Miehen sukujuhlat, minun lapseni eivät tervetulleita juhliin
Ilmoitettiin, että koska ko. henkilö ei ole vielä nähnyt lapsiani, mutta mieheni lapset on, kutsu koskee vain mieheni lapsia (huomautus: minun lapseni osaatav käyttäytyä hyvin eri tilanteissa ja juhlissa, miehen lapset sellaisia, joiden perään JOKA HETKI täytyy katsoa, eli ei ole kyse siitä, etteivätkö lapseni osaisi käyttäytyä).
Minä olen kyllä erittäin tervetullut, miehen äiti kertoi oikein puhelimessa minulle juhlista. Munko täytyis sinne lähteä esittämään big happy familya miehen ja hänen lastensa kanssa? Eikö meidän nyt kuitenkin kaikkien, munkin lapsien, pitäisi olla kutsuttuja? Ollaanhan me nyt perheyhteisö, huolimatta siitä, kuka kenenkin biologinen vanhempi on. Jos sattuu niin, että mun suvun sukujuhlat olis sinä vkl:na kun miehen lapset on meillä, en voisi kuvitella, etteikö he sinne mukaan lähtisi.
Noh, en kyllä noihin juhliin pääse, kun sattuu omat lapset olemaan juuri tuona viikonloppuna.
Ja taitaa muutkin heidän sukujuhlansa jäädä multa välistä nyt.
Mies jo soitti äidilleen ja ilmoitti, ettei ole synttäreille tulossa.
Kommentit (102)
Relaa nyt vähän. Nämä uusperhekuviot voivat olla kinkkisiä ulkopuolisille. Jos juhlakalu ei ole nähnytkään lapsiasi oletko varma, että hän on niistä edes tietoinen? Jo pelkkä juhlatilan koko voi määritellä ketä voi kutsua. Menkää kahdestaan tai mies omien lastensa kanssa ilman sinua. Muu maailmako määrittelee oletteko perhe vai itsekö sen teette?
Tuo käyttäytymisselostuksesi oli tuossa alussa tympeän kliseinen. Miten "yllättävää", että sun lapset on yksiä herranterttuja ja miehen lapset kauhukakaroita.
Muuten olen samaa mieltä, että joko kutsutaan vain vanhemmat tai sitten koko perhe eikä lähdetä tekemään perheen sisällä jakoa.
Onpa outoa! Meillä on vain minun lapset ja he ovat olleet aina tervetulleita kaikkiin miehen suvun juhliin, vaikkei itse juhlien järjestäjä olisi koskaan lapsia tavannut, siellä juhlissahan heihinkin pääsee tutustumaan.
Eikö nuo porvoo-kommentit ole jo vanha juttu...
Tuo kuvaus miehen lapsista vs. minun oli tuossa ihan vain siksi, että painotan, ettei ole kyse siitä, että mun lapset ei osais käyttäytyä ja siksi eivät olisi tervetulleita juhliin. Ajattelin, että joku taas varmaan kuvittelee jotain tuollaista...Mutta totuus on kyllä, että ihan oikeasti (on ihan diagnoositkin tehty kyllä...) hänen lapsensa ovat hyvin paljon vilkkaampia ja häiriköivämpiä kuin minun ja monen muun.
Mut toi ei sinänsä liity tähän aloitukseen. Eli ei kommentteja tarvi tulla enää tuohon liittyen, vaan itse asiaan.
Ap
Vai siksiköhän lapseni ei oo tervetulleita, kun sittenhän näkyis tuo selkeä käyttäytymisero lasten välillä tälle ihmiselle, joka on itse asiassa erään sukulaisen melko uusi kumppani...
Ap
Minun mielestäni perhe kutsutaan kokonaan tai sitten ei ollenkaan. Ei siihen vaikuta onko niitä sun lapsia nähty tai ei. Jos aletaan jakaa lapsia sun ja mun lapsiin, vaikka suvun toimesta, niin suhde menee piloille ajan kanssa.
Miehes teki fiksusti, ja sinä myös. Olette perhe, molempien lapset, yhteiset lapset ja vanhemmat.
Eiköhän ole ihan luonnollista, että ensitapaaminen on jonain muuna ajankohtana kuin toisen osapuolen juhlapäivänä?
Isoäiti kutsui synttäreilleen poikansa puolisoineen ja lapsenlapset. Juhlat lienee kotona joten tilaa ei varmaankaan liikaa. Ei halunnut omiin juhliinsa täysin vieraita lapsia.
Mummoa tuskin kiinnostaa hyvin käyttäytyvät lapset enemmän kuin omat lapsenlapset.
Meidän uusperhekuviossa minun lapseni oli niin iso, ettei edes halunnut tulla mukaan. Kerran oli tilanne, että jo omilleen muuttanut lapseni tuli mukaan miehen vanhempien luo, joulun aikaan.
Tytär oli noin 18 v, ja toi tullessaan joulutuliaisina ja joulutervehdyksenä itse tehtyjä vähän kaikenlaisia, pipareita ja muuta pientä, vaatimatonta, tyttärelleni tyypillistä opiskelijabudjetilla, ajatus enemmäkin ilahduttaa.
Vastaanotto oli asiallinen, etäinen, ei aivan jäätävä, mutta viileä.
TEimme etikettivirheen, tytär meni istumaan emännän eli anopin paikalle, jossa oli hopeiset ruokailuvälineet, meille muille - minulle, miehelle, tyttärelle - oli tavalliset.
Siis tytär istahti ja totesi jotain hopeisista ruokailuvälineistä, Anoppi, etikettikuningatar, totesi että se oli hänen paikka. Olimme nolona. Tytär olisi vaihtanut paikkaa, anoppi sanoi että anna olla, istu vain siinä, jne.
Eivät ole tuon jälkeen tulleet miehen suvun pariin, on niin eri maailmasta kuin omien lasteni sukulaiset, jotka ovat maalta. Juntteja, mutta lämpimiä ja aitoja.
> Menkää kahdestaan tai mies omien lastensa kanssa ilman sinua.
No näin itsekin kaavailin. Sivumennen sanoen, naurettavaa on myös se, että henkilö, joka juhliin kutsuu, kutsuu lapset äidin kautta, eli ilmoittaa asiasta ensin lasten äidille. (Tää on aina sama kaava tuossa suvussa. Ilmeisesti ovat niin tottuneet ilmoittamaan juhlista aina lasten äidille, niin hänelle ilmoitetaan ensin.) Noh, lasten isä ei nyt sitten tosiaan ole juhliin menossakaan, etten tiedä, kuka niiden lasten perään siellä katsoo. Vähän naurettavaa, jos hänen lapsensa sinne menevät, vaikka isä ei mene...Olisi minusta fiksua ilmoittaa niistä lasten isälle, joka sitten järjestäisi asian äidin kanssa.
Meillä ainakin on niin, että miehen sukujuhlien kyseessäollessa niistä ilmoitetaan miehelleni, ei minulle,juhlista, kun hän kerran niiden lastenkin kanssa sinne menee, en minä.
Nyt tehdään musta varmaan taas joku pahis, kun mies kieltäytyy sinne menemästä, vaikka ihan itse oli heti sitä mieltä, ettei sinne tule menemään. Vaikka vielä sanoin, et voithan sä mennä kolmistaan lastesi kanssa. Ilmeisesti häntäkin vain tuo kutsuasetelma häiritsi.
Ap
Mä alan niin kypsyä näihin kuvioihin. On meilläkin ollut vähän sellaista etäisen ystävällistä kohtelua lapsiani kohtaan mieheni äidin taholta, vaikka lapseni ovat käyttäytyneet häntä kohtaan mukavasti. Ja jos käyn miehen äidin luona vierailulla, hän ei juurikaan lapsistani kysy, jauhaa vaan aina kaikkea mieheni lapsista. Aika epäystävällistä touhua.
Ap
Eikös täällä ollut hetki sitten ketju, missä ap ei aikonut kutsua veljen emännän lapsia häihin tjsp? Vaikeita totta tosiaan nämä uusperhekuviot
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:35"]Mä alan niin kypsyä näihin kuvioihin. On meilläkin ollut vähän sellaista etäisen ystävällistä kohtelua lapsiani kohtaan mieheni äidin taholta, vaikka lapseni ovat käyttäytyneet häntä kohtaan mukavasti. Ja jos käyn miehen äidin luona vierailulla, hän ei juurikaan lapsistani kysy, jauhaa vaan aina kaikkea mieheni lapsista. Aika epäystävällistä touhua.
Ap
[/quote]
Tottakai omat lapsenlapset ovat mummolle ne tärkeimmät. Ehkä hän ei ole niin lapsirakas, että jaksaisi innostua vieraista lapsista.
Sukujuhlat vai jonkun synttärit?
Mä alan niin kyllästyä näihin satuihin, lapset ovat käyttäytyneet hyvin tavatessaan henkilön jota eivät ole koskaan tavanneet
Joo, nää on vaikeita nää uusperhekuviot, ihan suoraansanottuna, turha esittää mitään muuta. Tällainen aiheuttaa vain skismaa mahdollisesti myös uuden partnerin ja partnerin lasten ja koko suvun välille ajan kanssa. Kenen etu se sitten on? Ei ainakaan lasten.
Tässä ei oo kyse häistä tms., vähän pienemmistä/ei-muodollisista juhlista, joten sitä suuremmalla syyllä en ymmärrä, mikseivät lapseni sinne voi tulla.
Ja eihän munkaan kumppania oo mun kaikki sukulaiset tavanneet, ja silti kutsutaan juhliin. Ei sen mikään syy pitäisi olla kutsumatta juhliin, ettei juhlakalu oo vierasta tavannut aikaisemmin. Enhän ole monen hääparin toista osapuoltakaan aiemmin tavannut, sukuni on aika iso, ja silti olen kutsun saanut...
Ap
Joskus tuntuu, ettei mummo halua kysyä lapsistani, kun sen verran ovat tavanneet, ja mieskin varmaan heistä kertonut, että tietää, että ovat molemmat parhaiden joukossa, mitä koulumenestykseen tulee, luokallaan, ovat hyvinkäyttäytyviä ja fiksuja sekä taitavia tyttöjä. Ehkä takana jonkinlainen kateus mummolla? Ei pysty kuuntelemaan minun lapsistani, kun menestyvät hyvin kaikin puolin. Mieheni lapsilla on taas kaikenlaisia vaikeuksia, joista suuri osa varmaankin johtuu lasten äidistä, joka on avioeron jälkeen pitänyt tärkeimpänä miessuhteitaan kuin omia lapsiaan, eikä ole heille viitsinyt antaa aikaa :(. Lasten elämä eron jälkeen ollut aika hurjaa ja muutoksia tapahtunut nopeaan tahtiin...
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:35"]Mä alan niin kypsyä näihin kuvioihin. On meilläkin ollut vähän sellaista etäisen ystävällistä kohtelua lapsiani kohtaan mieheni äidin taholta, vaikka lapseni ovat käyttäytyneet häntä kohtaan mukavasti. Ja jos käyn miehen äidin luona vierailulla, hän ei juurikaan lapsistani kysy, jauhaa vaan aina kaikkea mieheni lapsista. Aika epäystävällistä touhua.
Ap
[/quote]
Tottakai omat lapsenlapset ovat mummolle ne tärkeimmät. Ehkä hän ei ole niin lapsirakas, että jaksaisi innostua vieraista lapsista.
[/quote]
Juuri näin. Eikö niillä ap.n lapsilla ole omat mummot, jotka ovat niistä kiinnostuneita.
porvoosta kajahtaa