Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää olla sellainen nainen, jota katsotaan mutta ei isketä!

Vierailija
07.04.2014 |

Siis mulle on valehtelematta jokaisesta entisestä työpaikasta tullut joku mies myöhemmin tunnustamaan (kännissä/baarissa tmv "syyntakeeton paikka") että oli ihastunut aikoinaan, kerään katseita missä liikunkin jne mutta kukaan ei tee oikeasti aloitetta. Ei se nyt siinä tilanteessakaan oikein auta että ympärikännissä tullaan avautumaan, eikä silloinkaan kysytä että lähtisitkö myöhemmin kahville tai jotain.

Miksei nuo entisten työpaikkojenkaan miehet voineet ajoissa kysyä treffeille tai jotain? Olisin varmasti lähtenytkin.

Mulla on kokonaista 6 eksää, joista kaikki olen pokannut ihan itse. Ei jaksaisi olla aina se aktiivinen osapuoli vaan heittäytyä sellaisen "minä tulen ja sinä vikiset" -johdatuksen pariin, vaan ei. Itse saa aina tehdä työt.

Ja kaikki miehet olen siis saanutkin, ne jotka olen itse pokannut ettei siitäkään kiinni ole että saisin pakkeja. Mutta niitä en saa jotka kiinnostavat mutta jolle en itse syystä tai toisesta aloitetta tee.

En tiedä olenko sitten niin ruma että säälistä lähtevät kelkkaani vai mikä hemmetti on. Ihan nättinä ja simpsakkana olen itseäni pitänyt, mutta niin vaan ne mun kaveripiirin ylipainoiset tai muuten "rumemmat" yksilöt ovat suhteissa, mutta minä en. Ja miehet ovat heidät iskeneet.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin, että hyvin kaunis. Ei miehet uskalla lähestyä todella kaunista naista. Ja toisaalta esimerkiksi jos tykkäät meikata kovasti ja pukeudut muodikkaasti, moni suomalainen mies kammoaa tätä, vaikka muuten tykkääkin katsella. Miehet usein tykkäävät seurustelumielessä semmoisesta hymyilevästä, puheliaasta naapurintytöstä, joka meikkaa vain vähän (tyyliin ripsiväri ainut huomattava osa meikkiä). Oleellista lienee myös se, oletko lähestyttävä. Jotkut miehet pelkää jos nainen on liian ronski ja puhua pälpättää kuin mies. Mutta myös liian hiljaista ei uskalla lähestyä. Semmoinen sopivan puhelias, ystävällinen luonne on paras, jos haluaa miesten iskevän.

Mutta älä huoli. Aika normaalia on, että ihmiset ovat ihastuneet toisiin ihmisiin, mutta harva sitä uskaltaa ottaa asian puheeksi. Varsinkin työpaikalla tuollaisia ei uskalla sanoa, koska jos vastaus on ei, se todella haittaa ilmapiiriä.

Vierailija
22/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin olevani sen verran hyvännäköinen, että miehiä pelottaa lähestyä, kunnes tapasin erään kaverini. Hän on aivan julmetun kaunis, paljon kauniimpi kuin minä ja häntä miehet kyllä uskaltavat lähestyä. Jokin muu syy minussa siis on, että ei lähestytä, Ehkä en olekaan niin hyvännäköinen, kuin luulin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:32"]

Ja kaikki miehet olen siis saanutkin, ne jotka olen itse pokannut ettei siitäkään kiinni ole että saisin pakkeja. Mutta niitä en saa jotka kiinnostavat mutta jolle en itse syystä tai toisesta aloitetta tee.

[/quote]

Pokailet siis tyyppejä, joista et ole kiinnostunut? "Traagista."

Vierailija
24/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:09"]

Minä luulin olevani sen verran hyvännäköinen, että miehiä pelottaa lähestyä, kunnes tapasin erään kaverini. Hän on aivan julmetun kaunis, paljon kauniimpi kuin minä ja häntä miehet kyllä uskaltavat lähestyä. Jokin muu syy minussa siis on, että ei lähestytä, Ehkä en olekaan niin hyvännäköinen, kuin luulin.

[/quote]

Naiset voi olla hyvännäköisiä monella eri tavalla. Ehkä olet hyvännäköinen tavalla, joka ei kutsu iskemään. Esimerkiksi viileän itsevarmalla. Tai äidillisen herttaisella. Tai pikkutyttömäisellä. Ehkä elehdit ja ilmeilet miehille eri tavalla. Muista hymyillä ja sanoa jotain kivaa. Yritä päästä kahden kesken juttelemaan miesten kanssa eikä vain niin että hyvännäköinen kaverisi on mukana keskustelussa.

Vierailija
25/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama ongelma (nyt on mies pokattuna!), ja se johtui siitä, että miehet eivät kokeneet olevansa samassa sarjassa tai että minulla olisi jo poikaystävä.

OBS. En ole siis super kaunis, vaan minulla on muita ominaisuuksia, jotka tietyissä piireissä tekevät minusta kiinnostavan :)

Vierailija
26/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viesti voisi olla minun. Minulla juttu meni vielä niin, että minua katselevat miehet esim baarissa tulivat juttelemaan kavereilleni ja samalla katsellen minua. Mutta aloitteita ei tullut. Kunnes otin ohjat omiin käsiini ja aloin tehdä aloitteita kiinnostaville miehille. Pakkeja ei ole tullut.

Vierailija
27/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen 180 senttiä pitkä, ennemmin kaunis kuin ruma ja todella itsenäinen. haluan miehen, mutta en tarvitse häntä elättäjäkseni. koen olevani kunnianhimoinen, ajattelen yleensä päälläni enkä sydämelläni, olen ainakin pintapuolisesti vahva nainen.

ainakin tykkään uskotella itselleni, että miehettömyyteni liittyy näihin syihin ;) olen mieluummin 'kunnioitettava', kuin tylsä. tai ehkä olen sitäkin, en tiedä.

Vierailija
28/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Siis mulle on valehtelematta jokaisesta entisestä työpaikasta tullut joku mies myöhemmin tunnustamaan (kännissä/baarissa tmv "syyntakeeton paikka") että oli ihastunut aikoinaan, kerään katseita missä liikunkin jne mutta kukaan ei tee oikeasti aloitetta. Ei se nyt siinä tilanteessakaan oikein auta että ympärikännissä tullaan avautumaan, eikä silloinkaan kysytä että lähtisitkö myöhemmin kahville tai jotain.***

Kannattaako tuollaisia keskusteluja edes miettiä, tai ottaa edes puoliksi tosissaan? Kyse on melko tavallisesta kohteliaisuuksien antamisesta ja kerjäämisestä.

Mies: "Mä olin silloin ihastunut suhun, mutta en koskaan uskaltanut pyytää ulos"

Nainen: "No en kai mä niin hirveä ole?"

Mies: "En mä ajatellut olevani sun tasoa, sä olit aina niin kaunis ja tyylikäs"

Nainen: "Olisit kysynyt vaan, varmasti olisin lähtenyt"

Jne. jne.

Jos mies olisi oikeasti ihastunut, niin se olisi jo aikoja sitten tehnyt aloitteen. Jos haluaa vain hyvikseen ja humalassa kokeilla, olisko ollut saumoja, niin silloin jutellaan noita yllä olevia juttuja. Eikä tuon jälkeen tietenkään pyydetä ulos, koska mitään aitoa ihastumista ei ole ja ne saumat jo tulikin selville...

On naisia, jotka ihastuvat siihen, mitä mies sanoo. Sitten on naisia, jotka ihastuvat siihen, mitä mies on. Jos tykkää liiaksi ensimmäisestä, niin se saattaa karkottaa tosissaan olijat.

Vierailija
29/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomessa nyt yleisesti ottaen ole harvinaista, että miehet tulisivat selvin päin ihmisten ilmoilla iskemään tosta vaan. Itseänikin on tultu iskemään ehkä about 20 kertaa elämäni aikana (Suomessa siis). En flirttaa, en kaipaa miesten huomiota enkä oo suuri kaunotar, jos sillä on merkitystä. Yöelämässä en liiku, joten siitä en tiedä sen enempää.

Vierailija
30/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koin samanlaista kiertelyä kun kävintanssimassa tanssiravintoloissa joita kotikaupungissani oli vielä reilut 10 vuotta sitten monta.Nyt on etupäässä vain nuorten yökerhoja.En ollut pokaamassa ketään,toki joku juttu lähti ravintolastakin kiitoon,mutta pidän tanssimisesta.Olen tavallinen tanssipaikkatanssija.Istuin usein seinäruusuna tunnista toiseen ja naistentunneilla oli vaikea hakea,kun ei tiennyt kuka tahtoisilähteä.Sitten jos joku haki tai hain itse,kuulin:sinähän olet hyvä tanssija,missä sä olet piileskellyt? Sanoin,että tuossa ja näytin missä istuin.Toisinaan tuli sitten vähän enemmän hakijoita,toisinaan ei.Vierestä vietiin yhtämittaa yli 20-30-vuotta vanhempia.Olivat hoikkia,kauhea pakkeli ja kissakävelyä ja suun suipistelua.Olin vähän pyöreä,en läski,meikkasin normaalisti mutta en osaa keikuttaa persettä,hypistellä hiuksiani,kikattaa ja kävellä pissavaivasesti.Tämä oli siis aikaa kun tanssiravintoloissa pyöri kaikenikäisiä ihmisiä laidasta laitaa,oli elävä musiikki ja tykättiin tanssia...jos pääsi.

Vierailija
31/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet on ollut vaan ihastuneita sun ulkonäköön.. Sen takia ei oo mitään enempää varmaan halunnut :0

Vierailija
32/58 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:03"]

Ap:n viesti voisi olla minun. Minulla juttu meni vielä niin, että minua katselevat miehet esim baarissa tulivat juttelemaan kavereilleni ja samalla katsellen minua. Mutta aloitteita ei tullut.

[/quote]

Sama vika täällä. Vituttaa edelleenkin kun miehet kyllä katselee mutta mitään aloitetta ei tapahdu. Kerran baarissa yksi mies sanoi että kädet ihan tärisi kun tuli juttelemaan. Ööh. Omassa tapauksessani varmaankin miehet ei tee aloitetta koska näytän juuri siltä ettei minussa ole mitään muuta kuin ulkonäkö, mikä taas vituttaa koska niin ei ole. Mut minkäs teet.  

Vierailija
33/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tämä ketju kerännyt kasan itserakkaita naisia :D

Vierailija
34/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole helpommin lähestyttävä, eli hymyile enemmän, katsele kiinnostuneesti ympärillesi, naura jne. Voit olla vaikka kuinka kaunis ja upea, mutta jos näytät kusimulkulta, niin ei sua kukaan lähesty.

Vierailija
35/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:19"]

En vihaa mitään niin kuin aloitekyvytöntä naista, sellaista passiivista lammasta, joka odottaa miehen tekevän aloitteen, eikä kykene itse yhtään mihinkään. Sellaista naista ei todellakaan tee mieli lähestyä, vaikka pitäisikin tätä seksuaalisesti vetoavana.

[/quote]

Eli olet itse se lammas, joka odottaa että sopiva nainen tulee hakemaan kotiovelta. Onnea odotukseen... Ei taida markkina-arvosi riittää. ;))

[/quote]

Mistä niin päättelit? Onko maailmassasi olemassa vain mustaa ja valkoista? Olen tehnyt aloitteita siinä missä naisetkin ja arvostan eniten niitä naisia, jotka uskaltavat ottaa kontaktia. Sellaisten naisten kanssa olen aina päätynyt vakavampiin suhteisiin, siis aktiivisten ja aloitekykyisten.

Vierailija
36/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 16:38"]Niin moni suhde kuitenkin on yleisesti alkanut työpaikalta/opiskeluista että en oikein sitä osaa pitää kamalana moukkamaisuutena, jos menee työkaveria treffeille kysymään, vai?[/quote]

Kyllä ihmisten todellakin kannattaisi tutustua mitä lainsäädännössä sanotaan sukupuolisesta ja/tai seksuaalisesta häirinnästä ajoissa, ettei tällaisien harhaluulojen varassa turhaan eläisi.

Työpaikalla ei tietenkään mitään aloitteita tehdä, ellei olla 100% varma myöntävästä vastauksesta, koska kielteinen vastaus oikeuttaa myös syytteen nostamiseen ja sen jälkeen aloitteentekijän rikostuomioon.

Ei luulisi olevan liian vaikeaa itsekunkin aiheeseen tutustua.

Vierailija
37/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:41"]

Minä koin samanlaista kiertelyä kun kävintanssimassa tanssiravintoloissa joita kotikaupungissani oli vielä reilut 10 vuotta sitten monta.Nyt on etupäässä vain nuorten yökerhoja.En ollut pokaamassa ketään,toki joku juttu lähti ravintolastakin kiitoon,mutta pidän tanssimisesta.Olen tavallinen tanssipaikkatanssija.Istuin usein seinäruusuna tunnista toiseen ja naistentunneilla oli vaikea hakea,kun ei tiennyt kuka tahtoisilähteä.Sitten jos joku haki tai hain itse,kuulin:sinähän olet hyvä tanssija,missä sä olet piileskellyt? Sanoin,että tuossa ja näytin missä istuin.Toisinaan tuli sitten vähän enemmän hakijoita,toisinaan ei.Vierestä vietiin yhtämittaa yli 20-30-vuotta vanhempia.Olivat hoikkia,kauhea pakkeli ja kissakävelyä ja suun suipistelua.Olin vähän pyöreä,en läski,meikkasin normaalisti mutta en osaa keikuttaa persettä,hypistellä hiuksiani,kikattaa ja kävellä pissavaivasesti.Tämä oli siis aikaa kun tanssiravintoloissa pyöri kaikenikäisiä ihmisiä laidasta laitaa,oli elävä musiikki ja tykättiin tanssia...jos pääsi.

[/quote]

Tuohon aikaan häirintää ei juridisena käsitteenä ollut vielä suomessa olemassakaan, vaan nykyään on, ja jokainen aivot omaava ihminen sen myös ottaa huomioon. Niin ne ajat muuttuvat.

Ahdistelu taas on ollut lainsäädännössi kriminalisoituna huomattavasti pitempään, mutta sehän koskeekin vain fyysistä kontaktia, eikä kaikkea muuta verbaalisesta viestinnästä ilmeisiin ja eleisiin kuten häirintä. Yllättävän paljon tässä ketjussa on kirjoittajia, joilla ei näistä asioista näytä olevn hajuakaan. Kannattaisi perehtyä ajoissa ettei saa yllättäen tuomiota rikosrekisterimerkintöineen.

Siis vielä kertauksena: epätoivottu flirttailu tai aloite täyttää häirintä rikoksen tunnusmerkistön täysin ja aina. Kyse on kylläkin asianomistajarikoksesta, eli ilman "uhrin" ilmoitusta poliisille asiasta ei koskaan seuraa mitään.

Vierailija
38/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:32"]

Minulla on sama "vika" kuin ap:lla. Minua kyllä katsotaan, joskus kun käännyn katsomaan jonkun perään niin huomaan että minuakin on käännytty katsomaan. Mutta tiedostan, että olen viileän kaunis ja itsenäisen, älykkään näköinen nainen. Mitä olenkin. Ne muutamat suorat lähestymiset mitä elämäni aikana olen saanut, on tulleet lappujen kautta! Oikeasti, käteeni on työnnetty puhelinumeroja juna-asemalla, lounasravintolassa,lentoasemalla ja junassa. Baarissa KUKAAN ei tule juttelemaan, paitsi jos olen seurassa niin niille muille ja minua vilkuillaan kulmien alta. Huvittavaa. 

En pidä itseäni klassisen kauniina, enkä sillä tavalla viehättävänä kuin moni tuttuni, jotka kyllä saavat seuraa missimäisestä ulkonäöstään huolimatta. Jos nyt siis ajatellaan että kauneus yleensä ajaisi miehiä kauemmaksi. Uskon että olen ylpeän näköinen, mitä en kyllä oikeasti ole. 

Itse asiassa en minäkään uskaltaisi mennä ehdottamaan yhtään mitään niille parille miehelle ketkä nyt tunnen ja jotka ovat mielestäni äärimmäisen hurmaavia ja kaunista katseltavaa (no, olen naimisissa ja ei ole aikomustakaan heitä iskeä, mutta jos olisin sinkku niin kyllä tärisisi kädet ja ääni olis kadoksissa).

[/quote]

Jos kirjoittaa puhelinnumeronsa lapulle ja antaa sen jollekulle ei voi syyllistyä häirintärikokseen. Siksi se on järkevä ja turvallinen valinta lainsäädännön nykytilan tuntevalle ihmiselle.

Vierailija
39/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 15:59"]

Suomalaiset miehet on surullisen saamattomia. Itsekin olen joutunut itse mieheni iskemään yhden yön juttuja lukuunottamatta. Ne, jotka oikeesti on ihastuneita, pelkää niin paljon pakkeja ettei uskalla lähestyä ollenkaan! Juntit... Ja sitten kääntyvät Laasasen puoleen ja alkavat itkeä "markkina-arvoaan", tai Halla-lahon puoleen ja alkavat itkeä, että maahanmuuttajat vie kaikki naiset. Niinpä niin....... ;))

[/quote]Höpsistä, ei järkevät ihmiset pakkeja pelkää vaan ensin syytettä ja sitten rikostuomiota häirinnästä. Lakihan on järjetön.

Vierailija
40/58 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:27"]

Kukapa mies haluaisi iskeä naista nykyaikana, kun on niin suuri riski saada pervon tai seksuaalisen häiritsijän maine. Ei kiitos. Antaa naisten tehdä aloitteet.

[/quote]Ei sillä häiritsijän maineella mitään merkitystä ole, mutta rikostuomiolla on sitten sitäkin enemmän. Ja häirintäsyytettä vastaan et käytännössä mitenkään pysty puolustautumaan, jos olet sanonut yhdenkin sanana, tai näyttänyt "uhrille" yhdenkin eleen tai ilmeen. Ja kukapa ei olisi ...

Johtopäätöksesi on siis oikea, aloitteiden tekeminen on juridinen riski, ja työpaikalla vieläpä erittäin suuri sellainen.