Paljonko miehen tienattava?
Suora kysymys naisille? Minkä verran mun pitäisi tienata, että voisitte edes harkita pysyvään parisuhteeseen johtavaa seurustelua kanssani. Joo - tiedän! Jätetään ne muut tärkeimmät asiat nyt sivuun. Ihan vaan pohjaksi, että tienaan nyt korona-aikana bruttona n. 1300 euroa kuussa. Siis tienaan, en saa tukia.
M47
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Itselleni joku henkinen vuosituloraja oli 80 000 euroa, koska sen verran lapsena muistan oman isänikin tienanneen. Se ei kuitenkaan tietenkään riitä siihen, että kiinnostus mieheen herää. Oman mieheni hyvät tulot toisin jo valmiiksi erään työjutun takka, mutta vasta toisilla treffeillä kiinnostuin todella hänestä siinä vaiheessa, kun selvisi että hänellä on korkeakoulututkinto. Se oli itselleni jokin alitajuinen kynnyskysymys, ennen kuin todella ihastuin.
Olet ilmeisesti jonkun rikkaan perheen prinsessa. Itse pienviljelijäperheestä ja en katso ihmisarvoa tulojen perusteella. Niukka oli lapsuus mutta onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni joku henkinen vuosituloraja oli 80 000 euroa, koska sen verran lapsena muistan oman isänikin tienanneen. Se ei kuitenkaan tietenkään riitä siihen, että kiinnostus mieheen herää. Oman mieheni hyvät tulot toisin jo valmiiksi erään työjutun takka, mutta vasta toisilla treffeillä kiinnostuin todella hänestä siinä vaiheessa, kun selvisi että hänellä on korkeakoulututkinto. Se oli itselleni jokin alitajuinen kynnyskysymys, ennen kuin todella ihastuin.
Anteeksi typot, puhelimen näppäimistö on sekaisi. Tiesin ja takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettona joku 2500e. Toki mieluusti enemmän mutta tuon alle alkaa olla jo pieni palkkainen.
Missä työssä noin hyville tuloille pääsee? T. 1500e/brutto tienaava puuseppämies. Tulee olemaan vaikeaa tämä parisuhteen saanti kun nainen vaatii noin hyviä tuloja. Itse en naista tuomitse hänen tulojensa perusteella.
Oikeastaan missä vain, jos tajuaa olla menemättä kuolevalle käsityöalalle.
Harva täällä maalla yli 2000 tienaa. Silti pärjään hyvin 1500e kuukausituloilla mutta ilmeisesti naisten silmissä olen arvoton koska tienaan vähän. Feministithän vaativat naisille kovempia palkkoja mutta silti miehen pitäisi tienata naista enemmän? En ymmärrä.
Jaa? Kaikki tuntemani maalla asuvat tienaavat kyllä reilusti enemmän kuin sinä, paitsi juuri ammattikoulusta valmistuneet. Suurin osa vähintään tuplasti. Älä syytä asuinpaikkaasi pieleen menneestä alavalinnasta.
Aloin muuten itsekin opiskella käsityöalaa kuten sinä. Älysin jättää kesken.
Eikä minun tarvitse alkaa elättää sinua vaikka tasa-arvoa kannatankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti jonkun rikkaan perheen prinsessa. Itse pienviljelijäperheestä ja en katso ihmisarvoa tulojen perusteella. Niukka oli lapsuus mutta onnellinen.
No en ole ja aika köyhissä oloissa minunkin varhaislapsuuteni meni, koska vanhempani olivat vielä opiskelijoita silloin. Myöhemmin pääsivät arvostettuihin asiantuntija-ammatteihin sitten. Lähinnä pointtina tässä, että varmasti tuo mieheltä "odotettu" tulotaso riippuu paljonkin perhetaustasta. Tässä tapauksessa itselleni koulutus tosin oli paljon tärkeämpi asia kuin hyvät tulot, koska olen korkeakoukutetusta perheestä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettona joku 2500e. Toki mieluusti enemmän mutta tuon alle alkaa olla jo pieni palkkainen.
Missä työssä noin hyville tuloille pääsee? T. 1500e/brutto tienaava puuseppämies. Tulee olemaan vaikeaa tämä parisuhteen saanti kun nainen vaatii noin hyviä tuloja. Itse en naista tuomitse hänen tulojensa perusteella.
Harva täällä maalla yli 2000 tienaa. Silti pärjään hyvin 1500e kuukausituloilla mutta ilmeisesti naisten silmissä olen arvoton koska tienaan vähän. Feministithän vaativat naisille kovempia palkkoja mutta silti miehen pitäisi tienata naista enemmän? En ymmärrä.
Jaa? Kaikki tuntemani maalla asuvat tienaavat kyllä reilusti enemmän kuin sinä, paitsi juuri ammattikoulusta valmistuneet. Suurin osa vähintään tuplasti. Älä syytä asuinpaikkaasi pieleen menneestä alavalinnasta.
Miksi miehet elättävät vastaavassa tapauksissa naisia? Tässä nähdään kumpi sukupuoli on empaattisempi? Mies arvostaa naista itseään mutta nainen miehen tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole ja aika köyhissä oloissa minunkin varhaislapsuuteni meni, koska vanhempani olivat vielä opiskelijoita silloin. Myöhemmin pääsivät arvostettuihin asiantuntija-ammatteihin sitten. Lähinnä pointtina tässä, että varmasti tuo mieheltä "odotettu" tulotaso riippuu paljonkin perhetaustasta. Tässä tapauksessa itselleni koulutus tosin oli paljon tärkeämpi asia kuin hyvät tulot, koska olen korkeakoukutetusta perheestä itsekin.
Eivätkö tulot perheessä ole yhteisiä? Niin oli ainakin minun lapsuudessani. Ei sinällään kyllä nykyäänkään kiinnosta ulkomaanmatkat yms. Rentoudun mieluummin tekemällä metsätöitä omassa sukumetsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule elätän ihan itse itseni että älä ala puhua elättämisestä mitään. Hyvin tuollakin tulolla täällä toimeen tulee.
Eihän Ap:llä ole edes hätää. Suomessa köyhyysraja yksineläjälle on 1229 euroa/kk
6000 euroa/kk ja hyvät luontaisedut niin sitten irtoaa täältäkin se mitä olet hakemasssa!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aina vakikuvio että puhutaan kuinka eivät naiset mitään kallista kaipaa. Mutta kun listataan oikeasti euroina mitä naisen tyytyväisenä pitäminen maksaa, niin ei siinä pikkusummista puhuta. Kyllä sen asumuksen pitää olla laadukas ja arvostetulta alueelta, sisustuksen tiptop, matkojen ulkomaille, ja kyllä sinne ravintolaan pitää säännöllisesti päästä.
Hassuinta on se että tunnen monia sinkkunaisia jotka päivittäin kirjoittavat onnellisuudesta kun eron elelevät pienillä tuloilla. On lähihoitajaa, pienituloista yrittäjää ja muuta. Mutta parisuhteessa muuttuu ääni kellossa. Jos miehen kanssa ollaan parisuhteessa, sitten ei pihistely käy. Pitää olla kunnon puitteet. On se nyt noloa jos opiskelubudjetila elellään (vaikkei sinkkuna ollut) kun kaverin Penakin on IT-miljonääri ja just hankki perheelleen hulppean talon järven rannalta.
Tavisnainen on gold digger siinä missä seurapiirikaunotarkin. Vaatimukset on vain asetettu oman markkina-arvon mukaisiksi. Naista kiinnostaa puitteet ja luksus, ja se mitä muut hänen elämänsä tasokkuudesta ajattelevat.
Minulla on oma talo ja remontoin sitä pikkuhiljaa mieleisekseni. Ihan omasta pussista maksan kaikki. Sinkkuna en viihtynyt, joten etsin itselleni sopivan elämänkumppanin loppuelämäksi. Asumme kumpikin omissa kodeissa (lähekkäin) ja taloudet on erikseen. En ymmärrä, miten tuo sinun ideologiasi sopii tähän yhtälöön. Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin on kysyttävä noista haaveista.
Eli hienompi talo hyväksytään haaveeksi, ja ylipäätään asiat joita ostetaan rahalla.
Myös kokemukset ja elämykset lasketaan haaveiksi, silloin kun ne ostetaan rahalla.Tuo vaikuttaisi olevan kriteeri. Onko ko. asia ostettavissa rahalla, tai vaatiiko se rahaa. Jos ei vaadi, ei sitä lasketa haaveeksi.
Miksi näin? Miksi naiset ovat näin materialistisia?
Minä haaveilin raittiista, terveet elämäntavat omaavasta, urheilullisesta, fiksusta, naista kunnioittavasta, kädentaitoisesta, ahkerasta, hellästä, tasapainoisesta, uskollisesta ja rauhallisesta miehestä. Sellaisen myös löysin kuin ihmeen kaupalla. Kaikkea muuta näkyi olevan tarjolla, mutta kunnolliset miehet loistivat poissaolollaan treffipalstoilla ja tinderissä. Talo minulla jo oli ja kaikki muutkin mukavaan elämään vaadittavat materialistiset puitteet. t. nainen
Olen järkyttynyt tämän ketjun perusteella miten naiset on vain rikkaiden miesten perässä. Ei pelkkää oletusta siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule elätän ihan itse itseni että älä ala puhua elättämisestä mitään. Hyvin tuollakin tulolla täällä toimeen tulee.
Mitä sinä sitten vingut paremmin tienaavaa naista kumppaniksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt tämän ketjun perusteella miten naiset on vain rikkaiden miesten perässä. Ei pelkkää oletusta siis.
Minulla jää käteen palkkaa 1800e. Saan sillä maksettua kuluni ja ruokani. Elän omillani. En tarvitse mieheltä mitään. Ei ole väliä paljonko hän tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet elättävät vastaavassa tapauksissa naisia? Tässä nähdään kumpi sukupuoli on empaattisempi? Mies arvostaa naista itseään mutta nainen miehen tuloja.
Käytät todisteena kommenttia, missä mies vaatii itselleen paremmin tienaavaa vaimoa? Vieläpä feminismiin vedoten. Eli hinkuu naisen elätettäväksi.
Nettotulot merkkaa enemmän kuin bruttotulot. Itselleni jää palkaa nettona 2900 euroa kk. Miehen olisi hyvä tienata saman verran tai enemmän. Ihan köyhän kanssa en yhteistä pesää alkaisi rakentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran pitäisi tienata, että tulee toimeen. Asuminen, hygienia, vaatetus, laskut maksettu ajallaan, harrastukset ja reissut. Joskus kiva käydä ravintolassa syömässä tai vaikka oopperassa tai leffassa. Itse en ketään nurkkiini huolisi, joten yhteisestä taloudesta ei tartte murehtia. Jos olisin itse se enemmän tienaava osapuoli niin voisin hyvin maksaa mainittuja yhteisiä menoja, mulle ei ole niin väliä kenen kukkarosta semmoset menee. Mutta. Miehellä tarttis sitten olla sen verran hyvä itsetunto että kanssa kestää akkansa paremman tulotason. Puhtaasti kokemuksesta voin sanoa, ettei sellasta miestä ole vielä vastaan kävellyt. Puheen tasolla kyllä, teoissa ei. Enkä minä tienaa enempää kuin suurin osa muista, isoilla tuloilla ei pääse leveilemään.
Rahaa on niin, ettei paskalle taivu, mutta oopperaan en enää astu jalallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nettotulot merkkaa enemmän kuin bruttotulot. Itselleni jää palkaa nettona 2900 euroa kk. Miehen olisi hyvä tienata saman verran tai enemmän. Ihan köyhän kanssa en yhteistä pesää alkaisi rakentamaan.
Kun naiselta edellyttää samaa, niin armoton rutina epätasa-arvosta ja jotain muita tekosyitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää käteen palkkaa 1800e. Saan sillä maksettua kuluni ja ruokani. Elän omillani. En tarvitse mieheltä mitään. Ei ole väliä paljonko hän tienaa.
Ketju on täynnä vähintään 3000e nettoja vaativia naisia niin vahvistat vain poikkeuksena sääntöä.
Miksi? Miksi ihmisarvo mitataan tulojen perusteella? Nykyaikana ylipäätään on lottovoitto jos saa edes työpaikan.