Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähipiirin miehet ja renkaanvaihto

Vierailija
10.04.2014 |

Olen niin saamaton, että en saa yksin renkaita vaihdettua, niinpä odottaisin vähän apua ystävä-tai sukulaismiehiltä, alle puolen tunnin homma. Mutta ei, enb ymmärrä miten se renkaanvaihto on miehille niin vastenmielistä, vähän pitää mennä kyykkyyn ja pyörittää ruuveja, tulee hyötyliikuntaa samalla. Sitten kun sen saa tehtyä, niin koko vuosi siitä puhutaan ja itseä kehutaan.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:40"]

En minäkään osaa vaihtaa renkaita ja autossani on niin kummallinen pohja että kuulemma saattaa väärästä kohdasta tunkattuna mennä läpi.

Mies ei ole nyt kerennyt renkaita mulle vaihtaa, istuu ennemmin työpäivän jälkeen tietokoneella.. Pyysin jo yhtä sen kaveria jos voisi vaihtaa tai tulla auttamaan niin minä vaihdan mutta ei kerennyt. Ehdotin sitten miehelle että näyttää mulle kummat renkaat tulee eteen ja kummat taakse nii osaan itse vaihtaa ne. En kuulemma osaa oli miehen päätös... Ja meillä on paineilmalla toimiva se pulttien irroituslaite niin helpostihan sillä päräyttäisi kun joku kertoisi mitkä renkaat mihinkin.. :)

[/quote]

No en sinunakaan menisi itse yrittämään :) Kyllä täälläkin riittää naisia jotka vaahtoaa, että vaihda renkaat itse mutta monellako olisi sormi suussa, kun ne pitäisi tosiaan vaihtaa?

[/quote]

Näinpä :) Jotenkin tuntuu turhauttavalta vain etten osaa sitä tehdä, mutta en uskalla lähteä kokeilemaankaan yksin sillä saisin varmasti enemmän haittaa kuin hyötyä aikaiseksi :D Jos joku katsoisi vierestä ja neuvoisi niin voisin ehkä oppia ja osata syksyllä tehdä sen jo yksin :)

[/quote]

Miten voi olla noin avuton aikuinen ihminen?

[/quote]

No ei läheskään kaikki naiset osaa vaihtaa renkaita, en minä ole mikään poikkeus. Lisäksi olen saanut ajokortin vajaa kaksi vuotta sitten ja noita renkaita ei kovin usein tarvitse vaihdella. Edellisen kerran isä vaihtoi ne mulle, sitten mieheni ja nyt pitäisi myös mieheni vaihtaa ne.

Vierailija
42/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:40"]En minäkään osaa vaihtaa renkaita ja autossani on niin kummallinen pohja että kuulemma saattaa väärästä kohdasta tunkattuna mennä läpi.

Mies ei ole nyt kerennyt renkaita mulle vaihtaa, istuu ennemmin työpäivän jälkeen tietokoneella.. Pyysin jo yhtä sen kaveria jos voisi vaihtaa tai tulla auttamaan niin minä vaihdan mutta ei kerennyt. Ehdotin sitten miehelle että näyttää mulle kummat renkaat tulee eteen ja kummat taakse nii osaan itse vaihtaa ne. En kuulemma osaa oli miehen päätös... Ja meillä on paineilmalla toimiva se pulttien irroituslaite niin helpostihan sillä päräyttäisi kun joku kertoisi mitkä renkaat mihinkin.. :)

[/quote]

Ainiin, ja tämä mun mies on kyllä omaansa ja vanhempiensa autoihin vaihtanut jo kesärenkaat alle mutta ei mulle.. Ja heillä on kuitenkin 7 autoa joihin kesänakit pitää vaihtaa niin mulle ei sitten ole kerennyt.. Vähän tuskastuttaa kun tarvitsen autoa päivittäin ja vielä pitää talvirenkailla ajaa :(

Kysyin myös että minne mun kannattaisi viedä autoni vuosihuoltoon (muutin juuri tänne niin en tosiaan tiedä minne kannattaisi) niin ei vaivautunut edes sitä kertomaan :(

[/quote]

Miksi et itse selvitä asioita? Ei aikuinen ihminen istu perseellään ja odota että joku kertoo mitä pitää tehdä ja miten vaan menee ja ottaa itse selvää asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhehee, selvittäkää leidit nyt että mikä on pultin ja mutterin ero. Sitten voidaan ruveta fundeeraamaan että mikä on momenttiavain. Ja pyörimissuunta.

Toi "outo pohja" oli kyllä paras. :D

Vierailija
44/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:40"]

En minäkään osaa vaihtaa renkaita ja autossani on niin kummallinen pohja että kuulemma saattaa väärästä kohdasta tunkattuna mennä läpi.

[/quote]

No en sinunakaan menisi itse yrittämään :) Kyllä täälläkin riittää naisia jotka vaahtoaa, että vaihda renkaat itse mutta monellako olisi sormi suussa, kun ne pitäisi tosiaan vaihtaa?

[/quote]

Näinpä :) Jotenkin tuntuu turhauttavalta vain etten osaa sitä tehdä, mutta en uskalla lähteä kokeilemaankaan yksin sillä saisin varmasti enemmän haittaa kuin hyötyä aikaiseksi :D Jos joku katsoisi vierestä ja neuvoisi niin voisin ehkä oppia ja osata syksyllä tehdä sen jo yksin :)

[/quote]

[/quote]

No ei läheskään kaikki naiset osaa vaihtaa renkaita, en minä ole mikään poikkeus. Lisäksi olen saanut ajokortin vajaa kaksi vuotta sitten ja noita renkaita ei kovin usein tarvitse vaihdella. Edellisen kerran isä vaihtoi ne mulle, sitten mieheni ja nyt pitäisi myös mieheni vaihtaa ne.

[/quote]

Miksi et sitten opettele?

Vierailija
45/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat parikymppiä jollekin opiskelijalle, niin eiköhän homma hoidu.

Vierailija
46/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:03"]Ehhehee, selvittäkää leidit nyt että mikä on pultin ja mutterin ero. Sitten voidaan ruveta fundeeraamaan että mikä on momenttiavain. Ja pyörimissuunta.

Toi "outo pohja" oli kyllä paras. :D[/quote]

No mulle on sanottu noin että väärästä kohdasta tunkattuna voi mennä läpi. Ilmeisesti mun auto on niin matala että siihen oikeaan kohtaan ei pääse ihan noin vaan vain pitää olla tosi tarkkana.

T. Se outopohjaisen auton omistaja.

Vierailija
47/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei osallistu millään tavalla mihinkään auton huoltoon liittyvään. Ketuttaako - kyllä! Olen joskus vaihtanut renkaita mutta mulla tulee fyysiset voimat vastaan. Pultteja on todella vaikea saada auki ja maastoautossa on isot renkaat joita mun on vaikea nostella. Onneksi palveluita saa rahalla. Vien auton renkaidenvaihtoon ja selviän siitä muutamalla kympillä. 

Vierailija
48/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:40"]En minäkään osaa vaihtaa renkaita ja autossani on niin kummallinen pohja että kuulemma saattaa väärästä kohdasta tunkattuna mennä läpi.

[/quote]

Ainiin, ja tämä mun mies on kyllä omaansa ja vanhempiensa autoihin vaihtanut jo kesärenkaat alle mutta ei mulle.. Ja heillä on kuitenkin 7 autoa joihin kesänakit pitää vaihtaa niin mulle ei sitten ole kerennyt.. Vähän tuskastuttaa kun tarvitsen autoa päivittäin ja vielä pitää talvirenkailla ajaa :(

Kysyin myös että minne mun kannattaisi viedä autoni vuosihuoltoon (muutin juuri tänne niin en tosiaan tiedä minne kannattaisi) niin ei vaivautunut edes sitä kertomaan :(

[/quote]

Miksi et itse selvitä asioita? Ei aikuinen ihminen istu perseellään ja odota että joku kertoo mitä pitää tehdä ja miten vaan menee ja ottaa itse selvää asiasta

[/quote]

No mieheni on autoalan ammattilainen ja odotin häneltä saavani hyvän vinkin minne se auto kannattaa huoltoon viedä, löysin tältäkin alueelta kymmenen huoltoliikettä vaikka korvessa asutaankin. Ja hän on täällä asunut ikänsä, minä muutin vuoden alussa.

Vierailija
49/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi et sitten opettele?

[/quote]

Koska tarvitsisin jonkun opettamaan.

Vierailija
50/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:08"]Kysyin myös että minne mun kannattaisi viedä autoni vuosihuoltoon (muutin juuri tänne niin en tosiaan tiedä minne kannattaisi) niin ei vaivautunut edes sitä kertomaan :(

[/quote]

Viet sen auton vuosihuoltoon johonkin mukavaan kaupunkiin ja jäät sinne asumaan. Kaikki ongelmat kerralla ratkaistu.

[/quote]

No mieheni on autoalan ammattilainen ja odotin häneltä saavani hyvän vinkin minne se auto kannattaa huoltoon viedä, löysin tältäkin alueelta kymmenen huoltoliikettä vaikka korvessa asutaankin. Ja hän on täällä asunut ikänsä, minä muutin vuoden alussa.

[/quote]

Vierailija
51/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei läheskään kaikki naiset osaa vaihtaa renkaita, en minä ole mikään poikkeus. Lisäksi olen saanut ajokortin vajaa kaksi vuotta sitten ja noita renkaita ei kovin usein tarvitse vaihdella. Edellisen kerran isä vaihtoi ne mulle, sitten mieheni ja nyt pitäisi myös mieheni vaihtaa ne."

Eivät kaikki miehetkään osaa vaihtaa renkaita. Minä en ainakaan osaa, kun ei kukaan ole koskaan opettanut. En tosin omista autoakaan, mutta kun vielä omistin, kävin ammattilaisella vaihdattamassa. En oikein tajua, miksi autoa pitäisi osata huoltaa itse, kun ammattilainen osaa sen kuitenkin paremmin.

Vierailija
52/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengashotelli hoitaa homman sillä aikaa kun luen lehtiä ja juon kahvia.

En ole yli 10 vuoteen enää viitsinyt itse vaihtaa.

Vierailija
53/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:30"]"No ei läheskään kaikki naiset osaa vaihtaa renkaita, en minä ole mikään poikkeus. Lisäksi olen saanut ajokortin vajaa kaksi vuotta sitten ja noita renkaita ei kovin usein tarvitse vaihdella. Edellisen kerran isä vaihtoi ne mulle, sitten mieheni ja nyt pitäisi myös mieheni vaihtaa ne."

Eivät kaikki miehetkään osaa vaihtaa renkaita. Minä en ainakaan osaa, kun ei kukaan ole koskaan opettanut. En tosin omista autoakaan, mutta kun vielä omistin, kävin ammattilaisella vaihdattamassa. En oikein tajua, miksi autoa pitäisi osata huoltaa itse, kun ammattilainen osaa sen kuitenkin paremmin.

[/quote]

Näinpä! Mä veisin heti ammattilaiselle mun auton renkaat vaihdettavaksi ja vuosihuoltoon kun tietäisin minne kannattaa viedä!

Vierailija
54/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ärsyttää, kun mieheni auttaa kahta naista aina autoasioissa ja sitten ne muijat oikein halailee kiitokseksi. Ovat vieläpä kauniita.

Vierailija
55/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika16v vaihtaa autooni renkaat. Kai isät jotain on pojilleen opettanut ja mielellään tytöillekin. Osaan kyllä vaihtaa itsekin, mutta poika laittaa renkaat mielellään.

Vierailija
56/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne pitäisi aloittaa ihan tasa-arvon vuoksi lähipiirin naiset ja tiskaus-ketju.

Vierailija
57/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:18"]

Olen niin saamaton, että en saa yksin renkaita vaihdettua, niinpä odottaisin vähän apua ystävä-tai sukulaismiehiltä, alle puolen tunnin homma. Mutta ei, enb ymmärrä miten se renkaanvaihto on miehille niin vastenmielistä, vähän pitää mennä kyykkyyn ja pyörittää ruuveja, tulee hyötyliikuntaa samalla. Sitten kun sen saa tehtyä, niin koko vuosi siitä puhutaan ja itseä kehutaan.

[/quote]

Se on likaista työtä, johon pitää vaihtaa huonommat vaatteet päälle. Nainen voi tehdä sen itsekin. Itsekin olen autoileva nainen eikä tulisi nykypäivänä mieleenkään vaatia ketään vaihtamaan renkaitani. Renkaani on säilytyksessä autoliikkeessa jonne varaan ajan renkaiden vaihtoon. Samalla autooni tehdään huolto. Helppoa ja kätevää eikä tarvise kenenkään ei halukkaan sitä tehdä.

Vierailija
58/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:18"]

[/quote]

Se on likaista työtä, johon pitää vaihtaa huonommat vaatteet päälle. Nainen voi tehdä sen itsekin. Itsekin olen autoileva nainen eikä tulisi nykypäivänä mieleenkään vaatia ketään vaihtamaan renkaitani. Renkaani on säilytyksessä autoliikkeessa jonne varaan ajan renkaiden vaihtoon. Samalla autooni tehdään huolto. Helppoa ja kätevää eikä tarvise kenenkään ei halukkaan sitä tehdä.

[/quote]

Kyllähän sä sitten vaadit että joku vaihtaa sun renkaat jos ne kerran joku firma vaihtaa.

Vierailija
59/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen ketju. Maaseudulla asuvana nämä kommentit tuntuu todella erikoisilta. Kyllä täällä on tapana auttaa muita arjen asioissa.

Mieheni on vaihtanut renkaita aika moneen miehittämän naisen autoon. Täällä on kaikinpuolin tapana huolehtia muista. Jos talon emäntä joutuu sairaalaan ja tarvitaan ikkunanpesua, ikkunat pestään talkoilla. Jos isäntä joutuu sairaalaan jaetaan nurmikon leikkuu/lumityö vuorot jne. Jos jossain perheessä on kohtuuttomasti surua tai murhetta viedään ruokaa ja katsotaan että arki pyörii.

Ap, mielestäni tuttavasi ovat töykeitä, kun eivät auta. Olethan tarjonnut aina ruoan ja kahvit vaivan palkaksi.

Vierailija
60/69 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa hyvät ihmiset itse vaihtamaan renkaat, ikinä ei voi tietää koska joudut sen tekemään yksin pimeässä ja sateessa tien päällä. Isäni opetti minut vaihtamaan auton renkaat ja olen sen siitä lähtien itse tehnyt. Eihän se hauskaa ole pihalla kyykkiä takapuoli pystyssä ja kädet likaisena, mutta pirun palkitsevaa. Mieheni vaihdattaa omaan autoonsa renkaat, mutta minä teen sen itse. :)