Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun Jäkärlä, millaista siellä nykyään?

Vierailija
06.04.2014 |

Joskus kuullut, että on levotonta, mutta onko alue muuttunut?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä viihtyisä alue Jäkärlä on😁

Vierailija
22/32 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa lukea sellaisten ihmisten kommentteja Jäkärlästä, jotka eivät ole koskaan edes käyneet saati itse asuneet alueella... Toistavat vain jotain ikivanhoja käsityksiä, joilla ei ole tänä päivänä mitään totuuspohjaa. Suurin osa alueesta on ok-taloja ja rivitaloja eli siitä voi jo päätellä, että alueella asuu paljon lapsiperheitä.

Olen itse asunut Jäkärlässä perheeni kanssa lähes 20 vuotta ja viihdymme todella hyvin. Perheen kasvaessa olemme muuttaneet vähitellen isompaan asuntoon alueen sisällä. Todella rauhallista ja luonnonläheistä, peruspalvelut ok, riittävät bussiyhteydet kaupunkiin... tosin me menemme esim. vaateostoksille mieluummin kauppakeskus Myllyyn kuin lähdemme keskikaupungille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa, rauhallista aluetta. Paljon lapsiperheitä ja luonto lähellä.

Vierailija
24/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin perkkiönkadulta Auraan asumaan kun mieheni firma sijaitsee sielä. Talomme myytiin eka näytöllä. Ei toki sen puoleen, on taloja joissa remontit on tekemättä ja se näkyy sitten pitkinä myyntiaikoina. Alueena Jäkärlä oli kiva.

Vierailija
25/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se Pallivahan voittaa.

Vierailija
26/32 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"There’s a pretty colorful outfit running around there and I myself wouldn’t even consider moving in with those kids."

People like who write comments like this makes me disgusted.

Vierailija
27/32 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo alueella vähän huonompi maine, rivi ja ok-talo alue ihan hyvää seutua.

Vierailija
28/32 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri turkulaisena jäkärlä oli mielessäni kuin kaveri on sieltä.

En tykkää peloittelusta koska ihmiset peloittelevat että jäkärlä sitä ja jäkärlä tätä pääkallo ym.... blaa...blaa...blaa...

Kuin olen mennyt sinne niin ei siellä mitään bronx tai kkk meininkiä ollut usan sisällisodan kanssa tai kylmän sodan itäberliinin kanssa.

Tosin on niitä parempiakin asuinalueita.

Joskus olen halunnut asua siellä kuin olen miettinyt mihin muuttaisin jos muuttaisin.

Mielummin jäkärlä kuin runosmäki.

Vierailija
29/32 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin rauhallinen paikka Jäkärlä on asua. Kerrostalossa omassa asunnossa asun. Luonto on lähellä ja ihmiset mukavia. Yöt saa myös nukkua rauhassa, ei naapurit metelöi. Toisin on kavereillani jotka asuvat Uittamolla ja Runosmäessä.

Vierailija
30/32 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2021 Jäkärlä ei enää liene niitä pahimpia, Turussakin kaikki riippuu kylttyyrin määrästä alueella. Joten varissuo, halinen ja pansio/perno siltä kannalta ehdottomasti pahimpia. Omistusasuntoa en koskaan/IKINÄ moisista hankkisi, vuokralla toki näissä pääsee halvalla jos elämäntilanne vaatii halpaa asumista?

Vierailija
31/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju ja ajatkin muuttuneet, mutta sattui silmään ja pakko kommentoida :-D jäkke on erittäin rauhallinen, luonnonläheinen lapsiperhealue. Pääsääntöisesti rivaria ja ok-taloa. Ei minkäännäköistä levottomuutta. Harrastus- ja liikkumismahdollisuudet ovat hyvät. Aivan unelma lapsiperheelle. Ei todellakaan pidä paikkaansa wanhat huhut alueen rauhattomuudesta! Motarin toisella puolella, "paremman väen" ok-uudisalue yli-maariassa moninkertaisesti rauhattomampaa.

Vierailija
32/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ja kirjasto lakkautettu, terveyskeskus lakkautettu. Turku suunnittelee Järkärlään 1500 asukasta lisää, asunnot tulisivat motarin viereen.

https://www.turku.fi/kaavoitus/jakarlan-kaila-952-2010

Lisäksi, nyt kun kunnalliset palvelut on lakkautettu, Turku aikoo tarkastella suojelua ja pohtii asuinrakentamista kirjaston ja terveyskeskuksen tilalle:

https://www.turku.fi/kaavoitus/arkeologinkatu-11476-2018