Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää antako kelan uskotella että teidän kuuluu etsiä halvempi asunto

Vierailija
29.11.2020 |

Kelalla on lain mukaan todistusvelvollisuus siitä että halvempia asuntoja on. Sinne ei tarvitse mitään selvityksiä tehdä

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂🤦🏼 Kela katsoo netistä ja löytää heti halvemman vuokra-asunnon joka on homeloukku.

Vielä helpompaa kun Kelalla on jo kaupunkien vuokra-asuntojen hinnat tiedossa.

AP saa muuttaa.

Vierailija
2/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kela voi ketään pakottaa muuttamaan. Eikä voi myöskään olla maksamatta lakiin perustuvaa toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂🤦🏼 Kela katsoo netistä ja löytää heti halvemman vuokra-asunnon joka on homeloukku.

AP saa muuttaa.

Kaupunkien vuokra-asuntoihin on usein kuukausien jono, ellei vuosien riippuen kaupungista.

Vierailija
4/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä edes saa enää halpoja vuokra-asuntoja? Kaupungin luukutkin on kaikki aivan järkyttävän kalliita vaikka asuis keskellä mogadishua.  

Vierailija
5/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kela pakota muuttamaan. Tukea tosin vain maksetaan tietty määrä ja lopun maksaa asukas itse.

Vierailija
6/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuen maksimimäärä? Siitä voisi ilmeisesti leikata hyvinkin.

Vierailija
7/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP saa muuttaa.

Asumme jo kaupungin halvimmassa vuokra-asunnossa. Silti kela vaatii halvempaan muuttamista. Halvemman saa ainoastaan jos teinit ja vanhemmat majoittuu samaan makuuhuoneeseen.

Vierailija
8/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuolla olisi hirveästi väliä, jos asumistukea leikataan niin se korvataan työttömälle isommalla toimeentulotuella. Lain mukaan työttömälle on jäätävä (vuokran,sähkön-maksun jälkeen) n. 500e/kk elämiseen.

Vierailija
9/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kela pakota muuttamaan. Tukea tosin vain maksetaan tietty määrä ja lopun maksaa asukas itse.

Jos asiakas ei saa halvempaa vuokra-asuntoa niin Kelan on huomioitava koko vuokra vaikka se menisi vuokrarajan ylitse. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että jos asuu esimerkiksi Helsingissä niin on oltava hakemus Helsingin kaupungin vuokra-asuntoihin.

Vierailija
10/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela yritti saada minua muuttamaan koska kämpässä heidän mielestään liikaa neliöitä, vaikka vuokra on halvempi tässä kaksiossa mitä monessa yksiössä asuinkaupungissani, no en muuttanut.

Vierailija
11/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko hakea halvempaa asuntoa muuten vuokraa ei huomioida kokonaisuudessaan. ja se on pois toim. tulotuesta. ei toi nyt niin vaikeaa ole hakea halvempaa asuntoa. tosin on tullut asunnottomia lisää kun kaikki eivät jaksa vuosikausia sitä hakea.

Vierailija
12/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pummit töihin. Veronmaksajalla on oikeus vaatia että asutte halvimmassa asunnossa, jos ei halpa asunto kelpaa on teilläkin aneetu mahdollisuus elättää itseänne.

Vierailija
13/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää pummit töihin. Veronmaksajalla on oikeus vaatia että asutte halvimmassa asunnossa, jos ei halpa asunto kelpaa on teilläkin aneetu mahdollisuus elättää itseänne.

Niin samaa mieltä, aivan käsittämätöntä tämä lusmuilu ja lusmujen hyysääminen. "Juu, kyllä meidän pitää saada asua Bulevadilla, se on mun oikeuteni", haistakaa huilu.

Vierailija
14/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alivuokralaiseksi vaan, jos ei rahat muuhun riitä.

Vierailija
15/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin asumistukea saavilla. Mutta eikös toimeentulotukea saavien koko vuokra makseta?

Vierailija
16/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn töissä ja silti olen toimeentulotukiasiakas. 

Vierailija
17/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se neliömäärä olekaan enää ratkaiseva tekijä? Yksinasuvalle max 30M2? Jos asuu yksin 50M2 liian iso?

Vierailija
18/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin asumistukea saavilla. Mutta eikös toimeentulotukea saavien koko vuokra makseta?

Ei, jos käy töissä. Koko vuokra saatetaan ottaa huomioon toimeentulotukilaskelmassa, tai sitten ei. Riippuu täysin Kelan virkailijasta.

Vierailija
19/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuolla olisi hirveästi väliä, jos asumistukea leikataan niin se korvataan työttömälle isommalla toimeentulotuella. Lain mukaan työttömälle on jäätävä (vuokran,sähkön-maksun jälkeen) n. 500e/kk elämiseen.

Nyt olet ymmärtänyt väärin. Kyse ei ole työttömistä vaan toimeentulotukea saavista.

Työtön, joka ei saa toimeentulotukea, saa sen minkä saa, eikä kukaan välitä selviääkö sillä summalla vai ei.

Vierailija
20/136 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se neliömäärä olekaan enää ratkaiseva tekijä? Yksinasuvalle max 30M2? Jos asuu yksin 50M2 liian iso?

Ei. Menee hinnan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi