G:Koetko raskauden ja synnytyksen pilanneen vartalosi?
Kommentit (58)
Sen puoleen joo että maha on nyt ihan arpinen :( Ja noh... kertyihän tota painoa ja lihasmassaa katosi kun ei voinnut samalla lailla liikkua ja urheilla mutta kaksi viimeistä asiaa on "helposti" korjattavissa. Henkilökohtainen mielipiteeni on että raskauden "kuuluukin" muokata kehoa, eikä minua niin haittaa vaikka vähän jossain näkyykin :)
Kyllä koen raskauksien ja synnytysten pilanneen vartaloni. Onneksi en tiennyt sitä etukäteen, sillä olisin saattanut pelätä liikaa ryhtyäkseni koko hommaan. Ja olisi todella traagista jos olisin jättänyt lapset tekemättä, ne ovat mun elämäni suurin onni.
En. Kyllä mun vartalon on pilannut salilla käymisen puute. T.laiha läski
Pilasi. Ei niinkään itse raskaus, toki raskausarpia tuli jne. mutta ne ei haittaa mua. Mahakin on jäänyt löllöksi mutta se oli vähän löllö jo ennen raskautta. Sen sijaan synnytys repi alapään niin tohkoksi ettei ikinä ole entisensä tai edes lähellä sitä. Ulkonäöllisesti ei suurta muutosta mutta repeämät teki tehtävänsä. Seksielämä ei ole enää niin mukavaa kun ennen synnytystä. Pettynyt olen.
En mitenkään, ei mitään näkyviä muutoksia.
Kyllä!! Ennen lapsia olin himpun vaille 60kg täyttä lihasta kun kävin salilla säännöllisesti. Nyt 70-75kg ja fläsää on, ei meinaa päästä salille ja jumppaan :(
olen 170cm.
Lisäksi tämä läski on kaikki perseessä ja tisseissä jotka kasvoi kiinteä B --> imetysten jäljiltä rupsahtanut, roikkuva riippa-E. Rintsikoita on vaikea löytää, hölkkääminen on tuskaa, niskat jumissa yms.
Iho on lopullisesti pilalla, tuhansia raskausarpia, hyiiii.... Mahassa on ikuinen pömppä/makkara.
Hiuksista lähti lopullisesti puolet, rypyt lisääntyneet, vuorotellen akne ja kuivia länttejä nassussa, näkö huonontui, hampaisiin tuli ekat reiät raskausaikana, u name it...
Römpsä näyttää jollekin lihansyöjäkasville. Tosin olen saanut neljä lasta mutta ikää kuitenkin alle 30 joten välillä masentaa kun vertaan ikäisiini lapsettomiin. Olen kyllä kiitollinen lapsistani mutta tämä oli se hinta minkä heistä sai maksaa.
Voi kauheaa, ehkä isompi ikäero lapsille olisi säästänyt kroppaasi? Vai menikö se kerrasta pilalle?
Ap
Ainoastaan rinnat ovat vähän alempana, kuin ennen. Push-upit auttaa. Vatsasta ei huomaa mitään, ellei haalistunutta leikkausarpea lasketa. Olen entisessä painossanikin.
9kk syntymästä
Kuusi lasta, seitsemäs raskaus, enkä koe raskauksien pilanneen mun vartaloa. On jonkin verran ylipainoa ja raskausarpia. Mutta toisaalta, ei mulle ulkonäkö oo ikinä ollu kovin merkittävä asia..
En. Ne ovat muuttaneet sitä, niinkuin oikein onkin (rintoja, vatsaa), mutta eivät pilanneet. Olisi luonnotonta jos kolmen lapsen jälkeen vartaloni olisi samanlainen kuin ennen heitä. Ihan niinkuin ei olisi juonteita ja naururyppyjä naamassa tai tukka ei harmaantuisi vuosien myötä. Niinkuin ei olisi elänyt ollenkaan kun elämä ei näy.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:58"]En. Ne ovat muuttaneet sitä, niinkuin oikein onkin (rintoja, vatsaa), mutta eivät pilanneet. Olisi luonnotonta jos kolmen lapsen jälkeen vartaloni olisi samanlainen kuin ennen heitä. Ihan niinkuin ei olisi juonteita ja naururyppyjä naamassa tai tukka ei harmaantuisi vuosien myötä. Niinkuin ei olisi elänyt ollenkaan kun elämä ei näy.
[/quote]
Buahahaa! Eli luomusti hyväkroppaiset äidit ovat luonnonoikkuja? :D
Ap
Mulla on yksi raskaus ja synnytys takana, ja olen parhaillani raskaana. En koe, että ensimmäinen raskaus ja synnytys olisivat jättäneet mitään erityisen suuria muutoksia kehoon. Voin luetella ne muutokset, jotka tulevat mieleen:
- Häpyluun liitos juilii, jos esim. pitää läppäriä suoraan sylissä
- Vatsassa on hieman pehmeämpää ns. löllykkää. Tämä ei haittaa, koska mulla ei ole mitään tavoitetta saada esim. jonkinlaista sikspäkkiä näkyviin. Mulla ei kerry rasvaa vatsaan, mutta selvästi siinä on nyt pientä löllykkää, toisin kuin ennen raskautta. Ei mitään pömppöä kuitenkaan, vatsalihakset palautuivat hyvin.
- Napa näyttää jotenkin erilaiselta.
- Rinnat ovat pehmeämmät ja vähän nuupahtaneemmat kuin ennen lapsen saamista. Näyttävät silti vielä todella hyviltä, mulla oli ennen raskautta kyllä ihan täyden kympin tissit, vaikka itse sanonkin.
- Polveen tuli virheasento jalkaholvin laskeuduttua, mutta kun lääkäri bongasi asian, sain kuntoutuksen hyvään malliin ennen raskautta.
Mulla tämä raskaus on kyllä vienyt kaiken hankkimani lihaskunnon, mutta saahan sen sitten taas takaisin. En ole huolissani. Pehmyt- ja sidekudokset pehmenevät raskausaika, mulla esim. nilkat ja polvet lonksuvat, ja kahvakuulailu piti lopettaa hyvissä ajoin, mutta tiedän, että nämä vaivat korjaantuvat synnytyksen jälkeen.
Pieniä muutoksia jotka olisivat iänkin myötä tulleet. Lapset vähän nopeuttivat muutosta. Raskausarvet tulivat jo teininä ilman raskautta.
Pieniä muutoksia jotka olisivat iänkin myötä tulleet. Lapset vähän nopeuttivat muutosta. Raskausarvet tulivat jo teininä ilman raskautta.
Ei yhtään, olen paremmassa kunnossa jopa kuin ennen, paino on sama 52 kg, mutta lihasta on tullut lisää ( 163cm)
Ei ole raskaudet pilanneet vartaloa. Olen ollut kahden imetyksen jälkeen laihempi kuin koskaan. Raskausarpia ei ole.
Raskaus ei muuttanut vartaloani mitenkään. Synnytys onkin sitten jo vähän toinen juttu...alaosasto ei kyllä jumppailusta huolimatta ole entisellään:(
Ei tullut raskausarpia eikä ylimääräisiä kiloja. Toki maha on hitusen löllömpi, mutta sen saisi ihan litteäksi, jos vain viitsisi vähän treenata.
Ei ehkä pilannut, pahasti ainakaan. Yksi raskaus takana, synnytyksestä nyt kolme kuukautta.
Takapuolessa ilmeisesti kudokset jotenkin lössähtivät, mutta toisaalta takapuoli näyttää nyt sivusuunnassa pienemmältä sen vuoksi. Mahassa on pieni makkara, mutta en ole treenannut vatsalihaksia vielä ollenkaan. Arpia ei tullut, mitä en voi käsittää?! Paino tosin nousi vain kahdeksisen kiloa. Rinnoissa tapahtui ehkä omaan silmään suurin muutos, eli lössähdys. Imetys on tosin vielä osittain käynnissä, eli lopputulos voi olla aika jäätävä. Toisaalta nyt ei tarvitse pelätä mammografiaa niin paljon...imettämättömillä rinnoilla se varmaan olisi sattunut ihan pirusti.