Istuitko synnytyksen jälkeen renkaan päällä?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:07"]
En. Makasin muutaman päivän teholla hengitysletku kurkussani, ja sen jälkeen oli niin raskaat lääkitykset, että tuskin pysyin pystyssä. Makoilin vain pari ensimmäistä viikkoa. Lapsen isä oli korvaamattoman ihana niinä(kin) päivinä.
[/quote]
Miksi? Hengitysletku kurkussa?
[/quote]
Hengittämisen tueksi ole laitettu hengitysletku, kun olin kytkettynä hengityskoneeseen, koska olin useita päiviä teholla tainnoksissa vakavan verenhukan takia.
En ole tarvinnut, vaikka kaikissa synnytyksissä tuli laajat repeämät. Onko se muuten sellainen väline, jota osastolla tarjotaan tai saa pyydettäessä vai pitäisikö sellainen itse tuoda mukana?
Tuo tuolikyyti ei ole tarkoitettu huviajeluksi. Minulle ei edes tarjottu sitä ekassa synnytyksessä, jonka jälkeen olin hyväkuntoinen ja pystyin itsekin kävelemään kantamuksineni osastolle pitkänkin matkan. Ja ei kukaan henkilökunnasta katsonut pitkään... Toisessa menetin niin paljon verta, etten olisi pysynyt pystyssä osastolle, ja kolmannessa meni nivel pois paikoiltaan enkä pystynyt kävelemään.
Kyllä istuin, välilihaleikkaus tehtiin ja tikit kiristivät ikävästi. Kotonakin vielä taiteilin jonkilaista pyyhemyttyä alle aina kun piti istua, mutta en sitä muistaakseni kovin kauan tarvinnut. Ehkä noin viikon.
Nykyään renkaan päällä istumista ei suositella. Huonontaa verenkiertoa. Itse istuin vinossa, toisella kankulla (tai makasin) niin kauan kunnes taas pystyi istumaan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:42"]
Tuo tuolikyyti ei ole tarkoitettu huviajeluksi. Minulle ei edes tarjottu sitä ekassa synnytyksessä, jonka jälkeen olin hyväkuntoinen ja pystyin itsekin kävelemään kantamuksineni osastolle pitkänkin matkan. Ja ei kukaan henkilökunnasta katsonut pitkään... Toisessa menetin niin paljon verta, etten olisi pysynyt pystyssä osastolle, ja kolmannessa meni nivel pois paikoiltaan enkä pystynyt kävelemään.
[/quote]
Ei minullekaan tarjottu kummallakaan kerralla tuolikyytiä. Ihan omin jaloin kävelin osastolle ja kärräsin edessäni vauvaa siinä pyörillä liikkuvassa läpinäkyvässä vauvansängyssä.
En tarvinnut. Ei tullut yhtään repeämiä enkä tarvinnut yhtään kipulääkkeitäkään.
Ekan jälkeen joo, jopa viikon verran, tokan jälkeen en.
En istunut, jotenkin tuntuu että se olisi ehkä jopa pahentanut tilannetta.
Istuin kun pystyin alussa nimittäin ainoastaan makuuaasento oli siedettävä! Aivan kamala kokemus.
En istunut renkaan päällä. Eppari tehtiin ja yli kymmenen tikkiä siihen, melko normaalisti pystyi toimimaan heti synnytyksen jälkeen.
Olen synnyttänyt molemmat lapseni Kättärillä. Siellä ei suositeltu renkaan käyttöä. Tuli kuulemma painetta väärään paikkaa, jos istui sellaisen päällä. Suosittelivat istumaan vain toisella kankulla tai olemaan makuulla. Istuin siis toisella kankulla. Kyllä siellä parilla näytti rengaskin olevan, olivat erikseen pyytäessä sen saaneet, joten eivät ehdottomia olleet kuitenkaan.
Sairaalassa makasin, olin neljä yötä osastolla. Mut vietiin sängyllä osastolle, koska pyörryin, kun nousin ylös. Mies kävi hakemassa renkaan, että pystyisin istumaan kotimatkan. Tiedän, ettei sitä suositella, mutta en olisi pystynyt istumaan ilmankaan. Kotona makasin, parin päivän päästä pystyin istumaan tyynyn päällä. Mies hoiti vauvaa, mä vain imetin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:02"]
En todellakaan.
Istuin paljon risti-istunnassa - vaavi siinä keskellä. Kuvista näkee, että harrastin sitä paljon myös synnärin jälkeen. Vaavi viihtyi siinä hyvin ja itse sain luettua lehtiä.
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen en tajunnut, että rullatuolia tarjotaan sen takia, että saisi vaavin syliin ja voisi vielä vilkuttaa matkalla :-) sen takia en sitä ottanut, vaan heitin laukun olalle ja siirryttiin osastolle. (Miehen mukaan henkilökunta vähän tuijotteli)
Toisen kanssa olisi tämän ja sisäistänyt, ja otin tuolikyydin :-) vaikka vointini takia en sitä todellakaan olisi tarvinnut.
[/quote]
1. Mikä helvetti on rullatuoli?
2. Kenelle olisi pitänyt vilkuttaa?
3. Uskotko oikeasti, että henkilökunnalla on aikaa tuijottaa pitkään jos joku KÄVELEE?
En. Minäkin olen istunut heti kaikkien kolmen sunnytyksen jälkeen. Pikkasen on ollu paikat hellänä, mutta siinä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:01"]Istuin ja hyvin varovasti renkaankin päälle kun paikat oli tikkejä täynnä. Ensimmäisen viikon pissaaminenkin sattui niin että tuli vedet silmiin.
[/quote] Sama. Se oli aivan hirveetä. :( En pystynyt seisomaankaan ilman kipua. Nyt reilu 6kk synnytyksestä ja seksi ei onnistu edelliseen malliin kun olen toiminnan jälkeen niin kipeä että turpoan ja en voi kuin maata... olisi pitänyt pyytää sektio!
Kyllä vain. Tuskin pääsin kävelemään ja välillä oli kiva koittaa edes syödä muussa kuin makuuasennossa.
En mutta jonkin aikaa istuin vain joko pehmeillä alustoilla taikka jännästi toisella kankulla.
Ei mitään renkaita eikä pyörätuoleja ole ollut käytössä, itse kannoin kassini ja työnsin vauvani sängyllä osastolle. Kaksi synnytystä, ei repeämiä, kivunlievityksenä ainoastaan ilokaasu.
En istunut renkaalla. Ja eppari tehtiin.