Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Koetko raskauden ja synnytyksen pilanneen vartalosi?

Vierailija
08.04.2014 |

Ja jos , miten?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että raskaus ja synnytys olisivat pilanneet vartaloni. En saanut lainkaan raskausarpia, painan vähemmän kuin ennen raskautta, rintani ovat kasvaneet B-kupista D-kuppiin, vatsani on kiinteämpi kuin ennen raskautta... :)

Vierailija
2/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä en huomaa tällaisia muutoksia kenessäkään äidissä? Mun silmään sopusuhtaisia ja nättejä kaikki. Taidatte olla liian kriittisiä itsellenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilannut. Rintani suurenivat juuri sopivasti (lopputulos imetysten jälkeen B).

Vierailija
4/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette tyytyväisiä vatsaanne. Oletteko saaneet sixpackin takaisin ja onko vatsanne litteä vai onko mahassa sivulta katsoen pullotusta?

Haluan vaan tietää, onko minulla toivoa.

Vierailija
5/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:09"]

Te, jotka olette tyytyväisiä vatsaanne. Oletteko saaneet sixpackin takaisin ja onko vatsanne litteä vai onko mahassa sivulta katsoen pullotusta?

[/quote]

Mulla ei ole koskaan ollut sikspäkkiä, joten en ole myöskään saanut sitä takaisin, mutta vatsa oli (ennen uutta raskautta) suht litteä. On siinä vähän sellaista löysää ihoa kyllä. 

Se, miltä sun vatsa näyttää, riippuu todella monesta asiasta, esim. raskauksien määrästä ja kudostyypistä. Mulla on hyvin palautuva kudostyyppi (paljon kollageenia), mutta ei se ihan entisellään ole.

Vierailija
6/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus paransi ulkonäköäni. Rintani olivat ennen olemattomat (a-kuppi), nyt kuppikoko on dd. Mieheni jaksaa ihmetellä ja ihastella asiaa.. ;) Raskausarpia ei tullut, käytin kaakaovoita. Synnytys oli upea kokemus. Sen jälkeen alapääni on ollut entistäkin herkempi ja seksi on todella nautinnollista. Lantionpohjalihakset ovat niin timmissä kunnossa, että uusi gynekologi luuli minua synnyttämättömäksi naiseksi. Raskausaika toi toki tullessaan myös jotain, mistä haluaisin luopua; peräpukamat.. Mutta niidenkin kanssa pärjää, kun on pakko.

Vierailija
7/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan koe. Raskausarvet ovat elämän kunniamerkkejä.

Vierailija
8/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilannut. Sektioarpikaan ei haittaa, kun se on somasti maharöllykän alla piilossa.

Vierailija
9/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton väliä jollain vartalolla jos on saanut kolme jotain noin ihanaa!

Vierailija
10/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilannut. Ennen lapsia mulla ei ollu juurikaan lantiota, rinnat terävät ketunnokat kokoa 70A. Ekan raskauden jälkeen ei ollut vieläkään lantiota, ja rinnat pysyivät saman kokoisina 8kk imetyksen jälkeen, mutta niiden muoto pehmeni. Tokassa raskaudessa tuli lantiota enemmän ja rinnat kasvoivat kuppikoon (tai puolentoista) verran, muoto pysyi samana imetyksen aikana ja jälkeen, enkä huomaa että ois pudonneet mihkään. Ei ainakaan kynä pysy rintojen alla. ;)  Ekassa raskaudessa tuli raskausarpia reisiin ja pakaroihin, yksi alavatsaan. Tokassa raskaudessa tuli enemmän kiloja ja lisää arpia alavatsaan. Vatsa on nykyään litteä, mutta istuessa kyllä tulee pikkunen pullataikina tuohon alavatsalle. Selluliittia on nykyään hitusen pakaroissa ja reisissä, mutta nehän saa pois jos vaan jaksaa tehdä töitä sen eteen. Alapää ei revennyt synnytyksissä juurikaan, mutta onhan sen ulkonäkö kieltämättä vähän hmm...levähtänyt? :D Onneksi tuntuma on ennallaan, ellei parempikin, mistä lie johtuu. :) Peräpukamia on muutama harvoin häiritsevä. Ei mua hirveästi hävetä tai harmita mun kroppa, selluliitti välillä kiukuttaa. :D Vikasta synnytyksestä pari vuotta, BMI jossain 20 paikkeilla ja muutama kilo enemmän kuin ekan raskauden jälkeen. :)

Vierailija
11/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilannut. Olen aina ollut hoikka ja harrastanut urheilua aktiivisesti, myös raskausajan. Olen 163 cm/52kg kuten ennen raskauttakin. Painoa tuli raskaana 12kg ja lähinnä ison vatsan muodossa. Muuten pysyin hoikkana. Urheilin koko raskauden ajan viikottain ja tietysti loppua kohden kevyemmin. Synnärille jäi suurinosa kiloista, loput 5kg imetyksellä itsestään kuukaudessa.

Dietillä en ole ollut mutta en ole myöskään "syönyt kahden edestä" kuten jotkut tutuistani tekevät. "Nythän saa syödä mitä haluaa kun on raskaana". Minä pikemminkin katsoin tarkemmin mitä syön koska raskaana kerää rasvaa huomattavasti tehokkaammin kuin normaalitilassa enkä myöskään halunnut turhaa ruokkia vauvastani turhan isoa rasvalla ja sokerilla. (Mieheni geeneillä vauva oli muutenkin suht iso syntyessään).

Rasvasin 2 krt päivässä vartaloani heti alkuraskaudesta lähtien ja edelleen 6kk synnytyksestä. Raskausarpia on muutama haalea vatsassa ja rinnoissa, ei muualla. Rinnat on isommat kuin ennen (D) mutta imetän edelleen. Varmaankin löystyvät kun imetys loppuu mutta rintojen tehtävä on lapsen ruokkiminen joten en sure niitä.)

Minuakin pelotti raskauden tuomat kropan muutokset koska olen ollut aina tyytyväinen vartalooni ja sopusuhtainen. Mutta omilla valinnoilla ja tekemisillä pystyy kovasti vaikuttamaan lopputulokseen.

Olen 31v ja ensimmäinen lapsi kyseessä.

Vierailija
12/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe.

Mulla on 4 lasta alateitse synnytetty ja olen tyytyväinen vartalooni - nyt 50+ vieläkin enemmän kuin 30+:na. 2 raskausarpea olen löytänyt, mahanahasta näkee että on synnyttänyt kun lihakset näkyy vain reunoilla ja keskellä on aina hieman pehmeää. Rinnatkin on kiinteät ja pyöreät yhä. Mulla oli aina tosi pieni raskausmaha, sekin vaikuttaa ja vielä laihduin viimeisessä synnytyksessä alle lähtöpainon. Vartalon malli hieman muuttunut lasten myötä mutta parempaan suuntaan.

Olen normaalipainoinen ja  kehtaan yhä kulkea bikineissä uimarannalla.

Vierailija
13/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kyllä. 

Ei voi vastaankaan väittää, vaikka kuinka painoa saa alas niin ei auta, iho ei pysy perässä. Jos neljästi lihoaa 30 kiloa niin ei siitä ole enää entiseen paluuta, täytyy todellakin olla jo luonnonoikku tai sitten kaysoo itseään ruusunpunaisten lasien läpi. Vähintäänkin ne tissit vaan katselee kohti lattiaa tässä vaiheessa ja arpien määrä on aivan suunnaton! 

Mutta ei noita ihanuuksia haikaraltakaan saa tilattua, tää on tätä naisten elämätä :)

Vierailija
14/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pilasi.

Tissit oli aiemmin täydelliset keskikokoiset ja vaaleanpunanänniset. Nyt on ruskeanänniset riippuvat. Litteästä mahasta on tullut raidallinen housujen päällä roikkuva. Navasta tuli outo. Lantio on leveämpi eikä kestä paljoa rasitusta. Virtsa ja ilma karkailee. Jalkojen koko kasvoi ja nyt on vaikea löytää kenkiä. Peräpukamia tuli, onneksi ilmeisesti myös meni. Kahdessa synnytyksessä on pilluun ommeltu niin paljon tikkejä joka suuntaan, etten uskalla katsoa sinne, joltain Frankensteinin hirviöltä varmaan näyttää. Isona positiivisena puolena orgasmiherkkyys on kasvanut hurjasti. Ennen oli vaikea saada, nyt laukean turhankin pikaisesti. Jos en vähään aikaan saa, tyyliin viikkoon, niin laukean unissani.

Lapsia en kadu.

Vierailija
15/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat roikkuu, muuten ei muutoksia vartalossa.

Vierailija
16/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pilasi. Kaksi hyvin isomahaista raskautta lyhyellä ikäerolla, lopputuloksena pysyvästi erkaantuneet vatsalihakset ja paljon löysää nahkaa. Pullataikinamaiset ulkonäön vielä kestää, mutta selkäkipuja on paljon tuon puutteellisen vatsalihaskorsetin vuoksi. Mikään treeni ei siis auta. Ehkä vielä joskus käyn leikkauttamassa mahan kuntoon, ainakin silloin jos selkä alkaa reistata vielä enemmän.

Vierailija
17/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Kroppani on paljon paremman näköinen nyt kuin ennen raskauksia ja synnytyksiä. Mikä johtuu kyllä siitä, että nykyisin harrastan liikuntaa ja ennen en, mutta ei noista jäänyt mitään vaurioita.

Raskausarpia ei tullut, ja mulla on sikspäkki, että mitään röllykkääkään ei jäänyt. Imetys (tai painonlasku) kyllä jätti jälkiä rintoihin, mutta eivät ne nyt todellakaan pilalla ole!

Keräsin paljon raskauskiloja kummallakin kerralla, mutta ne lähtivät imettämällä itsestään, laihduin liikaakin.

Vierailija
18/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun mielestäni. Neljä lasta nopealla tahdilla.

Vierailija
19/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
20/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sikspäkki vasta raskauksien jälkeen. Vatsa on litteä ja lihakset erottuvat, mutta navan alapuolella on pikkuinen kumpare, jossa on aavistus enemmän rasvaa. Varmaan jokaisella terveissä mitoissa olevalla naisella on? Mutta ei pullota siis.

Löysää nahkaa on hieman, minkä näkee kun vaikka kumartuu alas, seistessä se asettuu ihan tiiviisti vatsan päälle. Istuessa ei tule makkaroita, mutta hiukan nahkaa.

Se näkyyko sikspäkki on aika lailla geeneistä kiinni. Jos sulla ei kerry rasva vatsaan ja lihakset kehittyvät helposti, saat sikspäkin kyllä näkyviin. Muissakin tapauksissa voi onnistua mutta vaatii enemmän työtä. Syömisestä se on ennen kaikkea kiinni, rasva pitää saada pois vatsasta, melkein sillä näkyy sikspäkki sitten.[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:09"]

[/quote]