Kolmoset tulossa, mies jättää jos en tee aborttia
Meillä on tällä hetkellä melko huono taloudellinen tilanne ja kolmosten takia tarvittaisiin tietenkin isompi asunto (nyt kaksio) ja iso auto. Nyt ei autoa ollenkaan ja minulla ei edes ajokorttia. Ajokorttiinkin menee jo monta tonnia. Mies menetti juuri työn ja on sitä mieltä että ei pärjätä kolmen vauvan kanssa kun on nämä rahaongelmatkin. Meillä on jo yksi vanhempi lapsi, kohta 2-vuotias. Kahden kanssa pärjäisi vielä ilman autoa ja kolmioon mahtuisimme. Oltiin siis laskettu että tullaan toimeen 4-henkisenä perheenä.
Mies paasaa koko ajan siitä abortista ja ettei rahat riitä. Aborttiin en aio suostua, mutta miten ihmeessä pärjään yksin kolmen vauvan ja yhden isomman kanssa jos mies jättää? Miten pääsen edes kotoa ulos neljän pienen kanssa? Koko eilispäiväkin meni riidellessä tästä abortista.
Kommentit (116)
Tuollainen mies ei ole mikään mies, vaan hiiri. Sellainen joutaa mennäkin, jos ei ole kykenevä kantamaan tuotoksistaan vastuuta. Sinä pärjäät varmasti! Palstamammat pärjää aina. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:42"]
Meillä on tällä hetkellä melko huono taloudellinen tilanne ja kolmosten takia tarvittaisiin tietenkin isompi asunto (nyt kaksio) ja iso auto. Nyt ei autoa ollenkaan ja minulla ei edes ajokorttia. Ajokorttiinkin menee jo monta tonnia. Mies menetti juuri työn ja on sitä mieltä että ei pärjätä kolmen vauvan kanssa kun on nämä rahaongelmatkin. Meillä on jo yksi vanhempi lapsi, kohta 2-vuotias. Kahden kanssa pärjäisi vielä ilman autoa ja kolmioon mahtuisimme. Oltiin siis laskettu että tullaan toimeen 4-henkisenä perheenä.
Mies paasaa koko ajan siitä abortista ja ettei rahat riitä. Aborttiin en aio suostua, mutta miten ihmeessä pärjään yksin kolmen vauvan ja yhden isomman kanssa jos mies jättää? Miten pääsen edes kotoa ulos neljän pienen kanssa? Koko eilispäiväkin meni riidellessä tästä abortista.
[/quote]
Jos teillä on tosi ystäviä, niin pärjäätte varmasti, mutta niin ei kai ole? Niitä "tsemppiä" ystäviähän on kaikilla, mutta jos tosi ystäviä, niin ei ole huolta.
Oikean päätöksen teit lasten suhteen ja silläkin on vaikutusta.
Kuinka sun omat vanhempasi? Olisiko heistä apua?
J-P
[/quote]
tsemppaamista ei saa vähätellä. Tsemppiä!
Hurjan kuuloinen yllätys. Kannattaa tosiaan huomioida tuo, että kaksosraskaudessakin on yleinen riski se, että vain toinen lapsista selviää.
Miehellä saattaa olla nyt paniikki asiasta päällä, mikä on ihan ymmärrettävää ja ainakin hän tiedostaa vastuunsa. Voitteko kartottaa etukäteen mitään mahdollisuuksia saada apua ja tukea? Kerrotaanko neuvolassa tällaisesta?
Abortti tuntuu pahimmalta mahdolliselta ratkaisulta, kun et itse edes sitä haluaisi. Siitä voisi olla vaikea päästä yli.
Mies: "emme pärjää taloudellisesti. Iiiiiiik, otan avioeron."
Tosi miehekäs ratkaisu.
Mä oon siinä käsityksessä,et kunnat auttaa ilmaiseksi lasten hoidossa. Koska sehän on täysi mahdottomuus hoitaa yksin noin montaa vauvaa. Kysele neuvolasta ja anna miehen olla,tehkööt omat päätöksensä. Miltä sinusta tuntuu? Kannattaa tosissaan jutella neuvolassa!!
Kannattaa ottaa yhteyttä alueenne monikkoyhdistykseen ja kysyä myös sossusta minkälaista apua voisitte kaupungilta saada. Älä tee hätiköityjä päätöksiä joita kadut jälkeenpäin.
Kyllä yhteiskunta tukee, jos omat varat loppuu :) Kolmoset on huikeata. Tupu, Hupu ja Lupu. Tai Liinu, Leenu ja Tiinu. Älä vain tapa heitä :(
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 21:13"]
Mä oon siinä käsityksessä,et kunnat auttaa ilmaiseksi lasten hoidossa. Koska sehän on täysi mahdottomuus hoitaa yksin noin montaa vauvaa. Kysele neuvolasta ja anna miehen olla,tehkööt omat päätöksensä. Miltä sinusta tuntuu? Kannattaa tosissaan jutella neuvolassa!!
[/quote]tämä
Vähän kyllä epäilyttävää jäätkö loppujen lopuksi yksin lasten kanssa. Itselläni vastaavassa tilanteessa ei olisi edes tukiverkkoa, ja jos mies ei juuri tapaisi lapsiaan, olisin suoraan sanottuna lirissä. Hatunnosto yksinhuoltajille, teette arvokasta työtä kyllä.
Miksi ap voi kuvitella että lapset jäisivät hänelle automaattisesti, varmaan siksi että näin aina käy.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 21:44"]Kuinka monta lasta saa olla ettei jättävä mies ole hiiri? Kahdeksan?
Minusta päätös lasten hankinnasta pitäisi olla molempien yhteinen päätös. Mitä itse pitäisitte siitä jos teidät yht äkkiä nakitettaisiin kahden lapsen vanhemmaksi? Jos se on teistä ok, niin sittenhän huostaanottoen määrää voidaan lisätä. Kunta vain ilmoittaa kirjeitse, että hakekaa uusi perheenjäsenenne sieltä ja sieltä.
[/quote]
Kun lasta lähdetään tekemään, niin on otettava huomioon ettei raskaus välttämättä ole oppikirjamainen. On otettava vastuu myös silloin jos yhden sijasta tuleekin useampi samasta raskaudesta, sekä silloin jos syntyvä lapsi ei olekaan terve. Jos ei halua sitä vastuuta, niin pidetään ehkäisy käytössä. Ja ap, minä ottaisin eron miehestä. Ei tuollaiseen tyyppiin voisi enää koskaan luottaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 21:44"]Kuinka monta lasta saa olla ettei jättävä mies ole hiiri? Kahdeksan?
Minusta päätös lasten hankinnasta pitäisi olla molempien yhteinen päätös. Mitä itse pitäisitte siitä jos teidät yht äkkiä nakitettaisiin kahden lapsen vanhemmaksi? Jos se on teistä ok, niin sittenhän huostaanottoen määrää voidaan lisätä. Kunta vain ilmoittaa kirjeitse, että hakekaa uusi perheenjäsenenne sieltä ja sieltä.
[/quote]
Eiköhän se päätös hankkia lapsia ole yhdessä tehty. Yllätyshän nuo kolmoset on äidillekin
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:42"]
[/quote]
Jos teillä on tosi ystäviä, niin pärjäätte varmasti, mutta niin ei kai ole? Niitä "tsemppiä" ystäviähän on kaikilla, mutta jos tosi ystäviä, niin ei ole huolta.
Oikean päätöksen teit lasten suhteen ja silläkin on vaikutusta.
Kuinka sun omat vanhempasi? Olisiko heistä apua?
J-P