Hölmöin/vastenmielisin työtarjous, jonka olet työkkärin kautta saanut?
sinun mielestäsi hölmöin. Muut voivat olla siis mitä mieltä tykkäävät, mutta nyt kysytään sinun mielipidettäsi.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:39"]
Minun opiskelema ala oli jo tuolloin tiedossa eli kauppa/rahoitus ja olin ollut harjoittelijana pankissa, mutta olin ilmottautunut silloisen kotikaupunkini työkkäriin (silloin aikoinaan oli se käytäntö että pystyi heti yo-kirjoitusten jälkeen, ja jollain aika lyhyellä karenssilla, en tiedä onko sama nyt?) koska minulla ei vielä ollut varmaa kesätyöpaikkaa, ja minulle tuli sitten työkkärin lappu että pitää hakea jonkun vanhuksen henkilökohtaiseksi avustajaksi ja jos työtä tarjotaan niin se pitää ottaa vastaan, muuten tulee karenssi.
Mainitsin tästä oudosta työtarjouksesta eräälle tuttavalle ja hän tunsi kaksi nuorta hoitoalalle aikonutta naista jotka olivat olleet kyseisessä työssä tuon vanhuksen luona, molemmat eronneet siitä hommasta muutaman viikon jälkeen, ja sanoivat että se vanha nainen on hullu. Oli heitellyt heitä kaikella mahdollisella kuten veitsillä ja juomalaseilla, käskenyt työntää pyörätuolilla häntä ulkona "aamulenkillä" 25 sentin lumihangessa ennenkuin aura-auto käynyt sielläpäin, toinen oli joutunut kyykkiä ja pestä keittiön lattian tiskiharjalla 4 kertaa peräkkäin ennenkuin tämä hullu oli tyytyväinen. Soitin hermostuksissani työkkäriin, mutta kokosin itseni ja sanoin päättäväisesti että tiedän tapauksen että haluatteko että tällainen kokematon ihminen jolla ei minkäänlaista hoitokokemusta, alkaa hoitaa ja vahtia tuollaista vanhaa ihmistä ja että ottaako työkkäri vastuun jos sille vanhukselle sattuu jotain jos minä en osaa tehdä jos se saa jonkun kohtauksen ja tarvitsee tietyt lääkkeet kun minulla ei kokemusta eikä koulutusta? Työkkäri perui sen, joten minun ei tarvinnut mennä edes haastatteluun (kukakohan senkin haastattelun olisi pitänyt, tuskin se vanhus?) enkä saanut karenssia. Sain toimistotyön kunnan hallintotoimistossa kesäksi, pari päivää tuon em. soiton jälkeen :)
Haastattelijoina olisivat todennäköisesti olleet vanhuksen lapset. En ymmärrä ihmisiä, jotka kertovat tuollaisia kauhujuttuja, mutta kun niitä oikeasti ryhdytään tutkimaan, ei todenperäisyyttä löydy. Ei ole pyörätuolin jälkiä hangessa jne.
[/quote]
Kyllä näitä vaan on ja ihan tosijuttuja! Hyvä ystäväni oli henkilökohtaisena avustajana ja joutui lopulta hakemaan avustettavalleen lähestymiskiellon, oli aivan hullu, mm. pahoinpitelyä, häiriköintiä, omaisuuden tuhoamista jne. Ja ei paljon tarvinnut tonkia, poliisilla kun riitti todisteita iso pino.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:16"]
Päiväkotiin piti mennä työhaastatteluun. Kerroin haastattelussa avoimesti, etten ole yhtään kiinnostunut muiden ihmisten lapsista enkä ole sopiva siihen hommaan (olen ihan eri alan ihminen, en voi kuvitellakaan olevani lasten kanssa tai yleensäkään hoitoalalla töissä). Sain paikan. En mennyt. Olisin ollut täysi katastrofi.
[/quote]
Mitä ihmettä?? Minä hain valmistumisen jälkeen työkokemuksella päiväkoteihin töihin. No ei kutsuttu edes töihin, kuulemma todella vaikea saada töitä päiväkodista kun on niin paljon hakijoita.
Ja olen siis välittävä, lapsista aidosti pitävä ihminen.
Pistää kyllä vihaksi. :(
[/quote]
Siis: Ei kutsuttu edes työhaastatteluihin :D
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 15:17"]
sinun mielestäsi hölmöin. Muut voivat olla siis mitä mieltä tykkäävät, mutta nyt kysytään sinun mielipidettäsi.
[/quote]
Implikoit, että työkkäristä tarjottaisiin töitä ikinä?
[/quote]
:D juu, ei kertaakaan oo osunut vielä kohdalle.
Joskus ennenvanhaan (yli 10-v sitten) oli työttömän pakko laittaa tietonsa johonkin julkiseen työkkärin tietokantaan. Eli kuka tahansa "työnantaja" pystyi ottamaan sitä kautta yhteyttä. Muhun otti yhteyttä mm ternimaitokauppias-pariskunta ja Ruotsista soitti joku pyramidihuijauskauppias useasti ja yritti saada mua heidän rekrytilaisuuteensa.
Hölmöin:
Olin hakenut yhtä koulutustani vastaavaa paikkaa ja kävin siellä haastattelussakin, eivät kuitenkaan ottaneet minua kun en osannut yhtä ohjelmaa käyttää. Kävin sitten työkkärissä uusimassa työnhakua ja kerroin samalla (kun kysyttiin) että olen tuonnekkin hakenut mutta en ollut pätevä. Muutamaa viikkoa myöhemmin tuli sitten työhönosoitus juuri siihen samaan hommaan. Ei sit ollu ilmeisesti muitakaan päteviä löytynyt kun oli paikka edelleen auki. Tällä toisella kertaa hakiessani en päässyt enää edes haastatteluun.
Ihan tiedoksi: aikoinaan työtarjouksella (työhönosoitus) testattiin työnhkaijan työhalukkuutta. Nykyisin ei työtarjousta tehdä paikkaan, johon tekijä ei olisi edes jollain lailla pätevä. Tosin ei edes työnantaja oleta, että työnhakijat täyttävät ihan jokaisen vaatimuksen, ei ole olemassa 25v maisteria, jolla on 15 vuoden työkokemus ja vähintään 4 kielen erinomainen hallinta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:57"]
Mitä helkkaria sä yrität sanoa? Mikä sun pointti on oikeesti??
[/quote]
Aloittajan kysymyksessä oli että HÖLMÖIN/VASTENMIELISIN työtarjous jonka on työkkärin kautta saanut! Eikö tuo muka ole hölmöä tarjota tuollaista hoitotyötä ylioppilaalle? Etkö edes lue otsikoita, vaan hyökkäät aina vaan urposti möykkäämään muille?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:50"]
Haastattelijoina olisivat todennäköisesti olleet vanhuksen lapset. En ymmärrä ihmisiä, jotka kertovat tuollaisia kauhujuttuja, mutta kun niitä oikeasti ryhdytään tutkimaan, ei todenperäisyyttä löydy. Ei ole pyörätuolin jälkiä hangessa jne.
[/quote]
Opettele lainaamaan tekstiä oikein etkä pilaa toisen kirjoitusta! Jos sillä olisi ollut lapsia, niin kai ne olis huolehtineet siitä jossain määrin eikä katsoneet päältä jos äidillä vaihtuu hoitaja harva se viikko. Vai onkohan tuo niitä klassisia että äiti kuvittelee että vanhana lapset hoitaa mutta lapset sysää muille kun eivät jaksa, eli vanhuuden varalle ei niitä lapsia kannata ainakaan tehdä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 18:48"]
Muhun otti yhteyttä mm ternimaitokauppias-pariskunta ja Ruotsista soitti joku pyramidihuijauskauppias useasti ja yritti saada mua heidän rekrytilaisuuteensa.
[/quote]
Mulla sama juttu, juurikin nämä kaksi ottivat yhteyttä! :-o
Verkostomarkkinointi..... Onneksi asia selvisi työkkärin kanssa puhelimitse, että etsin töitä, enkä kusetusta.
Joskus ennenvanhaan (yli 10-v sitten) oli työttömän pakko laittaa tietonsa johonkin julkiseen työkkärin tietokantaan. Eli kuka tahansa "työnantaja" pystyi ottamaan sitä kautta yhteyttä. Muhun otti yhteyttä mm ternimaitokauppias-pariskunta ja Ruotsista soitti joku pyramidihuijauskauppias useasti ja yritti saada mua heidän rekrytilaisuuteensa.
[/quote]
Ai tuollaista tietokantaa ei enää ole? Hyvä homma. Mua kanssa koitettiin saada mukaan johonkin verkostomarkkinointisoopaan tota kautta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:57"]
Mitä helkkaria sä yrität sanoa? Mikä sun pointti on oikeesti??
[/quote]
Aloittajan kysymyksessä oli että HÖLMÖIN/VASTENMIELISIN työtarjous jonka on työkkärin kautta saanut! Eikö tuo muka ole hölmöä tarjota tuollaista hoitotyötä ylioppilaalle? Etkö edes lue otsikoita, vaan hyökkäät aina vaan urposti möykkäämään muille?
[/quote]
ehkä se kirjoittaja tarkoitti, että viestisi oli sekava tai jotain vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:09"]
[/quote]
Ai tuollaista tietokantaa ei enää ole? Hyvä homma. Mua kanssa koitettiin saada mukaan johonkin verkostomarkkinointisoopaan tota kautta.
[/quote]
eivät ne paikat ainakaan ole enää tavis tallaajien googlattavissa
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:09"]
[/quote]
[/quote]
eivät ne paikat ainakaan ole enää tavis tallaajien googlattavissa
[/quote]
eikunsiis hakijoita tarkoitan.
ed
Olin ollut monta kuukautta työttömänä, mistään ei tärpännyt vaikka olin kymmeniin paikkoihin hakenut. Minut pistettiin hakemaan siivoustyöhön muutaman kymmenen kilometrin päähän. Ei siinä mitään, laitettiin oikein sähköpostia asiasta ja paperikin tuli postista, lisäksi minun piti soittaa te-toimistolle kun olin tähän mahtavaan työtarjoukseen tarttunut... harmi vain että tämä työ kesti yhteensä 6 tuntia, oli kysymys nimittäin jostain pikkukaupan hyllyjen ja lattian siivouksessa. Jee. En muuten päässyt sinne vaikka hain. Joku muu onnenpekka sai sitten sen.
Ohjelmoijaksi, joka johtui siitä että taloushallinnon tradenomin tutkintoni sijaan virkailija oli laittanut koodin tietotekniikan insinööri. Se oli aikaan ennen kuin omia tietojaan pääsi itse katsomaan, eli toistakymmentä vuotta sitten.
Mulle työkkäri lähetti tarjouksen entisestä työpaikastani, josta jouduin ottamaan (pakotettiin) loparit muutama kuukausi aiemmin.. Ja olin vielä haastanut ko yrityksen oikeuteen työsyrjinnästä ja epäasiallista kohtelusta, ja työkkäri tiesi asiasta.
Noh tein selvityksen miksi en kyseistä paikkaa ole hakemassa ja ei tullut seuraamuksia. Psykologian. Voitin sen oikeudenkäynnin, tosin ex pomo valitti hovioikeuteen, jonka tosin voitin senkin ja nyt odotellaan korkeimman oikeuden päätöstä..
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:22"]
Mulle työkkäri lähetti tarjouksen entisestä työpaikastani, josta jouduin ottamaan (pakotettiin) loparit muutama kuukausi aiemmin.. Ja olin vielä haastanut ko yrityksen oikeuteen työsyrjinnästä ja epäasiallista kohtelusta, ja työkkäri tiesi asiasta.
Noh tein selvityksen miksi en kyseistä paikkaa ole hakemassa ja ei tullut seuraamuksia. Psykologian. Voitin sen oikeudenkäynnin, tosin ex pomo valitti hovioikeuteen, jonka tosin voitin senkin ja nyt odotellaan korkeimman oikeuden päätöstä..
[/quote]
huhhuh!
No aikanaan, kun olin valmistumisen jälkeen työttömänä, työ kuin työ kelpasi eikä ollut minun mielestä yhtään vastenmielistä työtä. Olen ollut siivojana, grillin myyjänä, kaupassa hyllyjen täyttäjänä, vanhainkodissa siivooja/vanhusten hoitaja yms.
Ei ole minulle tullut vastaan, mutta äidilleni kyllä. Vahtimestarin homma.
Äiti jäi 60 v. työttömäksi tehtaasta, ikänsä ollut liukuhihnalla duunissa. Käynyt vain kansakoulun ja koulutodistus 6,0. Työkkäri passitti työhaastatteluun, johon haettiin englannin- ja ruotsinkielentaitoista rahastavaa vahtimestaria, joka voisi tuurata opasta. Äiti yritti virkailijalle selittää, että ei osaa kieliä ja ei ymmärrä taiteesta mitään, matikkapääkin on surkea. Ei kun sinne vaan! No kovasti olivat ihmetelleet museolla, että miksi tämän hakijan lähettivät...ei onneksi tullut karenssia.