Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ehkä pääse kanssani neuvolaan - hävettää

Vierailija
07.04.2014 |

Ekalle kerralle en häntä itse halunnut mukaan kun en yhtään tiennyt mitä siellä tulevan pitää ja halusin mennä yksin. Neuvolan nainen pyysi että otan hänrt seuraavalla kerralla mukaan.

No tänään ois se seuraava kerta, mutta mies aloitti juuri tänään uudessa työpaikassaan ja mietitään nyt että kehtaako hän ekana päivänään kysyä että voisko lähteä töistä aikaisemmin.

Nolottaa jos joudun menemään yksin.. vaikka hyvä syy sille oliskin. Mites teillä, onko miehenne olleet aina neuvolassa mukana?

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ollut joka kerran mukana koska on itse tahtonut niin ja ollut kiinnostunut. Yhteinen lapsi, ei mikään oma projektini.

Vierailija
162/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaan sitä miestä sinne neuvolaan raahaat. Paino, pissa, hemoglobiini, verenpaine, sydänäänet. Aina sama litannia joojoo hyvin menee, puumerkki korttiin ja kotiin. Meillä ukko oli mukana vain ultrissa kun halusi nähdä vauvan (niskaturvotus ja rakenne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:34"]

Meillä mies oli mukana jokaisessa neuvolassa. Ja meillä mies ei vaan istunut kuuntelemassa mitä terkka sanoo mun pissasta vaan osallistui keskusteluun, kysyi jos oli mielessä jotain. Terkkari myös huomio miehen ja kyseli häneltä. Olihan se lapsi tulossa yhtälailla hänellekin.

[/quote]

Näin meilläkin. Meillä onneksi vuorotyö molemmilla, niin käynnit oli helppo järjestää.

Vierailija
164/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies ollut neuvolassa kertaakaan mukana. Ultrissa ja synnytyksessä sitten tietenkin. En ole huomannut, että kiintymyssuhde olisi huono.

Terkkari kyllä patisti minua tuomaan mieskin mukaan, mutta ei ollut töiden vuoksi sopivia aikoja, eikä siellä neuvolassa niin ihmeellistä ollutkaan. Sydänäänetkin mies kuuli ultran yhteydessä.

Vierailija
165/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tästä saa näin vihamielisen keskustelun aikaiseksi. Mitä sillä on väliä, onko mies neuvolassa mukana vai ei, jos asia on yhdessä sovittu eikä vain toisen jyräämä päätös? Enemmän ihmettilisin, jos isä ei kokisi ultria tärkeiksi. Niissä etenkin ensimmäisen lapsen kanssa konkretisoituu ajatus tulevasta vauvasta.

Meillä oli siis mies ekalla käynnillä mukana, koska silloi juuri kartoitettiin tilannettamme + otettiin kaikki perusmittaukset. Mieheltä mitattiin myös paino, pituus ja verenpaine, en tiedä miksi mutta ehkä siinä oli paperien täyttämisen ja keskustelun lomassa hyvin aikaa näillekin. Meidän piti siis täyttää mm. Alkoholin, tupakoinnin ja huumeiden käyttöä koskevat lomakkeet. Näillähän selkeästi kartoitetaan mahdollisia ongelmia perheessä ja yritetään onkia joukosta ehkä niitä enemmän apua tarvitsevia perheitä. Ei meitä haitannut noita täyttää kuten ei haittaa se tuleva keskustelu terkkarin ja perhetyöntekijän kanssa. Meillä ei ole salattavaa ja olemme ihan normaali pari. Ekan käynnin jälkeen neuvolassa on kestänyt n. 30min/käynti.

Äidin ja sikiön tilannettahan siellä seurataan mutta pyritään myös havaitsemaan mahdolliset ongelmat yms. Että ei vaikka tulisi seuraavaa Eerikaa. Kuka voi tätä pitää huonona asiana?

Vierailija
166/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 16:14"]

Meillä ollaan käyty yhdessä joka ikinen neuvolakerta sen takia, että mies haluaa olla mukana ja kuulla mitä minun keholle kuuluu ja miten vauva voi. Toinen on se, ettei miun tarvitse kertoa sitte kotona kaikkee uudelleen.

Eikä se ole ollu mitään kulissia vaan miehen ehtaa kiinnostusta raskautta kohtaan.

[/quote]

Lisäyksenä myös, että meille jokainen käynti on kestänyt tunnin, ellei jopa ylikin. Ja aika pitkälti sen takia, että siellä oikeasti sitten ollaan keskusteltu molempien fiiliksiä ja mies on aktiivisesti kyselly asioita.

[/quote]

Mekin oltiin varmaan aina yliajalla...

Vierailija
167/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:05"]

Mua kans ihmetyttää kuinka raivoisasti, negatiivisesti ja ivallisesti täällä suhtaudutaan siihen että naiset haluavat miehen mukaan ja miehet mielellään tulevat mukaan neuvolaan. Ymmärrän jos lapsia on useampi, ettei miehen ns "tarvitse" enää tulla neuvolakäynneille mutta mitäs pahaa siinä on että ekaa kertaa vanhemmiksi tulevat ihmiset haluavat aiheesta ammatti-ihmisen kanssa puhua?

Teinejä ei olla ja tiedetään kyllä suunnilleen miten vauvoja hoidetaan, mutta silti tuntuu hyvältä voida vielä puhua siitä ihanan terkkarin kanssa yhdessä neuvolassa eikä pelkästään kahdestaan kotona tai jauhaa läheisille. Voiko lapsentuloon olla muka liian hyvin varautunut?(kun puhutaan esikoisesta) Niin, enpä usko että voi :)

[/quote]

Me tarvitsimme kyllä neuvontaa, sillä emme olleet ennen hoitaneet vauvaa. Ettekä usko miten moni taho opetti minulle synnytyksen jälkeen vauvan nostamista ja kantamista! Ei siitä meinannut tulla mitään.

Kyllä kysymyksiä riittää nytkin joka kerta lastenneuvolassa.

Vierailija
168/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja mies ollut jokaisessa neuvolassa mukana. Minusta tässä ei ole mitään erikoista, kummallista tai erityisen hienoa. Mies yrittäjä ja töistä ei tarvitse olla poissa neuvolakäyntien takia. Mielellään tulee mukaa ja käy paljon yksinkin lasten asioita hoitamassa. Mutta tämä vain miehen työn luonteen vuoksi. Vähän hullua olisi molempien ottaa vapaata niinkin arkisen asian takia.

Vierailija
169/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika!
Mies oli mukana ultraäänissä, eikä muilla käynneillä. Miksi ihmeessä olisi tullutkaan? Pissakoe, vatsan mittaus, punnitus, hemppa, vähän jorinaa raskaudesta mutta ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa eikä mitään sellaista, mitä ei olisi tietty muutenkin.

Vierailija
170/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 00:31"]Herranen aika!

Mies oli mukana ultraäänissä, eikä muilla käynneillä. Miksi ihmeessä olisi tullutkaan? Pissakoe, vatsan mittaus, punnitus, hemppa, vähän jorinaa raskaudesta mutta ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa eikä mitään sellaista, mitä ei olisi tietty muutenkin.[/quote]

Mies sai ohjeet miten hoitaa vauvaa jos tulee syöksysynnytys tai muuten ei ehditä sairaalaan ajoissa. Näytettiin nuken kanssa miten vauvaa tulee virvoitella, nostella ja hoitaa jos niin käy. Tilanteen riski oli todellinen ja meitä hirvitti että jos vauva ei heti hengitä tms. niin siinähän katsellaan elotonta vauvaa ja odotetaan puoli tuntia apua??? Eli kummallakin oli turvallisempi olo kun oli hyvät ohjeet ja osaa heti toimia oikein. Kumpikaan ei ole vauvaa käsitellyt aiemmin.

Samoin synnytykseen mies sai neuvolasta parempia ohjeita kuin valmennuksesta.

Vierailija
171/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:28"]

Siis oikeastiko siellä mitataan myös isän pituus, paino, hemoglobiini ja verenpaine? Minkä ihmeen takia, ettei isä tuntisi itseään ulkopuoliseksi? Mä kuolisin kyllä nauruun jos tuollaista ehdotettaisi. Liittyy vauvan ja odottajan vointiin niin miten?

[/quote]

Isä pitää ottaa matkaan raskauteen ja että mies kokisi kuuluvansa perheeseen. Etkö sitä tiedä. Nykyajan miehet eivät koe ole osana perhettä, ellei heidän verenpainettaan mitata.

Sellaista leikkimistä ja pelleilyä tämä homma nykyään. Onneksi on saanut lapset jo parikymmentä vuotta sitten

[/quote]

No en minä kuolisi nauruun, jos pienen vauvani isä kuolisi verenpaineongelmiin jne. Mutta meillä ei ainakaan mieheltä mitattu mitään neuvolassa, flunssarokotteen sai halutessaan kun lapsi oli vauva.

[/quote]

Niin juuri. Isi pitää ottaa neuvolaan matkaan, että saadaan pikkuiselta verenpainuli mitattua ja pippelipuppelista pidettyä huolta, kun nykyajan isukkipisukit ei osaa itse mitata verenpaineitaan eikä hakeutua hoitoon, vaan neuvolan pitää isukkipisukeilta ottaa myös kokeita, että koko pieni perhe tulee hoidettua.

Voi puppelihuppeli kun on suloista höpöstellä neuvolassa ja mittailla ja sipsutella ja jutustella.

Ahhaaaaaaaa..........Ei herranen aika :DDDDDD

Vierailija
172/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:54"]

Omituista, ettei teidän miehenne halua olla neuvolassa mukana, tai ette halua häntä sinne. Hänen lapsensa ja puolisonsa hyvinvoinnista siinä on kyse! Meillä oli mies kummankin lapsen kaikissa raskausajan neuvoloissa mukana, yhtä kertaa lukuunottamatta, jolloin oli tärkeässä kokouksessa. Samoin hän on käynyt kaikissa lasten neuvoloissa kanssani. Eipä olisi käynyt mielessäkään, että lapset olisivat vain toisen asia.

Eri asia on, jos mies ei esim. töiden vuoksi vain pääse. Sille kun ei minkään voi. Mutta että äiti omisi lapsen odotusajan tai isä ei haluaisi osallistua, kuulostaa minusta omituiselle. Jos kerran koette neuvolan niin turhana, niin miksi sitten käytte siellä edes yksin?

[/quote]

No mutta onpa sulla kauhea mies kun laittoi sen tärkeän kokouksen perheensä edelle. Kunnon mies olis tullut neuvolaan ja jättänyt kokouksen väliin, ei se nyt oikeesti voi olla perhettä tärkeämpi. Jättäsin tollasen sian, joka ei perheestään välitä. Mun mies jätti työnsä ja alkoi hoivata mua ja perhettä kokopäiväisesti. On meidän mukana ihan joka paikassa. Onhan se miehen oikeus.

[/quote]

Oletpa mielestäsi varmaan nokkela. Onko oikeasti noin katkeraa, kun joidenkin naisten miehetkin haluavat lapsia?

[/quote]

Joo, mä olen hirveän katkera. Mies osaa hoitaa lapsia ihan ilman terkkarin käskyä ja ohjeita. On se niin katkeraa kun en saanut tuollaista nykyaikaista avutonta miestä itselleni. Sehän olis hoitanu ne lapset varmaan ihan yksin jos olisin älynnyt raahata sen mukanani neuvolaan. Nyt se hoitaa vaan puoliksi, jep, olen katkera naikkonen. Onneksi en sentään ihan noin avuton, ihan osaan tehdä asioita yksin, miehen ei tarvi olla joka paikassa perseen takana vahtimassa ja pyytelemässä vapaata töistä. Ja jutella terkkarin kanssa mukavia neuvolassa.

[/quote]

Oletko sinä sitten avuton vai juttelemassa mukavia terkan kanssa? Minä ainakin olin mieheni kanssa siellä seuraamassa raskautta. Osaan myös tehdä asioita yksin, mutta olemme mieheni kanssa molemmat sitä mieltä, ettei kumpikaan tehnyt lapsia yksin. Minun ei tarvinnut raahata miestäni mukaan eikä hänen tarvinnut olla pyytellemässä vapaata, vaan voi itse järjestellä suurimman osan työajoistaan. Katkeralta sinä minusta kuulostat.

[/quote]

Mä kävin seuraamassa siellä raskauttani ja omaa terveyttäni. Miestä en tarvinnut mukaan, koska se olin minä joka pissas purkkiin, se olin minä jolta mitattiin verenpaine, se olin minä jolta otettiin hemoglobiini jne. Mieheltä ei mitattu mitään, koska hän ei ollut raskaana. Enkä kokenut että tarvin purkkiin pissaamiseen tukihenkilöä. Osasin myös kertoa miehelle käynnistä ja voinnistani, en tarvinnut siihenkään terveydenhoitajaa apuun. Miehestä tuli oikein mainio ja osaava isä vaikka ei ollut katsomassa kun noita toimenpiteitä tehtiin. Jotkut vaan osaa tehdä sen ilman että saavat tarkan ohjeistuksen terveydenhoitajalta. No, onhan se tietty hyväkin että avuttomia autetaan yhteiskunnan taholta. Harmi vaan kun niitä neuvolakäyntejä sitten vähennetään näiden takia. Siinä voi jollekin lapselle tai äidille käydä huonosti. Neuvola vois keskittyä siihen raskauden terveyspuoleen ja siirtää se neuvontapuoli niille jotka sen osaa ja joilla on siihen aikaa.

[/quote]

Ihan oikeasti. Jotain on tosiaan mennyt pieleen, kun nykyajan nuoret miehet pitää oikein kädestä pitäen istuttaa neuvolassa ja jutustaa ja opettaa isyyteen. Siemenet osataan roiskia ja vaatia posliinia vaimolta, että on helpompi sitä nuolla. Mutta sitten pitää isukkipisukki tuoda neuvolaan tunneiksi jutustelemaan perheestä ja vastuusta ja siitä, mitä vauva tuo tullessaan ja siitä, millaiseksi vanhempien seksielämä menee, kun masu kasvaa.

Mietipä omaa miestäsi- Olisitko ottanut edes mieheksi noin avutonta yksilöä ja alkanut sellaisen kanssa tekemään lapsia.

Onko se niin, että päiväkotitätien laadukkaasti kasvattamista ja tasapäistämistä pojista on kasvanut todella perässätalutettavia nössyköitä, jotka ei osaa mitään ja jotka ei kasva edes miehiksi, ellei heille laiteta raksi ruutuun kaavaketta eteen ja täti höpöstele ja juttele heidän kanssaan ja kasvata heitä.

Kaikki on kyllä ulkoistettu nykyään täysin. Ihmisen ei enää edes itse tarvitse kasvaa vanhemmuuteen, vaan senkin hoitaa neuvolatäti. Päiväkoti kasvattaa ja vanhemmat saa levätä kotona ja neuvola kasvattaa aikuisia ihmisiä isyyteen ja äitiyteen, ettei itse tarvitse sen eteen tehdä mitään.

Holhous on kyllä mennyt ihan överiksi

Vierailija
173/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 16:14"]

Meillä ollaan käyty yhdessä joka ikinen neuvolakerta sen takia, että mies haluaa olla mukana ja kuulla mitä minun keholle kuuluu ja miten vauva voi. Toinen on se, ettei miun tarvitse kertoa sitte kotona kaikkee uudelleen.

Eikä se ole ollu mitään kulissia vaan miehen ehtaa kiinnostusta raskautta kohtaan.

[/quote]

Lisäyksenä myös, että meille jokainen käynti on kestänyt tunnin, ellei jopa ylikin. Ja aika pitkälti sen takia, että siellä oikeasti sitten ollaan keskusteltu molempien fiiliksiä ja mies on aktiivisesti kyselly asioita.

[/quote]

Mekin oltiin varmaan aina yliajalla...

[/quote]

Kallista aikaa viedään muilta jutustelemalla mukavia. Aika itsekästä, ettei edes tunnissa saa miehen kanssa rupateltua kaikkea kivaa, vaan odotuttaa muita sitten odotushuoneessa, että mies saa kyseltyä kaiken mukavan tarpeeksi syvällisesti.

Ei tule mieleen, että ne muut siellä odotushuoneessa kulkee töissä ja ei voi koko päivää odottaa teidän jutustelijoiden aikataulun mukaan, koska tulette huoneesta pois.

Vierailija
174/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:05"]

Mua kans ihmetyttää kuinka raivoisasti, negatiivisesti ja ivallisesti täällä suhtaudutaan siihen että naiset haluavat miehen mukaan ja miehet mielellään tulevat mukaan neuvolaan. Ymmärrän jos lapsia on useampi, ettei miehen ns "tarvitse" enää tulla neuvolakäynneille mutta mitäs pahaa siinä on että ekaa kertaa vanhemmiksi tulevat ihmiset haluavat aiheesta ammatti-ihmisen kanssa puhua?

Teinejä ei olla ja tiedetään kyllä suunnilleen miten vauvoja hoidetaan, mutta silti tuntuu hyvältä voida vielä puhua siitä ihanan terkkarin kanssa yhdessä neuvolassa eikä pelkästään kahdestaan kotona tai jauhaa läheisille. Voiko lapsentuloon olla muka liian hyvin varautunut?(kun puhutaan esikoisesta) Niin, enpä usko että voi :)

[/quote]

Varmaan siksi että nämä perheet kokevat olevansa parempia isiä ja äitejä kun on yhdessä käyty neuvolassa. Se paistaa ihan selvästi lähes kaikista kirjoituksista. Annetaan ymmärtää, ettei mies välitä lapsesta tai äidistä jos ei lähde neuvolaan mukaan. Ja se lisää ekaa odottavan äidin stressiä. Kun ihan aikuisten oikeesti, se isyys ei ole kiinni niistä neuvolakäynneistä. Miehestä voi tulla ihan hyvä isä vaikkei pääse neuvolaan mukaan. Ja mies voi siitä huolimatta olla kiinnostunut lapsesta ja raskaudesta. Elämä ei ole niin mustavalkoista. Tää koko suomitouhu on muutenkin mennyt sellaiseksi kyttäämiseksi, että minusta on helvetin ikävää että neuvolakäynneistäkin on tulossa enemmän ja enemmän vain perheen arviointia sen terveyden ja raskauden tarkkailun sijasta. Onko isä kunnollinen ja tulee neuvolaan. Vai onko ihan hulttio kun ei tullut. Kun pääpaino pitäis olla lapsen ja äidin terveydessä eikä siinä onko isä mukana joka käynnillä vai ei. Isän ja äidin mitta on ihan jossain muualla kuin neuvolassa. Ja ikävintä on että ei niillä terveydenhoitajilla ole edes siihen arviointihommaansa kunnon koulutusta, ne vetää sitä suurimmaksi osaksi ihan mututuntumalla. Että musta nyt tuntuu, että tää isä on ihan kehno kun ei se tänne näytille tullut vaikka pyydettiin. Ja tää isä taas on oikein esimerkillinen kun istuu joka kerta kuuntelemassa. Ja todellisuus siellä kotona voi olla ihan toinen, se hulttio voi ollakin kunnollinen ja se neuvolassa aina paikalla oleva voi vetää vaimoa turpaan kun siltä tuntuu.

[/quote]

Huh huh luepas uudestaan tätä keskustelua ja katso kumpi puoli tässä toista haukkuu ja soimaa? Ja ihan suoraan eikä rivien välistä. Kyllä ihan selvästi kuvitella olevansa parempia isiä, äitejä ja ihmisiä ne joiden miehet ei ole siellä neuvolassa ollut. Kun osaavat hoitaa vauvaa ilman että istuvat siellä turhassa neuvolassa juttelemassa niitå pisuli juttuja hihihi. Ei vaan ole yksikään vielä osannut vastata siihen, miksi kävi sitten siellä itse kun se keskustelu on niin turhaa ja perseestä, ja kun kyllähän kunnon isi ja äiti osaa hoitaa vastasyntynyttä vaikkei koskaan sellast ole nähny. Ja hoitaa hätäseen vaikka sen synnytyksenkin.

Vierailija
175/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:05"]

[/quote]

Varmaan siksi että nämä perheet kokevat olevansa parempia isiä ja äitejä kun on yhdessä käyty neuvolassa. Se paistaa ihan selvästi lähes kaikista kirjoituksista. Annetaan ymmärtää, ettei mies välitä lapsesta tai äidistä jos ei lähde neuvolaan mukaan. Ja se lisää ekaa odottavan äidin stressiä. Kun ihan aikuisten oikeesti, se isyys ei ole kiinni niistä neuvolakäynneistä. Miehestä voi tulla ihan hyvä isä vaikkei pääse neuvolaan mukaan. Ja mies voi siitä huolimatta olla kiinnostunut lapsesta ja raskaudesta. Elämä ei ole niin mustavalkoista. Tää koko suomitouhu on muutenkin mennyt sellaiseksi kyttäämiseksi, että minusta on helvetin ikävää että neuvolakäynneistäkin on tulossa enemmän ja enemmän vain perheen arviointia sen terveyden ja raskauden tarkkailun sijasta. Onko isä kunnollinen ja tulee neuvolaan. Vai onko ihan hulttio kun ei tullut. Kun pääpaino pitäis olla lapsen ja äidin terveydessä eikä siinä onko isä mukana joka käynnillä vai ei. Isän ja äidin mitta on ihan jossain muualla kuin neuvolassa. Ja ikävintä on että ei niillä terveydenhoitajilla ole edes siihen arviointihommaansa kunnon koulutusta, ne vetää sitä suurimmaksi osaksi ihan mututuntumalla. Että musta nyt tuntuu, että tää isä on ihan kehno kun ei se tänne näytille tullut vaikka pyydettiin. Ja tää isä taas on oikein esimerkillinen kun istuu joka kerta kuuntelemassa. Ja todellisuus siellä kotona voi olla ihan toinen, se hulttio voi ollakin kunnollinen ja se neuvolassa aina paikalla oleva voi vetää vaimoa turpaan kun siltä tuntuu.

[/quote]

Huh huh luepas uudestaan tätä keskustelua ja katso kumpi puoli tässä toista haukkuu ja soimaa? Ja ihan suoraan eikä rivien välistä. Kyllä ihan selvästi kuvitella olevansa parempia isiä, äitejä ja ihmisiä ne joiden miehet ei ole siellä neuvolassa ollut. Kun osaavat hoitaa vauvaa ilman että istuvat siellä turhassa neuvolassa juttelemassa niitå pisuli juttuja hihihi. Ei vaan ole yksikään vielä osannut vastata siihen, miksi kävi sitten siellä itse kun se keskustelu on niin turhaa ja perseestä, ja kun kyllähän kunnon isi ja äiti osaa hoitaa vastasyntynyttä vaikkei koskaan sellast ole nähny. Ja hoitaa hätäseen vaikka sen synnytyksenkin.

[/quote]

No, eipä ne nykyajan isukkipisukit näytä sen kummemmin sitoutuvan perheeseen, vaikka tuntikausia rupattelevat ja jutustelevat yliajalla neuvolatädin kanssa. jatkuvasti täälläkin vingutaan, että mies menee kavereiden kanssa kaljalle ja omiin menoihin, vaikka vauva on kotona.

Miksi se jutustelu ja verenpaineen mittaus ei auttanutkaan, vaikka isukkipisukki sai niiiiiiiiin jutustaa ja höpöstää tädin kanssa perheen perustamisesta.

Vierailija
176/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu osottaa sen miten lapsellisia ihmisiä voi löytyä aikuisista ihmisistä. Aloittaja kysyy, että onko muiden miehet olleet neuvolassa mukana ja siihen on vastattu molemmin puolin. Siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä jos mies ei ole mukana tai jos mies on. 

En ihan ymmärrä miten se on hienompaa jos mies ei ole ollut mukana neuvolassa niin kuin täällä monet yrittää kovin sanoin väittää? Mies on sen takia kädestä pidettävä pikkupoika jos on mukana esikoisensa joka neuvolakäynnillä? 

Ihmeellisiä mielipiteitä... Minusta mies on ihan normaali jos se haluaa olla neuvolassa mukana.

Vierailija
177/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:27"]

Tämä keskustelu osottaa sen miten lapsellisia ihmisiä voi löytyä aikuisista ihmisistä. Aloittaja kysyy, että onko muiden miehet olleet neuvolassa mukana ja siihen on vastattu molemmin puolin. Siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä jos mies ei ole mukana tai jos mies on. 

En ihan ymmärrä miten se on hienompaa jos mies ei ole ollut mukana neuvolassa niin kuin täällä monet yrittää kovin sanoin väittää? Mies on sen takia kädestä pidettävä pikkupoika jos on mukana esikoisensa joka neuvolakäynnillä? 

Ihmeellisiä mielipiteitä... Minusta mies on ihan normaali jos se haluaa olla neuvolassa mukana.

[/quote]

No onhan se vähän naurettavaa, jos mies pitää taluttaa joka neuvolakäynnille kuuntelemaan, että pissassa ei ole valkuaista ja mieheltä pitää ottaa paino ja verenpaine ja näyttää kaikkia niitä kivoja koneita (kuten hb-mittaria), että mies kokee kuuluvansa perheeseen.

Ja näiden takia on neuvolakäyntejä vähennetty puoleen, että isukit saa painonsa ja verenpaineensa mitattua ja jutskailtua kaikkea kivaa neuvolassa.

Vierailija
178/193 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:27"]

[/quote]

No onhan se vähän naurettavaa, jos mies pitää taluttaa joka neuvolakäynnille kuuntelemaan, että pissassa ei ole valkuaista ja mieheltä pitää ottaa paino ja verenpaine ja näyttää kaikkia niitä kivoja koneita (kuten hb-mittaria), että mies kokee kuuluvansa perheeseen.

Ja näiden takia on neuvolakäyntejä vähennetty puoleen, että isukit saa painonsa ja verenpaineensa mitattua ja jutskailtua kaikkea kivaa neuvolassa.

[/quote]

Minun miestä ei tarvitse taluttaa yhtään mihinkään, ihan hyvin osasi neuvolaan tulla taluttamatta. Hb ja rr mitattiin tasan yhden kerran, ensimmäisellä kerralla siinä samalla kun minulta. Aivan samalla tavalla kun nyt saatan itse pyytää lapsen neuvolassa verenpaineen mittausta, tai ottaa jäykkäkouristusrokotteen.

Ja niinkuin sanottu jo useasti, siellä neuvolassa on yhdessä keskusteltu jostain muusta kuin pissistä. Jos neuvolan täti kertoi minulle missä vaiheessa olisi hyvä lähteä sairaalan ja mies vieressä kuuntelee niin miten se voi sinussa aiheuttaa tuommoisen vihan?

Minusta on enemmänkin naurettavaa se, miten tuomitset kädettömiksi ja aivottomiksi ne isät jotka sinne neuvolaan haluaa osallistua.

Ja mistäs sinä tiedät onko palstalla valittavien miehet ollu mukana siellä neuvolassa vai ei?

Vierailija
179/193 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes tullut mieleen että neuvolaan pitäisi rahdata mieskin. En edes kysynyt lähtisitkö koska satavarmasti ei olisi lähtenyt. Meni töihin. Eikä neuvolassa kysytty no onko sitä miestä tai miksi ei mies tule mukaan.

Vierailija
180/193 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:17"]Ekalle kerralle en häntä itse halunnut mukaan kun en yhtään tiennyt mitä siellä tulevan pitää ja halusin mennä yksin. Neuvolan nainen pyysi että otan hänrt seuraavalla kerralla mukaan.

No tänään ois se seuraava kerta, mutta mies aloitti juuri tänään uudessa työpaikassaan ja mietitään nyt että kehtaako hän ekana päivänään kysyä että voisko lähteä töistä aikaisemmin.

Nolottaa jos joudun menemään yksin.. vaikka hyvä syy sille oliskin. Mites teillä, onko miehenne olleet aina neuvolassa mukana?

[/quote]

Pöh! Kuuluu nykyään tapoihin kysyä miestä sinne.

Ehtii myöhemminkin!

Mielestäni hölmöä molempien olla pois töistä siksi että sua pyöritellään siellä:).

Mä raahasin juuri tuolle tokalle kerralle miehen suoraan yövuorosta ja oli kyllä niin " turha" reissu. Sydänäänet ja ultra ne merkittävimmät mun mielestä