Pitäisi asuntoon saada uusia huonekaluja mutta ei ole varaa.
Ikä mulla 33. Ollaan eletty vanhojen, käytetytjen ja lahjotettujen huonekalujen kanssa jo 14 vuotta ja olen aivan umpikyllästynyt tähän!!
Sisustaminen on kuitenkin monen tonnin homma. Ei tarttis kuin uusi sohva ja uusi sänky. Halvat sellaiset ovat niin huonolaatusia ettei niitä todellakaan kannattaa ostaa.
Minulla on jo mielessä unelmasohvan ja unelmasängyn 1700e ja sänky 1400e. Alennuksella vielä.
Mitä järkeä on raataa töissä ja suorittaa elämä ilman että koskaan IKINÄ voi siitä nauttia?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Palkkani on päälle viisi tonnia kuussa eikä minulla ole mikään muu uutta kuin sänky ja tyyny, nekin tietysti jo nyt vanhat. En ikinä ostaisi huonekaluja uutena, kyseessä myös kierrätys- ja ympäristönäkökulmat tässä. Torista löytyy edullisesti vaikka ja mitä.
No, ei kyllä löydy. Ihmiset ahneita, antavat käytettyyn 20 % alennusta uuteen verrattuna. Vaihtoehtoja todella vähän käytetyissä. Uudet huonekalut halvimmissakin liikkeissä melko kalliita. Täytyy kai itse rakennella pahvista huonekalut.
Jep toimeentulo asiakkaan pitäisi saada kerran kymmenessä vuodessa 5k euroo. Huonekalurahaa käyttöönsä. Piristäisi bisnestäkin.
Sinulla on liian kalliit unelmat, mutta eihän kaikkia unelmia tarvitse toteuttaa. Vähemmälläkin tulee toimeen.
Kyllästyminen ei ole riittävä syy noin kalliiden huonekalujen hankkimiseen, ellei sitten ole varaa ostaa niitä itse. Ei monilla muillakaan ole niin hienot kämpät/sängyt/sohvat/autot mitä välttämättä haluaisi. Siitä vain säästämään ja ostamaan kun on varaa, ei siinä muu auta. Noin me muutkin joudutaan tekemään.
Hyvälaatuisen käytetyn sohvan voi päällystää uusiksi edullisesti. Ehkä se helpottaisi sinun kyllästymistäsi jos tuunaat vanhan. En minäkään mitään sänkyä ostaisi käytettynä. Ja käytetyssä huonekaluissa ainakin jostain torista aina riski ettei samalla tule hommanneeksi ludeongelmaa.
Osta kaupasta muutama suklainen Jakkimakupala, maalaa sillä sitten kasvosi ja eikun Kelaan pyytämään rahoitusta kalustekauppoja varten. Toimii.
trv. Kokemuasiantuntija
On muillakin unelmia. Et tarvitse noin kallista sänkyä, halvemmallakin saa hyviä patjoja. Sohvaa varten voi säästää tai ostaa osamaksulla.