Kolmoset tulossa, mies jättää jos en tee aborttia
Meillä on tällä hetkellä melko huono taloudellinen tilanne ja kolmosten takia tarvittaisiin tietenkin isompi asunto (nyt kaksio) ja iso auto. Nyt ei autoa ollenkaan ja minulla ei edes ajokorttia. Ajokorttiinkin menee jo monta tonnia. Mies menetti juuri työn ja on sitä mieltä että ei pärjätä kolmen vauvan kanssa kun on nämä rahaongelmatkin. Meillä on jo yksi vanhempi lapsi, kohta 2-vuotias. Kahden kanssa pärjäisi vielä ilman autoa ja kolmioon mahtuisimme. Oltiin siis laskettu että tullaan toimeen 4-henkisenä perheenä.
Mies paasaa koko ajan siitä abortista ja ettei rahat riitä. Aborttiin en aio suostua, mutta miten ihmeessä pärjään yksin kolmen vauvan ja yhden isomman kanssa jos mies jättää? Miten pääsen edes kotoa ulos neljän pienen kanssa? Koko eilispäiväkin meni riidellessä tästä abortista.
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:53"]
Mies ei voi pakottaa aborttiin. Jos oikeasti lapset on suunniteltuja ja tulikin 3 yhden sijasta, onhan se valtava yllätys, mutta eipä tainnut mies olla oikeasti perheeseensä sitoutunut ja kiintynyt jos tuon takia lähtee. Suututtaa, itse en välttämättä edes halua lapsia, mutta jos joku haluaa niin kaikkeen pitäisi varautua, ei ole sinun vikasi tuo. Onko oikeesti edes järkevää tehdä ekaa lasta jos rahasta on noin kiinni. Itkeekö mies abortin perään että olisipa tehty jos syntynyt lapsenne todetaankin syntymän jälkeen vammaiseksi. Mietipä sitä. Miehesi ei ole oikeasti varautunut elämäänne yhtään. Eihän teillä ole varaa erikoislääkäreihin ja kuljetuksiin ja hoitoihin ja tukipalveluihin.
[/quote]
Mies ei ole varautunut? Mitä AP on tehnyt?
[/quote]
Eikä ole. Jos suunnitellaan yhtä lasta niin sitten tehdään yksi lapsi. Turha lässyyttää jostain sitoutumisesta. Suhteessa ollaan niin kauan kuin se täyttää omat tarpeet.
Tuo AP:n toimintra se vasta vastuutonta on. IKINÄ ei pidä tehdä enempää lapsia kuin pystyy elättämään. Eikä ne kykene elättämään edes nykyisiä.
Kyllähän kolmoset on järkytys kenelle tahansa, ja elämä muuttuu täysin. Turha sitä miestäkään ruoskia vaikka paniikki iski. Mutta älä ap tee hätäisiä liikkeitä, ota selvää kaikesta ja tee sitten järjellä ja sydämellä paras ratkaisu kaikille.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:38"]
FB:ssä on myös vertaistukea monikkovanhemmille, ja jopa ihan hoitoapuakin on tarjolla isompien monikkojen vanhemmat haluavat auttaa, kun tietävät mitä se on, ja on taito hoitaa useampaa yhtäaikaa. Ota asioista selvää. Ehkä mieskin rauhoittuu kun selvität minkälaista tukea on saatavilla eri tahoilta, seurakunnastakin voi kysäistä, ei siinä mitään häviä.
[/quote]
Toi se vasta on vastuutonta. Muiden EI pidä heitä auttaa. Jos he niitä kakaroita väsää niin HEIDÄN pitää ne hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:22"]
Miehille tulisi olla sellainen kolutus jossa kerrotttaisiin, että harrastaessaan seksiä ilaman ehkäisyä nainen tulee mahdollisesti raskaaksi ja koskaan ei voi tietää tuleeko kaksoset, kolmoset.....Jos mies ei voi kantaa vastuuta lapsista hänen täytyy itse huolehtia ehkäisystä. Abortti ei ole ehkäisykeino.
Miten tuo on niin vaikea miesten tajuta. Näitä tarinoita nähnyt useamman jossa mies mankuu naista tekemään aborttia ensin huhkittuaan ilman ehkäisyä.
[/quote]
Se on vastuusa joka ne synnyttääkin. Ainahan Ap voi antaa lapset pois. Mitä se oikein valittaa? Jos itse niihin kiintyy niin oma ongelma.
[/quote]
Joo, eihän se suinkaan ole mm. hormoneista kiinni, että niihin vauvoihin kiintyy usein voimakkaasti jo kohdussa... Valintahan se tietysti on.
Juuri sinunlaistesi ihmisten vuoksi Suomessakin on lailla määrätty isille elatusvelvollisuus. Koska tuollaisiakin törppöjä on, jotka eivät muuten sitä vastuuta tajuaisi kantaa.
On kyllä kurja tilanne. :(
Itse en olisi kolmosten kanssa pärjännyt ilman miehen tukea, mutta tiedän kyllä kolmosperheitä, joissa äiti on yh tai mies on mutta ei osallistu, ja kyllä nämä äidit pärjäävät.
Olisin varmaan itsekin pärjännyt, jos muuta vaihtoehtoa ei olisi ollut, mutta kyllä se raskasta (raskaampaa) olisi ollut.
Meillä oli "helpot" vauvat ja vauvavuosi ei ollut mitenkään kaoottinen, mutta se 1-2v väli oli aika kamala, kun saivat jalat alle, mutta taitoa/järkeä ei yhtään. Ja sitten 2v uhmat siihen päälle.
Millä viikoilla olet? Kolmosraskaudessa on isot riskit ja ennen kuin sinulla on kolme elävää vauvaa käsissä, niin mitä vain voi tapahtua.
Jos olet fb:ssä liity kolmosperheiden juttupaikkaan, niin saat vertaistukea.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:39"]
aja[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:22"]Miehille tulisi olla sellainen kolutus jossa kerrotttaisiin, että harrastaessaan seksiä ilaman ehkäisyä nainen tulee mahdollisesti raskaaksi ja koskaan ei voi tietää tuleeko kaksoset, kolmoset.....Jos mies ei voi kantaa vastuuta lapsista hänen täytyy itse huolehtia ehkäisystä. Abortti ei ole ehkäisykeino.
Miten tuo on niin vaikea miesten tajuta. Näitä tarinoita nähnyt useamman jossa mies mankuu naista tekemään aborttia ensin huhkittuaan ilman ehkäisyä.
[/quote]
Ja naisenko on jotenkin täysin mahdotonta huolehtia ehkäisystä, jos tietää, että mies ei voi eikä halua huolehtia lapsista? Miksi ehkäisyn pitäisi olla vain miehen vastuulla, kun kaksi ihmistä harrastaa seksiä?
Ja edelleen: miehellä on täysi oikeus jättää vaimonsa, jos katsoo, ettei kykene elämään suurperhearkea. Ei häntä voi kukaan pakottaa jäämään. Miksi haluaisitte ehdottomasti miehen jäävän väkisin suhteeseen, jossa ei voisi hyvin? Minusta on mieheltä vastuuntuntoista lähteä suhteesta, jossa masentuisi, katkeroituisi ja päätyisi pidemmän päälle vain vahingoittamaan henkisesti tai fyysisesti vaimoaan ja lapsiaan. Miksi teidän mammojen mielestä olisi paras ratkaisu jäädä suhteeseen, jossa ei halua elää?
[/quote]
Jos mies ei halua kantaa vastuuta lapsista eikä niitä halua hän itse huolehtii ehkäisystä.
Jos nainen ei halua kantaa vastuuta hän myös huolehtii ehkäisystä.
Tässä tapauksessa nainen on nyt kantamassa vatuuta.
Myö ehkäisy saattaa pettää ja ei ole täysin varmaa, kondomin käyttö taitaa olla varmin keino estää raskaus. Varminta on miehen käydä katkaisemassa piuhat jos tietää, ettei halua lasta/lapsia.
[/quote]
Nainen on itse vastuussa omasta kehostaan. Lapset ovat sen ongelma joka ne haluaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:47"]
FB:ssä on myös vertaistukea monikkovanhemmille, ja jopa ihan hoitoapuakin on tarjolla isompien monikkojen vanhemmat haluavat auttaa, kun tietävät mitä se on, ja on taito hoitaa useampaa yhtäaikaa. Ota asioista selvää. Ehkä mieskin rauhoittuu kun selvität minkälaista tukea on saatavilla eri tahoilta, seurakunnastakin voi kysäistä, ei siinä mitään häviä.
[/quote]
Toi se vasta on vastuutonta. Muiden EI pidä heitä auttaa. Jos he niitä kakaroita väsää niin HEIDÄN pitää ne hoitaa.
[/quote]
Oletko ikinä kuullut yhteiskunnasta? Näin se toimii, autetaan lapset hyvään vauhtiin elämässään ja heistä tulee potentiaalisia veronmaksajia, jotka huolehtivat yhteiskunnasta tulevaisuudessa. Syntyvyys laski taas, että onnea ja kiitos ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 21:09"]
Trolli
[/quote]
Mitä väliä vaikka olisikin. Samanlaiset ongelmat ovat kuitenkin todellisuutta monessa perheessä. Siksi tästä on hyvä keskustella riippumatta siitä, onko juuri tämä tapaus totta
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:22"]Miehille tulisi olla sellainen kolutus jossa kerrotttaisiin, että harrastaessaan seksiä ilaman ehkäisyä nainen tulee mahdollisesti raskaaksi ja koskaan ei voi tietää tuleeko kaksoset, kolmoset.....Jos mies ei voi kantaa vastuuta lapsista hänen täytyy itse huolehtia ehkäisystä. Abortti ei ole ehkäisykeino.
[/quote]
Ja naisenko on jotenkin täysin mahdotonta huolehtia ehkäisystä, jos tietää, että mies ei voi eikä halua huolehtia lapsista? Miksi ehkäisyn pitäisi olla vain miehen vastuulla, kun kaksi ihmistä harrastaa seksiä?
Ja edelleen: miehellä on täysi oikeus jättää vaimonsa, jos katsoo, ettei kykene elämään suurperhearkea. Ei häntä voi kukaan pakottaa jäämään. Miksi haluaisitte ehdottomasti miehen jäävän väkisin suhteeseen, jossa ei voisi hyvin? Minusta on mieheltä vastuuntuntoista lähteä suhteesta, jossa masentuisi, katkeroituisi ja päätyisi pidemmän päälle vain vahingoittamaan henkisesti tai fyysisesti vaimoaan ja lapsiaan. Miksi teidän mammojen mielestä olisi paras ratkaisu jäädä suhteeseen, jossa ei halua elää?
[/quote]
Jos mies ei halua kantaa vastuuta lapsista eikä niitä halua hän itse huolehtii ehkäisystä.
Myö ehkäisy saattaa pettää ja ei ole täysin varmaa, kondomin käyttö taitaa olla varmin keino estää raskaus. Varminta on miehen käydä katkaisemassa piuhat jos tietää, ettei halua lasta/lapsia.
[/quote]
Nainen on itse vastuussa omasta kehostaan. Lapset ovat sen ongelma joka ne haluaa.
[/quote]
Mies on vastuussa siittiöissään. Jos ei halua lapsia, ne siittiöt voi pitää siellä omassa kehossaan tai päästää ne kortsuun. Oma valinta.
Äääääärimmäisen harvinaista, että luonnollisesti lähtee kolmoset tulemaan. Ettehän ole käyttäneet hedelmöitysmenetelmiä raskauden aloituksessa? Jos olette ja mies nyt alkaa heittämään kapuloita rattaisiin, koska tulee kolmoset, niin huh huh. On pitänyt tietää, mitä tuleman voi pitää!!!!
joka tapauksessa, jos et halua aborttia, niin et annan miehen mielipiteen vaikuttaa päätökseesi!!!!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mieskö ei ole vastuussa ehkäisyttömästä (tai kyllähän aikuinen ymmärtää että vahinkoja käy ehkäisylläkin) seksistä? Onko miehet oikeasti mielestäsi niin lapsia, etteivöt he ole oikeastaan vastuussa mistään tekemisistään? Lapset ovat ongelma tässä ainoastaan ap:n miehelle. Olisi käynyt katkaisemassa piuhansa ja ottanut vastuun siten.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:22"]
Miehille tulisi olla sellainen kolutus jossa kerrotttaisiin, että harrastaessaan seksiä ilaman ehkäisyä nainen tulee mahdollisesti raskaaksi ja koskaan ei voi tietää tuleeko kaksoset, kolmoset.....Jos mies ei voi kantaa vastuuta lapsista hänen täytyy itse huolehtia ehkäisystä. Abortti ei ole ehkäisykeino.
[/quote]
Se on vastuusa joka ne synnyttääkin. Ainahan Ap voi antaa lapset pois. Mitä se oikein valittaa? Jos itse niihin kiintyy niin oma ongelma.
[/quote]
Joo, eihän se suinkaan ole mm. hormoneista kiinni, että niihin vauvoihin kiintyy usein voimakkaasti jo kohdussa... Valintahan se tietysti on.
Juuri sinunlaistesi ihmisten vuoksi Suomessakin on lailla määrätty isille elatusvelvollisuus. Koska tuollaisiakin törppöjä on, jotka eivät muuten sitä vastuuta tajuaisi kantaa.
[/quote]
Oma ongelma jos kiintyy johonkin.
Onneksi on keinot että niitä ei tarvitse maksaa. Syy on aina sillä joka ne lapset pitää. Eu kenenkään muun ei edes yhteiskunnan. Kenenkään muun ei pidä maksaa euroakaan.
Tämä ketju antoi minulle kyllä motivaatiota kasvattaa poikani ymmärtämään vastuunsa. Mies joka harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja ei ole valmis kantamaan seurauksia on vastuuton.
Ja jos ehkäisy olisikin naisen kontolla suhteessa pillerien muodossa täytyy tiedostaa, että ne eivät ole 100% varma ehkäisy ja tällöinkin on kannettava vastuunsa jos ehkäisy pettää.
Ainoa tapaus jossa hyväksysin miehen kiukun olisi tilanne, että yhteisellä sopimuksella naisen söisi pillereitä ja salaa hankkiutuisi raskaaksi. Eli nainen haluaisi syödä pillereitä, mutta valehtelisi.
Se taas ei käy laatuun , että naisen tulisi syödä pillereitä miehen painostuksesta jotta mies pääsee helpomalla ja saa vedellä paljaaltaan.
Tuntuu, että monet miehet ovat unohtaneet, että biologian kannalta seksi on lisääntymistä varten eikä pelkästään heidän tarpeidensa täyttämistä
varten. Omassa itsekkäässä minä, minä maailmassaan he olettavat kuksivansa vailla vastuuta naisen sitten mennessä tarpeen tulllen tekemään abortin sairaalaan.
Mun paikkakunnalla oli nainen samassa tilanteessa. Yksin otti vastaan kolmoset. Ystäväpiiri tuki, mll haki vapaaehtoisia hoitajia auttamaan äitiä tunnin-kaks päivittäin et äiti
sasaa levätä, s market antoi lahjakortin, vapaaehtoiset järjesti vaippa yms keräyksen fb:n välityksellä.. kyllä sä selviät. Älä tee aborttia jos et itse tahdo.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote]
Voi yök! Sinustako vaimon tulisi olla miehenkin äiti? Miksi mies sitten harrastaa seksiä (suojaamatta), jos ei ole valmis kantamaan vastuuta? Ei häntä voi väkisin suhteessa pitää, mutta täysin vastuuton kusipäähän tuo mies on, sitä ei käy kieltäminen.
[/quote]
Ehkä onkin, mutta ei minulla kyllä mitään sympatiaa aloittajaakaan kohtaan ole. Jos kerran tietää, ettei kykene taloudellisesti kantamaan vastuuta niin monesta lapsesta, on täysin vastuuton kusipää, jos siitä huolimatta hankkii niin paljon lapsia ja vain toivoo asioiden järjestyvän jonkin ihmeen kautta. Kaipa aloittajakin on tiedostanut, että aina on monikkoraskauden mahdollisuus, mutta silti päättänyt lisääntyä, vaikka ei ole rahaa elättää lapsia.
Ap, luulen, että mies on vain paniikissa: jos on laskeskellut, että pystytte elättämään kaksi muksua, niin se, että niitä lapsia onkin neljä, voi aiheuttaa järjen sumentumisen.
Sanot myös, että mies on nimenomaan huolestunut taloudellisesta tilanteestanne: hienoa, sinulla on mies, joka osaa ajatella järkevästi. Nyt vain sanot sille miehelle, että tottakai tulotaso tippuu, kun mieskin työttömäksi jää, mutta se ei ole maailmanloppu. Elintasoa pitää laskea vain siihen asti, että töitä löytyy.
Eli rauhottele miestäsi ja esittele, että lapsilisistä tulee jo ok summa, asumiseen saatte varmasti tukea jne. En usko, että miehesi on oikeasti lähtemässä, kunhan panikoi.
Tsemppiä :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 21:13"]
Mä oon siinä käsityksessä,et kunnat auttaa ilmaiseksi lasten hoidossa. Koska sehän on täysi mahdottomuus hoitaa yksin noin montaa vauvaa. Kysele neuvolasta ja anna miehen olla,tehkööt omat päätöksensä. Miltä sinusta tuntuu? Kannattaa tosissaan jutella neuvolassa!!
[/quote]
Käsittääkseni jos syntyy neloset niin silloin kunnalla on velvollisuus palkata perheelle ekaksi vuodeksi kotiapua. Kolmosille ei tällaista velvoitetta ole. Näin ainakin oli muutama vuosi sitten kun tuttavaperheeseen syntyi kolmoset. Perheen isä tuumas että voi kun olis tullut yksi lisää niin apua olis saanut, nyt ei.
[/quote]
[/quote]
Oletko ikinä kuullut yhteiskunnasta? Näin se toimii, autetaan lapset hyvään vauhtiin elämässään ja heistä tulee potentiaalisia veronmaksajia, jotka huolehtivat yhteiskunnasta tulevaisuudessa. Syntyvyys laski taas, että onnea ja kiitos ap:lle.
[/quote]
Yhteiskunnan idea on saada järjestelmä toimimaan (poliis jne) ei elättää ihmisiä. Yhteiskunnan idea on luoda tilanne missä ihmiset voivat itse elättää itsensä ei elää yhteiskunnan tuilla.
Sorry, mutta tämä juttu vaikuttaa keksityltä. On taas yksi näistä naisten lempiaiheista. Nykyisin on niin hyvät ehkäisykeinot, että johan olis kummaa, jos siltikin ihan kolmosia pukkais !!! :D
Jätä mies. Mä voin tulla hoitamaan teidän vauvoja :)