Oletteko törmänneet tähän? Keskustelusta täällä
Joissain ketjuissa minulle vastataan, kuin olisin kirjoittanut ketjun kaikki viestit.
Jos siis aihe on saanut vaikkapa 5 vastausta joissa ollaan sitä mieltä että X on hyvä, ja yhden vastauksen, jossa X on huono. Jos vastaan jotain tälle yhdelle, niin hän automaattisesti olettaa että olen kirjoittanut myös ne 5 aiempaa vastausta.
Tekeekö joku näin? Tässä tulee itsekin ihan paranoidiksi!
Kommentit (18)
Eilen huomasin tätä joissain ketjuissa... oliko ne bloggariketjuja?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:23"]
Eilen huomasin tätä joissain ketjuissa... oliko ne bloggariketjuja?
[/quote]
Aika usein tuntuu olevan. tosin siellähän ilmeisesti on tämä pipsavihaaja, joka tehtailee niitä vihakommentteja?
Ap
no tosiaan bloggaajia käsittelevissä kommenteissa tuota on paljon, muuten en kyllä ole törmännyt. Usein siis leimataan puolustavat kommentit bloggaajan tai tämän tutun kirjoittamiksi, aivan kuin bloggaajasta ei voisi kenelläkään olla eriävää mielipidettä.
Paras oli kun jossain cheekiä käsittelevässä (haukkuma)ketjussa cheekiä kehunut viesti leimattiin cheekin itsensä kirjoittamaksi, itselle ei tulisi mieleenkään epäillä vastaavaa. Mutta muissa aiheissa en ole ks. ilmiöön törmmännyt.
Opriketjussa minua kutsuttiin opriksi. Kommentoin keskelle ketjua.
Kyllä näitä tapauksia on. Pakkoruotsihemmo ja homeopatiahömppä näin kahtena esimerkkinä. Siellä on siis yksi tyyppi, joka "keskustelee" itsensä kanssa, esim.:
- En saanut nukuttua. Mistä homeopatiatuotteita?
- Hei! Itse olen kokeillut tuotetta "Rahat pois" firmalta "Suuri huijaus". Hyviä unia sulle!
- Miten olet nukkunut? Auttoiko "Rahat pois"?
- Kiitos kysymästä. "Rahat pois" auttoi.
Et silleen.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:21"]
Ok... Linkkaapa joku ketju, missä noin tehdään. Niitä varmaan pitäisi löytyä aika monta...?
[/quote]
No esimerkiksi se Saako koirankakkapussia laittaa okt-talon roskikseen -ketju, se oli aika selkeä tapaus.
En olisi halunnut linkata sitä tähän, koska parempi että se ketju kuoli. Kuitenkin, tein aloituksen jossa tein tuon kysymyksen, ja poistuin n. tunniksi (se oli eka viestini, enkä tajunnut miten nopeasti tilanteet täällä kehittyvät). Kun tulin takaisin, useampikin ihminen selkeästi luuli, että olin kirjoittanut sinne useita aggressiivissävyisiä viestejä, joissa uhattiin jättää koirankakat korjaamatta. Vaikka yritin korjata tilannetta kertomalla, ettei tuo todellakaan ollut mielipiteeni, ainakin yksi jankkaaja väitti että kyllä on, älä selitä.
Näitä on ollut useampiakin (muissa en ole ollut ap)
Esimerkiksi näin:
Viesti 1: X on hyvää
Viesti 2: minustakin
Viesti 3: X on todella hyvää
Viesti 4: todellakin!
Viesti 5: X on tosi pahaa
Viesti6, vastaus viestiin 5: miksi olet tätä mieltä?
Viesti7, vastaus viestiin 6: sä olet väärässä kaikissa noissa aiemmissa viesteissäsi!!!
Eli usein jollakin on selvästi se käsitys, että ketjussa keskustelee vain 2 ihmistä
Selvennätkö vähän, en ole missään keskustelussa törmännyt kuvaamaasi tapaan?
Selvennätkö vähän, en ole missään keskustelussa törmännyt kuvaamaasi tapaan?
Olen itse törmännyt useissa ketjuissa, ja en ole aina siis edes itse ollut osallisena. Usein kyseessä on tapaus, joka tuntee itsensä jotenkin nurkkaan ajetuksi, jolloin hän alkaa väittää että kaikki muut keskustelijat ovat yksi ja sama ihminen
ap
Joo en kyllä minäkään. Vittaisikohan siis paranoijaan, tauko palstalta voisi auttaa.
Mielestäni nuo ovat kaksi eri ilmiötä keskusteluissa täällä. Olisi helpompi kommentoida jos voisit antaa jonkun oikean keskustelun esimerkiksi?
Mielestäni nuo ovat kaksi eri ilmiötä keskusteluissa täällä. Olisi helpompi kommentoida jos voisit antaa jonkun oikean keskustelun esimerkiksi?
Jos nyt ymmärsin oikein, niin auttaisiko se että kirjoittaisit sinne viestin loppuun "t. ap"? Yleensä näin tehdään
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:03"]
Jos nyt ymmärsin oikein, niin auttaisiko se että kirjoittaisit sinne viestin loppuun "t. ap"? Yleensä näin tehdään
[/quote]
mutta jos en ole ap, vaan nimenomaan kommentoin ensimmäistä kertaa?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:54"]
Joo en kyllä minäkään. Vittaisikohan siis paranoijaan, tauko palstalta voisi auttaa.
[/quote]
Ok, ilmeisesti kuaan ei ole huomannut tätä ilmiötä. tarkoitin siis sitä, jos kommentoin johonkin keskustelun keskelle yhden viestin, ja se jolle vastasin syyttää minua myös muiden viestien kirjoittamisesta. Taitaa silloin olla vastapuolella sitä paranoiaa... Toki tästä tulee mieleen, että onkohan se sitten yleinenkin tapa esiintyä useana eri henkilönä.
Ap
Ok... Linkkaapa joku ketju, missä noin tehdään. Niitä varmaan pitäisi löytyä aika monta...?