Olen salaillut parafiliaani jo vuosia. Entä jos olisin puolisosi?
Mulla on parafilia, jolle ei oikeastaan ole edes nimeä, niin kummallinen se on. Se aivan harmiton juttu, mutta todella outo. En ole koskaan puhunut siitä kenellekään. Mietin, että teenkö väärin, kun en puhu siitä kumppanilleni. Harjoitan tätä kuitenkin yksinäni aika aktiivisesti. Mua ei tilanne tavallaan haittaa. En osaa kuvitella, että koskaan puhuisin asiasta, mutta jotenkin on sellainen olo, että tosiaan teen väärin.
Mitä tekisit, jos saisit jotain tällaista selville omasta puolisostasi? Omani vielä luulee, että puhumme avoimesti asioista.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:07"]
Tykkäät kakkajutuista?
[/quote]
Ei se voi olla,koska kakkajutuista tykkäämiselle on nimi,koprofilia.Ap:lla on ilmeisesti joku ihan uniikki mieltymys.
[/quote]
Hyvä pointti. Ehkä ap kiihottuu pelleistä balettipuvussa
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:06"]
Ihmisten tirkistelyn halua näkyvissä.
[/quote]
Totta kai tuollainen avaus herättää uteliaisuutta,varsinkin AV:lla.Jos jo otsikossa kysytään "entä jos olisin puolisosi"niin kai sitä voisi vähän enemmän valottaa mikä se juttu on. Siis se että järkyttyykö puolison seksimieltymyksistä riippuu vähän siitä tykkääkö kumppani käyttää kiihottumiseen höyhentä vai elävää kanaa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:06"]
Ihmisten tirkistelyn halua näkyvissä.
[/quote]
Totta kai tuollainen avaus herättää uteliaisuutta,varsinkin AV:lla.Jos jo otsikossa kysytään "entä jos olisin puolisosi"niin kai sitä voisi vähän enemmän valottaa mikä se juttu on. Siis se että järkyttyykö puolison seksimieltymyksistä riippuu vähän siitä tykkääkö kumppani käyttää kiihottumiseen höyhentä vai elävää kanaa.
[/quote]
Repesin
Huhuu ap,oletko vielä linjoilla?Piristäs nyt ihmisten maanantai-iltaa kertomalla enemmän mieltyksestäsi vai saitko jo riittävästi vinkkejä?
Ei se kerro. Tuli vaan provohärnäämään.
Salailu on mielestäni aktiivista eikä kerro parisuhteessa luottamuksesta jos jotakin asiaa täytyy aktiivisesti peitellä niin että se ei paljastuisi. Kaikkea ei mielestäni tarvitse palastaa mutta kaiken on oltava valmis paljastamaan jos parisuhde on luottamuksellinen. Salailu ketoo myös siitä että henkilö ei itse ole sinut asian kanssa ja se on hyvin surullista, hieman säälittävääkin.
En tyttäisi salailusta parisuhteessa.
Suhde ei voi koskaan syventyä tietyn pisteen jälkeen jos joudut salaamaan jotakin. Jätin miesystäväni osin tämän takia. Vaistosin, että hän salasi jotakin ja salaisuus söi häntä ja aiheutti pysyvän kylmän jään välillemme. Suhde tuntui pinnalliselta. Syitä suhtee päättämiseen oli muitakin, mutta tämä oli se suurin syy. Syvän suhteen kerran koettuaan ei pysty tyytymään vähempään.
27: mistä tiedät, että vaistosi oli oikea? Voitko olla varma, että miehesi käytös ei ollut vain reagointia sinun perusteettomaan epäilyyn?
Minullakin on, mutta tiedän jo ettei mies jaa mieltymystä, joten pidän tämän täysin omana asianani eikä se aiheuta mitää kitkaa välillemme. Minulla on ajatukseni, niitä ei voi kukaan viedä tai kyseenalaistaa. On oikeastaan aika kivaa, että osa minusta on vain minua itseäni varten, ei ketään muuta. :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 00:18"]
27: mistä tiedät, että vaistosi oli oikea? Voitko olla varma, että miehesi käytös ei ollut vain reagointia sinun perusteettomaan epäilyyn?
[/quote]Oliko vaistoni oikeassa vai ei, sillä ei ole minulle enää mitään merkitystä. Vaistoni vei minut oikeaan suuntaan, koska päätös luopua suhteesta osoittautui myöhemmin elämäni parhaaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 00:14"]
Suhde ei voi koskaan syventyä tietyn pisteen jälkeen jos joudut salaamaan jotakin. Jätin miesystäväni osin tämän takia. Vaistosin, että hän salasi jotakin ja salaisuus söi häntä ja aiheutti pysyvän kylmän jään välillemme. Suhde tuntui pinnalliselta. Syitä suhtee päättämiseen oli muitakin, mutta tämä oli se suurin syy. Syvän suhteen kerran koettuaan ei pysty tyytymään vähempään.
[/quote]
Höpöhöpö. Meillä on jo 14 vuotta kestänyt oikein hyvä avioliitto, ja molemmilla on varmasti omat salaisuutensa, ja saa ollakin. Esim. itse en ole kertonut nuoruuden sekoiluvuosistani, enkä siitä että fantasioin rajusta s/m-seksistä ja joukkoraiskatuksi tulemisesta. Mitäpä noiden asioiden kertominen ketään hyödyttäisi? Haittaisi vain.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:00"]
Opetelkaa käyttämään Googlea.
[/quote]
Opetelkaa käyttämään suomenkieltä.Jos ap:lla on joku outo seksimieltymys,onko se sitten hienompi jos sitä kutsuu parafiliaksi?
Ap,jos juttusi on sinulle tärkä ja oikeasti harmiton,kerro ihmeessä kumppanille.Hänhän voi innostua siitä,ja ainakin on otettu jos paljastat salaisuuden jota kukaan muu ei tiedä.
[/quote]
Voi tätä ironiaa. Sinäkin voit opetella käyttämään suomen kieltä.
Useimmiten parafilian kehitystä pidetään monietiologisena prosessina. Useilla parafiilikoilla on rikkinäinen tausta, jossa vanhemman ja lapsen vuorovaikutus on ollut häiriintynyttä tai puutteellista. Lapsi ei ole oppinut vastaanottamaan läheisyyttä, ja parafiilinen käyttäytyminen korvaa normaalia seksuaalisuuden, läheisyyden ja hellyyden kokemusta. Tämä selittäisi sen, miksi monilla parafiilikoilla ilmenee huonoa itsetuntoa, kyvyttömyyttä hellyyden ja empatian kokemisessa sekä vakavia puutteita sosiaalisissa taidoissa.
Joillakin parafiilikoilla on todettu myös ajattelun vääristymiä: esimerkiksi voyeristi saattaa uskoa tirkistelyn kohteen haluavan olevan katseen kohteena, tai pedofiili uskoa lapsen olevan kiinnostunut seksistä aikuisen kanssa.
Haistelet miesten pyörien satuloita :D
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:07"]
Tykkäät kakkajutuista?
[/quote]
Ei se voi olla,koska kakkajutuista tykkäämiselle on nimi,koprofilia.Ap:lla on ilmeisesti joku ihan uniikki mieltymys.