erikoisin juttu, mitä syöt leivän päällä?
.
Kommentit (103)
Omenaa tai omenahilloa ja juustoa kuivahtaneelle ruisleivälle, on muuten hyvää!
Itse en laita mitään erityisen outoa leivän päälle, mutta muistan, miten hyvä koulukaverini levitti voileivälle paksusti sinappia tai vaihtoehtoisesti sokeria. Jos hienoa sokeria ei sattunut olemaan, niin palasokerikin kävi. Kuului hirveä rouske, kun hän pureskeli sokereita. Minut kun oli kotona opetettu imeskelemään niin sokerinpalat kuin karkitkin. En pysty vieläkään puremmaan niitä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 15:47"]
Lasteni espanjalainen hoitaja laittaa heille leipien väliin suklaalevyn!
[/quote]
Päivittäinkö? :O
[/quote]
Laittaisi varmaan joka päivä jos antaisin. Minua tuo tapa kyllä vähän inhottaa. Se on siis hänen käsityksensä eväsleivästä. Itse olen mieltynyt tapaan laittaa perunamunakasta leipien väliin.
Ruisleivälle juustosiivu ja wasabitahnaa tai
näkkileipä/hapankorppu maustamattomalla tuorejuustolla ja sitruunapippurilla <3
Lämpimiä frittimuikkuja. Lämmitän muikut ensin mikrossa ja sitten leivän päälle voita ja muikut.
Omenanlohkoja on joskus tullut laitettua. Joku makea lajike sopii parhaiten.
Mä laitan noita jo mainittuja avokadoa ja porkkanaraastetta. Herkkulounasleipään tulee reissumiehen väliin sinistä keijua, kurkkua, avokadoa, sitruunamehua, suolaa, pippuria ja porkkanaraastetta.
Hedelmäsalaattia ja kermavaahtoa/vaniljajäätelöä paahtoleivän päälle, käy pikavohvelista.
Marmitea (samaa tahnaa kuin Vegemite) käytän minäkin! Ekalla kerralla oli kamalaa, maku jäi kuitenkin "kummittelemaan" mieltä, oli pakko saada lisää...
Ruisleipää ja sienisalaattia
Vehnäpaahtoleipää, pähkinävoita ja banaania
Jämäruoista on kiva tehdä sänkkäreitä, esim. jouluna sekaleipää, voita, sinappia, kinkkua/kalkkunaa, kastiketta ja juustoa. Loppusilauksena suolakurkku.
Ei nää mitään kovin erikoisia tainnut olla? :)
Ruisleivälle (jälkiuuni paras) voita, sinappikurkkusalaattia, hampurilaiskastiketta ja edamviipaleita! Mummolassa saatu herkku :)
Juusto ja vadelmahillo<3
Tai suklaalevite♥