Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannatti opiskella lähihoitajaksi 50- vuotiaana, ei tarvitse työttömämä olla!

Vierailija
29.11.2020 |

Aloitin työurani lentoemäntänä, mutta lasten synnyttyä en halunnut enää niitä työaikoja.
Siirryin ravintola- alalle, jossa viihdyin hyvin, mutta aloin kaivata vielä jotain muuta.
Koska rakastan lapsia ja haluan työskennellä päiväkodissa, lähdin opiskelemaan lähihoitajaksi ja valmistuin kolme vuotta sitten. Sen jälkeen olen ollut täystyöllistetty, enimmäkseen päiväkodeissa mutta myös hoivakodissa, jossa työskentelin viime keväänä.
Tulevaisuus näyttää valoisalta työllistymisen suhteen. Sitä se ei tänä päivänä ole aikaisemmissa ammateissani.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä lähihoitajakoulutusta suositellaankin varsinkin niille, jotka ovat työelämän päähänpotkimia, eli esim. pitkäaikaistyöttömille.

Lähihoitajan opinnot ovat erittäin helpot ja aloituspaikkoja on yli 10.000 vuodessa, joten taatusti ei kouluttautuminen jää sisäänpääsystä tai opiskelusta kiinni myöskään.

Vierailija
2/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kävi hyvin. Minä opiskelin lähihoitajaksi ja vuoden päästä huomasin, ettei minusta olekkaan näihin hommiin. Jumissa olen.

Vierailija
4/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluaa mieluummin tehdä töitä kuin loisia kotona, kannattaa ryhtyä lähihoitajaksi. Jos ei lähihoitajana työllisty, on kyllä jotain vialla.

Vierailija
5/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä lähihoitajakoulutusta suositellaankin varsinkin niille, jotka ovat työelämän päähänpotkimia, eli esim. pitkäaikaistyöttömille.

Lähihoitajan opinnot ovat erittäin helpot ja aloituspaikkoja on yli 10.000 vuodessa, joten taatusti ei kouluttautuminen jää sisäänpääsystä tai opiskelusta kiinni myöskään.

Hoitotyön pitäisi olla kutsumusammatti. Kaikki ihmiset eivät todellakaan sovellu alalle.

Vierailija
6/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt hyvän valinnan. Nuorena kuvittelee että kaikki on mahdollista. Keski-iässä osaa jo taktikoida ja tietää esim. mitä ikäsyrjintä on. Hoiva-alassa on monta hyvää puolta, joita jätetään usein mainitsematta. Ja työvoiman tarve senkun kasvaa, eli töitä on myös +50 vuotiaille. Tsemppiä työpäiviin!

Vierailija
7/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla kävi hyvin. Minä opiskelin lähihoitajaksi ja vuoden päästä huomasin, ettei minusta olekkaan näihin hommiin. Jumissa olen.

Ei tämä kaikille sovi, eikä tarvitse sopiakaan. Omalta osaltani olen onnellinen ratkaisustani. ap.

Vierailija
8/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Töitä saa tehdä silloin kun haluaa, niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
9/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, sekin on fakta ettei kaikista ole lähihoitajaksi, vaikka valitettavasti kuka vain sellaiseksi nykyään pääsee ja sen kyllä huomaa töissä, ei tule töista mitään välillä kun toisen työpanos on jotain 20% omastani ja kaikki hankalat tilanteet jätetään muiden hoidettavaksi.

Vierailija
10/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo on lähihoitaja, eikä montaa kuukautta vuodesta käy töissä. Mutta onkin laiska ja itsekäs ja antaa veljeni elättää (niin kauan kunnes veljeni vittuuntuu lopullisesti ja laittaa rouvan kiertoon).

Vierailija
11/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hommiin tarkalleen? Kun lähihoitajan työhän voi olla kovin monenlaista.

Vierailija
12/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vaikka kyseessä on pienipalkkainen ala, niin kyllä keikkailijana pääsee ihan kohtalaisille liksoille, jos on valmis tekemään yötä ja viikonloppua hälytysvalmiudesta.

Sekin on etu, että voi tehdä pari vuoroa putkeen, eikä tarvitse aina elellä 8-16-rytmissä.

Vierailija
13/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörialoilla on myös töitä aikuisille naisille, suunnittelupuolella. Toki pitää ymmärtää alaansa ja osata hommansa, mutta kun on tarpeeksi hyvä, työllistyy. Itse valmistuin 45-vuotiaana, heti en saanut töitä mutta 4 kk työttömyyden jälkeen, käytännössä kesän jälkeen, sain ja sitten ei ole tarvinnut työtön olla. 11 vuosi on nyt lähdössä käyntiin vakipaikassa ja on vielä nytkin kyselty muuallekin, kun olen saanut hyvän maineen. 

Vierailija
14/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen vaimo on lähihoitaja, eikä montaa kuukautta vuodesta käy töissä. Mutta onkin laiska ja itsekäs ja antaa veljeni elättää (niin kauan kunnes veljeni vittuuntuu lopullisesti ja laittaa rouvan kiertoon).

Ei se sinun tossu veljesi sitä ikinä tee, naisten vietävissä oleva ressukka.

Vierailija
15/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että joku on joskus tyytyväinen ja iloinen. Hienoa, että olet löytänyt vielä ammatin, josta myös pidät. Itse arvostan todella paljon lähihoitajia ja muutenkin terveydenhuollossa toimivia. Itse olen finanssialalla, enkä varmasti pärjäisi sinun alallasi. Nostan hattua teille kaikille hoivatyössä oleville. Muistakaa myös nauttia siitä, että teidän työllä on oikeasti jotakin merkitystä. Minä en niin voi usein ajatella omasta työstäni.

Kaikkea hyvää ja tsemppiä arkeen!

Vierailija
16/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin mielummin työtön kuin lähihoitaja. Itse asiassa pääedellä katuunkin houkuttelisi enemmän.

Toki ole mies, joten varmasti ihan biologia määrittää. Minulla ei ole lainkaan hoivaviettiä. Puolestani piikki ainakin jokaiselle laitosvanhukselle. Vähentäisi taakkaa, kun saisivat väliaikaisesti sairaiden hoitamiseen.

Mäkin ottaisin vanhana ennemmin piikin kuin makaisin paskavaipoissa laitosvanhuksena. Toivottavasti olen edes vihannes, jos tuollaiseen tilaan joudun.

Vierailija
17/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/11/25/ulkolinja-kylma-laakebisnes-mo…

siitä on hyvä jatkaa vaikkapa fysioterapeutiksi:-)

Vierailija
18/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin mielummin työtön kuin lähihoitaja. Itse asiassa pääedellä katuunkin houkuttelisi enemmän.

Toki ole mies, joten varmasti ihan biologia määrittää. Minulla ei ole lainkaan hoivaviettiä. Puolestani piikki ainakin jokaiselle laitosvanhukselle. Vähentäisi taakkaa, kun saisivat väliaikaisesti sairaiden hoitamiseen.

Parempi sinun kaltaisen tyhmän ihmisen pysyäkkin kaukana!!!!

Ei kaikki palvelukodeissa asuvat vanhukset ole ns huonokuntoisia vaan voi olla muu sairaus, jonka takia siellä ollaan.

Vierailija
19/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, sh.

Vierailija
20/138 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tosi julma. Laitosvanhuksen elämä on tasan tarkkaan yhtä arvokasta kuin kenen tahansa muunkin. Hoivavietti ei ole kiinni sukupuolesta. Olen nainen, eikä minulla ole mitään hoivaviettiä, vaikka olen vanhempiani avustanut paljon. Potilaiden murhaamista en hyväksy, en ole psykopaatti kuten sinä ja kaltaisesi.