Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö Petriikka kertoo, miten somenkäyttö näkyy synnytysaleissa: ”Muistutan erikseen aina, että nyt on aika keskittyä vauvaan eikä puhelimeen”

Vierailija
29.11.2020 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000007646875.html

Onpa jotenkin katkeran kuuloinen kätilö ja hurjan tuomitseva! Mistä hän tietää haluaako vanhemmat kuvia muistoksi vai heti someen?! Itse esim tykkään taltioida hetkiä ihan itsellenikin.

Pakko tuoda esille omaa erikoisuuttaan ja paremmuuttaan kun some on vaan pikkulasten juttu...

Kommentit (324)

Vierailija
21/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petriikka ☺😏

Taisi isä toivoa poikaa😄

Vierailija
22/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihtouskovainen - lestadiolainen.

Naisen tulee olla näkymätön ja mies on perheenpää. Riittää kun miehellä on puhelin ja hoitaa raha-asiat.

Kyllä noilla kätilön asenteella syntyvyys lähtee nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa tms. kun katselee ihmisiä niin näyttää että koko auto on täynnä aivottomia zombeja jotka saavat ravintonsa tuijottamalla käsiinsä.

Vierailija
24/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ukko ottaa kuvia akkansa pillusta,kun ei näe kotvaan sitä! 

Vierailija
25/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä ettänykyään tuntuu joiltain unohtuvan oikea maailma somen myötä, mutta tuon naisen asenne on kammottava. Miten joku kehtaakin omalla nimellä ja kuvalla ylentää itseään ja alentaa somen käyttäjät vähän jälkeenjääneiksi barbileikkijöiksi. :D

Samaa mieltä! Jos hän oikeasti haluaisi tuoda tämän ongelman esille, niin haukkuminen ei ainakaan saa ketään innostumaan. Ja tässä jutussa selvästi pointti on tuoda esille kuinka erinomainen HÄN on kun ei seuraa Partioaittaa Instassa tai biletä hulluna koska Facebook ja siksi hän voi kritisoida muita.

Jos hän olisi tuonut esille huolen siitä, että nykyään vanhemmat käyttävät puhelimia liikaa, olisin ollut hänen kanssaan täysin samaa mieltä!

Vierailija
26/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä ettänykyään tuntuu joiltain unohtuvan oikea maailma somen myötä, mutta tuon naisen asenne on kammottava. Miten joku kehtaakin omalla nimellä ja kuvalla ylentää itseään ja alentaa somen käyttäjät vähän jälkeenjääneiksi barbileikkijöiksi. :D

Niin no tuo ihminen on rehellinen ja sanoo suoraan niin kuin asia on. Totta kai nykyajan valittajamamma loukkaantuu, kun joku kertoo totuuden. Heille pitäisi mieluummin valehdella asiat siten, että kaikki kerrottaisiin heidän mielipiteidensä mukaisesti. Ihan vain reilusti voisi myöntää, että on väärässä ja toinen on oikeassa, mutta ei, eihän se tietenkään käy, sillä typerästä valittamisesta saa sisältöä someen ja niitä tykkäyksiä, nehän ne ovat todella tärkeitä. 

Vierailija
27/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla Petri mutta olikin tyttö!

Vierailija
28/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tuolle Petriikalle, että kuule, tää vauva on meillä seuraavat 18 vuotta eikä sen lapsuus mene pilalle, vaikka nyt otetaan kuvia ja lähetetään niitä isovanhemmille. Jos sinusta puhelin on liikaa, niin saadaanko ottaa järjestelmäkamera esille, voiti pidellä valkoista kangasta niin, että ei tule varjoja. Vai onko sekin liian modernia.

Vierailija
29/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän sitä ole edes synnytetty, ennen kuin se on instaan laitettu. En ota kantaa kätilön huomautteluun, mutta voisi tässä elämässä joihinkin asioihin keskittyä, elää ja kokea ne ilman puhelinta, syntymä ja kuolema vaikka esimerkkeinä.

Vierailija
30/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekään oikein ymmärrä, jos vastasyntynyt vauva pitää tuupata heti someen, mutta tuskin se nyt kauhean yleistä on. Mulle tuli vähän autistivibat tosta jutusta.

Vierailija
31/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssiina

Olavriina

Henkkatri

Tauniina

Lassenni

Tarmolivia

Ismouti

Seppiina

Vierailija
32/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tuo ihminen on rehellinen ja sanoo suoraan niin kuin asia on. Totta kai nykyajan valittajamamma loukkaantuu, kun joku kertoo totuuden. Heille pitäisi mieluummin valehdella asiat siten, että kaikki kerrottaisiin heidän mielipiteidensä mukaisesti. Ihan vain reilusti voisi myöntää, että on väärässä ja toinen on oikeassa, mutta ei, eihän se tietenkään käy, sillä typerästä valittamisesta saa sisältöä someen ja niitä tykkäyksiä, nehän ne ovat todella tärkeitä. 

Kuten tässäkin ketjussa pari äitiä ovat jo kertoneet, valokuvien otto synnytyksessä ei ole somettamista. Kätilö ei millään voi tietää minne niitä kuvia laitetaan eikä hänellä ole oikeutta torua, ellei nyt joku hullu ihan oikeasti laiminlyö lastaan somen takia. Ellei mammat siellä hihku että jee sata tykkäystä meni rikki samalla kun ponnistaa, niin ei ole mitää syy sen kätilön siellä torua aikuisia ihmisiä.

Ja miksi? Koska itse kokee somen lapsellisena. Huoh...

Vierailija
33/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

She must be fun at parties😁 Joku ottaa kuvan muistoksi itselleen vaikka kaveristaan niin heti Petriina silmiä pyöritellen huutelee yksin nurkasta että elätte vaan lampaat somessa!🤣

Vierailija
34/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan ole mitääm väliä mitä petriikka musta ajattelee. Pointti oli se että hänen tapansa tuoda asia esiin on todella huono, nyt kun se itse asia katoaa tuonne alentamisten joukkoon. Ei pysty ottamaan vakavasti ihmistä jonka argumenttien tarkoitus on vain nostattaa omaa egoa ja vähätellä muita.

Vierailija
35/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä usein sanon vauvan syntymän jälkeen puolisolle/tukihenkilölle, että nyt muuten voisi olla hyvä hetki napata kuva. Jos työltäni ehdin, saatan tarjoutua itse nappaamaan koko perheestä kuvan heidän kamerallaan.

Tietenkään puhelin ei saa mennä vauvan ohi, mutta en usko että tilanne siitä kärsii, jos muutaman sekunnin ottaa muistoja ainutlaatuisista hetkistä.

Itsellä ainakin jäi omassa synnytyksessä harmittamaan kuvien vähyys, kun ite kuitenkin oli tilanteessa niin pöllyissä, että muistikuvat ovat aika hatarat. Kuvien kautta on helpompi palata hetkiin.

T. Kätilö

Vierailija
36/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän sitä ole edes synnytetty, ennen kuin se on instaan laitettu. En ota kantaa kätilön huomautteluun, mutta voisi tässä elämässä joihinkin asioihin keskittyä, elää ja kokea ne ilman puhelinta, syntymä ja kuolema vaikka esimerkkeinä.

Itse en ole tuntenut/nähnyt yhtään tällaista tapausta. Kyllä, moni äiti saattaa laittaa kuvan vaikka seuraavana päivänä tms, mutta ei niitä ihan oikeasti ole montaa jotka siellä kännykkä kädessä synnyttää kuten jutussa annetaan ymmärtää! Nyt järki käteen, ei naisia ja äitejä tarvitse aina mollata ja jo heti kättelyssä haukkua huonoiksi vanhemmiksi koska oletus on että "pullamössösukupolvi" ei pärjää...

Ihan samalla tavalla voi kritisoida kuinka 50-luvulla nainen kävi pirtissä pusertamassa lapsen saunanlauteille, jätti isosiskon hoitoon ja lähti takaisin perunapellolle.

Vuosi 2020 ja välillä ois kiva nähdä ettei naiset aina vain kritisoisi ja haukkuisi muita naisia!

Vierailija
37/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan ole mitääm väliä mitä petriikka musta ajattelee. Pointti oli se että hänen tapansa tuoda asia esiin on todella huono, nyt kun se itse asia katoaa tuonne alentamisten joukkoon. Ei pysty ottamaan vakavasti ihmistä jonka argumenttien tarkoitus on vain nostattaa omaa egoa ja vähätellä muita.

Eli siis sinullekaan ei saa kukaan sanoa mielipidettään, jos se eroaa sinun mielipiteestäsi. Aivan asiallisestihan tuo Petriikka asiat perusteli. Voi hyvänen aika, miten lapsellinen olet.

Vierailija
38/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö voisi keskittyä vain hoitamaan sen työnsä hyvin. Siinä onkin paljon saavutettavaa.

Se mitä synnyttäjä tekee tai ei tee synnytyksen aikana kännykällä on vain yksin synnyttäjän asia ja viimeisenä maailmassa se kuuluu kätilölle. Jo on kummallinen ammattiryhmä. Ensin tekevät synnytyksestä naiselle mahdollisimman ikävän ja traumaattisen ja sitten luulevat että saavat puuttua aikuisen ihmisen kännykän käyttöön. Törkeä kohtelu synnytyksessä on yksi syy siihen että toista lasta ei tule. Miksi kätilöiden pahuuteen ei puututa? Lässytetään äiti-lapsisuhteen synnystä ja pyritään rikkomaan ja hankaloittamaan sitä niin paljon kuin voidaan.

Jos synnyttäjä haluaa synnytyksen aikana tunkea kännykän vaikka omaan peräreikäänsä niin hän saa niin tehdä ja se ei kuulu yhtään mitään jollekin kätilölle.

Vierailija
39/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi työnsä ja pitäisi päänsä kiinni

Vierailija
40/324 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja aina nämä puolustelut. Milloin otetaan synnärillä vain kuva vauvasta isovanhempien iloksi, bussissa lapsen kanssa luuri kourassa katsellaan neuvolan osoitetietoja, kaupassa sometetaan ja lueskellaan vain ostoslistaa... Esimerkkejä kymmeniä, aina on hyvä syy elää puhelimelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä