missään järjestyksessä:
- hampurilainen (kaupan halpa)
- nakkikeitto
- makaroni ja lihapulla/jauhelihakastike
- kanakiusaus
- lihaperunasoselaatikko (kaupan)
Lapset ei tykkää paljon muusta, ihan turha tehdä (lapsella yliherkkyyttä). Tai sitten lapset syövät noita ja aikuiset syövät jotain muuta.
[/quote]
onko tää ihan totta? Minkä ikäiset lapset
Meillä:
1. Fajitas letut
2. Tonnikala pasta
3. Lihapullat ja muussi
4. Pinaattiletut
5. Kala ja muussi
Meillä:
1. Fajitas letut
2. Tonnikala pasta
3. Lihapullat ja muussi
4. Pinaattiletut
5. Kala ja muussi
OT, 73 vastausta ja vain kahdessa mainittiin jokin muu kala kuin lohi tai sei. Meillä on ahven tai kuha joka viikko ruokalistalla. Onhan se kalliinpaa kuin jauheliha tai nakit, mutta ettekö ajattele ollenkaan terveyttänne??
Miten kukaan voi syöttää lapsilleen vasikkaa? Jotenkin kornia, lapsi syö lasta.
Makaronilaatikko
Lasagne
Itsetehty pizza
Spagettia ja jauhelihakastiketta
Spagettia ja tonnikalakastiketta.
...Joo, kyllästyttää täälläkin, mutta jotenkin arjen kiireissä ei vaan jaksa olla kovin luova ruoan suhteen.
uunilohi, lihapullat, ite tehdyt tietenkin, broilerifile, broilerin suikaleet, itse tykkään koipireisi siis broilerin, pinaattiletut, itsetehdyt, itse tykkään lasagne
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:44"]
OT, 73 vastausta ja vain kahdessa mainittiin jokin muu kala kuin lohi tai sei. Meillä on ahven tai kuha joka viikko ruokalistalla. Onhan se kalliinpaa kuin jauheliha tai nakit, mutta ettekö ajattele ollenkaan terveyttänne??
[/quote]
Mä nimenomaan ajattelen terveyttäni, siksi meidän kala on lohi tai sei. En tahdo tukehtua ruotoihin. Sitäpaitsi sun ahvenessa ja kuhassa on elohopeaa. Sitäpaitsi ahventa ja kuhaa saa onkimalla ihan ilmaiseksi.
-Paistettu kanasuikaleet + kastike + pasta/riisi
-pelmenit
-erilaiset salaatit. . (Kana, vuohenjuusto)
- uuniperunat + kasvikset + lihapullatja kastike
-porkkanapekonikeitto
Meillä (olen pph) melkolailla noudatetaan jonkun päiväkodin ruokalistaa (paitsi viikonloput syödään mitä mieli tekee), silti selvästi siitä tulee skipattua joitain ehdotuksia ja korvattua ne yleisimmillä, yleensä jonkun lapsen ykköslempparilla, tasaisesti jokaisen..
1. jauhelihakastike ja spagetti ja kasvikset
2. kana, riisi ja kasvikset
3. uunikala ja muusi ja kasvikset
4. kalakeitto
5. peruna-jauheliha-laatikko ja kasvikset
Kasvisruokapäiviäkin meillä on, itseasiassa pinaattipannari olisi heti kuudentena listalla. Helpompaa toteuttaa kuin letut ja kaikki tykkää.
1. kanasalaatti
2. lihapullat & perunamuusi
3. Pinaattikeitto
4. makaronilaatikko
5. ristorante =D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:54"]
[/quote]
Mä nimenomaan ajattelen terveyttäni, siksi meidän kala on lohi tai sei. En tahdo tukehtua ruotoihin. Sitäpaitsi sun ahvenessa ja kuhassa on elohopeaa. Sitäpaitsi ahventa ja kuhaa saa onkimalla ihan ilmaiseksi.
[/quote]
http://www.evira.fi/portal/51466
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:54"]
[/quote]
[/quote]
http://www.evira.fi/portal/51466
[/quote]
Ja mistäköhän se se sun lohi mahtaa tulla?? Ettei vai olisi norjalaista kassilohta...
Seitiä toki syödään meilläkin ja toisinaan lohta.
Ei ole missään järjestyksessä:
- hampurilainen (kaupan halpa)
- nakkikeitto
- makaroni ja lihapulla/jauhelihakastike
- kanakiusaus
- lihaperunasoselaatikko (kaupan)
Lapset ei tykkää paljon muusta, ihan turha tehdä (lapsella yliherkkyyttä). Tai sitten lapset syövät noita ja aikuiset syövät jotain muuta.