Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi asuntoon saada uusia huonekaluja mutta ei ole varaa.

Vierailija
28.11.2020 |

Ikä mulla 33. Ollaan eletty vanhojen, käytetytjen ja lahjotettujen huonekalujen kanssa jo 14 vuotta ja olen aivan umpikyllästynyt tähän!!

Sisustaminen on kuitenkin monen tonnin homma. Ei tarttis kuin uusi sohva ja uusi sänky. Halvat sellaiset ovat niin huonolaatusia ettei niitä todellakaan kannattaa ostaa.

Minulla on jo mielessä unelmasohvan ja unelmasängyn 1700e ja sänky 1400e. Alennuksella vielä.

Mitä järkeä on raataa töissä ja suorittaa elämä ilman että koskaan IKINÄ voi siitä nauttia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosuliinilta saa maksusitoumuksen Ikeaan hyvällä tuurilla.

2/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää ja ostakaa uudet, kun tulee sopivat ja mieluiset vastaan. Niin me muutkin tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kuitenkin töissä. Mihin palkkasi menee?

Vierailija
4/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen. Ei uudet kiva huonekalut ole mikään ihmisoikeus. Vaihtoehtona myöskin hankkia parempipalkkaista työtä.

Vierailija
5/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallis maku. 1400 euron sänkyä harvalla on. Mitä jos menisit ihan töihin ja säästäisit?

Vierailija
6/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa laatua käytettynä. Köyhän ei kannata ostaa halpoja tuotteita (=huono laatu, lyhyt elinikä)

Vierailija
7/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pyydät lahjoituksena edelleen - uudempia käytettyjä! Ei minulla ole vieläkään uutena ostettuja huonekaluja kuin sänky. Jos joku kyllästyttää, aina voi maalata, päällystää, tehdä irtopäällisen jne. Rahaa saisi uppoamaan vaikka kuinka, mutta ei minulla ole senttiäkään ylimääräistä laittaa huonekaluihin. Viimeisin 'hankinta' oli irtopäällinen sohvaan, n. 6,5 euroa. ;)

Vierailija
8/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekava haaveilla uudesta siitä ja uudesta tästä.... ja hokea itselleen, että köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Käytännössä on halpaa ostettava, jollei muuten ole varaa, ja tiedoksi: kyllä saa asiallisen sohvan ja sängyn halvemmakllakin.

Tai sitten vaan etsimään parempipalkkaista työtä.

Vierailija
9/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori? Fb roskalava?

Vierailija
10/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät ja ostat jotain uutta. Paljon voi ostaa käytettynä. Näin se on budjettirajoitteisen tehtävä.

Vierailija
11/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teen pari tuntia viikossa. Näin on ollut jo 2 vuotta

Vierailija
12/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole saanut huonekaluihin menemään noin isoja summia. Ja minulla on suuri, todella kaunis asunto.

Vierailija
13/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on päälle viisi tonnia kuussa eikä minulla ole mikään muu uutta kuin sänky ja tyyny, nekin tietysti jo nyt vanhat. En ikinä ostaisi huonekaluja uutena, kyseessä myös kierrätys- ja ympäristönäkökulmat tässä. Torista löytyy edullisesti vaikka ja mitä.

Vierailija
14/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät 18,50 euroa säästöön joka kuukausi niin seuraavien 14 vuoden kuluttua sinulla on varaa ostaa nuo molemmat.

Vierailija
15/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn täysillä tunneilla korkeakoulutustani vastaavassa työssä ja siltikin saan säästää ja miettiä, ostaisinko yli tonnin huonekalun. Sänkyni maksoi tuon 1400 mutta se oli harkittu päätös ja kuten sanoin, käyn töissä. Kaikki meistä joutuvat säästämään isompiin ostoksiin, toiset pitempään ja toiset vähemmän aikaa.

Miksi sinulla olisi oikeus saada uusia, kalliita huonekaluja vain koska haluat?

16/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut koskaan sohvaa tai sohvakalustoa enkä ymmärrä niiden suosiota.

Knnollinen joustinsänky on mutta se on hankittu niin kauan sitten, että ei mitään muistikuvaa hinnasta. Kallis ei kuitenkaan ollut silloisiin tuloihini.

Vierailija
17/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teen pari tuntia viikossa. Näin on ollut jo 2 vuotta

No mut jos sit oikeesti raataisit töissä niin kuin väität, ois sulla varaa noihin huonekaluihin. Vai miksi ihmeessä luulet että ihmiset tekee töitä? Ei kenellekään ilmaiseksi jaella huonekaluja ja muita juttuja elämässä.

Vierailija
18/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla saa hyviä huonekaluja edullisesti. Itselläni kaksi hyvärunkoista sohvaa, toista hieman maalailin. Kaksion kalustus kaikki about 500e käytettynä, eikä ikinä uskoisi.

Vierailija
19/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean halpa sohva on paljon parempi kuin tämä kallis sohva. Ikea on paljon parempi istua ja kestää ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa kalliimpi sohva. Siis meillä on kaksi sohvaa.

Vierailija
20/28 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut eri rahastoja eri tarpeisiin.

1 näistä on sisustusrahasto.

Yhteen aikaan sinne tuli rahaa vain, jos ex toi saamiaan huonekaluja ja myin ne. Ex oli töissä firmassa, missä hoiti puhelin/it asiat, kun yritys muutti.

Todella usein toimistossa oli huonekaluja ja niitä tyrkytettiin kaikille. Mä sitten myin ne ja rahat meni lompakkoon.

Yli 2 v säästin sänkyä varten. On nyt ollut 5 v käytössä ja käytän sen loppuun.

Aion muuttaa 5 v sisällä kotoa keskustampaan ja uuteen asuntoon hommaan uuden sängyn.

Ei perusduunari saa huonekaluja, kuin säästämällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän