Vanhempani eivät hyväksy naimisiinmenoani venäläisen kanssa!
Ne sanoo ettei pidä yhteyttä eikä osallistu häihin, ja aikoo tehdä minut perinnöttömäksi. Ne on jo hankkinut sveitsiläisen pankkitilin ja alkaa pian häiden jälkeen realisoimaan omaisuutta ja siirtää sitä Sveitsiin.
Kommentit (19)
Perinnöttömäksi jättäminen ei Suomessa onnistu. Anna kiukutella, ihan sama.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:26"]
Perinnöttömäksi jättäminen ei Suomessa onnistu. Anna kiukutella, ihan sama.
[/quote]
Paitsi jos siirtää omaisuuden pois jo elinaikanaan, jolloin jaettavaa ei ole. Ja itseasiassa rintaperillisen voi kyllä jättää täysin perinnöttömäksi tietyillä vahvoilla perusteilla, jos esim. syvästi loukannut pahantahtoisesti, tai rikollista toimintaa yms.
Mutta itse aiheeseen. En minäkään varsinaisesti riemusta hyppisi, jos lapseni haluaisi avioitua venäläisen kanssa. Kun miettii, mitä tuo maa on saanut aikaan Suomelle.. Ja miettii kulttuurieroja. En uskaltaisi edes matkustaa Venäjälle. Mutta mutta, tässä nyt vaikuttaa siltä, että ehkä ryntäätte liian nopeasti naimisiin? Vanhemmat eivät varmaankaan kunnolla tunne vielä tuota venäläistä. Asian sulattelu vie aikaa. Tai sitten miehessä on jotain pielessä? Onko työssä käyvä, hyvätapainen jne? Vanhemmat haluavat kait vain suojella lastaan, mutta vähän rajuilla keinoilla.
Lienee vanhempiesi ongelma.
Perintöä et menetä, kun ei se koskaan edes sun ollut.
voit tehdä kirjallisen perinnöstä luopumisen asianajajan kanssa ja kertoa että et mitään menetä. heidän menetys. parempi katkaista välit kokonaan.
Loistavaa toimintaa vanhemmiltasi, suojelevat sekä tyttärensä että Suomen etua saman aikaisesti. Täytyy muistaa, että Putler kuitenkin tulee käyttämään venäläisiä marginaaliryhmiä lyömäaseena Venäjän laajentumispyrkimysten toteuttamiseksi niin Ukrainassa, kuin Suomessa.
Hyvä, että vanhempasi ovat ymmärtäneet tämän ja tietoisesti pyrkivät estämään venäläisten vapaamatkustaja-separatistien Suomen valloituksen.
Nostan hattua vanhempienne hyvälle valinnalle, vaikka se varmasti on myös heille vaikeaa tasapainoilla tyttären hetkellisen onnen ja tilanteessa oikean päätöksen välillä.
Suosittelen sinun vielä hetken mennä sisääsi ja miettiä asiaa järjellä: Mieshän tulee kulttuurista, joissa naiset hoitavat kaiket kotityöt ja työssä käyminenkin naisilla on jossain osissa Venäjää ei vielä niin toivottua tai ainakin sosiaalinen kulttuuri painostaa miestä tekemään rahaa perheelle naisen jäädessä kotiin.
Suomalainen perhemalli voi luoda jännitteitä teidän parisuhteelle, kun suomessa ollaan totuttu siihen että parisuhteen molemmat osapuolet käyvät töissä ja jakavat taloudellisen vastuun perheen sisällä. Oletan, että mies toivoo sinun samalla tavalla heidän kulttuurinsa mukaisesti jäämään pääsääntöisesti kotiin - miksi vanhempienne pitää osallistua sinun osaltasi perheenne elatukseen?
Joko täälläkin provosoidaan tahallaan tässäkin asiassa?
Venäläiset ovat hyviä ihmisiä siinä missä suomalaisetkin. Yksilöissä eroja.
Kutsupa ihmisoikeustaistelija Bätmän safkoineen apuun.
No, onneksi aikuisen ihmisen ei tarvitse vanhemmilta kysyä lupaa naimisiinmenoon. Itsellänikin meni joksikin aikaa välit poikki vanhempiin kun menin naimisiin espanjalaisen kanssa, mitä ne eivät hyväksyneet. Mutta nyt on kyllä taas hyvät välit, kun ovat lopultakin tajunneet, että ihan tavallinen ihminen tuo mieheni on eikä joku ihan hullu macho gigolo ja naistenhakkaaja kuten he luulivat...
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:39"]
Suosittelen sinun vielä hetken mennä sisääsi ja miettiä asiaa järjellä: Mieshän tulee kulttuurista, joissa naiset hoitavat kaiket kotityöt ja työssä käyminenkin naisilla on jossain osissa Venäjää ei vielä niin toivottua tai ainakin sosiaalinen kulttuuri painostaa miestä tekemään rahaa perheelle naisen jäädessä kotiin.
Suomalainen perhemalli voi luoda jännitteitä teidän parisuhteelle, kun suomessa ollaan totuttu siihen että parisuhteen molemmat osapuolet käyvät töissä ja jakavat taloudellisen vastuun perheen sisällä. Oletan, että mies toivoo sinun samalla tavalla heidän kulttuurinsa mukaisesti jäämään pääsääntöisesti kotiin - miksi vanhempienne pitää osallistua sinun osaltasi perheenne elatukseen?
[/quote]
Kuinka monta venäläistä pariskuntaa tunnet?
Mieheni on venäläinen ja minä suomalainen ja molemmat käydään töissä. Maksetaan kaikki suurinpiirtein puoliksi, mies ehkä hieman enemmän, koska tienaa enemmän. Minä taas laitan rahaa enemmän säästöön ja hankin sitten säästöillä meille kalliimpia asioita.
Minä hoidan ruoanlaiton ja mies siivoaa. Pyykkiä pestään molemmat miten sattuu.
Minusta on kyllä naurettavaa kuvitella, että venäläiset olisivat samanlaisia kaikki.
Itse tunnen mukavan venäläisen perheen. Luulen, että venäläisille maahanmuuttajille olisi kauhistus jos Putin yrittäisi sotkea heidän elämänsä täällä.
Uskaltaisin veikata,e ttä joitakin jo ahdistaa.
Kaksikulttuurisuus on melkoinen haaste. Itselläni on venäläistaustainen puoliso ja ainoa ongelma meidän liitossa on ollut venäläisyyteen liittyvät seikat. Kaikki riidat päättyy lopulta siihen että toinen on suomalainen ja toinen venäläinen. Lisäksi haastetta tuo että mitä kieltä mahdolliset yhteiset lapset puhuu. Venäläinen puoliso tietenkin toivoo että venäjää ja suomalainen suomea. kaksikielisyys on tietenkin rikkautta, mutta jompi kumpi on kuitenkin vahvempi. Lisäksi on vaikea löytää ystävä perhettä, koska venäläiset tietenkin puhuvat keskenään venäjää vaikka suomea osaisivatkin ja suomalaiset tietysti suomea. Jos itse nyt usean avioliittovuoden jälkeen saisin päättä niin en menisi naimisiin ulkomaalaistaustaisen kanssa. On tämä yhteiselämä ollut tosi rankkaa, kun kumpikin haluaa vaan pitää oman päänsä. Kannattaa katella tilastoja: suurin osa suomalais-venäläisistä liitoista päättyy ennen pitkään eroon. Ihminen kyllä tahdon voimalla sinnittelee muutaman vuoden, mutta jos todellinen rakkaus katoaa niin ei kukaan kestä. Varsinkin jos politiikasta ruvetaa keskustelee; mun puoliso ei enää halua kuulla sanaa "ukraina" ja "putin". Hän tietää Putinin tekevän väärin, mutta sisimmässään tietenkin toivoo venäjälle menestystä ja sen tähden ei kestä kuunnella kun suurin osa suomalaisista tuomitsee putinin touhut.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:08"]Kaksikulttuurisuus on melkoinen haaste. Itselläni on venäläistaustainen puoliso ja ainoa ongelma meidän liitossa on ollut venäläisyyteen liittyvät seikat. Kaikki riidat päättyy lopulta siihen että toinen on suomalainen ja toinen venäläinen. Lisäksi haastetta tuo että mitä kieltä mahdolliset yhteiset lapset puhuu. Venäläinen puoliso tietenkin toivoo että venäjää ja suomalainen suomea. kaksikielisyys on tietenkin rikkautta, mutta jompi kumpi on kuitenkin vahvempi. Lisäksi on vaikea löytää ystävä perhettä, koska venäläiset tietenkin puhuvat keskenään venäjää vaikka suomea osaisivatkin ja suomalaiset tietysti suomea. Jos itse nyt usean avioliittovuoden jälkeen saisin päättä niin en menisi naimisiin ulkomaalaistaustaisen kanssa. On tämä yhteiselämä ollut tosi rankkaa, kun kumpikin haluaa vaan pitää oman päänsä. Kannattaa katella tilastoja: suurin osa suomalais-venäläisistä liitoista päättyy ennen pitkään eroon. Ihminen kyllä . tahdon voimalla sinnittelee muutaman vuoden, mutta jos todellinen rakkaus katoaa niin ei kukaan kestä. Varsinkin jos politiikasta ruvetaa keskustelee; mun puoliso ei enää halua kuulla sanaa "ukraina" ja "putin". Hän tietää Putinin tekevän väärin, mutta sisimmässään tietenkin toivoo venäjälle menestystä ja sen tähden ei kestä kuunnella kun suurin osa suomalaisista tuomitsee putinin touhut.
[/quote] mulla on suomalainen mies , yhteinen lapsi puhuu molempien kieltä täydellisesti, molemmat kielet ovat vahvoja , kaveripariskunnat meillä on suomalaisia ja puhutaan suomea tietysti kaikki , aina kun nähdään . Meidän kavereista ollaan ainut pariskunta kuka ei ole eronnut .
Minkä ikäisiä ootte? Kauan ootte seurustellu? Onko vanhempasi tavannu tulevaa aviopuolisoasi? Onko kyseessä suoranaisesti rasismi venäläisiä kohtaan?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:58"]Kunhan ei ole muslimi.
[/quote]
Meinasin tulla sanomaan samaa :D
Poika meni venakon kanssa naimisiin. Kaks kuukautta ja likka halusi erota. Halusi kuulema vain suomalaisen sukunimen... Kaikenlaisia motiiveja.
Up