Onko liikaa vaadittu, jos pyydän vanhempiani hakemaan minut 35km päästä bussipysäkiltä juhannuksen viettoon?
Ei oikeastaan ole varaa liikkua enää omalla autolla. Voinko mielestänne vaatia vanhempiani (60v+) hakemaan minut omalla autollaan mökille ja takaisin bussipysäkille?
Kommentit (32)
Jos maksat heille bensakuluja ja tuot tuliaisia juhannuspöytään. Mutta tämähän oli muutenkin itsestäänselvää, eikö niin? ;)
Ihan liikaa! Liika on aina liikaa!!
Riippuu heistä. Onko heistä jompi kumpi reipas ja hyväkuntoinen, ja joka pitää autolla ajamisesta.
Voisin pyytää omia vanhempiani kyllä. Heistä olisi outoa jos ottaisin taksin.
Sinusta en tiedä.
Mutta varaahan sulla on satunnaiseen taksimatkaan, kun et enää maksa 400 e/kk autosta.
Ei ole liikaa vaadittu. Kannattaa viedä jotain pientä tuliaista, ruokaa tms. mukana. Ja pyytää kauniisti hakemaan.
Et voi vaatia. Pyytää voit. Omat vanhempani kuskaisivat varmasti. Ja itse kuskaisisin lastani tai antaisin hänelle rahaa bensaa varten.
Riippuu suhteestasi heihin. Itse soittaisin äidin hakemaan ja hän tottakai tulisi. Jos suhde on "etäisempi", niin edes tarjoaisin korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu heistä. Onko heistä jompi kumpi reipas ja hyväkuntoinen, ja joka pitää autolla ajamisesta.
On varsin suuri todennäköisyys että 60+-ikäisistä toinen tai jopa molemmat ovat ihan hyväkuntoisia. Millaisina vanhuksina oikein pidät sen ikäisiä? :D
Heh mun lähes 80v. Isä hakisi vaikka sadan kilometrin päästä todeten, ettei se ole mitään ja nauraisi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat heille bensakuluja ja tuot tuliaisia juhannuspöytään. Mutta tämähän oli muutenkin itsestäänselvää, eikö niin? ;)
Miten bussissa kuljetetaan tuliaisia 3h matkan ilman kylmäketjun katkeamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varsin suuri todennäköisyys että 60+-ikäisistä toinen tai jopa molemmat ovat ihan hyväkuntoisia. Millaisina vanhuksina oikein pidät sen ikäisiä? :D
60+ nyt voi olla mitä vaan yli 60. Ja kaikille ajaminen ei ole mieluista nuorempanakaan. Erilaisista syistä. Selkäkipu, näkö, tai vaikka jännitys voivat vaikeuttaa vaikkapa nelikymppisen ajamista.
Onko sinut kutsuttu vai itsekö ilmoitit tulevasi? Jos jälkimmäistä, niin hankkiudu sinne miten parhaaksi näet tai oyydä kauniisti ja korvaa sitten vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksipaketit ja uudet perunat eivät kyllä vaadi mitään kylmäketjua. Eikä moni muukaan asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lukuisia elintarvikkeita ja juomia jotka eivät vaadi kylmäsäilytystä. No, sitten korvaat rahallisesti jos tuo on niin vaikeaa.
Kysy varovasti, ja siinähän sitten näkee miten reagoivat. Itse olen kuusikymppinen ja ilman muuta tarjoituisin pyytämättäkin hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko tosiaan kaikki tuliaiset kylmäketjun?
Ihan riippuu vanhemmistasi ja suhteestasi heihin.