Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisikö joku nainen järkiliittoon? Talot jne.

Vierailija
29.11.2020 |

Elikkäs epätoivoista on yrittää saavuttaa yksinään elämän normaaleja virstanpylväitä, kuten talon ostamista.

Menneinä aikoina ns. järkiliitot ovat olleet aivan tavallisia. Vieläköhän jollain naisella olisi tällaiseen valmiuksia?
Kaksi lompakkoa on suurempi kuin yksi lompakko. Kyllähän kunnon kokoisen talon hankkiminen esimerkiksi on yksin melko epätoivoista - vaatisi vähintään 100 keur vuositulot, tai mittavan perinnön (perinnöt ei toivottavasti ehdi tähän hätään). Varallisuus ei siis kartu. Tätähän monet muutkin nykyään valittavat, ettei pääse asuntoon kiinni.

Eli olen 32v, vuositulot n. 55 keur. Nainen järkiliittoon saisi olla 20-40v, tuloja tulisi olla +30keur per annum.

Kertokaahan naiset olisiko tällaisessa ideaa. Monet teistäkin ovat nykyään yksin ja uskoakseni kamppailee samojen asioiden kanssa, ettei yhden ihmisen tulotaso riitä, vaikka se sinänsä ihan asiallinen olisikin.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan yhtälailal tehdä tuon järkiliittosi miehen kanssa. Miksi rajaat naisiin?

Vierailija
2/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko pitää samalla rakastajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 3 pluspistettä:

1. Ikähaitarissasi nainen saa olla myös vanhempi kuin sinä

2. Tulot, joita vaadit ovat kohtuulliset

3. Et toivo perintöä piakkoin

Vierailija
4/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun baarit taas aukevat joskus niin mene herculekseen. Sieltä kaltaisesi voi löytää seuraa.

Vierailija
5/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo siis hankittaisiin puoliksi. Mitä muita järjestelyjä olet ajatellut?

Vierailija
6/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi koska en halua kotiini ketään ylimääräisiä. Enkä jaa omaisuuttabi kenenkään kanssa. Yksin on hyvä olla!

Vierailija
7/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko muka asua sen järkiliittosi kanssa kauankin?

Vierailija
8/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika scheisse idea. Jos talous jaetaan jonkun kanssa niin siinä pitäisi kyllä tuntea toinen hyvin.

Vierailija
9/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi, ei!

Vierailija
10/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuihan on ihan normaalia elämää, harva vaan sanoittaa sen noin. Tietystä kehyksestä etsitään se ihminen, josta tykkää riittävästi ja jonka kanssa tulee toimeen. Harva on naimisissa suuren rakkautensa kanssa.

Vierailija
11/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Mutta jos siinä talossa olisi tarkoitus yhdessä asua niin jonkinlaiset yhteiset arvot elämässä olisi hyvä olla. Toki molempien halu olla yhdessä kantaa pitkälle, mutta kyllä siihen muutakin tarvitaan kuin yhteinen asuntolaina. Ajatuksena mielenkiintoinen ja toteutettavissa.

Vierailija
12/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies elelee jo valmiiksi yksin omakotitalossaan. Minä haluaisin omakotitaloon ja järkiliittoon. Köyhä olen kuin kirkonrotta ja työelämään en halaja.

Mitä se mies sitten moisesta hyötyisi? Huseeraisin kotitalouden ja ukon ei tarvitsisi tikkua ristiin pistää muulla tapaa, kuin hommaisi rahat meille tiskiin. Eikä sitä rahaa tarvitsisi paljoa olla, vain sen verran että eleltäisiin omassa torpassa ja oltaisiin vähään tyytyväisiä.

N40

Vierailija
13/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä kun se sun järkiliittokumppani löytääkin oikeasti ihmisen, jonka kanssa haluaa olla? Ostatko sen ulos vai lähdetkö itse kälppimään? Vai meinaatko elää kolmantena pyöränä? Ei jatkoon tuo idea.

Vierailija
14/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tyytyväinen kerrostaloasuntoon. Tulee halvemmaksi, kun yhtiön toimesta ostopalveluna hoituu pihat ja pienet kunnostustyöt. Senkin ajan teen pienipalkkaisena töitä ja saan rahaa ihan eri tavalla säätöön kun tekisin talon kunnostustyöt, pihatyöt, lumityöt, hiekoitustyöt, huoltotyöt.

Vierailija
15/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te nykynaiset olette veltompia kuin äitinne? 

Vierailija
16/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisi molemmilta osapuolilta jotain sellaista joka on maailmasta, ainakin euroopasta kadonnut jo kymmeniä vuosia sitten.

Sitoutumista yhteiseen päämäärään ja pysymistä yhdessä mitä tahansa tulisi vastaan.

Itse asiassa yritin jotain samankaltaista 15 vuotta sitten. Menin naimisiin hyvin lyhyellä aikataululla tapaamani naisen kanssa, sillä hänessä kaikki näytti ja tuntui oikealta, hyvältä minulle ja uskoisin hänen tunteneen samoin.

Vannoimme toisillemme, että tulemme selvittämään kaikki vastoinkäymiset, emmekä anna minkään tuhota avioliittoamme ja pysymme yhdessä vaikka mitä tulisi.

Alusta saakka kaikki meni niin pieleen kuin mennä voi ja avioliittomme kesti alta vuoden.

Meistä molemmista paljastui luonteenpiirteitä joita oli mahdotonta sovittaa yhteen ja kun nykyinen vapaus, taloudellinen ja ennenkaikkea henkinen (olin loppuaikoina lähellä psykoosia ja sekaisin kuin senäkello), vallitsee myös ihmissuhteissa, katsoimme viisaimmaksi erota, ennenkuin jommalle kummalle homma käy fataaliksi.

Erosimme helvetinmoisissa riidoissa, enkä ole eromme jälkeen edes kussut ilmansuuntaan jossa hän majailee.

Joten en suosittele.

Vierailija
17/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies elelee jo valmiiksi yksin omakotitalossaan. Minä haluaisin omakotitaloon ja järkiliittoon. Köyhä olen kuin kirkonrotta ja työelämään en halaja.

Mitä se mies sitten moisesta hyötyisi? Huseeraisin kotitalouden ja ukon ei tarvitsisi tikkua ristiin pistää muulla tapaa, kuin hommaisi rahat meille tiskiin. Eikä sitä rahaa tarvitsisi paljoa olla, vain sen verran että eleltäisiin omassa torpassa ja oltaisiin vähään tyytyväisiä.

N40

Kuuluuko pakettiin intiimi kanssakäyminen?

Vierailija
18/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten siellä talossa sitten elettäisiin?

Mennään nukkumaan siihen aikaan kuin sinä haluat? Myös herääminen on sinun virkkuustemperamenttisi mukaista?

Kuka tekee kotityöt?

Saako olla iltaa myöten omissa harrastuksissa? Sinä tietty, mut entä minä?

Mitä me tehdään omakotitalolla, kun ei ole lapsia? Toisen lapset eivät oikein järkiliittoon kuulu.

Vierailija
19/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä kun se sun järkiliittokumppani löytääkin oikeasti ihmisen, jonka kanssa haluaa olla? Ostatko sen ulos vai lähdetkö itse kälppimään? Vai meinaatko elää kolmantena pyöränä? Ei jatkoon tuo idea.

No ei se nyt tuolleen ole ennenkään mennyt. Siitä järkiliitosta tulee ihan normaali juridinen avioliitto. Ollaan naimisissa, vaikka alkuperäinen kannustin onkin ollut varallisuuden kartuttaminen ja toimeentulon turvaaminen.

Myös lapsia on sitten tehty ihan normaalisti, jotta omaisuus aikanaan siirtyisi heille ja he taas sitten jatkaisivat sen kartuttamista. Näin ne rikkaat suvut on muotoutuneet. 

Vierailija
20/113 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni muutti kuluvana syksynä naisten kommuuniin eli vähän sama juttu. En tiedä asuuko heitä yhdessä kolme vai neljä naista, mutta joka tapauksessa porukalla pystyivät hankkimaan talon, johon kukaan heistä ei olisi pystynyt yksinään. Ajattelin jo silloin, että en ikimaailmassa haluaisi elää sillä tavalla.

Erilliset makuuhuoneet olisi tietysti helppo järjestää, mutta entä yhteiset tilat? Niiden käyttö, sisustaminen, hankinnat jne? Entä vieraat, saisiko molemmat tuoda omia kavereitaan ja sukulaisiaan ihan miten haluaa? Monta muutakin kysymystä pitäisi ensin selvittää.

Arvaan kyllä, että tarkoitit järkiliitolla sellaista, missä eletään pariskuntana. Miten silloin järjestetään seksi toista loukkaamatta? Koska miksi ihmeessä nainen harrastaisi seksiä miehen kanssa, jota kohtaan ei ole tunteita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme