Istuitko synnytyksen jälkeen renkaan päällä?
Kommentit (51)
No kokeilin, mutta eipä sekään ottanut onnistuakseen. Taisin istua ensimmäisen kerran n. 6 viikon kuluttua synnytyksestä. Aiemmin ei vaan kipujen takia pystynyt ja kyllä söin särkylääkkeitä. Automatka laitokselta kotiin oli ihan sietämätöntä...kaikki ne pienetkin kuopat tiessä - au!
Eka syntyi sektiolla ja silloin istuin samana päivänä. Kipulääkkeitä ja kipuja kaikenkaikkiaan n. viikon verran.
En, miksi ihmeessä olisin? O______o
En pystynyt pariin viikkoon istumaan ollenkaan. Repeämät ja ompeleet kiristi ja sattui aivan liikaa siinä asennossa. Makuullaan tai seisten vaan pystyi olemaan.
En. Ihan normaalisti istuin suoraan tuolille. Näin jokaisen kolmen synnytyksen jälkeen.
En.Olen pystynyt joka synnytyksen jälkeen istumaan heti normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:52"]
En pystynyt pariin viikkoon istumaan ollenkaan. Repeämät ja ompeleet kiristi ja sattui aivan liikaa siinä asennossa. Makuullaan tai seisten vaan pystyi olemaan.
[/quote]
Lisään vielä, että vaikka noin ilkeästi repesijn ja se toipuminen oli alkuun kivuliasta (ajatuskin vessakäynnistä, OUCH!), niin mitään pysyviä haittoja ei ole minulle jäänyt alapäähän, ei ulkonäköön eikä toiminnallisuuteen.
En. En pystynyt viikkoihin istumaan ekan synnytyksen jälkeen pahojen repeämien takia, myös renkaalla istuminen kiellettiin koska tunsin painetta alapäässä ihan makuuasennossakin.
Istuin ja hyvin varovasti renkaankin päälle kun paikat oli tikkejä täynnä. Ensimmäisen viikon pissaaminenkin sattui niin että tuli vedet silmiin.
En todellakaan.
Istuin paljon risti-istunnassa - vaavi siinä keskellä. Kuvista näkee, että harrastin sitä paljon myös synnärin jälkeen. Vaavi viihtyi siinä hyvin ja itse sain luettua lehtiä.
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen en tajunnut, että rullatuolia tarjotaan sen takia, että saisi vaavin syliin ja voisi vielä vilkuttaa matkalla :-) sen takia en sitä ottanut, vaan heitin laukun olalle ja siirryttiin osastolle. (Miehen mukaan henkilökunta vähän tuijotteli)
Toisen kanssa olisi tämän ja sisäistänyt, ja otin tuolikyydin :-) vaikka vointini takia en sitä todellakaan olisi tarvinnut.
En istunut. Ei revennyt eikä tarvinnut leikata välilihaa. Yksi synnytys takana eikä uusia tule :(
En, vaikka ekassa synnytyksessä sain repeämän, johon ommeltiin vaikka kuinka monta tikkiä. Osastollakin hoitajat kokoajan tyrkyttivät, että "etkö muka tarvitse särkylääkettä??". No en. En tiedä, miksei, mutta ei ommeltu repeämä mulla ollut mitenkään kipeä.
En pystynyt istumaan ollenkaan ekojen viikkojen aikana. Tuli iso repeämä, kun episiotomiahaava repesi pidemmäksi vauvan syntyessä. Se tikattiin, mutta siihen vuosi paljon verta joka kerääntyi isoksi pahkuraksi haava-alueen alle ja se tulehtuikin. Pystyin istumaan ehkä kuukauden kuluttua, silloin käytin rengasta aluksi.
En. Makasin muutaman päivän teholla hengitysletku kurkussani, ja sen jälkeen oli niin raskaat lääkitykset, että tuskin pysyin pystyssä. Makoilin vain pari ensimmäistä viikkoa. Lapsen isä oli korvaamattoman ihana niinä(kin) päivinä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:07"]
En. Makasin muutaman päivän teholla hengitysletku kurkussani, ja sen jälkeen oli niin raskaat lääkitykset, että tuskin pysyin pystyssä. Makoilin vain pari ensimmäistä viikkoa. Lapsen isä oli korvaamattoman ihana niinä(kin) päivinä.
[/quote]
Miksi? Hengitysletku kurkussa?
[/quote]
mtien hän oli korvaamaton? Eikö lapsi kuitenkin ollut koko ajan sairaalassa sillä eihän mies voi alkaa imettämään?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:18"]
[/quote]
mtien hän oli korvaamaton? Eikö lapsi kuitenkin ollut koko ajan sairaalassa sillä eihän mies voi alkaa imettämään?
[/quote]
Miten luulet, että minä olisin tajuttomana imettänyt? Lapsi on saanut tuttipullosta korviketta syntymästään asti. On muuten nukkunut aina tosi hyvin, ei ole paljon tarvinnut herätä yöllä imettämään. Vauvan isä lähti vauvan kanssa kotiin, ennen kuin minä pääsin pois. Hän myös hoiti minua kotona samoin kuin vauvaamme, kunnes minä kykenin auttamaan hoidossa.
En, kaksi alatiesynnytystä. Olen molemmissa istunut jo heti synnytyssalissa ja katsellut siitä kun vauva pestään ja mitataan.
Jos haluaa saivarrella, tuolla on kuva oikeasta rullatuolista ;)
http://villavyyhti.fi/kehruutarvikkeet/schacht/schacht-rullatuoli