Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannatti opiskella lähihoitajaksi 50- vuotiaana, ei tarvitse työttömämä olla!

Vierailija
29.11.2020 |

Aloitin työurani lentoemäntänä, mutta lasten synnyttyä en halunnut enää niitä työaikoja.
Siirryin ravintola- alalle, jossa viihdyin hyvin, mutta aloin kaivata vielä jotain muuta.
Koska rakastan lapsia ja haluan työskennellä päiväkodissa, lähdin opiskelemaan lähihoitajaksi ja valmistuin kolme vuotta sitten. Sen jälkeen olen ollut täystyöllistetty, enimmäkseen päiväkodeissa mutta myös hoivakodissa, jossa työskentelin viime keväänä.
Tulevaisuus näyttää valoisalta työllistymisen suhteen. Sitä se ei tänä päivänä ole aikaisemmissa ammateissani.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän alkuvuodesta 58v ja olen toimistotöissä. Tämä syksy on ollut rankka kun on syötetty tietoja uuteen ohjelmaan. Päivät on venyneet ja viikonloppunakin on pitänyt tehdä töitä, jotta pysyttäisiin annetussa aikataulussa.

En usko, että jaksaisin lähihoitajana. Lisäksi minusta ei ole hoiva-ammatteihin, varsinkaan lasten hoitoon. Sääliksi kävisi potilaita, jos saisivat minut hoitajakseen. 

Erikoinen näkökulma, tuurilla olet saanut tuohon ikään asti toimistopaikkasi pitää. Jos sinut olisi YT:ssä irtisanottu 40-50v etkä enää olisi saanut minkäänlaista "toimistotyötä", olisi varmaankin edessäsi ollut joko pitkäaikaistyöttömyys tai jokin harvoista työllistävistä aloista.

Tuskin monelle muullekaan hoitoala on kutsumusammatti, mutta heille se merkitsee sitä ettei tarvitse elää työttömyysrahalla eikä olla työkkärin kyykytettävänä. Voisi mielipiteesi muuttua siinä vaiheessa kun olisi muutama ala josta valita, mihin tässä maassa heti 40v täytettyään työnhakija/opiskelupaikan hakija kelpaa.

Eikös 58-vuotiaan kuuluisi olla jo eläkkeellä eikä jumittamassa ja viemässä työpaikkaa joltain nuorelta ja osaavalta? Mikset jää eläkkeelle?

Vierailija
122/138 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan lähärit tienaa ihmeesti aina vähintään 100 000 euroo vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat lähärit on joutuneet lopettamaan sen työn ennen eläkeikää. Paikat ei kestä.

Itse olen 54 ja olkapäät oireilevat jo nyt, joten ei oikein tunnu järkevältä vaihtoehdolta opiskella lähäriksi.

Teidän täytyy ihan tietoisesti alkaa vähentää sitä lääkitystä, vaatia lääkäriltä, esimerkiksi levetirasetaami pois, kun se vie potilaalta lihasvoimat! Kyllä vanhus kävelee aina mieluummin itse, jos ei pilata mahdollisuuksia kemiallisesti!

https://www.everydayhealth.com/epilepsy/0412/could-epilepsy-drugs-drive…

Vierailija
124/138 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko aamun uutisista tärkeän asian: oikeusasiamiehen ratkaisu!

Vierailija
125/138 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän opiskella lähihoitajaksi ja alkaa tehdä keikkaa oman työn ohessa?

Vierailija
126/138 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lähihoitajan hommaan päästä sillai ettei tiedä hommasta mitään, mutta jossain firmassa opetetaan?

Siis oppisopimuskoulutuksena? On ainakin ennen onnistunut. Sehän on ihan fiksu tapa, kun palkkaa saa jo opiskeluajalta.

Vierailija
127/138 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta näin sen ohjelman tasemummoista.

Vierailija
128/138 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijoo, olihan se aikamoinen... Oli kuulemma uusinta jo tuo.

Vierailija
129/138 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Ennemmin työtön kuin vanhusten ja/tai lasten perseenpyyhkijä.

Vierailija
130/138 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Ennemmin työtön kuin vanhusten ja/tai lasten perseenpyyhkijä.

http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=bayer&myyntil…

Mitä tuo lamppu tuolla tarkoittaa? Sulla on varmaan aikaa selvittää se?

Vierailija
131/138 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat lähärit on joutuneet lopettamaan sen työn ennen eläkeikää. Paikat ei kestä.

Itse olen 54 ja olkapäät oireilevat jo nyt, joten ei oikein tunnu järkevältä vaihtoehdolta opiskella lähäriksi.

Teidän täytyy ihan tietoisesti alkaa vähentää sitä lääkitystä, vaatia lääkäriltä, esimerkiksi levetirasetaami pois, kun se vie potilaalta lihasvoimat! Kyllä vanhus kävelee aina mieluummin itse, jos ei pilata mahdollisuuksia kemiallisesti!

https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/keppra-epar-…

Miksiköhän tuo ei tullut esille siellä fimean haussa, kun laitoin hakuun sen? Kyllä on Suomessa käytössä eikä lääkärit siitä luovu, kun ovat kerran saaneet jonku asiakkaaksi. Kotikäyntejä neurologit eivät kuulemma tee koskaan eivätkä näinollen tiedä, kuinka huonoon kuntoon vanhukset sen myötä joutuvat. Miksei nuoremmatkin?

Ainesosaluettelossa lukee makrogoli, mutta toisaalla samassa pakkausselosteessa lukee näin:

"Alentuneesta levetirasetaamin tehosta on yksittäisiä raportteja, kun osmoottista laksatiivia,

makrogolia, on annettu samanaikaisesti suun kautta otetun levetirasetaamin kanssa.

Siksi makrogolia

ei pidä ottaa suun kautta tuntia ennen levetirasetaamin ottoa tai tuntia sen jälkeen."

Ja toinen erityisen tärkeä asia:

"Iäkkäät

Iäkkäillä puoliintumisaika on p i d e n t y n y t noin 40 % (10 - 11 tuntia).

Tämä johtuu iäkkäiden munuaistoiminnan heikkenemisestä (ks. kohta 4.2). "

Ymmärsitkö; kukaan ei ole lukenut tuota kunnolla missään vaiheessa ja se ihminen saattaa syödä sitä vain siksi, kun on saanut aikaisemmin nk."muistilääkettä". Kouristukset ovat sen tunnettuja sivuvaikutuksia, varmaan tiedätkin. Tuo aiheuttaa nyt hoitajillekin lisävaivoja, joten se joutaa kokonaan poistaa käytöstä! Miksei?

OLETTEKO VARMASTI LUKENEET KAIKKI TUON?

Vierailija
132/138 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

---ei varmasti:-X

Vierailija
133/138 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa!

Hieno lukea välillä positiivisiakin avauksia aiheesta! Väsynyt hoitoalan väen osin perusteettomaan kitinään!

Vierailija
134/138 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän alkuvuodesta 58v ja olen toimistotöissä. Tämä syksy on ollut rankka kun on syötetty tietoja uuteen ohjelmaan. Päivät on venyneet ja viikonloppunakin on pitänyt tehdä töitä, jotta pysyttäisiin annetussa aikataulussa.

En usko, että jaksaisin lähihoitajana. Lisäksi minusta ei ole hoiva-ammatteihin, varsinkaan lasten hoitoon. Sääliksi kävisi potilaita, jos saisivat minut hoitajakseen. 

Erikoinen näkökulma, tuurilla olet saanut tuohon ikään asti toimistopaikkasi pitää. Jos sinut olisi YT:ssä irtisanottu 40-50v etkä enää olisi saanut minkäänlaista "toimistotyötä", olisi varmaankin edessäsi ollut joko pitkäaikaistyöttömyys tai jokin harvoista työllistävistä aloista.

Tuskin monelle muullekaan hoitoala on kutsumusammatti, mutta heille se merkitsee sitä ettei tarvitse elää työttömyysrahalla eikä olla työkkärin kyykytettävänä. Voisi mielipiteesi muuttua siinä vaiheessa kun olisi muutama ala josta valita, mihin tässä maassa heti 40v täytettyään työnhakija/opiskelupaikan hakija kelpaa.

Eikös 58-vuotiaan kuuluisi olla jo eläkkeellä eikä jumittamassa ja viemässä työpaikkaa joltain nuorelta ja osaavalta? Mikset jää eläkkeelle?

Ei terve 58-vuotias pääse eläkkeelle, eikä hekään pyhällä hengellä elä. Itse eläisin säästöilläni vuoden tai puolitoista tällä hetkellä. Olen täysin terve 56-vuotias, olin vailla vakituista kokoaikaista työpaikkaa lähes 19 vuotta, toki siihen sisältyi uuden ammatin opiskelu ja lasten saannit, mutta muuten pelkkää työllistämistukityötä ja tvp-koulutuksia sekä pieni huonosti palkattu osa-aikatyö jonkin aikaa. Jään heti työelämästä pois, jos kerrot minulle, millä hankin rahat elämiseeni sen jälkeen, kun säästöt on käytetty? En ole saanut mitään perintöjä vanhemmiltani, vaikka he ovat kuolleet, en senttiäkään. Kyllä, voin myydä asuntoni ja muuttaa halvempaan, jonnekin pienelle paikkakunnalle. Se on oikein hyvä vaihtoehto. Arvioini mukaan kituuttamalla. Yksi ongelma on siinäkin, että alani ammattilaisia ei ole kovin paljon tarjolla ja pieniin yrityksiin ei ole tunkua. Sekä se on tietysti ongelma, että omakin pomoni jää eläkkeelle 5 vuoden sisällä, joten ei siitä pitkää iloa kellekään nuorelle tulisi. 

Vierailija
135/138 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinusta tärkeintä työelämässä? Että tekee mitä vaan, kunhan ei ole uhkaa työttömyydestä.

Vierailija
136/138 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tuo ei tullut esille siellä fimean haussa, kun laitoin hakuun sen? Kyllä on Suomessa käytössä eikä lääkärit siitä luovu, kun ovat kerran saaneet jonku asiakkaaksi. Kotikäyntejä neurologit eivät kuulemma tee koskaan eivätkä näinollen tiedä, kuinka huonoon kuntoon vanhukset sen myötä joutuvat. Miksei nuoremmatkin?

Ainesosaluettelossa lukee makrogoli, mutta toisaalla samassa pakkausselosteessa lukee näin:

"Alentuneesta levetirasetaamin tehosta on yksittäisiä raportteja, kun osmoottista laksatiivia,

makrogolia, on annettu samanaikaisesti suun kautta otetun levetirasetaamin kanssa.

Siksi makrogolia

ei pidä ottaa suun kautta tuntia ennen levetirasetaamin ottoa tai tuntia sen jälkeen."

"Iäkkäät

Ymmärsitkö; kukaan ei ole lukenut tuota kunnolla missään vaiheessa ja se ihminen saattaa syödä sitä vain siksi, kun on saanut aikaisemmin nk."muistilääkettä". Kouristukset ovat sen tunnettuja sivuvaikutuksia, varmaan tiedätkin. Tuo aiheuttaa nyt hoitajillekin lisävaivoja, joten se joutaa kokonaan poistaa käytöstä! Miksei?

https://pharmacafennica.fi/spc/83541343

Mitäs tuolle asialle nyt p i t ä i s i tehdä?

Vierailija
137/138 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Loistavaa!

Hieno lukea välillä positiivisiakin avauksia aiheesta! Väsynyt hoitoalan väen osin perusteettomaan kitinään!

Määrittele ja erittele perusteeton (faktoilla) ja kerro miksi käytät pejoratiivista kitinä-verbiä? Miksi sinua väsyttää (?) jos muut kritisoivat omaa alaansa ja mitä se oikeastaan sinulle kuuluu?

Vierailija
138/138 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi makrogolia

"Iäkkäät

https://pharmacafennica.fi/spc/83541343

Mitäs tuolle asialle nyt p i t ä i s i tehdä?

Kyllä siihen pitää pystyä kaikkien vastaamaan!