Harjoittelijan kyykyttämistä?
Kaipailisin mielipiteitä. Luin ton toisen ketjun, jossa moitittiinkin tätä nykyistä järjestelmää, että firmat ottaa harjoittelijoita työharjoitteluun ilmaiseksi, mutta pitävät pelkkänä ilmaisena työvoimana. Vituttaa.
Olen nyt toista kuukautta (oppilaitoksen kautta) työharjoittelussa isossa kaupassa. Tykkään alani töistä, mutta vituttaa niin tää harjoittelijoiden hyväksikäyttö. Mun työvuoroja muutellaan mielin määrin multa kysymättä ja jopa ilmoittamatta. Mun pitää AINA suostua kaikkeen, mitä nyt pyytävätkään, kyllä mä sen huomaan, että niitä paskahommia nakitetaan hyvällä tekosyyllä minulle (ja muille harjottelijoille). Aina, kun on kiirettä, mut hälytetään paikalle korvaamaan jotakin toista työntekijää (Sentään päivän aikana talossa siis), vaikka omat hommat olis kesken. ENITEN JUST ÄRSYTTÄÄ, että eeei voida mitään palkkaa maksaa vaikka ollaan toinen suurimmista monopoliruokaketjuista Suomessa.
Oon ollut siinä käsityksessä, että harjoittelija on talossa oppimassa ja tekemässä omia juttujaan, ei muiden töitä eikä korvaamassa palkallisten hommia?! On jatkuvasti niin hyväksikäytetty olo. En kehtaa sanoa mitään, koska on pakko päästä edes kesäksi töihin, eikä varmasti ota mitään valittajaa!:( Huoh...
Teen töitä ahkerasti ja olen saanut asiakkailtakin kehuja, mutta nää "pomot" ei koskaan viitsi kehua tai kiitosta antaa vaikka kaikkeni yritän, muistavat olemassaoloni korkeintaan silloin, kun tarkistavat että olenhan tullut ajoissa paikalle.
Ei tässä nyt sen suurempaa pointtia ollut, halusin vain avautua. Onko vastaavia kokemuksia? Onko reilua se, että vaikka minulla piti olla kassapainotteinen viikko, en saa ollakkaan siellä koska liikaa vakkareita on saikulla?!? Eihän se mun asia ole korvata, vai?
Kommentit (26)
Kaupan ala on just tota, sama me vakkaritkin kestetään!
Oletko siis (ammatillisesta oppilaitoksesta) työssäoppimassa? Silloinhan sinun pitäisi saada opintotukea ja tuo harjoittelu on ikään kuin koulua. Muutoinhan olisit koulussa, nyt olet toisaalla oppimassa.
Sen sijaan tuo kohtelu on huonoa. Harjoittelija on oppimassa, ei tuuraamassa vakkareita.
23, musta tää työ olis melkeen hauskaakin, jos siitä sais palkkaa. Että jepjep sama me harjottelijatkin kestetään, mutta vielä korvauksetta. Saatana. Ja minä hölmö vielä tehnyt rivakasti hommia, alankin toimimaan ansioni mukaan
Ap
Mut ne työntekijätkin on yleensä tulleet sinne harjoittelun kautta, eikä sitä työpaikkaa tipu jos teet kehnosti hommas.
Ja pliis, nyt ei tarvitse enää kenenkään muistuttaa, että tätä se kaupan ala on. TIEDÄN...! Harjoittelija ei silti ole paikalla tekemässä muiden hommia.
Ap
Kaupassa on aina paskaa menoa. Se ei muuksi muutu vaihtamalla.