Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelun jälkeen - milloin sait tietää, että juuri sinut valittiin?

Vierailija
07.04.2014 |

Kuinka nopeasti sinulle on haastattelun jälkeen ilmoitettu, että sait paikan?  Kävin haastattelussa viime viikolla, ja he sanoivat, että pyrkivät tulevalla (eli tällä viikolla) tekemään päätöksen. Minulle on kuitenkin aina ennen soitettu jo haastattelupäivänä, että työpaikka on minun. Voinko siis vielä toivoa, että paikka on minun? Vai onko toivo jo menetetty...? Jotenkin on vaikea uskoa, että enää tällä viikolla ketään haastattelisivat. Hakijoita ei kuulemma ollut montaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista, pysy nyt vaan housuissasi.

Vierailija
2/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se haastattelun yhteydessä jo tuli selväksi, että pääsen töihin. Olivat kai niin vakuuttuneita papereistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:23"]Kaikki on mahdollista, pysy nyt vaan housuissasi.

[/quote]

Ei välttis olis kannattanu pysyä pöksyissä, jos haastattelija oli mies. Nyt olis työpaikka

Vierailija
4/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soitettiin seuraavana päivänä, kerran neljän viikon päästä.

Vierailija
5/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla viikolla. Sanottiin kyllä haastattelussa, että seuraavalla viikolla palataan asiaan ja näin kävi. Itse asiassa minulla on käynyt näin muutamankin kerran. Vuokratyöfirmojen rekrytoijat voivat puhua ihan mitä sattuu. Voivat luvata soittaa joka tapauksessa ja mitään ei kuulu ikinä. Mutta muuten firmat ovat olleet hyvin tunnollisia.

Vierailija
6/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina haastattelussa olen saanut tietää.

Vierailija
7/25 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi niin, että olin haastattelussa maanantaina ja he lupasivat ilmoitella seuraavan viikon lopulla aikaisintaan (kuitenkin n.2 viikon kuluttua haastattelusta). 
Kun vastausta ei kuulunut, parin viikon ja yhden päivän kuluessa, niin soittelin itse perään ja kysyin että ovatko he edenneet jo valintojen suhteen. Vastasivat että päätöksenteko käy tällä hetkellä kuumimmillaan ja tulokset tulevat ensi viikolla. Meni kuitenkin vielä toiset kaksi viikkoa jolloin olin jo lähes luopunut toivosta, mutta sainkin kuin sainkin paikan :)

Välillä päätöksenteoissa venyy odotettua pidempään ja on syytä huomioida että rekrytoinnit tapahtuvat "muun työn ohessa", joten muiden työkiireiden osuessa rekrytoinnit usein lykkääntyvät.
Suosittelen kuitenkin soittelemaan itse perään jos mitään ei kuulu heidän ilmoittaman aikaan mennessä, tämä on vain merkki kiinnostuksen osottamisesta.

Vierailija
8/25 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sen on aina haistanut jo haastattelussa, että tämä tärppää.

Vierailija
9/25 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo ennen haastattelua että minut valitaan. Ja haastattelussa sain kuulla että paikka on mun. :)

Vierailija
10/25 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä viimeistään. Ja niitä hakemuksia ja haastatteluja on takana todella paljon!

Niinpä oman kokemuksen perusteella heitän toivoni, jos viimeistään seuraavaan iltaan mennessä en ole saanut tietoa, tai jos on kyse jostain kunnan virasta, samana päivänä kun on pidetty se kokous, jossa valinta on ratkaistu.

Vierailija
11/25 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on käynyt niin että olen juuri lähtenyt haastattelusta ja ehtinyt autoon kun on soitettu perään ja pyydetty takaisin kuittaamaan työsoppari. Viimeistään parin päivän sisällä.

Vierailija
12/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa sanottiin, että olen vahvoilla. Parin tunnin päästä soitettiin, että sain paikan.

Vierailija
13/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muutaman kommentin perusteella kaikki mahdollisuudet ovat menneet? Itsellenikin tosiaan soitettu useimmiten jo saman päivänä, siksi stressaakin, vaikka haastattelu meni hyvin ja olen ollut samalla konsernilla töissä ennenkin (loistosuositukset). No, uusia haasteita kohti!

ap

Vierailija
14/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeimmiten parin päivän päästä haastattelusta (ei koskaan samana päivänä) ja toisinaan mennyt seuraavan viikon puolelle. Älä siis vielä toivoa heitä:) 

Vierailija
15/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lupasivat soittaa seuraavan viikon alkuviikosta. Soitto tuli sit seuraavan viikon perjantaina. Usein noi rekrytoijat on aika kiireisiä ja haastattelee useampia. Ei siinä tarttee kuin joku haastateltava vaikka sairastua, niin päätös voi venyä.

Vierailija
16/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:25"]

Eli muutaman kommentin perusteella kaikki mahdollisuudet ovat menneet? Itsellenikin tosiaan soitettu useimmiten jo saman päivänä, siksi stressaakin, vaikka haastattelu meni hyvin ja olen ollut samalla konsernilla töissä ennenkin (loistosuositukset). No, uusia haasteita kohti!

ap

[/quote]

Miksi vaivaudut edes kysymään, jos luet kommentit noin valikoivasti? :D

Vierailija
17/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus haastattelun päätteeksi on todettu, että paikka on minun, jos sen haluan. Silloin kyse on ollut niin huonosti palkatusta työstä, että ovat innoissaan ottaneet kenet tahansa kunnollisen joka suostuu työhön (kahvilaan ja RAY:n pelinhoitajaksi).

Oikeasti haluttuun työhön hakiessa haastattelija on yleensä itse kertonut, että he haastattelevat hakijat vaikkapa sen viikon kuluessa ja tekevät päätöksen seuraavalla viikolla. Jos ei ole kerrottu, olen kysynyt.

Onneksi kohdalleni ei ole sattunut sellaisia paikkoja, jotka eivät ilmoita yhtään mitään. Yhdessä paikassa tosin viivyteltiin niin, että ilmoittivat, että saisin paikan, kun olin jo aloittanut toisessa työssä. Jos olisivat ilmoittaneet aiemmin (meni yli kuukausi), olisin ehkä valinnut sen työn tuon toisen sijaan.

Paikkoja on kyllä hyvin erilaisia, ja eri aloilla on ihan eri meininki. Tuttu It-alalla haki erästä työtä viime vuonna ja on edelleen auki, saako hän sen. Kyseinen firma siis on hakenut tekijöitä projektiin, jonka kilpailutus on vielä kesken. Aika älytöntä, ja tuota joutuu sietämään kun ei mitään muutakaan oikein ole tarjolla.

Vierailija
18/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin haastattelussa maanantaina. Keskiviikkona soittivat, että sain paikan.

Vierailija
19/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan viikko meni kun soittivat. Heidän piti haastatella ensin kaikki hakijat, jotta valitsivat parhaat. Ensikuussa alkavat työt :)

Vierailija
20/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en heittäisi toivoa. Jos haastattelija sanoi, että päätös tehdään ensi viikolla, se tehdään ensi viikolla (aikaisintaan). Voi olla, että joku hyvä hakija pääsee haastatteluun vasta silloin. Voi olla, että joku pomo joka sanoo mielipiteensä rekrytointiin, on paikalla vasta silloin. Voi olla, että se on asetettu aikarajaksi jo aikoja sitten.

Odota rauhassa.